[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Błędy ABS
tresorex - 19-11-2012, 21:13
Może ktoś miał podobną sytuację jak ja. Mamproblem z ABS (mam wersję z TCL):
Mając włożone oba bezpieczniki ABSu i przekaźnik pompa cicho stuka podczas jazdy a włącza się gdy wcisnę nawet lekko hamulec (nie mruga kontrolką). Gdy wyjmę przekaźnik a zostawię bezpieczniki jest to samo. Nie da się normalnie jeździć bo ciągle gruchocze pedał.
Auto miałem podłączone do MUTa. Nie wyświetla błędów ABSu, prędkości kół są ok, wszystkie czujniki działają, sprawdzanie zaworów pompy również jest ok. TCL mogę wyłączyć przyciskiem.
Gdy kupowałem auto bezpiecznik i przekaźnik był wyjęty, a poprzedni właściciel mówił że jest coś z zębatką prawego koła. Rzucałem na nią okiem i wyglądała jak zębatka z drugiej strony.
Co teraz? Spróbować zdemontować zębatkę z prawego koła i zastąpić ją inną (mam już kupioną używkę), kupić inną pompę absu (nie ma żadnych na allegro z TCLem)?
[ Dodano: 25-11-2012, 20:48 ]
No i po sprawie Przyczyną była pęknięta zębatka na półosi.
A zębatka pękła tak:
Przez to ABS myślał że koło jest wciąż w poślizgu i za każdym razem nawet przy lekkim naciśnięciu hamulca wariował i włączał się.
A tak ruda chrupie zębatkę od środka (to pęknięcie po przeciwnej stronie pęknięcia które było wcześniej) :
milo - 14-01-2015, 15:58
Sprawdziłem czy są błędy i zdziwienie błąd ABS 21, 22, 23, 24, odłączenie klemy nic nie daje , efektem pojawienie się błędów sprawiła przepalona żarówka w 3 świetle stop, procedura kasowania ABS i wszystko ok
dorianps2 - 06-05-2015, 14:16
Heja! Mam auto właśnie u mechanika. Problem mam z absem (już od dawna jeżdze z wyciągnietym bezpiecznikiem). Na początku pokazywało (wymrugiwanie) błędy, że wsystkie 4 czujniki są uwalone. Wymieniłem pompe. Problem pozostał tzn samóchód przy hamowaniu, hamował bardzo lekko prawie wcale, a podczas jazdy, nawet jak pedał hamulca nie był ruszany, to było słychać cykanie pompy, a pedał twardy był. Cholernie niebezpieczna przypadłość.
Przy dalszych oględzinach, okazało się, że zębatka abs w przednim prawym kole pękła. Wymieniłem i dalej kicha. Auto po wciśnięciu hamulca zaczyna hamować od razu z absem, po puszczeniu hamulca dalej hamuje, lub nagle któreś koło się samo zblokuje.
Mechanik nie ma MUTa u siebie i nie może kodów zczytać. Jakieś alternatywy? Sugestie? Program który pomógł by w odczycie kodów?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc w temacie.
milo - 06-05-2015, 15:02
dorianps2 napisał/a: | Na początku pokazywało (wymrugiwanie) błędy, że wsystkie 4 czujniki są uwalone |
Zrobiłeś procedure kasowania ABS ? sprawdziłeś oporność czujników ?
dorianps2 - 06-05-2015, 15:25
nie sprawdzalem i mechanik pewnie tez tego nie robil. jaka opornosc powinna byc? ok 1-1,5kohm na czujnik? Jak wyglafa procedura kasowania bledow abs? rozumiem ze nie jak od silnika bledy?
KsiadzRobak - 06-05-2015, 15:37
od ABS jest długa wtyczka - łatwo odpinana ze złącza oraz świetny opis w manualu - krok po kroku bada się każdy styk i dochodzi do tego, co jest zepsute; oporności też są tam podane, zdaje się, że coś koło tego, co piszesz
kasowanie to 10x przycisk hamulca się wciska po przekręceniu kluczyka, ale dokładnie też masz to opisane w manualu
dorianps2 - 06-05-2015, 16:03
Dzwonił mechanik, podpiął jednak pod kompa. Jak auto stoi to pokazuje zwarcie wszystkich czterech czujników. Jak jedzie to wartosci z czujników są ok. Normalnie pokazują prędkość. Diagnoza mechaników - PRAWDOPODOBNIE pompa abs do wymiany. Tylko że kurde już raz ją wymieniałem, bo od tutejszego użytkownika ją zakupiłem. Może pech i też była uszkodzona ;/
robertdg - 06-05-2015, 16:52
Odczytaj kody błedów albo wykonaj procedure kontroli wiązki elektrycznej zgodnie z manualem, mechanik jezeli nie ma bladego pojęcia co się dzieje to niestety postawi taką samą diagnozę jaką sam możesz z fusów wywróżyć.
KsiadzRobak - 07-05-2015, 08:22
nie widziałem jeszcze uszkodzonej pompy ABS w Galancie
najczęstsze przyczyny to przetarty kabelek oraz pęknięta zębatka
czasem zabrudzony czujnik błotem
dorianps2 - 07-05-2015, 09:11
Kody błedów: 21, 22, 23, 24 oraz 15 i 52.
KsiadzRobak - 07-05-2015, 10:17
poszukaj urwanego kabelka od któregoś czujnika - widziałem już jak wulkanizator go urżnął przypadkiem, błędy te same były
żeby zniknęły trzeba - po naprawie - przejechać z 100m, na postoju nie skasujesz
andpul - 07-05-2015, 10:40
U mnie gdy zapaliła się kontrolka ABS pokazało błędy 21,22,23,24. Po podłączeniu pod kompa okazało się że jest uszkodzona sonda a kody są stare, nieaktualne i nie wykasowane. Wymiana sondy i wszystko wróciło do normy. Pierwszorzędna sprawa to jedz na diagnostykę komp.
Może pod tym linkiem znajdziesz rozwiązanie
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic406406.html
dorianps2 - 07-05-2015, 11:31
KsiadzRobak, ale jak auto było podpięte pod kompa, to wskazywało dobre prędkości na wszystkich czujnikach.
Ogólnie to wg kompa mam uwalone dwie sondy lambda (mechanik mówi, że skoro jest zgazowany to pewnie ze względu na złą mieszanke głupieje i pokazuje błędy).
Ktoś może ma namiary na ogarniętego chłopa w temacie w Bydgoszczy lub okolicach?
KsiadzRobak - 07-05-2015, 11:51
dorianps2, pomierz oporności na wtyczce - od tego zacznij (ściągając manuala do EA)
sondy lambda nie mają nic wspólnego z ABS - inne komputery tym zarządzają
andpul - 07-05-2015, 11:53
Masz niezłego farta że poszły Ci aż dwie. Moim zdaniem mieszanka nie ma nic do rzeczy. Wymiana sondy powinna załatwić sprawę. Są dwie: jedna na wysokości fotela kierowcy tzw analityczna lub diagnostyczna, drugą masz z przodu. Ciężka sprawa z odkręceniem, potraktuj je wcześniej jakimś odrdzewiaczem.
|
|
|