To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Galant -klasy i segmenty

tommyc1 - 20-08-2008, 19:07

cuuube napisał/a:
Ursus napisał/a:
Zagorzały miłośnik i znawca marki wypruje sobie flaki aby kupić nawet za kosmiczną kwotę taki samochód ale pan Kowalski odbije się z uśmieszkiem od drzwi salonu i skręci do VW, Opla czy Audi.
VWej czy AUDI nie ciesza sie wcale taka wielka sprzedaza bylo nie bylo to stosunkowo drogie auta .nie zapomnijcie ze najwieksza sprzedaza caly czas bodaj cieszy sie fiat :pukeright:

[ Dodano: 20-08-2008, 17:49 ]
tommyc1 napisał/a:
lancer kompaktowa
to by sie zgadzalo lancer jest TU na 39 pozycji

tommyc1 napisał/a:
galant srednia a carisma??? "posrednia"
Cari jest TUna 10 pozycji

znalzlem taki cytat na stronie egospodarka w artykule o autach uzywanych
"przedstawiciele klasy niższej średniej, czyli tzw. kompakty (Corolla, Astra, Focus, dwie generacje Golfa oraz Civic). Zdecydowanie bardziej prestiżowa klasa wyższa średnia ma wprawdzie tylko trzech swoich przedstawicieli (Passat, Vectra oraz Mondeo)" i tu jak widac zaliczaja nawet wymieniane przez nas w temacie auta jako klase wyzsza srednia

wnioesk plynie chyba z tego taki ze Cari to typowa klasa srednia a Gal jednak wyzsza srednia


wniosek taki, ze pismak blade pojecie mial ;)

Anonymous - 20-08-2008, 19:19

moze i tak :P ale gdzie w takim razie wcisnac Cari skoro to Gal jest klasa srednia przeciez to nie to samo
Anonymous - 20-08-2008, 22:28

misjonarz. napisał/a:
Ursus napisał/a:
popatrzcie na ceny

tak ale popatrz jakie są (były) cła na auta sprowadzane z Japonii. zobaczysz różnicę i to dużą porównując opłaty na auta z unii i spoza.



To właśnie przez te cła Galanty były takie drogie. Podejrzewam że gdyby teraz był sprzedawany Galant w Europie i w Polsce jego cena w podstawowej wersji nie przekraczałaby 90 tys. PLN. Zobaczcie za ile można kupić nowego Galanta w USA, i nie mam na myśli teraz sztucznie zaniżonego kursu dolara.
:roll: Nawet jeżeli kurs dolara byłby po 3,50 to i tak jest to mniej niż 100 tys. PLN
Samochody stają się coraz większe i teraz długość Galanta to zaledwie jeden z większych na rynku Compactowych sedanów, ale za to w połączniu z 2,5 V6 daje radę prawie każdemu...
Do tej pory nie wyprodukowali szybszego Avensisa, a Passaty mają szanse tylko w topowych wersjach silnikowych właśnie za grubo powyzej 100 tys. PLN. A nasze Galanciki w większości kosztują mniej niż 25 tys. niedługo będą obchodzić lub już obchodziły 10 urodziny i są bezawaryjne i z tego trzeba się cieszyć.

Anonymous - 20-08-2008, 23:31

tommyc1 napisał/a:
cuuube napisał/a:
Ursus napisał/a:
Zagorzały miłośnik i znawca marki wypruje sobie flaki aby kupić nawet za kosmiczną kwotę taki samochód ale pan Kowalski odbije się z uśmieszkiem od drzwi salonu i skręci do VW, Opla czy Audi.
VWej czy AUDI nie ciesza sie wcale taka wielka sprzedaza bylo nie bylo to stosunkowo drogie auta .nie zapomnijcie ze najwieksza sprzedaza caly czas bodaj cieszy sie fiat :pukeright:

[ Dodano: 20-08-2008, 17:49 ]
tommyc1 napisał/a:
lancer kompaktowa
to by sie zgadzalo lancer jest TU na 39 pozycji

tommyc1 napisał/a:
galant srednia a carisma??? "posrednia"
Cari jest TUna 10 pozycji

znalzlem taki cytat na stronie egospodarka w artykule o autach uzywanych
"przedstawiciele klasy niższej średniej, czyli tzw. kompakty (Corolla, Astra, Focus, dwie generacje Golfa oraz Civic). Zdecydowanie bardziej prestiżowa klasa wyższa średnia ma wprawdzie tylko trzech swoich przedstawicieli (Passat, Vectra oraz Mondeo)" i tu jak widac zaliczaja nawet wymieniane przez nas w temacie auta jako klase wyzsza srednia

wnioesk plynie chyba z tego taki ze Cari to typowa klasa srednia a Gal jednak wyzsza srednia


wniosek taki, ze pismak blade pojecie mial ;)


kolejne dowody (Galant pozycja 46) na to ze jednak jest wyzej niz twierdzisz

tommyc1 - 21-08-2008, 09:05

kolejny przyklad niekompetencji pismaka- sigma i galant w jednej klasie? to jakby merca C i E w jedna klase wrzucic:)

dobra, ja sie juz tu wypisalem-jak ktos jezdzil wczesniej jakims wraczydlem to galant bedzie dla niego klasa luksusowa nawet (dla mojego dziadka polonez jest super lux;) )
ja podalem konkretne argumenty na poparcie swojej tezy co do klasy gala: wymiary i wyposazenie, a ze od dawna jest plynnosc w tym temacie i czesto firmy probuja "naciagac" dany model do wyzszej klasy niz na to zasluguje to inna sprawa, dla mnie gal niczym nie wyrasta poza srednia klase-nie jest obiektywnie rzecz biorac bardziej luksusowy od mazdy 6 czy avensis...a stylistyka czy wyglad kokpitu to juz sa sprawy gustu, mnie sie podoba, ale nie czyni z niego klasy wyzszej niz srednia

dziekuje za uwage i pozdrawiam :)

Ursus - 21-08-2008, 09:33

Zgadzam się z Tobą, jeszcze raz podkreślając, że wygląd wnętrza jak i stylistyka auta, a często i wrażenia z jazdy o czym sam się przekonałem to tylko kwestia gustu. Na tej podstawie nie da się dojść jednoznacznie do kompromisu, bo nie da się pogodzić różnych gustów :)
Anonymous - 21-08-2008, 17:01

tommyc1 napisał/a:
kolejny przyklad niekompetencji pismaka- sigma i galant w jednej klasie? to jakby merca C i E w jedna klase wrzucic:)
jesli nie zauwazyles to kazda marka ma po okolo dwa modele w klasie np Peugot 405 406 i 407 jest rowniez ujety w jednej klasie audi A5 I A6 Mercedes E z W124 Volvo 740 i 760 czy S70 wiec i Mitsu moze byc w tej samej klasie
tommyc1 napisał/a:
jak ktos jezdzil wczesniej jakims wraczydlem to galant bedzie dla niego klasa luksusowa nawet

jesli chodzi o mnie jezdzilem wczesniej Golfem 3 z 1997r (modelowy'98 po VIN) 2.0 GTI (wersja na 20lecie GTI - full wypas)
tommyc1 napisał/a:
ja podalem konkretne argumenty na poparcie swojej tezy co do klasy gala: wymiary i wyposazenie, a ze od dawna jest plynnosc w tym temacie i czesto firmy probuja "naciagac" dany model do wyzszej klasy niz na to zasluguje to inna sprawa,
ale jakos nie zauwazasz ze w klasie sa dodatkowe podzialy jak "srednia nizsza" "srednia" "srednia wyzsza" albo jak gdzies bylo to napisane "premium" czyli z bogatszym od aut w tej samej klasie wyposazeniem a co za tym idzie i drozsze
tommyc1 napisał/a:
dla mnie gal niczym nie wyrasta poza srednia klase
no wlasnie dla Ciebie :P jak sam napisales
tommyc1 napisał/a:
stylistyka czy wyglad kokpitu to juz sa sprawy gustu
bo moze traktujesz go jak to ktos kiedys marnie napisal "dupowoz" a inni widza w nim jednak cos wiecej niz w pasku czy vectrze jak np ci co pisali artykuly o klasach...i chyba powinni wiedziec co pisza bo sie tym zajmuja.gdybym znalazl jeden podzial tylko z Galantem w klasie ktorej ja obstawiam to bym sie nie upieral ale to nie moze byc przypadek ze nie znalzlem zadnego podzialu sztywno przypisujacego go do klasy sredniej bo jest za maly
5eba - 21-08-2008, 18:13

Panowie,ale gdyby galant byl tanszy czyli skladany w gdzies w EU to niebylby tak samo dobrym autem jakim jest teraz - to jest japonski japoniec i chwala mu za to :)
Ursus - 21-08-2008, 20:55

cuuube napisał/a:
bo moze traktujesz go jak to ktos kiedys marnie napisal "dupowoz" a inni widza w nim jednak cos wiecej niz w pasku czy vectrze jak np ci co pisali artykuly o klasach...

Jedno z drugim nie ma nic wspólnego - gust to gust i naprawdę nie warto o nim dyskutować, to tylko zaniża poziom rozmowy. Ja np nie widzę się w żadnym innym aucie niż Gal choć akurat wnętrze bardziej podoba mi się w Vectrze, jeżeli chodzi o sam wygląd i czego to dowodzi? Niczego, oprócz zaprzeczenia temu co napisałeś wyżej...
A skoro te pismaki wiedzą co piszą to dlaczego nie ma jednoznaczności w tej kwestii i po co ten temat w ogóle?? Skoro pismak napisał, że Gal to taka i nie inne klasa to tak powinno być, przecież się zna nieprawdaż?? :?

tommyc1 - 21-08-2008, 21:05

pismak dzisiaj pisze o samochodach, jutro o rasach psow a za rok bedzie pisal o materialach budowlanych :ANAL:

a co do sredniej nizszej: TO JEST WLASNIE KLASA KOMPAKTOWA! :D

A5 i A6 w jednej klasie? przeciez to dwa rozne samochody, radze sie doksztalcic w temacie zamiast powtarzac po inncyh to samemu poczytac i sie zainteresowac

dwa dni temu rozmawialem z gosciem, ktory wsrod kolegow glosno rozprawial, ze japonczyki sa do bani bo czesci do nich drogie i trudno dostepne, a do niemieckich sa tanie i wszedzie mozna kupic, wiec zapytalem czy kiedykolwiek jezdzil japonczykiem-a on ze nie, jezdzil astra I i golfem III... zero pojecie w temacie, zero zainteresowania, ale w dyskusji kazdy musi udowodnic ze jest najmONdrzejszy i ze zna temat na wylot

ja nie twierdze, ze wiem wszystko o samochodach, wielu rzeczy nei znam, mechanika sie malo interesuje, ale rynek samochodowy, modele roznych marek, ich ewolucje sledze od ok 20 lat, sporo czytalem, sporo porownywalem, to o czym pisze wynika z moich obserwacji, moge sie mylic w pewnych kwestiach, ale jak juz autorytatywnie chcesz zabierac glos w temacie, to najpier sie z nim zapoznaj dobrze:) Zamiast banialuki wypisywac :) srednia wyzsza to SIGMA, nie galant :) tak, tak-uparlem sie, obiecalem, ze nic nie napisze w tym temacie wiecej, ale wiecie co...lubie to forum, to jest jedyne forum w internecie, na ktorym sie tak udzielam :P wybaczcie mi :doubt:

Anonymous - 21-08-2008, 21:20

Ursus napisał/a:
po co ten temat w ogóle??
w innym temacie wystapily watpliwosci... wiec temat mial je jakos rozwiac a narazie nie ma jednoznacznego watka
...szkoda ze tak niewielu z tych co naprawde dluuugo siedza w marce wypowiedzial sie w tej kwestii a inni nabrali wody w usta i omijaja ten temat...
tommyc1 napisał/a:
srednia wyzsza to SIGMA
zgodze sie z tym tylko nie zapomnij ze sigme zaprzestali produkowac zanim wszedl Gal EA ktory moim zdaniem i zapewne tych nieznajacych sie pismakow wskoczyl w dziure jaka po niej powstala (auta sie rozrastaja i dostaja bogatsze wyposazenie) w kolejnych generacjach ...dlatego Gal E5 pewnie nalezal do typowej sredniej
wczesniej zadales pytanie do jakiej klasy w takim wypadku nalezy Cari skoro Lancer jest kompaktem-klasa srednia nizsza ? "posredniej" wybacz ale to chyba dowodzi Twojej niewiedzy

Ursus - 22-08-2008, 10:10

cuuube napisał/a:
Ursus napisał/a:
po co ten temat w ogóle??
w innym temacie wystapily watpliwosci...


To akurat dobrze wiem, śledziłem tamten temat również. Tu chodziło mi o to, że jeżeli zakładasz, iż pismaki mają rację, bo znają się na rzeczy to skąd jednak te wątpliwości w tym poście zamiast uznania ich racji... To tak raczej dla przekory napisałem... :wink:

Student - 22-08-2008, 10:51

Dla mnie klasa E czy D powinna być związana z wyposażeniem (nie zawsze ceną) i rozstawem osi oraz szerokością auta ale bez lusterek a nie długością. Długość w małych różnicach wymiarowych (do 100mm) nie świadczy jeszcze o przestrzeni w środku, która powinna też być wyznacznikiem luksusu.
Wystarczy napompować zderzaki i wystawić do przodu i mamy wspaniałą długość z ciasnym środkiem.
Np. Lanos miał więcej miejsca z tyłu niż skoda Octawia a związane było to z cofnięciem siedzeń za tylny słupek czego nie zrobiono w Octawi.
Ponadto ułożenie na siedzeniach ma duże znaczenie, pochylenie postaci do tyłu i obsadzenie nisko powoduje że podróżujemy wygodnie a nie jak na taborecie co ma miejsce w niektórych modelach.
Więc panowie proszę ostrożnie z tymi klasami.

tommyc1 - 22-08-2008, 12:55

cuuube napisał/a:
Ursus napisał/a:
po co ten temat w ogóle??
w innym temacie wystapily watpliwosci... wiec temat mial je jakos rozwiac a narazie nie ma jednoznacznego watka
...szkoda ze tak niewielu z tych co naprawde dluuugo siedza w marce wypowiedzial sie w tej kwestii a inni nabrali wody w usta i omijaja ten temat...
tommyc1 napisał/a:
srednia wyzsza to SIGMA
zgodze sie z tym tylko nie zapomnij ze sigme zaprzestali produkowac zanim wszedl Gal EA ktory moim zdaniem i zapewne tych nieznajacych sie pismakow wskoczyl w dziure jaka po niej powstala (auta sie rozrastaja i dostaja bogatsze wyposazenie) w kolejnych generacjach ...dlatego Gal E5 pewnie nalezal do typowej sredniej
wczesniej zadales pytanie do jakiej klasy w takim wypadku nalezy Cari skoro Lancer jest kompaktem-klasa srednia nizsza ? "posredniej" wybacz ale to chyba dowodzi Twojej niewiedzy


z tego co wyczytalem wynika, ze sigma/diamante byla produkowana do 2004 na rynek
amerykanski...pod koniec lat 90tych sigma wypadla z Europy i zostal diamante w USA

"pośredniej"-to mial byc zart, dowodzi twojemu brakowi poczucia humoru, skoro nie zalapales-specjalnie w cudzyslowie to zamknalem :rolleyes:

Juiceman - 27-08-2008, 18:25

Mówcie co chcecie Cari to KLASA C (mimo wymiarów), a Gal i tak stoi wyżej :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group