To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A 2.5] jak zdemontowac antene elektryczna?

janeq - 04-01-2011, 07:43

A w jaki sposób wyjąć sam maszt z tej plastikowej obudowy i jak potem wyciagnąć plastikowy zwijak z masztu? Próbowalem ten maszt wyciagnąc, ale jakos srednio mi to szlo, a nie chce robic nic na sile, żeby nie uszkodzic...
spidernet - 04-01-2011, 09:09

spown napisał/a:
Od Daewoo nie pasuje do końca - jest dłuższa, ale da się przeżyć. Nic nie blokuje przewodu zębatego. Tam jest jakieś zabezpieczenie nadprądowe chyba.


Hmm zatem jeśli nie przerobię długości może się okazać, że po jakimś czasie elektryczny napęd mi "siądzie" :| Żadno przecież z elektrycznych urządzeń nie lubi przeciążeń.

Natomiast jeśli dobrze zrozumiałem kupuję bat od daewoo i zakładam bez żadnych przeróbek -czy tak?

robertdg - 04-01-2011, 09:56

W antenie powinno byc sprzęgło oporowe, zabezpieczenie nadpradowe takze, aby nie spalic instalacji.
spidernet - 04-01-2011, 21:10

Jak się domyślam oryginał ma i sprzęgło i zabezpieczenie o którym piszesz...

Baardzo interesuje mnie jednak fakt czy przy instalacji anteny z daewoo będę musiał jakoś ją przerabiać? Poza faktem, że trzeba zdjąć grzybek (szczyt anteny) aby ją przełożyć przez rurkę anteny elektrycznej.

:roll:

spown - 04-01-2011, 21:39

Krzyzak napisał/a:
w sensie po rozłożeniu

Właśnie po złożeniu, a którą część uciąłeś, żeby Ci później nie wyjeżdżała? Bo z tego co pamiętam klinuje się na samym dole dzięki czemu wie, że ma skończyć wyjeżdżać...

Krzyzak - 05-01-2011, 08:03

uciąłem od dołu właśnie - jakieś 3 cm (wystarczy porównać z oryginalną anteną)
tylko trzeba ciąć po rozłożeniu, bo inaczej można uciąć wszystkie jej elementy :)

po zdjęciu grzybka na końcu i przełożeniu wkładu, grzybek zakłada się z powrotem i zaciska - wtedy po zwinięciu jest wystarczający opór by antena się wyłączyła

spidernet - 06-01-2011, 13:26

Kupiłem antenę od daewoo i niestety stoję w miejscu. W skrócie -nie mam ani oryginalnej anteny, ani też wkładu. Jedyne co posiadam to oryginalny mechanizm mitsubishi i antena z wkładem od daewoo. Kolejny mój krok to połączenie obu elementów w jedną całość.

Po pierwsze jak czytam posty okazuje się, że antena od daewoo jest niewiele dłuższa niż oryginał...

zatem pyt 1, bo jedni piszą, że pasuje idealnie, drudzy, że nie. Krótko -czy antena się idealnie chowa czy też trzeba dokonać jakiejś przeróbki, ew. jakiej?

I pyt. 2 -jak zdjąć ten grzybek z anteny daewoo tak aby jej nie uszkodzić. No i idąc dalej jak go nałożyć bez pozostawiania uszkodzeń?

Proszę pomóżcie bo stoję w miejscu :/

Tomii - 06-01-2011, 15:16

janeq napisał/a:
A w jaki sposób wyjąć sam maszt z tej plastikowej obudowy i jak potem wyciagnąć plastikowy zwijak z masztu? Próbowalem ten maszt wyciagnąc, ale jakos srednio mi to szlo, a nie chce robic nic na sile, żeby nie uszkodzic...


aby wyciągnąć sam maszt z obudowy trzeba najpierw odkręcić wkręt w dolnej części anteny, potem pręt wysuwasz razem ze zwijakiem. Tylko najpierw rozkręć obudowę mechanizmu zwijania. Opisywałem u siebie w "NASZYCH MIŚKACH" operację naprawy anteny.

spidernet - 07-01-2011, 10:54

Udało się wyjąć grzybek i antenę, zamienić na masz i wkład od daewoo. Pojawił się jednak kolejny problem -jak zwinąć plastikowy prowadnik anteny wewnątrz układu mechanicznego anteny? Prowadnik albo bardzo ciężko się nawija, albo w pewnym momencie całkowicie się blokuje i ani rusz. Robicie to przy rozkręconym układzie, czy też jeszcze jakoś inaczej?
Optic - 07-01-2011, 12:25

spidernet napisał/a:
Udało się wyjąć grzybek i antenę, zamienić na masz i wkład od daewoo. Pojawił się jednak kolejny problem -jak zwinąć plastikowy prowadnik anteny wewnątrz układu mechanicznego anteny? Prowadnik albo bardzo ciężko się nawija, albo w pewnym momencie całkowicie się blokuje i ani rusz. Robicie to przy rozkręconym układzie, czy też jeszcze jakoś inaczej?


Uda Ci się go zwinąć TYLKO przy rozebranym mechanizmie.
- Odkręcasz te 5 śrubek na obudowie (łącznie z centralną samego zwijaka - uważaj, bo z drugiej strony jest malutka nakrętka i łatwo ją zgubić. Reszta śrubek to wkręty.)
- Zdejmujesz biały "koszyk" na żyłę.
- Wyjmujesz bęben z zębatką.
- Dopiero wkładasz plastikową żyłę przez otwór w obudowie mechanizmu. Uważnie poprowadź ją do wnętrza mechanizmu przez tą "pochylnię" i zwiń wewnątrz korpusu. Podczas zwijania pamiętaj, żeby to zwijać jak sprężynę, równo, żeby zwoje się nie krzyżowały.
- Dopiero włóż bęben tak, żeby zębatka weszła w nacięcia na żyle. Upewnij się, że włożyłeś bęben do końca.
- Włóż koszyk.
- No i obudowa.

Gotowe. :)
Rozbierałem to już z 10 razy próbując zregenerować pęknięty popychacz. Zgrzewałem, kleiłem a i tak podziałało max. tydzień. Też kupiłem bacik z Daewoo. :)

spidernet - 07-01-2011, 18:03

i viola, gotowe :-)

Coprawda w trochę inny sposób niż podałeś. Nawinąłem na szuplę tylko pierwszy zwój. Całość skręciłem i podłączyłem do kostki. Włączyłem radio i wyłączyłem, a antena sama się zwinęła. Następnie zainstalowałem kompletną w bagażniku.

Jeśli komuś wystaje nieco antena ponad oryginał myślę, że dobrym rozwiązaniem będzie zakup metalowych nakładek na wentyle od opon i zainstalować przy mocowaniu anteny na karoserii. Wszystko będzie wyglądało jak oryginał.

Dzięki wszystkim za podpowiedzi :-)

Marino - 10-01-2011, 19:22

Witam, postępowałem zgodnie z propozycjami przedmówców... wszystko fajnie pięknie, zdemontowałem mechanizm, przyniosłem do domku potem problemy z grzybkiem.. no ale udało się go pokonać. Okazało się ze zamiennik z daewoo ma za dużą średnicę ostatniego elementu więc zrezygnowałem z jego adaptacji. Antena ładnie złożyła się zgodnie z planem, zaś przy rozkładaniu kompletnie nie ma umiaru, nie wyłącza silniczka rozwijającego taśmę. Pomyślałem żeby zwiększyć średnicę najgrubszego elementu żeby złapało opór i wyłączyło. Bez powodzenia niestety, jutro po pracy znów podejdę to tematu. Mile widziane sugestie jak to to rozwiązać.
u157 - 10-01-2011, 23:37

Trzeba spowodować żeby ostatni segment blokował się po wysunięciu do odpowiedniej wysokości. Mnie udało się wykorzystać pozostałości po oryginalnej antenie.Alternatywą jest osadzenie ostatniego elementu na stałe w mechanizmie, antena będzie się mniej wysuwała ale zablokuje mechanizm i będzie się wyłączał .
Witek7887 - 28-06-2011, 21:08

Witam !
Podłącze się pod temat i zapytam co zrobić w przypadku gdy antena nie chowa się całkowicie pozostaje na poziomie pierwszego najszerszego segmentu. Da się ją jakoś naprawić ?

Arson88 - 05-12-2011, 16:12

Witam mam problem z anteną w moim galu. EA2A przestała mi ona poprostu działać. jakie mogą byc tego przyczyny? Jest może jakis bezpiecznik za to odpowiedzialny? czy raczej uszkodzenie mechaniczne?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group