To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] nie działa nawiew

Iushiban - 15-07-2010, 20:22

no to silniczek wentylatora albo zrąbany albo czasami jakieś dziadostwo się wkręci w ośke i nie może obrócić
skiba220v - 15-07-2010, 21:20

to moze cos z przełącznikiem nawiewu. istnieje mozliwosc ze silniczek nawiewu mogł pasc
Iushiban - 15-07-2010, 23:15

albo poprostu bezpiecznik lub przekaźnik
kamil4711 - 16-07-2010, 06:47

Iushiban napisał/a:
no to silniczek wentylatora albo zrąbany albo czasami jakieś dziadostwo się wkręci w ośke i nie może obrócić

Ale to wtedy by czuć było spaleniznę , ostatnio robiłem nawiew w audi , okazało się że tulejka silniczka po prostu się wytarła i wirnik opierał się na obudowie i ani drgnął jednak czuć było w kabinie , ale silniczek się nie spalił .
W tym przypadku może być wiele przyczyn , bezpiecznik , stycznik , nieogarnięta instalacja , brak szczotek w silniczku , brak połączenia na kostkach , podepnij go na krótko to będziesz wiedział za co się wziąść .

pirondo - 16-07-2010, 10:36

ok dzisiaj bede kombinował to dam znać co i jak
zenek_bb - 28-07-2010, 05:00

blower motor, bezpiecznik 30A numer gniazda 16, bezpiecznik przekaźnika 10A numer 3, przekaźniki C-21 (za schowkiem pasażera) oraz C-43 (nad bezpiecznikami zaraz przy nich, są dwa przekaźniki to ten po prawej)

jeżeli nie działa wentylator tylko na poz 4 uszkodzony przekaźnik C-21, jak nic nie działa czytaj dalej

przełącznik nawiewu: ma 8 pinów, poznasz po wtyczce, niebieski kabelek dochodzi do pinu 8 w przełączniku, kabelek czarny do 5pinu a kabelek czarny z żółtym paskiem do pinu 2 i już wiesz który jest który w przełączniku, we wtyczce sprawdź tylko puki co czy na czarnym kabelku pin5 jest masa, potem sprawdzasz miernikiem na zwarcie po odpięciu wtyczki kolejne kombinacje:

pozycja OFF zwarcie między niczym
pozycja 1 zwarcie między 5-3 oraz 1-8
pozycja 2 zwarcie między 5-6 oraz 1-8
pozycja 3 zwarcie między 5-2 oraz 1-8
pozycja 4 zwarcie między 5-7 oraz 1-8

jak coś nie tak to przełącznik do wymiany

żeby odpalić silnik nawiewu na krótko sprawdzając instalację odpinasz przekaźnik C-43 i przełącznik (chyba że wcześniej sprawdziłeś i działa to nie odpinaj, daj na 2) i robisz zwarcie we wtyczkach (uważaj duży pobór prądu, cienki kabelek może się rozgrzać albo stopić izolacje):

we wtyczce przekaźnika C-43 sprawdzasz pierw który pin jest który, wyciągasz przekaźnik, przełącznik nawiewu na OFF, wł. zapłon, najpierw szukaj napięcia, będzie na pinie 1 i 4 (po skosie) zostają 2 piny, na pinie 2 będzie masa a na pinie 3 nic (ani masy ani napięcia). Teraz wyłącz zapłon zobacz na którym pinie jest 12V(będzie już tylko na jednym) i zrób zwarcie między nim a pinem 3 gdzie nie było nic (jeżeli nie zgadza Ci się coś z tym opisem albo masz wywalony któryś bezpiecznik albo popaloną instalację)

teraz przełącz przełącznik nawiewu na 2 albo we wtyczce przełącznika zwierasz razem czarny (5pin) i czarny z żółtym paskiem (7)

włącz zapłon, wentylator powinien iść na średniej mocy (2poz) jak masz przełącznik to powinien działać też na pozycji 1 i 3

jeżeli działa to przekaźnik do dupy



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group