[92-96]Lancer CB0 - ile wam pali was lancerek?
krzychu - 18-06-2008, 12:10
Jak już wchodzimy w takie szczegoly to nalezy odmowntowac wszelkie elementy ktore moga powodowac opor powietrza dla przykladu bagazniki dachowe to dosc powazne wiatrolapy....
Jak ktos chce wersje extrime to nawet umycie auta i nawoskowanie daje mniejsze opory, no i nalezalo by zakleic szczeliny miedzy laczeniami blachy (np. miedzy maska a nadkolami, albo wokol reflektorow), obnizenie zawieszenia tez daje dobre efekty, opony typu ENERGY (ponoc spada spalanie okolo nawet 5% - ale to trzeba miec jeszcze o to 5% dluzsze przelozenia zdaje sie) oczywiscie opony waskiem na ile to producent przewiduje. Ale to takie tylko ciekawostki........
Krzychu
pawela - 18-06-2008, 12:51
Cytat: | Nie demonizujcie 3000 obrotów na minutę, to początkowa faza maksymalnego zakresu momentu obrotowego. |
z tym się nie zgodzę. Nasze 4G92 osiąga 130Nm już przy 2200rpm, potem krzywa przebiegu momentu jest niemal idealnie płaska by przy 5000rpm osiągnąć 137Nm. To bardzo elastyczny silnik.
Robson86 - 18-06-2008, 13:26
akbi napisał/a: | albo podać linka do źródła?? |
http://www.eioba.pl/a7551..._zuzycie_paliwa
Pozdroo
wichura1 - 19-06-2008, 09:28
pawela napisał/a: | Cytat: | Nie demonizujcie 3000 obrotów na minutę, to początkowa faza maksymalnego zakresu momentu obrotowego. |
z tym się nie zgodzę. Nasze 4G92 osiąga 130Nm już przy 2200rpm, potem krzywa przebiegu momentu jest niemal idealnie płaska by przy 5000rpm osiągnąć 137Nm. To bardzo elastyczny silnik. |
EDIT
Gdzie napisałem nieprawdę? 800 obrotów to taka różnica? Jeżeli zakres jest od 2200- 5000rpm to znaczy, że 3000rpm jest początkowym zakresem. Czytaj dokładnie wypowiedzi. Nie dowodziłem, że przy 3000rpm jest mulaty i słaby, tylko wręcz przeciwnie. Dowodziłem, że można jeździć w zakresie 3000-3500rpm ekonomicznie nie zarzynając silnika zbyt małymi obrotami.
pawela - 19-06-2008, 15:28
wichura1 napisał/a: | pawela napisał/a: | Cytat: | Nie demonizujcie 3000 obrotów na minutę, to początkowa faza maksymalnego zakresu momentu obrotowego. |
z tym się nie zgodzę. Nasze 4G92 osiąga 130Nm już przy 2200rpm, potem krzywa przebiegu momentu jest niemal idealnie płaska by przy 5000rpm osiągnąć 137Nm. To bardzo elastyczny silnik. |
EDIT
Gdzie napisałem nieprawdę? 800 obrotów to taka różnica? Jeżeli zakres jest od 2200- 5000rpm to znaczy, że 3000rpm jest początkowym zakresem. Czytaj dokładnie wypowiedzi. Nie dowodziłem, że przy 3000rpm jest mulaty i słaby, tylko wręcz przeciwnie. Dowodziłem, że można jeździć w zakresie 3000-3500rpm ekonomicznie nie zarzynając silnika zbyt małymi obrotami. |
Luzik luzik
ten fragment:
Cytat: | Nie demonizujcie 3000 obrotów na minutę |
zrozumiałem właśnie jako:
Cytat: | Nie dowodziłem, że przy 3000rpm jest mulaty i słaby, |
Już wszystko gra
Krzyzak - 19-06-2008, 17:16
ale wichura ma 4G13
pelson_hk - 19-06-2008, 17:36
w miescie przy dosc dynamicznej jezdzie spokojnie 10l, a w trasie jezdzac po okolo 130-140km to ze 8,5/9l, dzisiaj zrobilem 240km i zjadl gdzies ze 20l, a benzynka po 4,75 szczyt a odbiegajac od tematu ile wasze lacery osiagaja Bo ja dzis jechalem chyba max jego mozliwosci 180km/h przy 5tys. obr/min.
akbi - 20-06-2008, 08:44
pelson_hk napisał/a: | a odbiegajac od tematu ile wasze lacery osiagaja |
to nie forum na teksty typu:
mój wyciągnął tyle, a mój tyle ...
pelson_hk napisał/a: | ja dzis jechalem chyba max jego mozliwosci 180km/h |
czyli tyle ile podano w instrukcji ... no i OK
pelson_hk - 21-06-2008, 17:06
a to niby dlaczego forum jest po to aby pytac o cos innych, mogles nie odpowiadac jezeli cos cie urazilo proste
HamanN - 21-06-2008, 18:01
najnowsze pomiary na dystansie 600km : 7.63l/100km
co ciekawe, zauwazylem, ze jezdzac "dosc mocno dynamiczie" spala mniej jak probowalem jezdic na min spalenie - tzn tak wlasnie w okolicach 2500 obr/min go 3mac
pelson_hk mi udalo sie 185 ale kombinezonem
pawela - 22-06-2008, 11:32
Cytat: | co ciekawe, zauwazylem, ze jezdzac "dosc mocno dynamiczie" spala mniej jak probowalem jezdic na min spalenie - tzn tak wlasnie w okolicach 2500 obr/min go 3mac |
właśnie i ja to zauważyłem jakiś czas temu. I jest ok, na razie mam przejechane 170km od tankowania na full, tylko po mieście, wskazówka pośrodku między 2 a 3 kreską od góry, czyli spalił max 15L. To dużo mniej niż kiedyś.
akbi - 22-06-2008, 11:50
pelson_hk napisał/a: | a to niby dlaczego |
bo:
1 - pytanie nie na temat:
pelson_hk napisał/a: | a odbiegajac od tematu ile wasze lacery osiagaja |
2 - pelson_hk napisał/a: | dzis jechalem chyba max jego mozliwosci 180km/h przy 5tys. obr/min. |
na tym forum nie szczycimy się tego typu "osiągami" ...Twój wynik pokrywa się z tym co masz w instrukcji obsługi swojego Lancera, więc nie jest to coś nadzwyczajnego ..ani na Plus ani na minus.
pelson_hk napisał/a: | forum jest po to aby pytac o cos innych |
tak, zgadza się, ale na tym z wyjątkiem pytań typu:
pelson_hk napisał/a: | ile wasze lacery (lub inne modele) osiagaja |
rosomak1983 - 22-06-2008, 11:59
pawela, a wymieniałes juz nie pamietam co to miało być zeby spalanie spadło Ale jaka jest przyczyna tego spalania zmieniłes styl jazdy czy cos innego?
pelson_hk - 23-06-2008, 15:37
akbi czlowieku czytaj ze zrozumieniem, ja nie wiedzialem ze on ma w instrukcji 180km/h, gdybym wiedzial nawet nie zadal bym tego pytania bo wtedy byloby jasne ze osiagnelem ile fabryka dala, a to o co bede pytal innych forumowiczow to juz moja sprawa, pozdrawiam
ja bede musial sprobowac pojezdzic do 2500obr/min i zobacze czy spali mi wiecej niz tak jak normalnie jezdze
PiotrekSL4 - 23-06-2008, 18:04
Ja też zauważyłem że silnik 1.6 lubi pracować na wyższych obrotach. I spalanie wcale diametralnie nie wzrasta jak krece swojego duzo ponad norme. (i nie wydaje mi sie zeby max osiagiem dla 4g92 bylo 180km/h)
|
|
|