To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Naprawa zapieczonego mechanizmu wycieraczek

Hugo - 07-01-2011, 08:55

Optic napisał/a:
Chyba tylko w ASO ale ceny wolę nie znać...
Sam łącznik od silniczka do pierwszego sworznia 860 zl netto :D
Optic - 07-01-2011, 12:27

Hugo napisał/a:
Optic napisał/a:
Chyba tylko w ASO ale ceny wolę nie znać...
Sam łącznik od silniczka do pierwszego sworznia 860 zl netto :D

Dzięki - wolałem nie znać... :P :D

EDIT: Znalazłem, od anglika, za to tanie:
http://allegro.pl/1278057175-i1278057175.html
Wystarczy tylko wybić sworznie i obrócić ich korpus o 180st., mam rację? :)

Krzyzak - 07-01-2011, 17:06

Optic napisał/a:
Wystarczy tylko wybić sworznie i obrócić ich korpus o 180st., mam rację?

nie masz :) - pasuje bez jakichkolwiek przeróbek :D

wilukce - 10-04-2011, 11:38

Patrol napisał/a:
2. Ściągamy podszybie (delikatnie!!!, gdyż spinki ulegają szybkiemu uszkodzeniu )
3. Odpinamy belki łączące silnik z dwoma mechanizmami, poprzez delikatne popchnięcie ich w kierunku kabiny pasażerskiej. Są na szybko złączkach elastycznych, więc nie wymaga to użycia dużej siły.


Też muszę przesmarować mechanizm bo trzeszczy, ale jedno nie rozumiem. Mianowicie jak sie do tego dobrać. Z tego co wczoraj patrzyłem wydawało mi się, że mechanizm od strony kierowcy wyjmuję się przez nadkole. Ale po przeczytaniu tego tematu widzę, że jednak nie. O jakie belki chodzi ? Czy ktoś może wyjaśnić lepiej jak się do tego zabrać ? :)

jacekxx - 10-04-2011, 11:44

Te belki to są takie cięgna łączące ze sobą silnik wycieraczek i trzpienie na które zakładasz wycieraczki. Jak ściągniesz podszybie to zobaczysz dokładnie o co chodzi.
Jogurt - 16-06-2011, 19:59

po przygodach w colcie zabrałem się za te sworznie dla świętego spokoju i teraz mam problem. pękł mi ten plastikowy ''kapelusz'' co jest na kulce przy silniczku. nie ma ktoś na zbyciu takiego plastiku z starego mechanizmu?
SWEEPER - 26-06-2011, 16:28

ja doraźnie wstawiłem końcówkę ( odpowiednio dociętą) od tuby z silikonem lub akrylem smar silikonowy i na razie starczy.
wilukce - 31-03-2012, 16:00

Mitsumaniaki, czy ktoś wie czy mechanizm wycieraczek u anglika jest taki sam jak w naszych autkach ?
I czy podejdzie, bo muszę wymienić niestety. Belki mi co rusz spadają ...

Krzyzak - 31-03-2012, 16:10

wilukce napisał/a:
czy mechanizm wycieraczek u anglika jest taki sam
identyczny, bierz śmiało
wilukce - 06-04-2012, 22:32

Krzyzak napisał/a:
identyczny, bierz śmiało


no Krzyzak, niestety, ale mnie oszukałeś :P Mechanizm wycieraczek u anglika jest inny niż u europejczyka. Jest to dokładnie odbicie lustrzane. Dużo musiałem się dziś napracować, żeby udało się go założyć. Ciekawy jestem jednak, czy długo pochodzi ...

Krzyzak - 06-04-2012, 22:49

no co Ty? - ja mam od anglika i pasuje od razu - żadnego przerabiania
zapytaj też Bartka, który przerabiał VR4 i to dokładnie od niego się dowiedziałem, że pasuje od razu
dlatego czasem można wydębić go od handlarzy - że niby to od anglika, więc i tak nie sprzedadzą :)
może wziąłeś od hyundaia?

wilukce - 06-04-2012, 22:58

Kurcze to nie wiem. Kupiłem na alledrogo używkę i nie pasowało. Tzn mechanizmy obrotowe są identyczne. Jedynie beleczka łącząca silnik z pierwszym mechanizmem była 1.5cm dłuższa i inaczej wygięta. Odbicie lustrzane wzg. płaszczyzny pionowej. Trochę miałem zabawy z wyginaniem i skręcaniem tego badziewia ale się udało.
Krzyzak - 07-04-2012, 23:19

wilukce napisał/a:
Jedynie beleczka łącząca silnik z pierwszym mechanizmem była 1.5cm dłuższa i inaczej wygięta
to mogłeś wziąć swoją - u siebie musiałem tak zrobić (z tą krótką - bezpośrednio podpinaną do silnika) i to przecież nie problem wypiąć kulkę z plastiku, przesmarować i wcisnąć z powrotem
przy okazji sobie wielowpust ponacinałem, bo był lekko spiłowany

wilukce - 08-04-2012, 11:39

Krzyzak napisał/a:
to mogłeś wziąć swoją

Tylko kupiłem mechanizm bo właśnie tą belkę miałem z połamanami końcami. Co chwile spadała.
Ale w każdym razie dla chcącego nic trudnego :D

Wczoraj sprzedałem samochód i tylko dlatego kupiłem mechanizm gdyż nie chciałem żeby ktoś wracał 300km bez wycieraczek.
Niestety ... jestem bez autka. :/

2pac - 21-08-2012, 08:41

u mnie tez wycieraczki nie zapieprzają tak jak powinny po szybie :(

idealny opis naprawy opisano w poście pierwszym, no ale 2h grzebania pod blokiem (w moim wypadku nawet więcej - bo nie jestem zbytnio uzdolnionym mechanikiem)
jak z tym WD - poprawia, ale na jak długo?
WD oprócz odrdzewiania, wypierania wody i smarowania, czyści ze smarów...
smaru chyba tam nie ma już po tylu latach ;) ?

te kołki plastikowe mocujące podszybie, jak do nich zabrać się by nie urwać?
są do dostania w sklepie?

[ Dodano: 27-08-2012, 08:13 ]
jak nie urok to sraczka

najpierw mechanizm zapieczony, po naprawie w drodze do pracy coś się spieprzyło i nie dochodzi i nie powraca do końca (zatrzymuje się 15° przed końcem i nie powraca o jakieś 15°) mechanizm jest luźny, ręką mogę dopchnąć do końca



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group