To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Wymiana akumulatora na nowy

xor - 11-10-2010, 12:55

To są aż 5w ? Bardzo kiepsko jak na taką moc świecą. Trzeba będzie pomyśleć o wymianie oświetlenia wnętrza na LED.
m6riano - 11-10-2010, 13:46

wymiana mega prosta, efekt o niebo lepszy..już dawno trzeba było o tym pomyśleć;-)
tommyc1 - 16-01-2012, 08:25

To jeden z uroków Galanta: ciągnie prąd bezmyślnie do oporu. Dziwne, ze nie pomyślała fabryka o tym. W zeszłym roku 3 razy sobie przez to aku rozładowałem...co prawda żarówek na LEDy do dzisiaj nie wymieniłem, jakos się nie złożyło :D

A teraz stoję przed kwestią wymiany aku u siebie, tu opisywliście kwestię silnika 2.0 a jakie aku najlepiej do 2.5?

Hugo - 16-01-2012, 16:56

tommyc1 napisał/a:
tu opisywliście kwestię silnika 2.0 a jakie aku najlepiej do 2.5?
Taki sam.
tommyc1 - 16-01-2012, 17:10

Dzięki! :)
Choc myslałem, że do rozruszania V6 potrzebny wiekszy prąd...

Tomek - 16-01-2012, 19:58

tommyc1 napisał/a:
Dzięki! :)
Choc myslałem, że do rozruszania V6 potrzebny wiekszy prąd...


to benzyna i to benzyna :)
w sumie podobny prąd rozruchowy

a tutaj jest grubszy temat o aku w EA:

http://forum.mitsumaniaki...ight=akumulator

tommyc1 - 30-01-2012, 12:09

No dobra, mój padł na amen.

Jakie rozmiary powinny być tego aku do Gala? Tak się rozgladam po ofertach to wszystkie mają plus z prawej (szukam 52Ah 520A, bo to podobno wg zalecen producenta).

m6riano - 30-01-2012, 13:40

Weź 60 i sie nie (acta cenzura;-) :mrgreen:
marcinzam - 30-01-2012, 16:39

Polecam bezobsługowy Centry 60ah http://allegro.pl/centra-...2084856169.html
Tomii - 30-01-2012, 16:41

po co 60Ah jak producent zaleca 52Ah, też pomału szukam akumulatora bo mój Motorcraft ma 12 lat - i o dziwo dziś przy -15 rano zakręcił rozrusznikiem :)
tommyc1 - 30-01-2012, 19:21

Mój w zeszłym roku krecił przy prawie -30 ;) A w tym roku nie dał juz rady przy -14.

Kupiłem dzisiaj BOSCHA 60Ah ale sie załamałem po przyjezdzie do domu. W Corolli kiedys jak musiałem zmienic aku to po prostu wymontowałem, pojechalem do sklepu, wrociłem z nowym, włozyłem i juz. A tu...

...Galant zrobi wszystko by doprowadzic cię do łez :axe: :axe: :axe:

W sklepie wyszukano mi aku "pasujacy" do Galanta. Owszem, gabarytowo pasuje. Podkreslano mi ze plus musi byc z lewej...tak, tak, pamietałęm, ze PLUS K>>>A Z LEWEJ. Ale co z tego, po włozeniu aku na własciwe miejsce zrozumiałem dlaczego poprzedni własciciel uzył akumulatora z plusem po prawej i tylko go zwyczajnie obrócił o 180 stopni: po włozeniu aku na miejsce okazało sie, że do wysunietych do przodu biegunów kabel "-" starcza ledwo ledwo a do bieguna "+" kabel czerwony nie sięga w ogóle...czyli nici z montażu, autko zostało na mrozie a jutro muszę jechac do sklepu i wymienić na model z PLUSEM po PRAWEJ i zrobić tak jak poprzedni własciciel...no SZLAG BY TO...

[ Dodano: 30-01-2012, 19:22 ]
Tomii napisał/a:
po co 60Ah jak producent zaleca 52Ah, też pomału szukam akumulatora bo mój Motorcraft ma 12 lat - i o dziwo dziś przy -15 rano zakręcił rozrusznikiem :)


Producent niby zaleca, a w katalogu z czesciami zamiennymi do Galanta widnieje m.in. opcja 60Ah (na stronie IPARTS sprawdzałem).

arturj123 - 31-01-2012, 10:34

Panowie posiadam Centrę Futura 60ah 600A, 1.5 roku, więc jeszcze na gwarancji. I muszę przyznać, że jestem z niego bardzo .... niezadowolony. Nie wiem czy mam jakiś wadliwy egzemplarz, czy to może już taki standard "nowych aku".
Ostatnio moje autko sporawo stoi i nie jeździ. Magiczny wskaźnik od naładowania w parę dni już nie świeci... Auto zdarza się, że nie zapali, nie raz ma ciężko. Sądziłem, że to wina "pożeracza prądu" jednak dla testów wpakowałem jakiś prawie umarły aku ze starego forda (Kager 72Ah 4 letni- taki jednostrzałowiec na zimę za słaby do diesla), Auto stało ponad tydzień, aku nic nie doładowywany a tu zonk, pali od strzału :shock: Aku dałem do sprawdzenia gwarancyjnego, stwierdzili że jest nienaładowany i nic z tego nie robili, że jakiś "prawie złom" trzyma lepiej. Ładowanie już przerabiałem, oczywiście jest prawidłowe.

Wniosek: Drugi aku na na pewno nie będzie to Centra, spróbowałbym Varty, Exide(ale to też chyba centra?) lub te japońskie Yuasa.
To oczywiście mój wniosek, może pojedynczy przypadek...

Marcino - 31-01-2012, 12:52

Ja mam Centre Future z podwyższonym prądem rozruchowym chyba 55 Ah (az sprawdze dziś) od 2007r i spokojnie daje sobie rade w V6.
Pozdrawiam

JCH - 31-01-2012, 21:38

Marcino napisał/a:
mam Centre Future z podwyższonym prądem rozruchowym chyba 55 Ah
Marcin, 55 Ah to nie jest prąd rozruchowy. To pojemność akumulatora.
Marcino - 31-01-2012, 22:11

JCH napisał/a:
Marcino napisał/a:
mam Centre Future z podwyższonym prądem rozruchowym chyba 55 Ah
Marcin, 55 Ah to nie jest prąd rozruchowy. To pojemność akumulatora.


No wiem wiem, tak mi sie napisało zle, mam 55Ah i prad rozruchowy 600A. Jest toCentra Futura +.
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group