To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A 2.5] wymiana swiec - pytanko

MisiekK - 10-12-2009, 00:01

Stwierdzono w moim galu wyciek z uszczelniacza tylnego wału (niestety ten od strony skrzyni).
Szlag mnie trafił bo robiłem niedawno padnięte sprzęgło hydro i skrzynia była na wierzchu.
Jednak przy próbie wymiany świec okazało się że leje się spod pokrywy zaworów i wokół fajek od świec.
Niezawodny Japaneze ma oczywiście te małe okrągłe uszczelki, a serwis Mitsu w Gdańsku chciał mi je sprzedać z kompletem uszczelek do silnika za 3000zł bo ponoć osobno nie występują, albo z pokrywą zaworów za 1050zł (;-)).

Jutro wymiana świec na Denso i uszczelek i oby wycieki zniknęły bo nie mam ochoty na wyciąganie skrzyni za 500zł że by wymienić uszczelkę za 40zł.

MEMMITS - 07-01-2010, 23:37

Witam czy montował ktoś świece NGK PFR6G bez określenia przerwy między elektrodami bo mam do kupienia w atrakcyjnej cenie do silnika 6A13. Pozdrawiam
swinks_UK - 08-01-2010, 00:04

NGK PRF6G bez oznaczonej przerwy mają wg. katalogu 0.8mm, a ty potrzebujesz owe -11, czyli 1.1mm
BUBU - 08-01-2010, 00:33

swinks_UK napisał/a:
NGK PRF6G bez oznaczonej przerwy mają wg. katalogu 0.8mm, a ty potrzebujesz owe -11, czyli 1.1mm



Czyli według NGK oznaczenie PFR6G-11


Pozdrav

Zhan - 08-01-2010, 08:51

a czy to prawda, ze przy LPG lepiej jest uzyc swiec PFR6G?

i jeszcze jedno, czy ktos ma moze symbole wszystkich uszczelek o ktorych byla mowa w tym watku? dzwonilem do sklepu MMC ale niestety gosc nie wiedzial o jakie uszczelki mi chodzi pozatym podobno niektorych sa dwa rodzaje wiec zeby je zamowic musze mu podac konkretne symbole

MisiekK - 08-01-2010, 10:27

Kolego mogę sprawdzić te symbole na woreczku z uszczelkami (tylnych jeszcze nie wymieniałem). Jak wrócę z trasy zajrzę do Gala bo w nim leżą uszczelki.
Niestety nie wiem jaki symbol maja te małe okrągłe bo Japaneze wysłał mi je w tym samym woreczku co pod pokrywę.

swinks_UK - 08-01-2010, 13:03

Zhan napisał/a:
a czy to prawda, ze przy LPG lepiej jest użyc swiec PFR6G?


Tak.

Borys232 - 09-01-2010, 13:52

swinks_UK napisał/a:
Poza tym nie kosztuje majątku (u nas w UK to 8 GBP w MMC).


Wnioskuję, że wiesz jak ona wygląda, mógłbyś mi wysłać linka do ebaya z taką uszczelką?

Świece kupiłem NGK PFR6J-11, nie wiem czy dobre - koleś w sklepie mi je polecił ...
No i czy trzeba od razu wymienić kable? Bo moje wyglądają dobrze, ale nawet nie mam pojęcia jak się je sprawdza.


Pozdrawiam





czekoladka_1981

Tak zadałem tam pytanie, ale odpowiedzi jak widać nie uzyskałem, ale to nie ważne bo świece już zakupiłem, teraz tylko nie wiem czy kupić tą uszczelkę i kable?

czekoladka_1981 - 09-01-2010, 14:28

Borys232 napisał/a:
Świece kupiłem NGK PFR6J-11 nie wiem czy dobre - koleś w sklepie mi je polecił

Bardziej chodzi o oznaczenie PRF6G-11silnik 6A13 , gdyż końcówka (J) pochodzi z poprzednika czyli poj. 2,0V6-24V silnik 6A12
Wydaje mi się że już zadałeś pytanie :arrow: TU

[ Dodano: 09-01-2010, 14:46 ]
Borys232 napisał/a:
teraz tylko nie wiem czy kupić tą uszczelkę i kable

Ja osobiście dla świętego spokoju poszłabym za ciosem?

swinks_UK - 09-01-2010, 22:45

Borys232 napisał/a:

Świece kupiłem NGK PFR6J-11, nie wiem czy dobre - koleś w sklepie mi je polecił ...

Mogą być. "J" tez były w stosowane w 2.5V6 :wink:

[ Dodano: 09-01-2010, 22:01 ]
Jak wymieniasz swiece, to wymień o-ringi uszczelniające. Oryginalne są sprzedawane tylko w zestawach z uszczelkami pokryw zaworów za dość duże pieniadze, ale można też kupić same o-ringi jak to robimy na CVR4 z tego źródła:
http://www.polymax.co.uk/....html#aBS322V75
Ringi BS322V75
Oryginalny numer: MD178940 (i można je kupić tutaj: http://www.camskill.co.uk...22b0s1399p11349

Borys232 napisał/a:

Wnioskuję, że wiesz jak ona wygląda, mógłbyś mi wysłać linka do ebaya z taką uszczelką?

Nie znalazłem zdjęcia samej uszczelki pod kolektor, ale jest ona na zdjeciu zestawu uszczelek od głowicy 6A13TT, to ta w prawym dolnym rogu (6 dużych otworów):
http://www.camskill.co.uk...22b0s1399p11817

bialyjayz - 17-05-2018, 19:02

po wymianie kabli i świec, kable i świece napewno w odpowiedniej kolejności, pytanie co dzieje się z obrotami przy próbie zaprogramowania ECU, po tej próbie pojechałem na przejażdżkę przy każdym dojeździe do skrzyżowania gasł na wolnych obrotach...
https://youtu.be/tvss6Cnl6Ms
a tutaj już po przejążdżce sprawdzałem czy ma moc, przy pierwszym przygazowaniu słychać i widać przymulenie póżniej jakby ok....co nie tak? Czy poprostu wina gazu?
https://youtu.be/wWQZvZDPOZA

Mushkin - 17-05-2018, 20:01

Posprawdzałbym wszystkie wężyki wchodzące do kolektora dolotowego - u mnie to było przyczyną gaśnięcia silnika na wolnych obrotach.. może któryś jest pęknięty? :)
draco09 - 29-10-2018, 22:02

Czeka mnie zaraz wymiana rozrządu i gdzieś znalazłem informację, że warto w tym samym czasie zabrać się za świece i kable (przy poprzedniej wymianie rozrządu pominąłem to). Są jakieś polecane świece i kable do 2,6 V6 z 1999 r. do tego takie które nie zrujnują portfela?
Hugo - 29-10-2018, 22:47

draco09 napisał/a:
Czeka mnie zaraz wymiana rozrządu i gdzieś znalazłem informację, że warto w tym samym czasie zabrać się za świece i kable
Wymiana rozrządu w zadnym stopniu nie ułatwia wymiany świec i kabli zapłonowych, no chyba, że chodzi o to, że można to zrobić za jednym otwarciem maski :mrgreen:
draco09 - 29-10-2018, 23:15

Hugo napisał/a:
Wymiana rozrządu w zadnym stopniu nie ułatwia wymiany świec i kabli zapłonowych, no chyba, że chodzi o to, że można to zrobić za jednym otwarciem maski :mrgreen:

Nie w tym rzecz :P Gdzieś kiedyś na forum znalazłem poradnik z okresami poszczególnych wymian i było tam napisane, żeby razem z rozrządem (czyli co 6 lat lub 60 albo 90 tyś. - teraz już dokładnie nie pamiętam) wymienić również świece i kable. Nie miało to związku z lepszym dostępem itp. :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group