To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Awaryjność skrzyń automatycznych - ankieta

waldi-1 - 15-01-2012, 13:30

Rok produkcji auta: 1998
Silnik 2.5v6 gaz sekwencja
Tiptronic: nie
Przebieg: 236 000 km
Auto posiadam od: 234000
Ostatnia wymiana oleju przy przebiegu: nie wymieniany
Rodzaj ostatnio zalanego oleju: brak danych
Przebyte usterki, naprawy, wymiany : wymiana wahacza dolnego prawego <banan > <sam >, regulacja instalacji gazowej <sam >, wymiana filtra oleju oraz oleju w silniku <sam >
Orientacyjny koszt naprawy: brak
Uwagi: nawet wygodne autko, choć poprzednik był wygodniejszy



autko jezdzi jak marzenie, skrzynia nic nie szarpie, i niewiadomo kiedy wymieniany był olej, ja niezamierzam wymieniac, wyglada nawet ładnie, jak sie zepsuje to sobie naprawie sam :biggrin:

win_p - 25-02-2012, 19:58

Rok produkcji auta: 1997 EA2A
Silnik 2.0 gaz sekwencja
Tiptronic: nie
Przebieg: 173.900 km
Auto posiadam od: maj 2008 / 125.000km
Ostatnia wymiana oleju przy przebiegu: 115.541 dia queen atf sp3, 4 litry - przed awarią i 173.500 dia...sp3, 6 litrów - po awarii
Rodzaj ostatnio zalanego oleju: dia queen atf sp3
Przebyte usterki, naprawy, wymiany : zmielony wieloklin konwertera - olej, filtr, regeneracja konwertera, uszczelniacz konwertera
Dokładny koszt naprawy: 1006,59 zł koszt w/w części i ich transport, robota we własnym zakresie, dodatkowo laweta 80zł, kilka browarów do kanału i pizza :P
uwagi:
regeneracja konwertera - mnie wyniosła 637,99zł z rabatem dla mitsumaniaków
filtr oleju - 60,94zł cena razem z transportem, zamiennik filtra do naszych automatów (rzekomo taki niedostępny) nie jest to żaden filtr silnikowy - wystarczyło poszukać mocniej
uszczelniacz - 7,66zł transport we własnym zakresie (zamiennik wymiary - 60/42/10) oryginalny był wysoki na 9 mm
olej - mój był też oryginalny lecz z innego źródła, 6l - 300zł 8)
robocizna - 0 zł pomijając napoje chłodzące i pokarm :P
dodatkowo wymieniono również "niedostępną" poduszkę pod silnik, ale tego w koszty skrzyni nie wliczam bo jej już dawno się należała wymiana :)
p.s. okazało się że oszczędność na uszczelniaczu była błędem po trzech tygodnich musiałem jeszcze raz ściągnąć skrzynie uszczelniacz pościł a oryginał w midprts kosztuje coś koło 40 pln i jest identyczny jak ten oryginalny.
do całego remontu muszę doliczy 60 zł uszczelniacz+transport i litr oleju ok 60 zł (pomijając godziny spędzone pod autkiem)
ostateczny koszt naprawy - 1126,59 zł i podwójna robota :(

Hugo - 25-02-2012, 20:08

win_p, jesteś chyba pierwszą osobą, która zmieliła konwerter przy silniku 2.0 Były jakieś objawy wcześniej?
win_p - 25-02-2012, 20:42

Hugo napisał/a:
win_p, jesteś chyba pierwszą osobą, która zmieliła konwerter przy silniku 2.0 Były jakieś objawy wcześniej?

heh zatem jestem pionierem
szczerze to żadnych objawów wcześniej nie wyczułem, aczkolwiek tego dnia kiedy doszło do awarii autko prowadził mój brat (ja w tym czasie robiłem sprzęgło w jego volvo v-40)
mówił że ruszał sobie ze świateł jakby nigdy nic i nagle auto przestało przyśpieszać.
rzekomo nic wcześniej nie słyszał i nie wyczuł - tak po prostu przestało jechać.
fakt jest taki że gość w ciągu jednego tygodnia załatwił dwa sprzęgła jedno zwykłe swoje a drugie moje hydrokinetyczne (wspomniany wieloklin) :(

KaWu - 25-02-2012, 23:29

Hugo napisał/a:
win_p, jesteś chyba pierwszą osobą, która zmieliła konwerter przy silniku 2.0


Też jestem pod wrażeniem :shock:

Chyba, ze win_p, masz wiecej KM pod maska :?:

pitbu77 - 26-02-2012, 12:49

Rok produkcji auta: 1998
Silnik 6A13
Tiptronic: nie
Przebieg: 171 tys km
Auto posiadam od: 75 tys km
Ostatnia wymiana oleju przy przebiegu: 119 tys km (przy naprawie)
Rodzaj ostatnio zalanego oleju: Castrol Transmax Z
Przebyte usterki: wałek zdawczy skrzyni biegów i wielowypust konwertera
Orientacyjny koszt naprawy: 3500 PLN + 6 miesięcy gwarancji
Uwagi: Awaria wałka zdawczego i konwertera (wieloklin / wielowypust). Wałek wymieniony na nowy, regenerowane sprzęgło hydrokinetyczne, nowe uszczelki, filtry, olej 9-10L.
Naprawę wykonała firma Palka ASB w Mysłowicach w 24h.

win_p - 27-02-2012, 00:34

KaWu napisał/a:
Chyba, ze win_p, masz wiecej KM pod maska

raczej cięższą nogę :mrgreen: mocy mało więc zdarza się że często depcze po guziku :twisted:
pitbu77 napisał/a:
Orientacyjny koszt naprawy: 3500 PLN + 6 miesięcy gwarancji

widzę że ceny są na prawdę różne zacznę się chyba cieszyć z tego 1000 zł...

olo101 - 15-03-2012, 08:32

witam wszystkich
przymierzam się do kupna galanta v`ki w tiptronicu wiec jako ze macie już bogate doświadczenie z tym modelem chciałem się najpierw was poradzić.
Teraz mam sigme i jestem [bardzo] zadowolony z niej, jednak jest to już dość stare auto w manualu i trochę mi się już znudziło. Jako ze galant jest podobną konstrukcją więc już wiem mniej więcej jak do tego auta zaglądać.
Ale czytając wasze posty odnośnie kosztów napraw trochę mnie te ceny przerażają. Wiec jak to jest do końca. Czy faktycznie te automaty tak nawalają czy może są to tylko jakieś pojedyncze przypadki? No i na co należy zwrócić szczególną uwagę przy zakupie takiego automatu.

edit - wulgaryzmy zostawiamy poza forum

Juiceman - 15-03-2012, 12:42

Konwertery padają głównie w starych automatach, w tiptronicach ta wada została już poprawiona zdaje się od 2000 roku? Także śmiało możesz brać Tipa :wink:
Owczar - 15-03-2012, 14:46

Podobno nic nie zostało poprawione. To informacja od Bartka. Jedynie mniejsza moc może być przyczyną, że konwerter dłużej się trzyma. Ew inny przebieg momentu.
polaff - 15-03-2012, 15:04

mój misiek ma prawie 300kkm przebiegu (wg licznika)
ja zrobiłem nim 60kkm i przy mojej agresywnej jeździe nic się jeszcze nie ukręciło w skrzyni więc chyba aż tak źle ze skrzynią nie jest.

Owczar - 15-03-2012, 15:10

AT jest na pewno mniej awaryjne od MT w galu.

W przypadku AT jest szansa, że skrzynia się nie popsuje, w przypadku MT od 200kkm czekasz aż zacznie hałasować. Jedyna wada to, że jak już padnie, to dalej nie ma jazdy...

Krzyzak - 15-03-2012, 16:37

Owczar napisał/a:
Podobno nic nie zostało poprawione.

jeszcze nie miałem okazji porównywać (na szczęście ;) ) - chociaż mam oba rodzaje skrzyń w eksploatacji, ale ktoś pisał że po drugim lifcie wałek z konwertera jest ciut dłuższy i się nie mieli
było to na forum - nie wiem, na ile sprawdzona informacja...

Owczar - 15-03-2012, 17:05

O tym, że jest to samo pisał Bartek :)
Juiceman - 15-03-2012, 17:48

Znalazłem informację iż konwenter został zmieniony w 12.2001 informacja napisana na podstawie danych produkcyjnych. Jakiś czas temu poprosiłem Niemieckie MMC o zebranie wszystkich katalogów/materiałów reklamowych do galanta EA0, także na ET2012 będę miał je do odbioru (przynajmniej taką mam nadzieję) ale zapytam się też o skrzynie niemieckich klubowiczy czy mają jakąś taką wzmiankę od MMC na papierze czy w gazecie MMC. :wink: :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group