To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A 2.0] Błąd 23-czujnik TDC

Optic - 28-11-2010, 13:52

Oj, szkoda... :(

A wiązka? Czy jest jakaś możliwość jej sprawdzenia? Czy wiecie może czy powinno być w niej jakieś napięcie? Który pin to masa... itd. Nie jestem na 100% pewien, czy ten stary czujnik był zły, bo same przewody przy kostce wyglądają na przerabiane lub wymieniane...

adamos25 - 02-01-2011, 17:38

wawer82, wawer82, mam taki sam błąd pojawia mi sie i znika nieraz w którym miejscu znajduje sie ten czujnik bo niemam zielonego pojęcia morze jakieś zjecie albo rysunek wielkie dzięki
robertdg - 02-01-2011, 17:52

Pomiędzy pokrywa zaworów a komorą filtra powietrza, na samym środku widac kosteczke która jest podpięta do tego czujnika ;-)
m6riano - 02-01-2011, 17:58

http://allegro.pl/czujnik...1274358764.html
parę złotych kosztuje, więc chyba rzeczywiście lepiej poprawić zimne luty zamiast go wymieniać.

wawer82 - 02-01-2011, 18:39

adamos25 napisał/a:
wawer82, wawer82, mam taki sam błąd pojawia mi sie i znika nieraz w którym miejscu znajduje sie ten czujnik bo niemam zielonego pojęcia morze jakieś zjecie albo rysunek wielkie dzięki


Prosze:



Uploaded with ImageShack.us

Przykręcony jedna śrubką.

adamos25 - 02-01-2011, 21:00

wielkie dzięki znalazłem go jutro go wymontuje i przejże zobaczę czy to pomoże WIELKIE DZIĘKI
Damooo - 08-02-2011, 01:34
Temat postu: bezczynności pozycji "1 system błąd 23 w dislu
ostatnimi czasy zaświecił sie "check engine"
Wymrugałem błąd 23 który brzmi >>bezczynności pozycji "1 system<<
Gdzie trzeba dotknąć by to baprawić :wink:

jAZZMAN - 28-06-2011, 19:56

Mój misiek miał problemy, zależnie od swojego widzimisie kilka minut po odpaleniu/ruszeniu (na zimnym silniku po np. nocy) zapalała się kontrolka silnika i szarpał, czasem wystarczyło przygazować, czasem po chwili problem jak by znikał.

Odczytałem błędy silnika i okazało się iż jest jeden - błąd "23". Przewertowałem forum i...

...dzięki powyższym instrukcjom "naprawiłem" błąd 23. Zgodnie z opisem wykręciłem, a następnie ostrożnie rozebrałem (w tym miejscu szacunek dla użytkownika wawer82) czujnik, później w ruch poszła lutownica kolbowa za 8zł :) i kalafonia. Na koniec czyszczenie płytki czujnika z kalafonii i złożenie wszystkiego do kupy.

Zresetowałem błędy poprzez odłączenie akumulatora na kilka min i kilkukrotne wciśnięcie pedału hamulca (profilaktycznie w celu rozładowania kondensatorów).

Ostatecznie aby nauczyć Miśka "chodzić" odpaliłem silnik na kwadrans (zgodnie z tym co pisze Krzyżak) i korzystając z chwili oczekiwania posprzątałem narzędzia, umyłem łapki a następnie udałem się wymienić butelkę na pełną - piwo bezalkoholowe oczywiście ;)

Po około dwóch tygodniach i prawie 1 500 km sprawdziłem i błąd nie powrócił :)

Służę pomocą w Szczecinie :) - gg: 34903024

m6riano - 29-06-2011, 04:13

A to niesłusznie...piwo przy takiej robocie powinno być co najmniej 5% procentowe...;-)
jAZZMAN - 29-06-2011, 09:31

aach.... przez to "Wychowanie w trzeźwości" nie można wypić piwka w kulturalnie parku na ławeczce i trzeba w domu. Dzieci patrzą, baby skrzeczą :P tylko Misiek nie marudzi.

Wracając jednak do tematu:
A przy okazji zapalania się kontrolki silnika, o której pisałem wyżej, zauważyłem zależność, że jak lałem benzynę 98 to problem z szarpaniem i zapalaniem się kontrolki występował zdecydowanie rzadziej.

m6riano - 29-06-2011, 17:26

Kiedy wymieniałem fajki(ew. fajkocewki?)
jAZZMAN - 01-07-2011, 10:48

w sensie, że fajki na świecach? Po naprawieniu czujnika problem zniknął :)
m6riano - 01-07-2011, 17:15

No to nie było pytania..;-)
fredfm - 03-01-2012, 22:09

Koledzy mam pytanie, gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za błąd 23 w silniku 2,5V6... Szukałem dziś ok 40min bez żadnego efektu...
tomekrvf - 03-01-2012, 22:27

Czujnik TDC jest w aparacie zapłonowym. Odkręć masę od nadwozia (nad serwem), dobrze oczyść i przykręć z powrotem. Może pomóc.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group