To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Outlander II - chiptuning bez utraty gwarancji

Anonymous - 31-01-2009, 22:18

Pe.te napisał/a:
jaceksu25 napisał/a:
...tylko nie rozumiem po co??... po co poprawiać fabrykę? ... szybciej jeździć?? myślicie, że chip jest dobrem??
wczoraj widziałem starą bemcię 3xx z silnikiem ( uwaga! ) 4-ro litrowym V8 :D - to szybciej mogę zrozumieć niż chip :P

eee... nie było trójki z silnikiem V8...
Chcesz powiedzieć, że ktoś zmienił silnik na V8? Zmieścił się? :P


dokładnie :twisted:

ROBERTINO - 01-02-2009, 00:02
Temat postu: [II 2.0 DID] chiptuning ale jaki?
Witam Wszystkich jako nowy użytkownik proszę o wybaczenie jeśli coś robię nie tak. Mam pytanie do znawców czy jest jakaś różnica pomiędzy boxem Raliart a np. powerboxem V-techu tak pytam bo się zastanawiam nad taką modyfikacją( gwarancja!!!). Nie mam pojęcia bo się na tym nie znam ale czy np. powerbox V-techu nie zaszkodzi silnikowi?
Anonymous - 01-02-2009, 10:00
Temat postu: Re: chiptuning ale jaki?
ROBERTINO napisał/a:
Witam Wszystkich jako nowy użytkownik proszę o wybaczenie jeśli coś robię nie tak. Mam pytanie do znawców czy jest jakaś różnica pomiędzy boxem Raliart a np. powerboxem V-techu tak pytam bo się zastanawiam nad taką modyfikacją( gwarancja!!!). Nie mam pojęcia bo się na tym nie znam ale czy np. powerbox V-techu nie zaszkodzi silnikowi?

Zasada działania obu urządzeń jest taka sama.
Oczywiście mogą być różnice w charaketrystyce pracy silnika - w zalezności od tego, jak producent box'a oprogramuje swoje urządzenie. Mówiąc po ludzku - na jednym urządzeniu samochód może np. lepiej "zbierać się" przy niższych obrotach, a na drugim np. mieć bardziej wypłaszczoną charakterystykę przebiegu momentu obrotowego... Po każdej modyfikacji auto powinno zostać shamowane (koszt niewielki, dla aut 4x4 nie przekracza 200 zł - choć akurat OutII można shamowac tylko na przedniej osi - wtedy jakieś 100...150 zł) i dać komuś do analizy - choćby temu "od hamowni" :wink:

Generalnie V-Tech robi bardzo przywoite urządzenia. Wystrzegałbym się natomiast wszelkich "okazji" i urządzeń nieznanego bliżej pochodzenia (np. na Allegro) - to najszybszy sposób na zniszczenie silnika...

Tak jeszcze a'propos. Kiedyś Master's hamował Outlandera II z założonym box'em Ralliart i... :mrgreen:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=4320

KowaliK - 01-02-2009, 13:51

Cytat:
Pomiar na hamowni powinien być wykonany w czasie 30 sekund lub krótszym. Przez ten czas moduł pracuje na 100% swoich możliwości, zwiększając moc silnika do 167 KM, po czym stopniowo moc spada.


Mógłby mi ktoś wytłumaczyć o co tutaj chodzi? Tzn. że ten box RA, nie działa cały czas? :roll:

Hiszpan - 01-02-2009, 14:36

Pe.te napisał/a:
choć akurat OutII można shamowac tylko na przedniej osi - wtedy jakieś 100...150 zł)
Ja się na tym nie znam, ale ktoś już pisał, że można go testować tylko na hamowni 4x4
Hubeeert - 01-02-2009, 15:24

KowaliK napisał/a:
Cytat:
Pomiar na hamowni powinien być wykonany w czasie 30 sekund lub krótszym. Przez ten czas moduł pracuje na 100% swoich możliwości, zwiększając moc silnika do 167 KM, po czym stopniowo moc spada.


Mógłby mi ktoś wytłumaczyć o co tutaj chodzi? Tzn. że ten box RA, nie działa cały czas? :roll:

Działa cały czas. Tyle, że moc max nie jest dostępna cały czas ;-)

Anonymous - 01-02-2009, 18:17

Hiszpan napisał/a:
Pe.te napisał/a:
choć akurat OutII można shamowac tylko na przedniej osi - wtedy jakieś 100...150 zł)
Ja się na tym nie znam, ale ktoś już pisał, że można go testować tylko na hamowni 4x4

Hmm... Nie będę się upierał :wink: ale moim zdaniem po przełączeniu na tryb 2WD można go shamować tylko na przedniej osi.
Prawdopodobnie w czasie hamowania zaświeci się tylko usterka ESP/ABS (utrzymująca się różnica w prędkości obrotowej pomiędzy osiami) - jak zresztą w większości aut...

Generalnie problem z hamowaniem na jednoosiowej hamowni jest z tymi autami 4x4, które nie mają manualnego wyboru trybu napędu...

krzychu - 01-02-2009, 18:20

Na ile ja się znam to duża różnica w prędkości na sprzęgle wielopłatowym nie jest dobrym pomysłem. Jeśli już koniecznie na jednej osi prowadzić pomiar to warto by rozważyć fizycznie odłączenie (odkręcenie) jednego z dyfrów na czas pomiaru jeśli to możliwe.

Krzychu

KowaliK - 01-02-2009, 22:07

Hubeeert napisał/a:
KowaliK napisał/a:
Cytat:
Pomiar na hamowni powinien być wykonany w czasie 30 sekund lub krótszym. Przez ten czas moduł pracuje na 100% swoich możliwości, zwiększając moc silnika do 167 KM, po czym stopniowo moc spada.


Mógłby mi ktoś wytłumaczyć o co tutaj chodzi? Tzn. że ten box RA, nie działa cały czas? :roll:

Działa cały czas. Tyle, że moc max nie jest dostępna cały czas ;-)


A jak w tej kwestii wypada box V-tech'a czy zwykły chip?

Anonymous - 01-02-2009, 22:20

KowaliK napisał/a:
A jak w tej kwestii wypada box V-tech'a czy zwykły chip?

W przypadku chipa sytuacja zależy od klasy tunera.
Każdy soft silnika zawiera bowiem całą masę map (m.in. mapy, z których ECU korzysta jak silnik jest zimny). Jeśli tuner ma odpowiednią wiedzę i zna mapy dla danego silnika - jest w stanie tak zmodyfikować program, aby nie uszkodzić silnika...



Tak jeszcze a'propos boxa Ralliart.
Wydaje mi się, że dokładnie ten artykuł czytałem kiedyś w AMiS:

http://admoto.pl/pub/art....=jd%5F723%2Exml

tomekrvf - 01-02-2009, 22:31

krzychu napisał/a:
Jeśli już koniecznie na jednej osi prowadzić pomiar to warto by rozważyć fizycznie odłączenie (odkręcenie) jednego z dyfrów na czas pomiaru jeśli to możliwe.

Mozliwe. Jako że nie ma centralnej różnicówki to mozna odpiąć wał od transferu.

ROBERTINO - 01-02-2009, 22:47

Dzięki za informacje :lol: tylko jedno pytanie. W boxie mamy program wzięty z półki prawda? czyli że jeśli producent urządzenia opisuje wzrost np. mocy o 25% to box robi to automatycznie nie bacząc czy silnik ma 140 czy np. 150 koników (oczywiście chodzi mi silnik 2.0 DID) czy tak to działa? Czy nie ma to wpływu na trwałość jednostki napędowej.
I jeszcze jedno czytałem że box zwieksza moc poprzez zwiększanie dawek paliwa poprawcie jeśli się mylę. Czy nie ma to wpływu na filtr cząstek stałych?

change - 01-02-2009, 23:39

nie wiem, czy rzeczywiscie tak jest, ze box instaluje sie z softem "z polki" - jesli tak, to przekonuje mnie to tym bardziej, ze dokonalem dobrego wyboru z chipem Ecutek (Auto GT)

u mnie wygladalo to tak: zamowilem mape juz przy zakupie auta, potem 3000 km przejechane w miare normalnie (z zastrzezeniem, zeby w miare mozliwosci nie przekraczac 3,5 tys obrotow), a nastepnie wizyta w serwisie, wymiana oleju i operacja wgrania nowej mapy: najpierw zgranie do komputera wszystkich parametrow, potem dlugie dobieranie odpowiednich ustawien i wgranie nowego softu do samochodu.

roznica kolosalna. po tym zabiegu zrobilem juz prawie 30 tys i ciagle mnie bawi wrazenie po wcisnieciu gazu ;)

karol_alasz - 02-02-2009, 17:47

change a w związku ,że to Auto GT to rozumiem, że gwarancja nadal na miejscu? W takiej cenie i na zmapowanym silniku a nie na jakiejś prortezce no i z taką rekomendacją (przecież wrażenia z jazdy są bezcenne a za resztę trzeba płacić kartą ...) to ja bym sie wybrał do Warsiawki... :wink:
tomekrvf - 02-02-2009, 18:50

Pe.te napisał/a:
Generalnie uważam, że najlepszym olejem do nowoczesnych turbodiesli jest Shell Helix Ultra - niestety nie ma on (przynajmniej wersje dostępne na polskim rynku) specyfikacji do silników PD (505.01) i przynajmniej dopóki auto jest na gwarancji nie da się go stosować...

Shell robi specjalny olej do VAG z PD i zwie się on Shell Helix Diesel Plus VA 5W30.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group