To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - Jakie zimówki???

rosomak1983 - 27-11-2008, 08:29

zamówiłem wczoraj Barumy ze strony starego altera. miki4x4, dzięki. No rzeczywiście BARUM wypada lepiej jak sie jezdzi po mieście i na trasach.
miki4x4 - 27-11-2008, 09:26

poza tym że dziwnie "świszczą" na mokrym asfalcie to ok :)

A co do sklepu - z tym mam akurat przykre doświadczenia. Przesyłka doszła po tygodniu... , zero kontaktu, nie odpowiadają na maile, a pod jedyny numer podany na stronie, dodzwonić sie graniczy z cudem - mnie sie nie udało. Nie polecam tego sklepu mimo że mają jedne z lepszych cen :-X

rosomak1983 - 27-11-2008, 14:37

miki4x4 napisał/a:
A co do sklepu - z tym mam akurat przykre doświadczenia. Przesyłka doszła po tygodniu... , zero kontaktu, nie odpowiadają na maile, a pod jedyny numer podany na stronie, dodzwonić sie graniczy z cudem - mnie sie nie udało. Nie polecam tego sklepu mimo że mają jedne z lepszych cen :-X


Dokładnie to samo przeżywam... Masakra... Ale mam nadzieje ze opony przesla..
Tobie przysłali?
Własnie sie dodzwoniłem do nich :finga: Oponki juz mi wysłali... :D :D :D

qpal - 27-11-2008, 19:07

Zasada jest taka, zima, cegła pod pedał gazu, latem na odwrót :lol: Teraz wywołam uśmiech na twarzach stwierdzając, że według mnie na zimę to tylko dębica S-30. Różne warianty już przeszedłem, a opona zimowa ma być zimowa, i jest mi wszystko jedno, że szumi, że dębica i w ogule, ma przede wszystkim trzymać i ciągnąć. Z doświadczenia wiem, że wszystko zależy gdzie się jeździ. Przewaga śniegu i lodu, to opona z przewagą klocków. Błoto pośniegowe i deszcz to opona w jodełke. Teoria mówi też o mniejszej szerokości opony na zimę. Z doświadczenia powiem, że się z nią nie zgadzam. Podczas jazdy na wprost i hamowania dużej różnicy nie ma, ale węższa opona na łuku potrafi wywieźć.
rosomak1983 - 28-11-2008, 01:22

qpal napisał/a:
ale węższa opona na łuku potrafi wywieźć.

co to znaczy?

akbi - 28-11-2008, 10:03

qpal napisał/a:
Zasada jest taka, zima, cegła pod pedał gazu, latem na odwrót :lol:

Jeśli ktoś nie potrafi szybko jeździć zimą - co jest łatwo stwierdzić, to też nie powinien tak jeździć latem - co jest stwierdzić o wiele trudniej (oczywiście chodzi mi o relatywne prędkości).

qpal napisał/a:
Teoria mówi też o mniejszej szerokości opony na zimę.

bierze się to stąd, że powierzchnia nacisku jest mniejsza - a tym samym siła nacisku na 1cm/2 jest wówczas większa .... co jest przydatne na śniegu/błocie.

qpal - 29-11-2008, 12:26

Cytat:

bierze się to stąd, że powierzchnia nacisku jest mniejsza - a tym samym siła nacisku na 1cm/2 jest wówczas większa .... co jest przydatne na śniegu/błocie.

Jeszcze jedno, węższa opona to wyższy profil, czyli większe odkształcenia przy obciążeniach bocznych ( jazda po łuku ). Większe odkształcenie= mniejszy styk z nawierzchnią=uślizg=
Cytat:
ale węższa opona na łuku potrafi wywieźć.

akbi - 29-11-2008, 16:05

qpal, to co piszesz jest ok., ale do suchej nawierzchni ... a temat ten dotyczy opon zimowych !
qpal - 01-12-2008, 14:47

qpal napisał
Cytat:
Jeszcze jedno, węższa opona to wyższy profil, czyli większe odkształcenia przy obciążeniach bocznych ( jazda po łuku ). Większe odkształcenie= mniejszy styk z nawierzchnią=uślizg=
Cytat:
ale węższa opona na łuku potrafi wywieźć.

akbi napisał
Cytat:

qpal, to co piszesz jest ok., ale do suchej nawierzchni ... a temat ten dotyczy opon zimowych !

Czy mógłbyś zatem mnie laikowi dokładniej wyjaśnić swoją teorię różnicy wpływu na zachowanie pojazdu podczas jazdy po łuku opony letniej i zimowej, na nawierzchni suchej i mokrej, szczególnie biorąc pod uwagę twoje subiektywne odczucia, jako prowadzącego pojazd? Czy twoim zdaniem takie zjawisko jak znoszenie występuje tylko na suchej nawierzchni?.
Ująłeś mnie stwierdzeniem, z którym się wbrew wrażeniu utożsamiam.
akbi napisał
Cytat:
Jeśli ktoś nie potrafi szybko jeździć zimą - co jest łatwo stwierdzić, to też nie powinien tak jeździć latem

W tym momencie nasze dywagacje co lepsze, firmowe czy nie, wąskie, szerokie, bardziej czy mniej, tracą na znaczeniu. Podróżowanie stanie się najwyżej bardziej ekstremalne, a nam chodzi przede wszystkim o to, żeby jeździć BEZPIECZNE

akbi - 01-12-2008, 16:34

qpal napisał/a:
Czy mógłbyś zatem mnie laikowi dokładniej wyjaśnić swoją teorię różnicy wpływu na zachowanie pojazdu podczas jazdy po łuku opony letniej i zimowej, na nawierzchni suchej i mokrej, szczególnie biorąc pod uwagę twoje subiektywne odczucia, jako prowadzącego pojazd? Czy twoim zdaniem takie zjawisko jak znoszenie występuje tylko na suchej nawierzchni?.

qpal, chyba trochę niewłaściwie podchodzisz do tematu .. jazda cywilna po drogach publicznych to nie wyścigi ... Tutaj ludzie zmieniają generalnie opony w zależności na porę roku ... czyli dokonują wyboru z pośród dwóch typów - opony letnie i zimowe.

Latem, gdy generalnie jeździmy po czystym asfalcie, przeważnie suchym ... ale też i mokrym wybieramy oponę ..."letnią" z odpowiednią mieszanką gumy i z bieżnikiem odprowadzającym wodę. Latem przeważnie jeździmy szybciej do czego dobra jest opona szersza i z niższym profilem.

Zimą ... gdy najwyższa temperatura bliska jest "zeru" kupujemy oponę o innej mieszance gumy (która nie twardnieje na zimnie tak jak opona letnia) oraz o innym bieżniku ...wspomagającym jazdę po śniegu. Dodatkowo znacznie łatwiej jest jechać na węższej oponie aniżeli na szerszej, gdyż dzięki temu mamy mocniejszy docisk na 1cm/2 i mamy większe szanse niewpadnięcia w poślizg. Zimą również jeździmy wolniej niż latem ... więc zwracanie uwagi na "znoszenie na boki" jest w tym przypadku najmniej istotne.

...to tak w skrócie ... bo poza tym, w tym temacie są omawiane opony do baaaaardzo cywilnego lancera ...w którym wykrycie różnicy w oponach podczas jazdy na zakręcie jest bardzo trudne ... a już na pewno w takim zakresie 60-70%

rosomak1983 - 01-12-2008, 17:00

Zimówki doszły :D Jestem zadowolony bo dzieki staremu alterowi dostałem je w dbd cenie... Z firma interopony jest co prawda bardzo ciezki kontakt ale oponki doszły w ciagu 4 dni (był tez weekend). Opony sa swiezutkie z 40 tygodnia 2008 roku. Polecam firme interopony za swietne ceny i darmowa w miare szybka przesyłke. EXTRA THANKS for STARY ALFER :)
Niedługo postaram sie dac relacje jak sie sprawują... :D

[ Dodano: 01-12-2008, 17:27 ]
akbi napisał/a:
baaaaardzo cywilnego lancera ...w którym wykrycie różnicy w oponach podczas jazdy na zakręcie jest bardzo trudne ... a już na pewno w takim zakresie 60-70%

hej hej akbi, mój lancerek tez potrafi jezdzic :P
Nie rób mi juz z niego samochpdu dla emeryta :wink:

qpal - 01-12-2008, 19:38

akbiw pełni się z tobą zgadzam. Masz rację, ale, no właśnie ale nie tak do końca. Prasa pseudo-motoryzacyjna dość często lansuje stereotyp opony węższej, która dzięki większemu naciskowi lepiej trzyma. Widzisz, prawa fizyki są nieubłagane, i dość często zapominamy o czymś takim jak tarcie. Dlatego nieraz dobra opona zimowa w normalnym rozmiarze potrafi lepiej trzymać niż ta węższa. Skrajnym przykładem są tutaj wyczynowe opony do jazy zimą, a więc skrajnie wąskie i nabite kolcami. Jest wąska z powodu jaki podałeś, a kolce zwiększają tarcie na śniegu.[/b]
stary alfer - 01-12-2008, 22:11

rosomak1983 napisał/a:
THANKS for STARY ALTER :)


Stary ALFER do usług ;)

akbi - 02-12-2008, 08:40

rosomak1983 napisał/a:
Nie rób mi juz z niego samochpdu dla emeryta :wink:

nie róbmy też z Lancera CB auta sportowego ... nasze auta (w zdecydowanej większości osób z forum) to auta cywilne i daleko im do sportu :!:

qpal napisał/a:
Prasa pseudo-motoryzacyjna dość często lansuje stereotyp opony węższej, która dzięki większemu naciskowi lepiej trzyma.

nie wiem, nie czytam takich pism
qpal napisał/a:
Widzisz, prawa fizyki są nieubłagane

racja, dlatego też, tak jak piszesz dalej ...
qpal napisał/a:
Skrajnym przykładem są tutaj wyczynowe opony do jazy zimą, a więc skrajnie wąskie i nabite kolcami

oczywiście My ... "cywile" nie używamy kolców ...a w skrajność też nie popadamy oponami typu: 135/70/15 ...bo taka średnica też jest odpowiednikiem opony 185/60/14 ...wybieramy oponę która nadaje się najlepiej do przejechania na odcinku kilku/nastu tys kilometrów ... w sporcie opony dobiera się na odcinek trasy kilku/nastu kilometrów

qpal napisał/a:
Dlatego nieraz dobra opona zimowa w normalnym rozmiarze potrafi lepiej trzymać niż ta węższa.

1 - co to jest wg Ciebie normalny rozmiar??? Bo i Twój Lancer i mój Galant w instrukcji ma podanych kilka rozmiarów.
2 - nie mieszaj tutaj producentów ...rozmawiamy w tym momencie o rozmiarze, więc jak coś to porównaj szerokość w oponach tego samego producenta.

qpal - 03-12-2008, 20:37

akbi napisał
Cytat:
co to jest wg Ciebie normalny rozmiar??? Bo i Twój Lancer i mój Galant w instrukcji ma podanych kilka rozmiarów.

Przez normalny rozmiar należy rozumieć zalecany przez producenta. Zdziwiłbyś się, ale instrukcja do mojego modelu podaje jeden rozmiar! ( model i typ silnika ) Jak dobrze wiesz, rozmiar opon to kompromis pomiędzy przyczepnością, komfortem i oporami ruchu. Można więc na własną odpowiedzialność bawić się w mody do lansu, rajdu, tudzież jazdy na kropelce. Podobno duch Adama Słodowego drzemie w każdym z nas, i każdy może mieć swoją własną rację. Potrafmy to docenić i nie komentujmy, bo to bardzo brzydki nawyk.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group