To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Instalacja xenonów - Lancer CYxA

Anonymous - 16-01-2009, 08:40

Ali-En napisał/a:
Nie ma takiej mozliwosci. Czynnik ten nie mial wplywu na kolizje i conajwyzej moze dostac mandat od policji, nikt go nie posadzi o wspolwine. Moze niech Ci ktorzy nie maja pojecia o likwidacji szkod komunikacyjnych lepiej sie nie wypowiadaja na ten temat i uzywaja innych argumentow.


na forum audi jest przypadek gdzie kolesiowi wyjechal gosc z bocznej uliczki i doszlo do stluczki, koles ktory nie ustapil pierwszenstwa powiedzial policji ze ten go oslepil i nie mogl ocenic odleglosci, policja sprawdzila swiatla i okazalo sie ze ten co mial pierwszenstwo mial hidy i dostal wspolwine tak jak pisze wichura.
przypadek opisuje wlasnie ten koles ktory mial hidy.
co do ubezpieczenia to firma ubezpieczeniowa moze tobie odmowic odszkodowania jesli jezdzisz na letnich oponach zima lub z oblodzonymi szybami wiec jesli dojdzie do powaznego wypadku, policja stwierdzi ze kierowca mial niedopuszczoe do ruchu swiatla zaloze sie ze beda problemy z wyplata odszkodowania.
Ubezpieczalnie po to sa zeby jak najmniej wyplacic i zrobic jak najwiecej problemow przy wyplacie dlatego takie hidy to dla nich kolejny argument (mam nadzieje).

ElemenT - 16-01-2009, 09:27

jak by Ci z mitsu pomyśleli i dawali xenony już w wersji intense to o wiele więcej osób by kupiło wyższa wersje , chociaż by np ja :)
więcej by zarobili, bo mało kto kupi instyle bo prócz xenonów nie ma tam nic ciekawego :)

a że nie pomyśleli to jest jak jest i każdy kombinuje jak by tu ulepszyć swoje auto :)
a co do hidow - włożone w soczewke działają identycznie jak xenon fabryczny :)
wlozone w zwykly klosz działają dużo gorzej, dziwnie odcina się światło i tutaj w zależności od klosza, możemy walić po niebie światłami a możemy mieć całkiem dobry efekt bez oślepiania nikogo

apikus - 16-01-2009, 09:44

ElemenT napisał/a:
wlozone w zwykly klosz działają dużo gorzej, dziwnie odcina się światło


Reflektor jest projektowany do odpowiedniej żarówki. Ważne są wszystkie parametry geometryczne (wielkość żarnika, jego położenie , ...), a także jego moc, czyli ilość światła jakie daje. Włożenie innej żarówki powoduje, że środek źródła światła nie jest w ognisku reflektora i stąd całkiem inne świecenie niż przewidział konstruktor.

ElemenT napisał/a:
jak by Ci z mitsu pomyśleli i dawali xenony już w wersji intense

Też uważam, że xenony jako opcja powinna być do każdej wersji.

ElemenT napisał/a:
a co do hidow - włożone w soczewke działają identycznie jak xenon fabryczny

Nie działają identycznie, może tak wygląda, ale wiązka światła jest inna. W reflektorze soczewkowym współpraca odbłyśnika (lustra), żarówki i soczewki daje odpowiednią wiązkę światła. Wymiana któregokolwiek z tych elementów zmienia wszystko.

Anonymous - 16-01-2009, 09:50

apikus napisał/a:
Nie działają identycznie, może tak wygląda, ale wiązka światła jest inna. W reflektorze soczewkowym współpraca odbłyśnika (lustra), żarówki i soczewki daje odpowiednią wiązkę światła. Wymiana któregokolwiek z tych elementów zmienia wszystko.


dokladnie tak jest, soczewka od tego samego auta jest zupelnie inna pod zarowke H i D2S

Anonymous - 16-01-2009, 12:03

No ale bez przesady juz ze hid włozony w soczewke tak oslepia ze szok ! Ludzie bez przesady az tak wielkiej ,hid włozony w nieodpowiedni reflektor zle usatwiony ,ok oslepia i z takich kierowcow sam bym powystrzelal, ale dobry reflektor ,dobrze ustawiony w maire w doł , nie oslepia kierowców az tak zeby stworzyc wypadek ! to moje zdanie, a propo hid+soczewka to fajnie sie spisuje (odpowiednio usatwione lekko w dół)a co do przepisów to w aso WSZYSTKO CO NIE ICH I CO NEI SPELNIA NAJMNIEJSZEGO PRZEPISU ODRZUCAJA, CZASEM SA TO WRECZ ABSURDALNE RZECZY ! co do aso sa wypowiedzi pozytywne i negatywne.
apikus - 16-01-2009, 12:41

Widzę, że nawet nie rozumiesz co piszesz. Co dla Ciebie jest dobrym reflektorem, a co to nieodpowiednim?

Dla mnie dobrym reflektorem pod żarówke xenonową jest ten, który jest zaprojektowany do tej zarówki (i to odpowiedniego typu), a złym zaprojektowany do każdej innej zarówki w który jest włożona żarówka xenonowa.

kila napisał/a:
odpowiednio usatwione lekko w dół


A tu o co chodzi? Już Ci pisałem - co będzie jak na tylnej kanapie bedziesz miał pasażerów? Jak wtedy ustawisz?
Samochody z fabrycznie zamontowanymi xenonami maja odpowiednie czujniki i ustawiaja reflektor w zależności od obciążenia samochodu i jego położenia na drodze zawsze w jednym położeniu. Ty nie jesteś w stanie tego zapewnić podczas jazdy. Zrozum to.

kila napisał/a:
hid włozony w nieodpowiedni reflektor zle usatwiony ,ok oslepia i z takich kierowcow sam bym powystrzelal,


Siebie też zastrzelisz???

Anonymous - 16-01-2009, 14:10

jezdżę przewaznie sam ,max 2 osoby i moge sobie ustawic reflektor tak aby nie oslepiał. proste, po co gdybać i szukac dziury ;/

a złe reflektory mialem na mysli takie stare ,brudne, co zle kieruja swiatlo z zarnika...

sla - 16-01-2009, 14:10

Kolego wiesz po co jest homologacja? Nie po to żeby utrudniać życie tylko ma na celu dbanie o bezpieczeństwo użytkowników. Dotyczy to wszystkiego w kazdej dziedzinie. Dlatego nie pisz bzdur o małej szkodliwości itp.dyrdymał. Chcesz mieć xenony to kup odpowiednie reflektory wraz z oprzyrządowaniem u producenta i zainstaluj profesjonalnie. Sam pisałeś że sprawy finansowe nie odgrywają roli a przy samochodzie sprowadzonym z USA i tak musisz wymienić światła. Nie rozumiem po co idziesz na skróty.
Anonymous - 16-01-2009, 14:12

niby trzeba wymienic niby nie , taka prawda sprowadzilem auto ze stanow eklipsa i tyl czerwone migacze wymienilem ale swiatla zostawilem z przodu takie jest sa , przeszly przeglady ($) i wszystko w porzadku smerfy tez sie nie odczepiali , po co robic problem tam gdzie go nie ma ;/
sla - 16-01-2009, 14:22

kila napisał/a:
ja nie mowie ze mnie nie stac,ale zamowione mam evo z usa a tam nie ma soczew nawet w ref;lektorach

Ale co stoi na przeszkodzie aby wszystko zrobić profesjonalnie. Oświeć mnie bo przecież w/g Ciebie nie pieniądze.

krzychu - 16-01-2009, 14:28

Krew zalewa. Światła w stanach są symetryczna (świecą równo). W Europie są asymatrycznę więc albo oślepiasz tych z naprzeciwka, albo nie masz doświetlonego pobocza więc będziesz miał łatwo kogoś potracić na poboczu. Człowiek się stara być homologowany fair wobec innych użytkowników ruchu zachowuje się kuluralnie na drodze tępii innych a tu inni nawołują to oślepiania innych, jazdy na niehomolgowanych światła :axe: :axe: :axe: :axe: :axe: :axe: :axe: :axe:

Krzychu

sla - 16-01-2009, 14:37

Niestety niektórzy są jak Kubuś Puchatek i dotyczy to nie wyglądu tylko zawartości główki.
cns80 - 16-01-2009, 14:45

Nie znacie się chłopaki :) . Pseudoksenony za kilka stów z allegro są dobre i dopuszczone do ruchu. Trzeba mieć do nich tylko obowiązkowy zestaw:
http://moto.allegro.pl/it...ratis_2_65.html
http://moto.allegro.pl/it...czacha_led.html
http://moto.allegro.pl/it...ary_slaski.html

Ewentualnie jest tańsza i równie rewelacyjna opcja:
http://moto.allegro.pl/it...ncja_1_rok.html


kila, ja też nie wiem co stoi na przeszkodzie zrobić to profesjonalnie jeśli nie pieniądze ?

sla - 16-01-2009, 14:57

cns80 napisał/a:
ja też nie wiem co stoi na przeszkodzie zrobić to profesjonalnie jeśli nie pieniądze ?

Ja już chyba wiem, nie chce robić przykrości innym tuningowcom których na to nie stać. Po prostu taka ułańska fantazja :mrgreen:

ElemenT - 16-01-2009, 15:14

nie wiem, kumpel w mazdzie 3 ma hidy w soczewce i idealnie odcinają światła, przechodzi przeglądy państwowe i nikogo nie oślepia

jeśli wsadzi kogoś na tył to obniża poziom świateł za pomocą pokrętła (które jest teraz w każdym aucie) i światła świecą niżej

autopoziomowanie chyba działa na takiej samej zasadzie ? tylko ze robi się automatycznie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group