[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Diagnostyka i kasowanie błędów
Owczar - 14-10-2009, 11:18
P1r4t, możliwe, że ECU od ABS jest uszkodzone, poza tym zerknij czy kontrolka ABS nie jest wpięta w jakiś inny obwód. Nie znam tego oprogramowania, ale Galant jest niekompatybilny z większością interfejsów, bo nie obsługuje OBDII. Można próbować z coltem lub lancerem do roku 2001, ale wątpię że to się uda. Jeśli na liście był tylko Galant po 2003 roku, to znaczy, że ten interfejs śmiga tylko na OBDII. Bynajmniej tak wnioskuję.
Zresztą właśnie sprawdziłem i ten interfejs na pewno nie zadziała z Twoim galem.
Do poduszek tylko serwis.
P1r4t - 14-10-2009, 11:40
jak kupowalem samochod to pozniej wyjmujac deske wraz z zegarami okazalo sie ze byla polska zlota mysl technologiczna i kontrolki dziwnie roznymi kabelkami byly polaczone. tak ze niby wszystko ldnie pieknie. Wyciagnalem zegary kabelki powyciaglem i porobilem tak jak ma byc i teraz lampia sie do mnie abs i poduszki. Czy serwis "Auto TW" zrobi diagnostyke abs co tam nie gra i diagnostyke poduszek? moze ktos zna koszt?
troche lipnie bedzie jezdzic bez absu w zmie automatem, bo tak to sie silnikiem hamowalo zrzucajac efektownie biegi do dolu.
Owczar - 14-10-2009, 11:42
Zadzwoń do nich. A jesteś pewien, że dobrze podpiąłeś kontrolkę ABS? Co do poduszek to niestety grubsza sprawa, bo kojarzę co pisałeś.
P1r4t - 14-10-2009, 11:47
tak, wszystko jest ok zrobione. Abs nie dziala, to i swieci sie kontrolka, teraz jeszcze wyczytalem cos o wyjeciu przekaznika od absu zeby zdiagnozowac. Sprawdze i zobacze co bedzie. jak nie wymruga to zadzwonie do "Auto TW"
mar111cin - 14-10-2009, 17:09
Owczar, ale czy jednak nie ma jakiś programów do diagnozowania tego? bo nie wierze żeby przez wtyczke OBD II nie szło tego zrobić.
Owczar - 15-10-2009, 12:55
mar111cin, z tego co wiem to tylko MUTII.
P1r4t - 18-10-2009, 17:51
odswieze troszke, ogladalem manuala gdzie sa przekazniki od ABSu i jego komputer, znalazlem w samochodzie i okazalo sie z kostka od komputera ABSu byla wypieta... albo sama sie wypiela albo ktos wypial.
Lacze pierwszy pin w kostce obd z masa i komputer wymruguje bledy, 11, 13, 14, dwadziescia cos itd.
Mysle sobie w koncu dziala, ale pomyslalem ze zresetuje komputer ABSu aby sie dowiedziec o aktualnych bledach. Po 3ciej probie resetu w koncu sie udalo. kontrolka mrugala jak by nie bylo zadnego bledu. aby go "nauczyc" nowych pojezdzilem 5 minut troche na prostej drodze na asfalcie zjezdam na droge na szutrowa - narazie kontrolka od absu sie nie zapala.
40km/h na szutrze wciskam hamulec i pedal w pewnym momencie z lekkoscia wpadł w podloge a kola sie blokuja puszczam hamulec kola dalej zblokowane az do momomentu zatrzymania auta. Kolejna proba, rozpedzam sie do 40km/h, wciskam hamulec, to samo sie dzieje tzn pedal wpada w podloge i kola sie blokuja, ale jak hamulec sie pusci i wcisnie jeszcze raz (jak kola sa zblokowane) to sie odblokowywuja.
Kontrolka ABS dalej sie nie zapala i jest zgaszona jak by bylo wszstko ok.
O co chodzi??
Wczesniej przy odlaczonej kostce od komputera hamulce dobrze dzialaly, tzn abs sie nie zalaczal, ale pedal nie wpadal w podloge blokujac kola, tyko bylo czuc standardowy "opor" przy wciskaniu pedalu i jak mocniej sie przycisnelo to dopiero blokowalo kolaale dalej byl ten "opor". czylio standardowo jak w samochodzie bez absu
Hugo - 18-10-2009, 20:34
Panowie mam pytanie: Zauważyłem, ze mam wyjętą kontrolkę SRS w zegarach. Włożyłem tam żarówkę z innej kontrolki i po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pozycję zapłonu kontrolka nie gaśnie. Zauważyłem, że poduszka kierowcy (a właściwie jej obudowa) nie pasuje do końca na swoim miejscu. Jakby coś tam było grzebane. Nie sprawdziłem czy jest poduszka kierowcy w ogóle, ponieważ nie mam odpowiedniego klucza (tej gwiazdki) żeby ją odkręcić. Jednak podejrzewam, że jej tam nie ma. Mam jednak pytanie: Muszę kupić poduszkę powietrzną kierowcy, jak wyczytałem wyżej sensor poduszek, ponieważ jest jednorazowy, ale jak sprawdzić czy taśma poduchy jest OK ( o ile tam będzie)? I czy oprócz tego może mi coś jeszcze brakować? Poduszka pasażera powinna być raczej na swoim miejscu, bo jej zaślepka przylega idealnie i deska rozdzielcza nie jest w zaden sposób uszkodzona (a wyczytałem, ze podczas wypadku ulega rozerwaniu). Ponadto dodam, że przód auta nie ma żadnych oznak wypadku (wszystko idealnie spasowane i żadnego szpachlu). Lakiernik i blacharz potwierdzili bezwypadkowość. Czy poduszka kierowcy odpala po uderzeniu w tył auta?
mar111cin - 18-10-2009, 22:04
mógł ktoś się bawić w odkręcanie kierownicy z podpiętym akumulatorem.
robertdg - 18-10-2009, 22:04
P1r4t, w nowszych samochodach pompy hamulcowe ABS (ESP) ustawia sie na kompie, koryguje sie ich nastawy wzgledem mocy silnika, zastosowanego zawieszenia (wazne oznaczenie sprezyn), koduje sie je z numerem VIN samochodu i pompa powinna dzialac OK, podejrzewam ze tutaj tez jest dokladnie taki sam system, jednak nie dam sobie glowy uciac ze pompa bedzie przypisana do numeru VIN samochodu, bo jezeli tak bedzie to czeka Cie kupno nowej pompy, gdyz raz zaprogramowana pompa w danym samochodzie bedzie dzialac tylko w nim, w tym przypadku Twoim jedynym ratunkiem jest podjechanie do fachowego warsztatu diagnostycznego i diagnoza pompy ABS na kompie, ewentualnie ASO, pompa jest sterowania elektroniczne, tutaj tez moze byc wada samego komputera sterujacego co tez sie zdarza (moze dlatego ktos go wypial).
Hugo - 18-10-2009, 23:04
mar111cin napisał/a: | mógł ktoś się bawić w odkręcanie kierownicy z podpiętym akumulatorem. | Na to wygląda. Udało mi się odkręcić przed chwilą poduszkę kierownicy i poduszka jest na swoim miejscu. Taśma również. To świetnie. Pewnie tak jak piszesz ktoś zdejmował kierownicę i nie odpiął akumulatora. Stąd błąd SRS. Zresztą widać, że śruby mocujące poduszkę były odkręcane. Teraz odpowiednio dociskając poduszkę podczas dokręcania śrub ładnie przylega do kierownicy i nie ma szpar.
I pytanko: Jak się teraz pozbyć tego błędu? Tylko ASO czy nie?
Owczar - 19-10-2009, 08:40
Hugo, z tego co wiem tylko ASO. Chociaż nie rozumiem, dlaczego u mnie ni został stały błąd. Jeździłem bez tej poduszki przy okazji smarowania kolumny, potem ja podpiąłem reset poprzez odpięcie klemy i było ok.
Hugo - 19-10-2009, 09:34
Owczar napisał/a: | Chociaż nie rozumiem, dlaczego u mnie ni został stały błąd. Jeździłem bez tej poduszki przy okazji smarowania kolumny, potem ja podpiąłem reset poprzez odpięcie klemy i było ok. | To może u mnie jest z czymś problem, tzn. coś jest odpięte (tylko po co?), albo uszkodzone. A powiedz mi czy kontrolka SRS gaśnie po odpaleniu silnika czy zgaśnie po przekręceniu kluczyka w pozycję zapalenia się kontrolek po kilku sekundach (tak jak Check Engine)? Bo ja po wkręceniu żarówki w miejsce kontrolki SRS przekręciłem tylko kluczyk w pozycję zapalonych kontrolek, poczekałem kilka sekund, Check Engine zgasło, a SRS nie.
Muszę mieć zawsze w aucie wszystko na tip-top, więc muszę dojść co jest nie tak
Owczar - 19-10-2009, 10:28
Powinna zgasnąć tylko po przekręceniu kluczyka, ale z tego co pamietam to jako jedna z ostatnich.
Ja właśnie nie rozumiem, dlaczego u mnie dało się zresetować ten błąd. Na forum użytkownicy pisali, że u nich to nie działa...
Ja wyjąłem poduszkę i przejechałem kawałek bez, ze świecącą kontrolką SRS. Później odłączyłem aku na kilka minut, wcześniej jeszcze zwarłem klemy. W tym czasie włożyłem poduszkę, podłaczyłem aku i było już ok.. Z tego co wiem taka przyjemność w ASO kosztuje 50zł. Ale może jest uszkodzona taśma od poduszki i ktoś próbował ją naprawiać, stąd była źle spasowana?
Hugo - 19-10-2009, 10:58
Owczar napisał/a: | Ja właśnie nie rozumiem, dlaczego u mnie dało się zresetować ten błąd. Na forum użytkownicy pisali, że u nich to nie działa...
Ja wyjąłem poduszkę i przejechałem kawałek bez, ze świecącą kontrolką SRS. Później odłączyłem aku na kilka minut, wcześniej jeszcze zwarłem klemy. W tym czasie włożyłem poduszkę, podłaczyłem aku i było już ok.. | Spróbuję tak zrobić dzisiaj. Owczar napisał/a: | Z tego co wiem taka przyjemność w ASO kosztuje 50zł | To niedużo. Owczar napisał/a: | Ale może jest uszkodzona taśma od poduszki i ktoś próbował ją naprawiać, stąd była źle spasowana? | To ta taśma może się uszkodzić sama z siebie? Jeśli jednak tak by było to pytanie za 100 pkt. Jak ją sprawdzić?
|
|
|