To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - 2.4GDI kontra 2.5 V6

sampler - 13-07-2013, 20:31
Temat postu: Re: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt
Marcelinho napisał/a:
Powiem tak,w samochodzie nie liczą się konie tylko NM.GDI ma delikatnie wyższy moment bo 225NM przy 220NM V6.Tylko że GDi ma 150KM a V6 163 KM.Przekłada się to na przyśpieszenie 0-100 Km/h GDI 8,7 sek i V6 8,2sek.


gdi ma 225 Nm ale przed liftem po lifcie juz "tylko" 211. V6 ma 223 Nm przed liftem i 218 po lifcie. Pozatym patrzac na wykresy widac ze V6 ma ponad 200 Nm przez duzo wiekszy zakres obrotow stad te roznice w osiagach do setki

Sycior - 14-07-2013, 11:41

Powiem wam tyle że to jest wojna której żadna ze stron nie wygra ;) I tutaj zależy co kto lubi, ja np. jak wsiadłem pierwszy raz do V6 to się zakochałem i nie chcę nic innego. Nooo może V8, V10 itd. xD. A wszystko ma swoje wady i zalety, ale tego co jest lepsze V6 czy GDI to nie rozstrzygniemy ;p
Iron.Falcon - 14-07-2013, 19:04

tu nie chodzi o wygraną - każdy kupuje zazwyczaj to co mu bardziej "leży"... raczej chodziło mi czemu jedni uważają, że ci drudzy jeżdżą czymś niefajnym skoro i teoria i praktyka ( w moim przypadku ) temu przeczy....
malina_drizzt - 14-07-2013, 19:33

Chyba ktoś tu ma dysonans pozakupowy. :D
Iron.Falcon - 14-07-2013, 19:49

malina_drizzt, po zakupie może być tylko mega zadowolenie lub mega złość - obojętność nigdy nie występuje... przynajmniej u mnie :-D a to auta mimo, że jedno ze starszych jakie miałem, mimo że nie V6 :wink: i nawet to, że wymaga paru kosmetycznych zabiegów nie jest wstanie zdjąć mi banana z paszczy
sampler - 14-07-2013, 20:04

tu nie ma zadnej wojny. Wiadomo ze 2.4 gdi z mitsubishi technologicznie jest duzo lepsze od V6. ale V6 na pewno dluzej pojezdzi bo to stara dobra konstrukcja. Zaplon na rozdzielaczu silnik niewysilony super do lpg. Natomiast wtrysk bezposredni w 2.4 robi swoje. Nizsze spalanie, moment w nizszym zakresie itd. Szkoda ze nie bylo wersji turbo na europe wtedy silnik pokazalby pazur. Ten silnik pojawil sie zdaje sie pod koniec lat 90. Konkurecja tsi itp grubo po roku 2000
ogon56 - 17-07-2013, 19:12

Technologicznie GDI jest bardziej zaawansowany co nie znaczy, że lepszy. To tak jak kiedyś chwalili VW za diesla 1.9tdi a aktualne silniki już nie są tak wytrzymałe(mowa o tych z pompowtryskiwaczami i commonrail). Z motorem GDI osobiście nie miałem problemów a jeździłem 3lata i aktualny właściciel też nie narzeka. Chcesz mieć auto bez gazu i dość ekonomiczne do miasta to GDI, chcesz ładować gaz to V6. Oba są dobre, ale mają małe wady.
pompec - 18-07-2013, 02:16

Marcelinho napisał/a:
przyśpieszenie 0-100 Km/h GDI 8,7


nie widziałem nigdzie takich danych... GDI w manualu ma wg różnych źródeł 9,0-9,1 s do 100km/h... czyli bliżej mu do 2,0 niż do 2,5...

Iron.Falcon - 18-07-2013, 09:19

EA2A (AT) : 9,7 (11,9) s
EA3A (AT) : 9,1 (11,1) s
EA5A (AT) : 8,2 (9,6) s

niestety nigdzie nie udało mi się znaleźć wyników "elastyczności".

mouseman - 18-07-2013, 15:27

Iron.Falcon napisał/a:
EA2A (AT) : 9,7 (11,9) s
EA3A (AT) : 9,1 (11,1) s
EA5A (AT) : 8,2 (9,6) s

niestety nigdzie nie udało mi się znaleźć wyników "elastyczności".


udało sie komus zbliżyć do owych 9,1 w manualu ???

Iron.Falcon - 18-07-2013, 15:32

mouseman napisał/a:
udało sie komus zbliżyć do owych 9,1 w manualu ???

tak samo jak do 8,2 i 9,7....
swoją drogą przyspieszenie do 100 DLA MNIE jesteś dużo mniej istotne na tle elastyczności i spalania. Zdecydowanie częściej potrzebuje sprawnie wyprzedzić ( i jeszcze lepiej jak mogę zrobić to bez redukcji ) , niż robić rajd od świateł do świateł.....
ale jak zawsze.... jeden lubi ogórki.... a drugi córkę ogrodnika.

Owczar - 18-07-2013, 17:19

Biorąc pod uwagę to jak V6 trzymają cenę w stosunku do GDi, to najwyraźniej więcej osób lubi córkę ogrodnika :) To popyt/podaż kształtują cenę, a ten popyt z jakiegoś powodu się bierze. GDi to specyficzny silnik. Nie gorszy ani lepszy od V6. Ta dyskusja przypomina dyskusję nt blondynki czy brunetki ;)
fj_mike - 19-07-2013, 00:55

ogon56 napisał/a:
chcesz ładować gaz to V6

Nie sprowadzaj wszystkiego do LPG. V6 jest specyficzny i pomimo mniejszego spalania GDI - zawsze wybiorę fałkę. Tak naprawdę tylko ten silnik trzyma mnie jeszcze przy posiadaniu Galanta.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group