To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9 DID] Sworzeń przedniego wahacza

vidus19790805 - 28-07-2009, 06:40

witjcie .....wichura ma sporo racji nawe bym powiedzial 99% spaw bedzie trzymał tylko musza ndlac materiału i dokładnie obspawac...uwazaj klego takie zabiegi mogą zabolec ....co nie znaczy ze zle zrobiłes ja mam tak samo gdyz wachacz juz jest do wymiany .............co do zbierznosci jka uwazasz ja zrobilem po zmianie sw :biggrin: orzni ..pozdro
Tomashi - 28-07-2009, 08:08

Był napawany (w środku).
Z tym spawaniem to trzeba uważać - uczuliłem ich a na to, jeżeli chcą spawać dookoła, to trzeba robić częste przerwy w celu ochłodzenia sworznia. Inaczej popalą wszystko w środku sworznia.
A miało byćtak pięknie...No cóż, producent ZALECA wymianę całego wahacza.

Zobaczymy, dzisiaj mają mi to poprawić.

vidus19790805 - 28-07-2009, 22:09

masz racje wymiana wachacza jest najleprza tylko ze jak juz wymienisz o dwa a dwato kosz 600 zl a to juz czuc ,,,,wiec dlatego dozuje sie bezpieczenstwo a czasamio niewarto pozdrawiam
rasiak1980 - 09-10-2009, 19:23
Temat postu: ryzykanci z was
czy ktoś z was wie jaki wpływ ma wysoka temperatura na stal albo staje się krucha jak szkło albo z kolei miękka jak szmata, skoro producent skonstruował to w takiej postaci ma to coś na celu wymiana i spawanie sworzni to moim zdaniem skąpstwo na którym można się "przejechać" i zrobić (odpukać) sobie swoim bliskim i innym krzywdę,
tlustychris - 23-06-2010, 22:50

takie pytanie małe:
wymieniam sobie łożyska i przy okazji zobaczylem ze sworzeń wahacza juz lekko wyrobiony i pasowalo by zmienic. tylko problmm mam jak sie za to zabrac jaknie widac zadnej sruby od spodu czy cos. to jest jakos wprasowane czy jak??
pomozcie jak to zrobic

carisma 1.9 TD 98r

robertdg - 23-06-2010, 22:55

Wprasowany
FredPL - 13-10-2015, 21:32

Zabawię się w górnika i pozwolę sobie odkopać temat. Jako, że w mojej Cari coś zaczęło okazjonalnie stukać z przodu to przewiozłem się do mechanika żeby obmacał temat i diagnoza była następująca: kończy się sworzeń w wahaczu lewym z przodu;

Tak więc pojawia się teraz pytanie co kupić? Myślałem nad zakupem wahacza FEBI Bilstein, widziałem je w cenie ~200pln / szt. Może się ktoś podzielić jakaś opinią ? Albo sugestią co innego wziąć we w miarę przyzwoitej cenie ?

W tzw. międzyczasie myślałem nad regeneracją ale po pierwsze, nie wiem co tam jest założone (czy oryginał czy jakiś chiński badziew, auto kupiłem jak miało 294tyś przebiegu), a po drugie zakład oferujący takie usługi w mojej okolicy ma w większości kiepskie opinie więc wolę nie ryzykować mojego zdrowia dla 100pln.

Hugo - 13-10-2015, 22:17

FredPL napisał/a:
FEBI Bilstein, widziałem je w cenie ~200pln / szt.
Nic tylko brać.
FredPL napisał/a:
auto kupiłem jak miało 294tyś przebiegu
Sworzeń może być jeszcze oryginalny.
FredPL - 18-10-2015, 22:05

Można spokojnie bez nerwów inwestować ? Ok, a jak stary okaże się oryginalny to pomyślę czy by nie dać gdzieś do regeneracji ale w jakieś zaufane miejsce ;) Nawiasem mówiąc to jest temat dopiero do robienia na grudzień bo w listopadzie wymieniam pompę wtryskową ale już wypytuję bo robię rozpiskę zakupów :D

EDIT:

Orientuje się ktoś czy zawieszenie w Cari po lifcie jest takie samo jak w Volvo S40/V40 po lifcie ? Pytam bo widziałem na forum Volvo, że Lemforder produkuje sworzeń, który idealnie pasuje w miejsce starego w wahaczu i nie trzeba napawać itd. żeby go zamontować. A pasuje ponoć idealnie dla tego, że jest minimalnie większy od oryginalnego.

Hugo - 20-10-2015, 12:06

FredPL napisał/a:
Można spokojnie bez nerwów inwestować ?
Tak.
FredPL napisał/a:
Ok, a jak stary okaże się oryginalny to pomyślę czy by nie dać gdzieś do regeneracji ale w jakieś zaufane miejsce
Ja w żony Space Starze wymieniłem oba sam. One są w oryginale wprasowywane. Zamontowałem sworznie hiszpańskiej firmy RTS, drogie jak diabli, ale ponoć trwałe. Koszt 72 zł/szt. Na razie śmigają :wink:
dmaciekd - 21-10-2015, 21:34

Carisma po lifcie ma takie samo zawieszenie jak Space Star, w V40/S40 jest inne zawieszenie. Czy sam sworzeń z V40 się zmieści to nie wiem. Jeśli chodzi o wahacz Febi za 200 zł, to cena jest podejrzanie niska, więc albo ktoś sprzedaje na zerowej marży albo wahacz jest niewiadomego pochodzenia. Sprawdź to dokładnie przed zakupem.
FredPL - 26-10-2015, 19:05

Dokładniej 230plnów w iparts. Nawiasem mówiąc nie wiem czemu wahacz na stronę kierowcy jest tańszy o 70 pln od tego na stronę pasażera :D
Bizi78 - 26-10-2015, 20:28

Pewnie dlatego, że pobocza mamy dziurawe to częściej pada zawieszenie od strony pasażera :mrgreen: .
dmaciekd - 26-10-2015, 20:57

15% to spora różnica :) Jeśli chodzi o różnicę w cenie między lewym a prawym, to jeden może być np ze starej dostawy, albo wyprzedaży magazynowej, a drugi z nowej dostawy - stąd najczęściej biorą się takie różnice, bo przecież wahacze są jakby lustrzanym odbiciem, zrobione z tego samego materiały i tej samej ilości materiału :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group