To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Turbinka w 2.0TD

Dread87 - 08-03-2012, 23:20

Mi jak padlo turbo, najpierw bylo glosno. Swiszczalo ze zagluszalo wszystko. Pare dni pozniej ruszajac ze skrzyzowania zostawilem za soba doslownie zaslone dymna. Po paru sekundach wskazowka na obrotomierzu byla na czerwonym polu i nie zamierzala spasc. Probowalem w panice gasic silnik a stacyjce - nie pomoglo. Musialem wrzucic 5 bieg i wcisnac hamulec bez sprzegla. Zdusilem go. Wrzucilem na luz, a silnik sam sie zapalil i znowu to samo. Przydusilem go przez 3 minuty i ustapilo. Turbo sie rozieklo i olej zaciagalo do komory spalania - gdybym go nie zdusil silnik by sie zatarl. Regeneracja 1400 + inne koszta=2000zl:/
Owczar - 08-03-2012, 23:25

Jakie macie przebiegi?
U mnie przy 280kkm turbina śmigała aż miło i przewody od IC suche...

Dread87 - 08-03-2012, 23:34

Teraz mam 171XXXkm, turbo padlo przez poprzedniego wlasciciela, przez przegrzewanie silnika, przez braki w plynie chlodniczym, nie schladzana turbina i prawdopodobnie jazda bez filtra powietrza, odma i takie tam;) Gal sie cieszy ze ma teraz dobrego wlasciciela:)
Owczar - 08-03-2012, 23:58

Użytkowanie turbiny rzeczywiście ma duży wpływ...

Według mnie najważniejsze to minimalne obroty na zimnym oraz studzenie przed zgaszeniem. Mój był z NL więc na mrozach nie był za wiele uruchamiany ;)

wilk88 - 09-03-2012, 00:08

Dread87 napisał/a:
gdybym go nie zdusil silnik by sie zatarl. Regeneracja 1400 + inne koszta=2000zl:/
nie strasz, ja tu liczę na regenerację w granicach 800zł.
Owczar ja mam jakoś 195 tys km na liczniku, a turbina padła prawdopodobnie przez to że za wolno jeżdżę ;) i że swego czasu miałem braki oleju w silniku, więc pewnie było krucho ze smarowaniem. Co do reszty, to galanta nigdy nie "pałowałem" na zimnym (na ciepłym też nie) i zawsze zanim gasiłem silnik odczekiwałem 2-3min, więc w tej kwestii nie popełniłem błędu.

[ Dodano: 09-03-2012, 00:11 ]
Dread87 napisał/a:
Mi jak padlo turbo, najpierw bylo glosno. Swiszczalo ze zagluszalo wszystko. Pare dni pozniej ruszajac ze skrzyzowania zostawilem za soba doslownie zaslone dymna. Po paru sekundach wskazowka na obrotomierzu byla na czerwonym polu i nie zamierzala spasc. Probowalem w panice gasic silnik a stacyjce - nie pomoglo. Musialem wrzucic 5 bieg i wcisnac hamulec bez sprzegla.
Co do tego to miałem podobnie, tylko nie musiałem go dusić bo cały proces trwał kilka sekund, obroty same podskoczyły i zaraz spadły. Jedyne co, to że u mnie turbina nie hałasowała, nie było żadnych złych objawów a tu nagle na światłach niebieska chmura z wydechu :)
milo - 09-03-2012, 07:12

Owczar napisał/a:
Użytkowanie turbiny rzeczywiście ma duży wpływ...

Zgadzam się , tylko poprzedni właściciele naszych aut nie wiadomo czy dbali o turbinę
:?:
Jeszcze wymiana oleju ma wpływ nigdy nie wymieniam co 10 tyś km.... zawsze wcześniej co 6 tyś km
wilk88 napisał/a:
Owczar ja mam jakoś 195 tys km na liczniku, a turbina padła prawdopodobnie przez to że za wolno jeżdżę

Przez wolną jazdę tym bardziej turbina nie wkręca się na wysokie obroty
Wystarczy że przyciszniesz do 2,5 tyś to turbina ma już max ciśnienie , warto zaopatrzyć się w wskaznik ciśnienia turbo
DSC01176_2.jpg

wilk88 - 09-03-2012, 12:12

problemy na samym starcie, zacząłem od ściągania górnej obudowy ( chyba to sie zowie w manualu front heat protector)... z wielkim trudem odkręciłem 4 z 6 śrub, zostały 2 jedna w miarę dobrze dostępna ale nie chce odpuścić ( jak się trochę pomęczę to może pójdzie) i druga którą mogę wymacać tylko palcem a co dopiero machać tam kluczem i która oczywiście też się zapiekła :( chodzi konkretnie o tą zaznaczoną na czerwono.


ręce opadają bo przecież to dopiero początek a już nie idzie...

Andrew - 09-03-2012, 14:08

wilk88 powoli bez nerwów, zapuść sobie coś w te zapieczone śruby i odczekaj...
Dread87 - 09-03-2012, 14:09

Nie poddawaj sie:) kup sobie jakis spray do zapieczonych srub. Zaloz klucz na srube i lekko mlotkiem uderzaj, jak sruba popusci krec nia w lewo i prawo i psikaj tym sprayem. W koncu odpusci:)

[ Dodano: 10-11-2013, 10:35 ]
Czy w EA6A były montowane rozne turbiny?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group