To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant VR4/Dynamic E39A 88-92 - E39A (n/a) Love story

Smalcyk - 30-03-2009, 21:19

wrzuc jakies nowe fotki :)
Serek - 31-03-2009, 16:03

Może na dniach w wolnej chwili. W zasadzie to fotki tylnej klapy z nowymi światłami ale całość bez spojlera, poza tym bez zmian.
Anonymous - 22-06-2009, 18:33

serek ja mam pytanko wspomniales cos o zuzytych podporach wału, wymieniales je? gdzie kupiłes?
Serek - 25-06-2009, 11:32

Przepraszam, że tak późno. Ostatnio często mi się to zdarza :P
Otóż, tak. Wymieniałem na nowe. Kupiłem je w sklepie internetowym camskill.co.uk. Obie razem z przesyłką - koszt ok. 600-700 zł

[ Dodano: 23-07-2009, 22:45 ]
Tym razem wymianie nie oparły się łączniki stabilizatora z przodu oraz końcówki drążków kierowniczych i jeden cały drążek. Drążek i jedna końcówka to z JC :oops: ale druga to 555, a łączniki to Yamato. Fotek nie ma, ale zaniedługo :D wymieniam tuleje na wahaczach z przodu to pstryknę kilka zdjęć. Te elementy są w IC w dobrych cenach, mam na myśli to co wymieniłem i tuleje, które są już w planach. Aha, jest jeszcze linka hamulca ręcznego do wymiany...też się zrobi.

Slawciu - 26-07-2009, 22:11

No imponujący wkład pracy i środków.

Gratuluję. Autko naprawdę świetne.
Jakby nie było, żeby misiek jeździł długo i niezawodnie trzeba w niego troche zainwestować, a Twój Serek pojeździ drugie tyle :)

Serek - 27-07-2009, 12:13

To tylko po to, by jeździło się wygodnie i cicho. Niestety albo ta wersja tak ma albo to wina tulei lub samych amortyzatorów, tłucze się niemiłosiernie na kostce. Dlatego eliminuję zużyte elementy, które można wymienić i zobaczymy...faktem jest, że kocham to autko. :biggrin:
Krzyzak - 30-07-2009, 21:45

Serek napisał/a:
Niestety albo ta wersja tak ma albo to wina tulei lub samych amortyzatorów, tłucze się niemiłosiernie na kostce.

tez tak eliminowalem i eliminowalem - poszlo wszystko z zawieszenia i okolic...
potem elementy ukladu kierowniczego i... wyszlo, ze to przekladnia
wlasnie na kostce stukalo, po wymianie drazkow i koncowek zaczelo tluc ciagle (uklad sie usztywnil)...

Serek - 04-10-2009, 22:15

Jestem po wymianie wszystkich gum z przodu i obu linek hamulcowych. Tak, jak piszesz Krzyżak, nadal tłucze jak wałek. Z czasem pomyślę o wymianie elementów gumowo-metalowych z tyłu, ale to już tylko ORI pozostaje. Praktycznie nic z zamienników, poza jednym rodzajem tulei i łącznikami drążka i gumami drążka stab.
Krzyżak, szybka rada na sprawdzenie przekładni ?

Krzyzak - 05-10-2009, 08:24

wymontowac, odlaczyc drazki - zeby sama przekladnia zostala
zlapac ją za konce i rzucac od i do siebie - musi byc bardzo cicho
jak tylko jakies dzwieki uslyszysz, to 100% przekladnia
jak poczujesz w rekach, to 101% :) przekladnia


ew. bez demontazu, ale niepewna - lewarujesz kolo i walisz piescia w polowie wysokosci (czyli po bokach) od strony, ktora stuka
nie wiem tylko czy ta metoda nada sie do przekladni ze wspomaganiem...

Serek - 05-10-2009, 11:03

:roll: no to jest roboty na dłuższą chwilkę. Co to znaczy rzucać ją od siebie i do siebie ?
Krzyzak - 05-10-2009, 11:27

no szarpiesz przód-tył... nie umiem tego inaczej wyjaśnić - dość szybkie ruchy, jak shakerem, tylko nie góra-dół a do przodu i z powrotem do siebie

a co do drugiej metody - walisz w polowie wysokosci opony, ale w miejscu, gdzie zwrotnica jest podlaczona do drazka

wymiana przekladni wbrew pozorom nie jest mocno skomplikowana - 2 sruby na koncowkach kier., 2 sruby na gumach do grodzi, jedna sruba od wewnatrz auta... + przewody cisnienia od wspomagania i spuszczenie plynu
montaz w odwrotnej kolejnosci (najpierw sruba od srodka auta) - 2 osoby niezbedne a nawet 3 (trzecia do trzymania prosto kierownicy, choc to sie da potem ustawic na zbieznosci, ktora i tak trzeba zrobic)

Serek - 05-10-2009, 22:48

Znalazłem post Deejay'a o możliwości kasacji luzu przekładni. Dzisiaj na postoju zauważyłem, że kręcąc kierownicą strasznie stuka. Do tego muszę pomyśleć co zrobić z poduszkami amortyzatorów, też pukają.
Krzyzak - 06-10-2009, 08:37

to jest kasacja luzu w miejscu wejscia kierownicy w przekladnie a nie na samej przekladni
pamietaj - pisze to z doswiadczenia kolegi - skasowanie luzu moze doprowadzic do masakry przy prowadzeniu; ruch kierownica o milimetr powodowal u niego przesuniecie auta prawie na pas obok :)
co prawda jezdzil autem typu Lublin/transit/vito czyli polciezarowka, ale naprawde z kasacja luzu uwazaj

natomiast stukanie przekladni to zazwyczaj luz na teflonowych prowadnicach tego walka, ktory sie w przekladni porusza

poduszki? - masz na mysli gorne mocowania mc phersona? - do kupienia jako zamienniki JC, jakosci oryginalu SKF lub od hyundaia (to chyba najtansza opcja i jedna z najlepszych)

Serek - 06-10-2009, 17:24

Taj, mówiłem o kasacji luzu. Dobrze, przemyslę to na spokojnie. Co do przekładni widzę, że chodzi o ten element poprzeczny u dołu, pomiędzy kołami, z którego wysuwa się drążek, tak? Natomiast co do poduszek. Rozumiem, że JC nie brać tylko szukać od Hultaja ?
Krzyzak - 07-10-2009, 09:07

ja mam w Galancie gorne mocowania marki JC a w Colcie oryginaly Hyundai'a i nie ma specjalnej roznicy
jak kupowalem, to po prostu innych nie bylo na rynku (4 lata temu) - przed kupnem obejrzyj, bo JC do Galanta wygladalo na profesjonalna robote w srodku lozyska Koyo lub SKF a JC do Colta wygladalo, jakby ktos stare regenerowal (pokleil gume, zmienil lozysko) i zrobil to max. niechlujnie itd. - lozyska pordzewiale, rant po wyjeciu lozyska nie zarobiony itd.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group