To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] OBROTY zaraz po odpaleniu !!!

West - 09-09-2014, 06:05

A mógł byś zmierzyć dokładnie tak jak opisałem? Tam na luzie jak silnik pracuje jest stała wartość. Dzięki
Sticker - 09-09-2014, 11:11

Podłaczę sie do tematu.
U mnie pojawił sie problem z obrotami na ciepłym silniku.
Silnik 2,5 automat objawy takie same na gazie i benie.
Jak odpalę zimny silnik to wszystko jest jak należy ale jak silnik sie nagrzeje to przy hamowaniu i zatrzymywaniu się obroty spadają prawie do zera i podbijają się do ok 750 i silnik faluje na granicy zgaśnięcia. Jak ruszę i podczas jazdy nie ma żadnych niepokojących objawów.Objawy pojawiły sie nagle. Przeczyściłem przepustnice i krokowy ale nie pomogło. Gdzie szukać usterki, check się nie zapala.

West - 09-09-2014, 18:46

Panowie ustawiłem czujnik położenia przepustnicy i na 700mV ( wg manuala 400-1000).. Zobaczę jutro czy będzie ssanie? Ale jak go jeszcze pomierzyłem to wyszło że alternator trochę słabo ładuje ( 13,20V. ). Zajmę się nim w tym tygodniu. Może po tym obroty przy uruchamianiu klimatyzacji nie będą spadać ale czy alternator ma coś do ssania??? Jeszcze jedno, czy po ustawieniu czujnika konieczna jest adaptacja??? Pozdrawiam.
Tomasz87 - 09-09-2014, 20:58

West napisał/a:
czy po ustawieniu czujnika konieczna jest adaptacja??? Pozdrawiam.

na pewno nie zaszkodzi... zrobiłem u siebie i wiele objawów po tych zabiegach ustąpiło...

West - 10-09-2014, 09:06

Wiec tak. Rano się nic nie zmieniło - ssania nie ma w dalszym ciągu. Macie jakieś pomysły? Może czujnik temperatury silnika? Ale wydaje mi się, że gdyby był uszkodzony to by auto cały czas na ssaniu by pracowało lub miało zawysokie obroty??? Gdzie znajduje się ten czujnik temp. który musiał bym sprawdzić? I czy ssanie moze ruszyć dopiero po resecie i adaptacji???
KsiadzRobak - 10-09-2014, 11:38

West napisał/a:
wydaje mi się, że gdyby był uszkodzony to by auto cały czas na ssaniu by pracowało lub miało zawysokie obroty?
odwrotnie - nie mógłbyś silnika w zimne dni odpalić
czujnik jest obok termostatu, pod wtyczką z 2-ma stykami

Tomasz87 - 10-09-2014, 19:50

gdybyś miał możliwość gdzieś EvoScanem siągnąć troche logów z Twojego Gala, to może udałoby nam się coś więcej rozkminić...
West - 10-09-2014, 20:53

Postawiłem na komputer... W dwóch stacjach diagnostycznych nie mogli się podpiąć do kompa... Ale czego nie zrobi komp za pare tysi to zrobi kawałek druta. Wybłyskalo błąd 14 czyli potencjometr przepustnicy ale tps bo rozumiem ze to to samo ustawiłem na 700mV Pracuje płynnie przy dodawaniu gazu - tylko kompa nie resetowalem po tym zabiegu (Jak się uda to dziś spróbuję). Jak coś jeszcze wydumam to opiszę. Póki co pozdrawiam.
Tomii - 10-09-2014, 20:57

West napisał/a:
Postawiłem na komputer... W dwóch stacjach diagnostycznych nie mogli się podpiąć do kompa... Ale czego nie zrobi komp za pare tysi to zrobi kawałek druta. Wybłyskalo błąd 14 czyli potencjometr przepustnicy ale tps bo rozumiem ze to to samo ustawiłem na 700mV Pracuje płynnie przy dodawaniu gazu - tylko kompa nie resetowalem po tym zabiegu (Jak się uda to dziś spróbuję). Jak coś jeszcze wydumam to opiszę. Póki co pozdrawiam.


no tak ale w potencjometrze masz jeszcze IPS, trzeba ustawić/sprawdzić dwa parametry.

Shockwave - 10-09-2014, 21:10

Czy po wyczyszczeniu przepustnicy zawsze konieczna jest jej regulacja ?
U mnie od 2 dni podczas naciśnięcia sprzęgła obroty spadają do ok 400-500 zatelepie i po kilku sekundach wracają do normy. Obojętne czy lpg czy paliwo.
Na zimnym silniku objaw raczej nie występuje bo ssanie działa.
jest opcja ze wyczyszczę przepustnice, zamontuje i będzie cacy ?

arturj123 - 10-09-2014, 21:35

Cytat:
jest opcja ze wyczyszczę przepustnice, zamontuje i będzie cacy ?

Jest taka możliwość. Opis wskazywałby problemy z obrotami jałowymi (silniczek krokowy). Możesz jeszcze odłączyć aku i nauczyć ECU obrotów:

Kod:

Procedura programowania obrotów silnika po resecie (wypięciu akumulatora).

Procedura programowania dotyczy wszystkich wersji silnikowych. Włączenie klimatyzacji i opuszczenie szyb ma sens w przypadku programowania w temp powyżej 17 stopni. W przeciwnym razie opuszczanie szyb można pominąć.

(1) Uruchom silnik, pozwól nagrzać sie silnikowi aż temperatura w chłodziwa osiągnie temperaturę 85.
(2) Przełącz stacyjkę w pozycje OFF by zatrzymać silnik
(3) Po 10 lub więcej sekundach uruchom ponownie silnik
(4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spełniając poniższe warunki
-skrzynia biegów: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wyłączona
-Temperatura chłodziwa: 83 lub więcej
Wszystkie odbiorniki wyłączone (w tym dmuchawa - nawiew)
(5) Zatrzymaj Silnik
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spełniając poniższe warunki
-skrzynia biegów: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja: Włączoną (temperatura ustawiona na maksymalne chłodzenie, dmuchawy na najwyższa prędkość
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chłodziwa: 83 lub więcej
(7) Powtórz kroki (5) i (6)

Shockwave - 10-09-2014, 21:52

Jak odlocze ecu rozumiem ze mam uczyc silnika obrotow na pb. Czy z lpg nic sie nie stanie ? tzn nie rozreguluje sie albo cos ? sterownik stag 300

Co do krokowego to pewnie jak w innych pojazdach z jakimi miałem doczynienia sprawa jest taka ze z krokowca wychodzi jakis trzpień/storzek/ grzybek ktry sie wsuwa i wysowa i dozuje powietrze i moze byc sporo nagaru.
Da sie zaatakować krokowego bez wyciągania przepustnicy ? jak go odkręcę to wyskoczy cos ze srodka ?:) na cos zwrócić szczególna uwagę ?

Tomii - 10-09-2014, 22:33

Shockwave napisał/a:

Da sie zaatakować krokowego bez wyciągania przepustnicy ? jak go odkręcę to wyskoczy cos ze srodka ?:) na cos zwrócić szczególna uwagę ?


da radę, czarną obudowę odkręcasz - są trzy śrubki. Delikatnie ściągasz - może wyskoczyć mała sprężynka (nie zgub jej). I teraz pytanie czy trzpień z gniazdem wyjdzie z obudowy przepustnicy czy też nie (może być zapieczony). Jak wyjdzie to super - można wyczyścić grzybek ;) Jak nie wyjdzie najlepiej rozebrać przepustnicę mając pod ręką nową uszczelkę dolnej pokrywy - tej od podgrzewania przepustnicy.

West - 10-09-2014, 23:09

Zrobiłem reset kompa zobaczymy co będzie jutro rano? Przy okazji jeszcze wydaje mi się że silniczek krokowy nie " bzyczy " przy włączaniu zapłonu, ale czy on może mieć wpływ na ssanie? Mam drugi - co prawda używka ale mogę spróbować podmienić - może to coś da??? Panowie jaki on ma wydawać dźwięk - w sęsie czy dobrze go słychać boprzykładałem do niego palce ale nie czyuc że przy włączaniu zapłonu pracuje??? Ew gdzie szukać materiałów jak go sprawdzić. I najważniejsze -mianowicie jak sprawdzić te parametry IPS i jak je ew. ustawić. Trzymajcie się - pozdrawiam.

Co do obrotów to zrób adaptacje. Sprawdź czy nie masz błędów, zresetuj kompa i zmierz napięcie na czujniku położenia przepustnicy tzw TPS - może się przydać. Adaptacje zrób na benzynie z gazem nic się nie stanie i nie panikuj jak zacznie trochę dymić podczas programowania.

Tomii - 11-09-2014, 08:49

West napisał/a:
ale czy on może mieć wpływ na ssanie?


oczywiście że odpowiada za ssanie - regulację wolnych obrotów. Sygnał z czujnika temperatury silnika jest podawany do ECU które steruje silnikiem krokowym - czyli dawką powietrza.
Odnośnie IPS/TPS poszukaj na forum bo na pewno było, ja już nie pamiętam. W manualu też jest opisane.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group