To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Galant TD - dymi na czarno

milo - 23-09-2014, 14:49

Dread87 co ile wymieniałeś olej :?:
Głównym efektem było niedostarczenie oleju w odpowiednie miejsca i taki potem skutek

Dread87 - 23-09-2014, 16:41

Zmieniałem olej co awarie;) czyli co jakies 4-5000km. Oczywiscie gdy bylo bezawaryjnie wymiany byly co okolo 8-10kkm
scb - 23-09-2014, 21:36

Ogromne dzieki za porady Dread87. Wczoraj wróciłem od mechanika i jestem lekko zrezygnowany. Leje mi wszedzie po silniku, z wiekszosci uszczelnien, szczegolnie na laczeniu z walem i wywala przez korek. Kazali robic regulacje zaworow i regeneracje wtrysków. A i tez nie jestem przekonany czy slusznie dniagnozuja. wycenione na 1000zl - przez 4 ostatnie miesiace wydalem w sumie okolo 4.500zl i zaczynam sie zastanawiac jaki w tym sens? sprzedac go nie moge, bo nawet polowa mi sie nie wzroci tego co wydalem nawet w te 4 miesiace. i tak brne w kolejne wydatki...

Co bardzo dziwne, nie ubywa mi oleju (mechanicy podejrzewaja ze wtryski leja paliwo do oleju i dlatego nie ubywa - nie wiem) szarpanie przy uruchamianiu i gaszeniu silnika przygaslo samo. Nie wiadomo co to bylo. Kopcenie tez sie zmiejszylo wyraznie bez ingerencji, wali tylko przy bardzo wysokich obrotach. Turbina dziala, nie mam zastrzezen. z moca nie jest tragicznie, choc rewelacji tez nie ma, ale juz sam nie potrafie powiedziec czy mam wlascwia moc.

Zaczne od czyszczenia smoka jak radzil Dread i regulacji zaworow. EGR zatkam (jesli go zatkam trzba go czyscic?). No i intercooler.

Cytat:
Czy jak na postoju "przegazujesz" to węże za turbiną Ci puchną?
tak, nie scisniesz ich reka.
milo - 23-09-2014, 22:26

scb napisał/a:
Leje mi wszedzie po silniku, z wiekszosci uszczelnien, szczegolnie na laczeniu z walem i wywala przez korek.

Sprawdz odmę jak bedzie przytkana to taki objaw bedzie

scb - 24-09-2014, 00:51

Cytat:
Sprawdz odmę jak bedzie przytkana to taki objaw bedzie
gdzie ona dokladnie jest?
Dread87 - 24-09-2014, 05:43

Odma to tak w skrócie "odpowietrzenie" silnika z oparów olejowych. Jest to gumowy wężyk który wychodzi z pokrywy zaworów (z jej prawej strony) i podłączony jest do węża dolotu powietrza za filtrem, zaraz przed turbiną.
Rzeczywiście zapomnialem dodac, że warto w tej sytuacji wyregulować luz zaworów. Ale moim zdaniem nie powinno być to tak kosztowne...
Również wydaje mi się zbędna regeneracja wtryskiwaczy. Jesli potrzebowałbyś tych wtrysków odezwij sie do mnie na pw, mam komplet.
Byłem przez dłuższy czas w takiej sytuacji jak Ty, przez co podjąłem decyzję o przekładce na 2,5V6 i w ogóle nie żałuję, co wiecej jestem zadowolony, tym bardziej że cale zainwestowane w to pieniadze zwróciły się z nawiązką:)
Oczywiście opisuję sytuacje, gdy przekładkę wykonasz we własnym zakresie. Nie jestem mechanikiem ale do tej operacji wystarczy zdrowy rozsadek i trochę wiedzy jak działa samochód, troche narzędzi i mnóstwo czytania np tego forum:) Koledzy chętnie służą pomocą:) wybacz offtopic ale proponuje po prostu rozwiązanie, które uchroni Twój samochód przed sprzedażą. Sam przez to przechodziłem i domyślam się co czujesz:)

scb - 25-09-2014, 22:37

Panowie czy zaślepienie EGR owocuje wywaleniem błędu na desce w naszych galach?

Dzieki Dread87, zlokalizowalem - procz sladow oleju, odma nie byla zatkana. Szukam dalej. Wiesz, ze zastanawialem sie nad ta przekladka ale w sumie nie mam jeszcze powodow - silnik mimo ze sygnalizuje problemy, jeszcze fika, wiec bede go reanimowal i jezdzil ile sie da:) Zdecydowalem ze to ze kupuje drugiego gala, tym razem VR4 - musze przyznac ze troche mi sie znudzil ten diesel:) ale rowniez mimo wszystko - jestem zadowolony z diesla, przez te 6 lat nie mialem z nim wiekszych problemow, jak rowniez nie rozumialem narzekan niektorych z forum. Moze to nie VR4, ale jezdzi sie nim w miare dynamicznie i komfortowo. I o to przeciez chodzi!

Dread87 - 26-09-2014, 04:54

Życzę Ci szczerze powodzenia:) ja Np zamiast wkładać w Diesla wolałbym odłożyć środki choćby na przekładkę;)
Póki co Twój Diesel jezdzi, nie wiadomo kiedy po prostu padnie, a przy tych objawach nie spodziewałbym się dłuższych terminów:/
Odpuść zaślepianie EGR, lepiej jest wyczyścić. Ja w swoim mialem zaślepione przez jakiś czas ale bylo to bez sensu i wróciłem do oryginalnego ustawienia.

milo - 26-09-2014, 14:47

scb napisał/a:
Panowie czy zaślepienie EGR owocuje wywaleniem błędu na desce w naszych galach?

Jak będzie podciśnienie 0,1 bara w kolektorze( na gorącym silniku ) to nie będzie błędu ,wystarczy zaślepić wężyk idący do EGR nie trzeba żadnych podkładek itp
Dread87 napisał/a:
Odpuść zaślepianie EGR, lepiej jest wyczyścić.

W kolektorze jak w kominie pełno sadzy jak jest zaślepiony to spokój z czyszczeniem a poprawa zawsze będzie
scb napisał/a:
jak rowniez nie rozumialem narzekan niektorych z forum.

Ja też nie rozumiem
Dread87 napisał/a:
Np zamiast wkładać w Diesla wolałbym odłożyć środki choćby na przekładkę

To juz lepiej sprzedac i kupić co sie chce

scb - 26-09-2014, 19:51

Cytat:
To juz lepiej sprzedac i kupić co sie chce

kupilem go za 15tys, wladowalem 12, sprzedam moze za 2tys... Kiepski interes, wiec gal zostaje ze mna forever :) Drugi bedzie VR4 po prostu. a kiedys jak mi padnie diesel zrobie przekladke. Jaki nawiekszy przebieg gala w dieslu jest Wam znany? u mnie jest juz 270tys.

Cytat:
wystarczy zaślepić wężyk idący do EGR nie trzeba żadnych podkładek itp
czyli zaslepiajac wezyc wylacza sie EGR - dobrze rozumiem? Ty masz milo u siebie zatkany? lepiej sie jezdzi?
Andrew - 26-09-2014, 20:14

scb napisał/a:
Jaki nawiekszy przebieg gala w dieslu jest Wam znany? u mnie jest juz 270tys.

Ja mam 254 tys., ale nie wiem czy jest ory.

milo - 26-09-2014, 20:17

scb napisał/a:
Jaki nawiekszy przebieg gala w dieslu jest Wam znany? u mnie jest juz 270tys.

1.8 TD ponad 600 tyś km i więcej
EA TD widziałem 380 tyś km
U mnie jest 203 tyś km i nic nie kręcone
scb napisał/a:
czyli zaslepiajac wezyc wylacza sie EGR - dobrze rozumiem? Ty masz milo u siebie zatkany? lepiej sie jezdzi?

Tak wystarczy zaślepić wężyk podciśnienia ,mam tak zrobione i czysty dolot :D
Jak dla mnie jest lepiej...katalizator też można usunąć

scb - 27-09-2014, 00:14

Cytat:
U mnie jest 203 tyś km i nic nie kręcone
biorac pod uwage moj przyklad, masz jeszcze conajmniej 70 tys "spokoju", potem wydatki ;) ale moge sie mylic - czego Ci zycze:)
milo - 27-09-2014, 08:08

Głównie zależy od użytkowania, wymianie oleju max co 7,5 tyś a nie co 10 tyś i od szczęścia :D

2000 post :shock:

Andrew - 27-09-2014, 20:10

Ja muszę zmienić, bo już mam 12 tysi zrobione :roll:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group