To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - jaki płyn do chłodnicy?

Piskosz - 28-04-2022, 15:01

Dzieki za odpowiedz. Myslisz ze nie zaszkodzi? Wiesz ja o swojego Lancerka dbam nadgorliwie. Pierwsza fura, w dodatku nowka sztuka z salonu i wole przeciwdzialac niz wymieniac i naprawiac. Nawet moj mechanik sie smieje ze nikt prawie nie sprawdza takich rzeczy a ja co chwile u niego jestem na wymienie wszelakich plynow i olejow. Staram sie robic zgodnie z zaleceniami serwisowymi. Po 100kkm wymieniony olej w skrzyni manualnej, co 10kkm zmieniany olej, tylko zaworow nie sprawdzalem bo ziom powiedzial ze nie bedzie mi grzebac w silniku jak wszystko dziala poprawnie a namawialem go dugol na regulacje zaworow. I tak teraz przyszla kolej na czynnik chlodzacy i nie chce czegos spieprzyc nieodpowiednim plynem. Od 5 lat jezdze bezawaryjnie i chce zeby tak zostalo. Czesto robie dalekie trasy i nie potrzeboje przygod w postaci dziury w chlodnicy czy zagotowanego silnika. Z ASO zrezygnowalem po 2 wizytach i nie zamierzam tam wracac. A z plynami chlodniczymi jest taki wybor ze warto popytac mniej i bardziej doswiadczonych ludzi. Jednak po cos sa te specyfikacje czyz nie?
Krzyzak - 29-04-2022, 08:54

Myślę, że nie zaszkodzi.
Piskosz - 29-04-2022, 09:15

A Pan jaki plyn chlodniczy uzywa?
Kontaktowalem sie z producentem tych plynow ravenol i pytalem ich o to samo co Was i odpisali mi ze maja w swojej ofercie dedykowany zamiennik to jest Ravenol OTC Protect C12+ ktory spelnia specyfikacje tego Mitsubishowskiego Dia Queen Super Long Life. Pan ktory mi odpisywal dodal ze na moim miejscu jak najszybciej by wymienil ten zalany HJC FL22 na Protect C12+. Dopytuje ich jeszcze co moze sie stac jak nie zmienie i jakie sa roznice pomiedzy tymi plynami skoro jeden jest dedykowany dla Japonskich aut a drugi spelnia specyfike Mitsubishi. Jak odpowiedza to poinformuje Was tutaj napisali.

pitt63 - 29-04-2022, 09:34

Jaki masz przebieg? Z tego co pamiętam w instrukcji jest napisane, że wymiana płynu chłodniczego co 9 lat lub 180 tysięcy km a potem co 120. Ja wymieniłem po 9-ciu latach na oryginalny płyn. Stary wyglądał jeszcze bardzo dobrze ale nie wiem jak u niego było z parametrami. Koszt nie jest jakiś wygórowany więc nie ma co oszczędzać. Ja dwa lata temu płaciłem za 5 l płynu 99 zł. Dasz radę sam wymienić. Co do zaworów fachowiec, do którego się zwracałem o sprawdzenie luzów też był sceptyczny żeby to ruszać ale w końcu sprawdził i wszystko ok ale sumienie spokojniejsze.
kuba!!! - 29-04-2022, 09:54

O jakim samochodzie mówimy? O CS cz CY? Do CS 1.6 4g18 leje G12 od K2 i jest ok. 4g18 ma też hydrauliczne popychacze zawór więc nie ma po co tego regulować.
Piskosz - 29-04-2022, 10:19

Ja mam przebieg 134 000 okolo, a plyn wymienilem ze wzgledu na poziom ponizej Low w wyrownawczym zbiorniku. Nie korzystam z uslug ASO po 2 wizytach u nich i stwierdzilem ze lepiej calosc zmienic niz dolac czegos niedobrego.
Wersje mam CY1A a silnik chyba 4A92 musialbym sprawdzic a w pracy jestem.
Odpisali mi z ravenolu i powiedzieli ze nalezy wlewac to co zaleca producent i nie ma co rozkminiac w temacie bo ten ich OTC C12+ jest zgodny ze specyfikacja Dia Queen i taki nalezy uzywac.
Ale moje sokole oko dopatrzylo sie ze ten plyn co zalecaja do Lancera nie ma wzmianki o braku amin(ów) i jest na bazie glikolu monoetylenowego a Nasz producent wyraznie napisal w instrukcji ze ma byc baza glikolu etylenowego i bez amin(ów). Napisalem im ze nie sa to spelnione w stu procentach specyfikacje i moze z tym plynem co mam HJC FL22 bedzie podobnie i nie bedzie potrzeby wymiany i strachu przed uszkodzeniami. To nagle juz oni nie sa chemikami i wiedza tyle ze wlewa sie to co mowi producent.
Poprosilem ich o dokladny sklad obu plynow do porownania i zobaczymy co bedzie dalej.
A ktos z Panstwa orientuje sie jak to jest z tymi plynami? Jezeli maja napisane na etykiecie ze jest bez amin to znaczy ze tylko tego nie ma skladzie a cala reszta tych krzemianow, boranow, azotanow i innych kest w skladzie czy rownie dobrze czesc moze byc a czesc nie?

[ Dodano: 29-04-2022, 10:57 ]
Pitt63 zastanawiam sie wlasnie zeby samemu wymienic na ten bardziej odpowiedni ale ja z mechanika samochodowa mam tyle wspolnego co z fizyka kwantowa. Nie wiem czy bede miec odpowiednie klucze itd. Czytalem jakies tutoriale jak to zrobic i troche mnie to przerasta bo nigdy nawet od spodu auta nie widzialem cha cha cha. O ile ze zdjeciem oslon i otworzeniem kranika z chlodnicy nie powinienem miec problemu to juz mnie troche odstrasza odlaczanie jakis przewodow i wezy bo nie wiem o ktore dokladnie chodzi, odkrecanie srubek w bloku silnika wole tego nie robic bo jeszcze nie to co trzeba poodkrecam wyciekna jakies inne wazne plyny ustrojowe i bede uziemiony. Tez z tym plukaniem pozniej kombinacje jakies, to otworz to zakrec, jak sie rozgrzeje zakrec tamto i otworz co innego dolej tu dolej tam, zgas, zakrec, odpal znowu dolej zrobie cos nie tak i jeszcze siebie uszkodze. Musialbym z kims to robic kto sie zna bo z filmikow z YT to kazdy na innym aucie robiony, jeden samochod ma kranik z lewej inny z prawej, kolejny ma 10 srubek w bloku nastepny tylko jedna.

kuba!!! - 29-04-2022, 11:24

Piskosz,
Skoro to CY to załóż wątek w odpowiednim dziale wtedy odpowie więcej posiadaczy CY. Piszesz w wątku o lancerze poprzedniej generacji więc niechcący ktoś może Cię wprowadzić w błąd polecając inny płyn i może dojść do nieporozumienia tak jak z regulacją zaworów gdyż w CS 1.6 jest hydraulika a w CY już nie.

Piskosz - 29-04-2022, 11:57

To az tak sie roznia uklady chlodzenia w roznych wersjach Lancerow? Myslalem, ze sa calkowicie identyczne i ze plyny tez beda pasowac takie same. Poszukam jeszcze ale mam straszny problem z odszukiwaniem watkow na mitsumaniakach bo szczerze mowiac to lekki balagan tu jest. Jak wpisuje w tutejszej wyszukiwarce jakies zagadnienie, nawet szczegolowo to polowa postow wyskakuje o galantach, asx itd.
kuba!!! - 29-04-2022, 13:02

Czy układy się różnią to nie wiem, wiem że w CS 1.6 wszystkie płyny G12 się sprawdzają i wymienia się je co ok 5lat, a w praktyce wraz z rozrządem.
Piskosz - 30-04-2022, 07:52

Cos na forum CY1A ciszajak makiem zasial,nie wiem czy ktos tam zaglada. A jak sprawdzi czy ten Ravenol HJC FL22 to G12? Na opakowaniu nie ma nigdzie tego typu zaklec?
kuba!!! - 30-04-2022, 08:59

G12 to oznaczenie VW i najwięcej produktów jest właśnie tak opisanych. generalnie chodzi o to aby płyn był bez krzemianow, więc w/w revanol będzie ok. Wymieniaj co 5lat i nic z układem chłodzenia się nie stanie.
Piskosz - 01-05-2022, 10:02

Na CY1A nadal cisza.
Dziekuje za uspokojenie moich sumieni kuba!!!
Czyli najwazniejszy jest brak krzemianow, tak? Bo znalazlem w koncu sklad tego plynu i napisali tam ze zawiera borany a Mitsubishi mowi zeby boranow tez nie bylo.
Orientuje sie ktos co borany moga wyrzadzic? Wytracanie sie tych osadow czy predzej korozje?
No taki mam zamiar, regularnie to zmieniac tylko przez to nieodpowiednie dobranie tego plynu gdzies z tylu glowy ciagle mam obawe ze zepsuje chlodnice czy pompe.
Dzieki wszystkim za dobre slowa i pozdrawiam.
PS Jak ktos wie co borany moga spowodowac to niech odpisze
Udanej Majowki wszystkim.

[ Dodano: 01-05-2022, 10:31 ]
Sprawdzilem to opakowanie i nie ma nic czy to kest VW czy G12 tylko Hybrid Japanese Coolant bez amin i bez krzemianow ale z boranami. Trudno, zobaczymy. Mam nadzieje ze Wasza wiedza i doswiadczenie uchroni mojego Lancerka przed usterkami.

sla - 01-05-2022, 18:32

Piskosz napisał/a:
Mam nadzieje ze Wasza wiedza i doswiadczenie uchroni mojego Lancerka przed usterkami.
Szczerze mówiąc specjalnie bym się nie przejmował tymi rodzajami płynów do chłodnicy, nie sądzę żeby w Lancerze był jakiś specjalny układ chłodzenia i jakaś kosmiczna technologia. Ja wlewałem przy ubytkach, to co było pod ręką i można było mieszać z innymi i nigdy nic się nie stało.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group