To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Zywotnosc automatycznej skrzyni F4A42

Zhan - 27-06-2008, 22:47

czy taki bedzie dobry do tiptronika z przebiegiem 200kkm?
Anonymous - 27-06-2008, 22:54

Wydaje mi sie ze tak. ja do swojego 160 tys. wlalem manuala i jest ok. A tam masz tez automat. Ale moze jeszcze ktos sie wypowie w tej kwestii :)
Anonymous - 28-06-2008, 11:43

Panowie powiedzcie mi gdzie kupię filtr oleju do automata?
Podobno nie ma zbytnio zamienników do tej skrzyni a w serwisie dzisiaj podano mi cene-uwaga 540 PLN!!!! co mnie rozbawiło.

Zhan - 28-06-2008, 13:13

masz specyficzne poczucie humoru ;)
swinks_UK - 28-06-2008, 13:36

Do pełnej wymiany w Titronicu (czyli generalnie w A/T) trzeba MINIMUM 10l oleju. Spuszczenie korkiem to jakieś 4 litry, pozostałe 6 litrów lekuchno wejdzie na przepłukanie i dolewkę do poziomu.
Anonymous - 28-06-2008, 16:28

Cytat:
M4mooT u mnie też podobne cuda się działy przed tym jak padło mi sprzęgło hydrokinetyczne (czy jakoś tak w każdym razie mówi się o tym również konwerter lub turbina), aż pewnego razu wychodząc z zakrętu pedał w podłogę i wszystko padło. Po wymianie konwertera było OK. Teraz dla odmiany sterowanie się psuje, na komputerze wykazało że jakiś zawór nieraz się ciężko otwiera czy z opóźnieniem, w każdym razie po paru kilometrach muszę bardzo delikatnie ruszać bo przy gwałtowniejszym wciśnięciu gazu skrzynia zrywa. Jeszcze jest jeden objaw tzn. jak stanę i później puszczam hamulec żeby ruszyć skrzynia zachowuje się tak jak by była na pozycji N dopiero po delikatnym dodaniu gazu zaskakuje, a w trakcie jazdy wszystko działa idealnie. Podejrzewam że niestety poprzedni właściciel nie dbał o skrzynię i teraz mam efekty, bo właściwie zaraz po kupieniu tak się zaczęło dziać z każdym dniem gorzej, a mój mechanik stwierdził że skrzynia była zrobiona na odwal się do sprzedaży bo znalazł jakieś ślady nieprawidłowej ingerencji.


hmm no wlasnie a mi to sie dzieje juz po wymianie ;/ przed nie bylo tkaich rzeczy tylko poprostu jade jade i nagle jakby wrzucil luz. pojade jeszcze do serwisu zeby sprawdzili co tam sie da bo tak nie powinno byc raczej ;/

RoveR - 28-06-2008, 17:04

No nie powinno się tak dziać, jedź niech ci zrobią przegląd na komputerze, może tam coś wykaże. Jeszcze jedna sprawa mi się przypomniała, jak odebrałem auto to też dziwnie się skrzynia zachowywała, ale to był efekt odpięcia akumulatora. Po prostu przy odpięciu akumulatora, bądź zdjęciu skrzyni komputer się resetuje i później uczy się od nowa jazdy, u mnie taki stan występował przez około 200 km.
Anonymous - 28-06-2008, 17:27

Bartek napisał/a:
swinks_UK, taka instrukcja jest na forum od początku jego działania ;) :klik

i jest napisana na podstawie oryginalnego service manuala, więc nie widzę szans zepsuć skrzyni postępując zgodnie z nią.......

mitsuban, wyjaśnij dlaczego wymieniać 40% płynu a nie 95?

Jak wyjasnial mi specjalista od automatycznych skrzyn biegow dynamiczna wymiana w skrzyni z duzym przebiegiem moze podniesc i przeniesc zalegajace drobiny i opilki ,ktore moga uszkodzic mechanizmy wewnatrz aparatu.Mowil to na podstawie wieloletnich doswiadczen.Czytalem tez na ten temat na forach moskiewskiej firmy,ktora obsluguje ok 150,200 automatow tygodniowo i ma specjalny urzadzenie do zamiany oleju.

Krzyzak - 28-06-2008, 21:25

no a te drobiny i opilki nie zatrzymaja sie w filtrze??? ponadto w automatach sa jeszcze w misce olejowej (tzn. w jej odpowiedniku) magnesy - wiele magnesow (by wylapywac te opilki)
swinks_UK - 28-06-2008, 22:06

Owe słynne opiłki, drobiny i inny syf przecież krążą w obiegu, i co? Wtedy nie szkodzi? :badgrin:
Po to robi się wymianę na otwartym obiegu przy chłodnicy by właśnie ten syf wypłukać. Skrzynia wypompowuje ten syf, a w tym samym czasie wlewany jest czyściutki olej. No i najpierw spuszczenie korkiem i uzupełnienie, dopiero potem c.d. wymiany na otwartym obiegu. I do tej drugiej operacji trzeba 2 osób! Jedna kręci silnikiem, druga kontroluje upust. Samemu można nie zdążyć z wyłączeniem silnika na czas.
Heh... ile można tłumaczyć :doubt:

Anonymous - 29-06-2008, 08:54

Wejdz na forum axod.pl.Znajdziesz tam moje zapytanie dotyczace wymiany plynu w automacie i odpowiedz pracownika serwisu.
Zhan - 29-06-2008, 11:20

moze zacytujesz zamiast przeganiac wszystkich po forum, na ktorym wymagana jest rejestracja?
Anonymous - 29-06-2008, 16:29

A co sadzicie o usunięciu blachy co jest miedzy skrzynią a silnikiem dzięki temu wałek wejdzie o 2mm głębiej w konwerter ? Gdzieś kiedyś o tym słyszałem że w ten sposób można przedłużyć żywotność konwertera w skrzyni, kolega teraz właśnie będzie wymieniał konwerter w skrzyni i sie zastanawia czy tak nie zrobić.
swinks_UK - 29-06-2008, 22:42

mitsuban napisał/a:
Wejdz na forum axod.pl.Znajdziesz tam moje zapytanie dotyczace wymiany plynu w automacie i odpowiedz pracownika serwisu.


Widocznie nie zna procedury serwisowej Mitsubishi :badgrin: Znaczy, powinien się douczyć :mrgreen:
Koniec tematu! Opisana przeze mnie procedura jest procedurą serwisową Mitsubishi i nie ma o czym dyskutować.

Bartek - 30-06-2008, 10:43

Filterek oryginalny u Japaneze kosztuje 1x5 zł , gdzie nie pamiętam 2<x<4......

Pokazany kilka postów wyżej Castrol to zwykły Dexron III - czyli jak nie lubisz swojej skrzyni, to proszę bardzo..... W Intercarsie bańka Transmax-z kosztuje ok. 800 zł za 20L, więc chyba lepiej zrzucić się w 2 osoby niż kupować beczkowy niewiadomego pochodzenia.....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group