To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Sprzęgło - Lancer CYxA

mjsystem - 16-09-2015, 08:02

Cytat:
Wysłany: 29-09-2013, 19:16
No fakt - zdarza mi się, że szarpnie skrzynia
Zwyczajnie nie wcisnę odpowiednio sprzęgła i szarpnie czasami (tak z raz na 200km średnio)
Komplet sprzęgła? Nie strasz mnie Krzychu.
Pamiętasz Rafał swoje posty? Czy to to samo? Czy słyszysz jakieś odgłosy w skrzyni/sprzęgle? Być może to sprzęgło. Ale prawidłową diagnozę postaw u mechanika. :wink:
RalfPi - 16-09-2015, 08:26

mjsystem napisał/a:
Czy słyszysz jakieś odgłosy w skrzyni/sprzęgle?

Raczej nie słyszę - zdarza mi się.. że skrzynia zatrzeszczy przy wbijaniu biegu tak raz na 15km-30km powiedzmy (czasami wcale nie wrzucę biegu -raz na 100-200km) - , ale jak widzę, jak Ojciec w Pandzie zmienia biegi (w szczególności wsteczny - za każdym razem trrkkzzgrzt), to aż tak źle nie zmieniam.

Samochód łapie taką trzesiawkę i zapłon trochę gorzej działa - tzn. jak odpala, to zdarza mu się trochę dłużej pracować w stanie wibracji (kiedy na moje oko rozrusznik już nie pracuje - bo kluczyk jest w pozycji (zapłon off), a silnik nie złapał jeszcze prawidłowych obrotów i się dławi - może jakieś kable są do przeczyszczenia, a problem jest z układem zapłonowym.

mjsystem - 16-09-2015, 18:38

RalfPi, To raczej nie sprzęgło. :? Szukaj dalej :wink:
kolarz - 19-03-2016, 19:49
Temat postu: Sprzęgło Lancer
W lancerze 1.6 ślizga się sprzęgło. Auto ma przejachane dopiero 10300 km. Czy miał ktoś taki przypadek i czego można spodziewać się po ASO. Swoją drogą to zaczynam być rozczarowany tą marką. Mam jeszcze hyundaia Accenta, który ma przejechane 170000 km i sprzęgło jest jak nowe.
zbychu74 - 19-03-2016, 20:04

Mechanikiem nie jestem ale to wcale nie musi być sprzęgło.Może to być też coś z wysprzęglikiem.
jarmat62 - 01-04-2016, 16:37
Temat postu: Jakie łożysko do sprzęgła Lancer 1,8 CX3A
Witam .Po 59 tyś zaczyna szumieć łożysko na sprzęgle .W serwisie zaśpiewali za oryginał 1020 zł bez roboty.Są tańsze zamienniki które firmy polecacie ???
tyku - 01-04-2016, 20:34

jarmat62 napisał/a:
W serwisie zaśpiewali za oryginał 1020 zł

Jeżeli chodzi Ci o łożysko oporowe: Numery OEM: 2324A077, 2324A080, to cena 1020 zł wydaje się być mocno przesadzona. :roll:
SACHS 3182 600 169 - 527,92 zł - Motointegrator
LUK 510 0108 10 - 496,21 zł - Motointegrator
AISIN CSCM-902 - 512,03 zł - Motointegrator
FAG ZA2702.7.1 - :?: - Motointegrator
TRW AUTOMOTIVE PJQ154 - 864.31 zł - InterCars
FTE – ZA2702.7.1 - 661.04 zł - InterCars
VALEO – VAL810011 - 859.84 zł - InterCars
ASHIKA 90-05-510 - 1210 zł w iParts
JAPANPARTS CF-510 - 857 zł w iParts
:wink:

Bizi78 - 01-04-2016, 20:47

Jeśli nr. pasują to może oryginał od cytryny 8) :
http://allegro.pl/lozysko...5098322081.html

jarmat62 - 06-04-2016, 14:30

tyku napisał/a:
jarmat62 napisał/a:
W serwisie zaśpiewali za oryginał 1020 zł

Jeżeli chodzi Ci o łożysko oporowe: Numery OEM: 2324A077, 2324A080, to cena 1020 zł wydaje się być mocno przesadzona. :roll:
SACHS 3182 600 169 - 527,92 zł - Motointegrator
LUK 510 0108 10 - 496,21 zł - Motointegrator
AISIN CSCM-902 - 512,03 zł - Motointegrator
FAG ZA2702.7.1 - :?: - Motointegrator
TRW AUTOMOTIVE PJQ154 - 864.31 zł - InterCars
FTE – ZA2702.7.1 - 661.04 zł - InterCars
VALEO – VAL810011 - 859.84 zł - InterCars
ASHIKA 90-05-510 - 1210 zł w iParts
JAPANPARTS CF-510 - 857 zł w iParts
:wink:

Dzięki za odpowiedzi.Zakupiłem Aisina
za 390 zł teraz będzie czekać na wymianę :-)

matiudgk - 02-06-2016, 17:52

Od jakiegoś czasu przy zmianie biegów, w szczególności 1-2, 2-3 i odwrotnie, słyszę dość charakterystyczne piłowanie po puszczeniu sprzęgła, czasem też słyszę ten dźwięk kiedy puszczam gaz i np. podjeżdżam pod światła a mam obroty tak w granicach 2-3,5k rpm. Czy to może być wysprzęglik, czy przyczyna jest inna? Miał ktoś już coś takiego?
555544443333 - 15-06-2016, 22:20

Czesc,

Mam lancera X 2.0 140 km DiD. Od pewniego czasu wydaje mi sie, ze mam problem ze sprzeglem - jak silnik sie nagrzeje troche, to wcisniecie sprzegla powoduje skrzypienie, dodatkowo mniej mocy wtedy ma samochod i zdarza sie, ze ponad 2500 obrotow wydobywa sie "wirujacy odglos" z silnika. Juz mialem szukac sprzegla do wymiany, az tu nagle pojawila mi sie zolta kontrolka. Po wpisaniu do neta - kontrolka silnika, a po uruchomieniu samochodu pojawia sie na srodku panelu czerowony napis "check" oraz ikonka taka jak tu:

https://www.google.pl/sea...AmzSp3YnCBSM%3A

Czy to mozliwe, ze mam zapchany filtr czastek stalych i przez to moc silnika spadla i dlatego zapalila sie zolta kontrolka ? Na autostrade, czy do mechanika ?

Co radzicie z tym sprzeglem ? 130kk przejechane, moze juz czas ?

Czy moze ktos polecic jakiegos mechanika w Krakowie, ktory sie zna na tej marce ?

Dzieki Wam :wink:

rolnikon - 16-06-2016, 13:21

555544443333, najpierw spróbuj autostradę
sakej2 - 06-06-2017, 22:41
Temat postu: [CY3A 1.8] Sprzęgło
Cześć,
po jakim czasie/km musieliście wymienić sprzęgło? :)

Czy ktoś wie fabrycznie co było montowane? Exedy?

RalfPi - 07-06-2017, 06:20

Zdecydowana większość z nas nie musiała.
Yorii - 18-06-2017, 20:19

Witam,
Poczytałem trochę w tym temacie co tu piszecie.
Może komuś pomogę a może nie :) .
1 Kolega pisał u góry że się ślizga sprzęgło po 10 000 ... Mi w nówce tez się ślizgało i nie jest to nic strasznego chyba że faktycznie to usterka, bądź użytkownik w okresie układania szalał jak diabeł i upalił. Po tym jak się silnik u mnie ułożył zaczęła się ostrzejsza jazda i ślizganie ustało.
2 Wymiana sprzęgła zależy od stylu jazdy, ja jeżdżę jak wariat strasznie dużo magluje biegami hamuje silnikiem itd, mam już 90 tyś i na razie się nie zapowiada że będzie taka potrzeba.
3 W silnikach 1.6 nie jestem pewien na 100% ale chyba jest 2 masa i to ona pochłania drgania skrętne. Nie wiem czy teraz farmazonu nie pisze ale usłyszycie ją na wbitym jale na gałce zmiany biegów, oczywiście sprzęgło musi być puszczone, wtedy powinniście usłyszeć cykanie jak zaworowe mniej więcej, natomiast jak wciśniecie sprzęgło odgłos ucichnie (początek końca 2masy).
4 luz zaworowy może powodować podszarpywanie i problemy z paleniem itd, producent pisze ze powinno się sprawdzić po 100 000 ale jak się ma gaz to po 50 000 już . Rozmawiając kiedyś z magikiem od tych spraw wiem ze dla Polski z uwagi na jakość paliw powinno się przyjąć interwały bez gazu - 80 000 z gazem 40 000 .
5 zbyt szybka zmiana biegów (sportowa z niedociśnięciem sprzęgła do końca ..takim kopnięciem i przeforsowaniem siłowo biegu) w wypadku niedobrania obrotów może uszkodzić tłumiki drgań i zaczną klekotać .. albo nie zdąży się zsynchronizować bieg i odbiją się zęby przekładni będzie zgrzyt.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group