[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Silniczek Krokowy
booohal - 08-04-2013, 22:26
koliber124, Jak dla mnie to krokowy nie może się ustawić. On tak, a przynajmniej bardzo podobnie brzęczy.
koliber124 - 09-04-2013, 21:49
booohal napisał/a: | koliber124, Jak dla mnie to krokowy nie może się ustawić. On tak, a przynajmniej bardzo podobnie brzęczy. |
Co byś proponował zrobić w takim wypadku?
booohal - 09-04-2013, 22:31
koliber124 napisał/a: | Co byś proponował zrobić w takim wypadku? |
Nie jestem raczej tutaj kimś, kto mógłby udzielać takich rad, ale pomierzyć krokowy najpierw.
Napisz do deejay lub robertdg. To są fachury od Miśków.
[ Dodano: 09-04-2013, 22:32 ]
Cytat: | Co to za grzybek z trzpieniem? U mnie w przepustnicy nie ma czegoś takiego...
W 2.0 z Anglii chyba są takie.
|
Podbijam pytanie.
Tomii - 04-05-2013, 22:15 Temat postu: [EA2A/W 2.0] krokowy i IPS nie działa dobra, udało mi się odkręcić silnik krokowy, przy okazji wyciągnąłem również przepustnicę i ta też została wyczyszczona, ale jest kilka pytań:
1. Za trzpieniem krokowca dozującym powietrze znajduje się taka jakby mała przepustnica z tworzywa która się obraca pod jakimś wpływem na sprężynie, do czego to służy i jak ma być ustawione ? wie ktoś ? niestety ja nie zauważyłem jak było wcześniej bo przy odkręcaniu tego mechanizmu wszystko wyskoczyło Poskładałem to tak na razie że patrząc od krokowca ta mini przepustnica czy cuś takiego jest jakby na full otwarta ale poddaje się o kilka stopni jak ją naciskam np śrubokrętem. Co to za ustrojstwo
2. Czy silnik krokowy można źle poskładać, czy sam się ustawia po włączeniu zapłonu ?
chętnie poznam odpowiedzi na powyższe pytania
[ Dodano: 11-05-2013, 19:38 ]
zachciało mi się czyszczenia jak wyżej to teraz mam
Tydzień było ok, dziś podczas jazdy zauważyłem że krokowy nie podbija obrotów, czy to klima, wspoma czy hamulec nic. Odkręcam dziada a tam w nim trochę płynu chłodzącego, no super myślę! rozebrałem przepustnicę ponownie i uszczelkę od podgrzewania przepustnicy dałem na silikonie żeby nie puszczała. Krokowy przeczyściłem ponownie, wszystko pięknie ładnie ale silnik zimny nie pali i gaśnie od razu jak nie dam mu gazu
Zauważyłem że jak ręcznie odkręcę krokowca czyli go otworzę (duży dopływ powietrza) to po zamontowaniu go, podłączeniu i odpaleniu auta sam się zamyka (zero dopływu powietrza) ale już nie otwiera po włączeniu np klimy czy ochłodzeniu silnika.
Czy ta troszka płynu chłodzącego mu zaszkodziła ? jak go sprawdzić miernikiem ? Koledzy pomocy !
edit:
dobra, znalazłem w manualu jak go pomierzyć i chyba ma zwarcie między 2 a 3 pinem a powinno być ok 30 OHM, czyli raczej krokowy do wymiany.
aktualizacja 16.05.2013r godz 8:35
Czy silnik krokowy posiada przekaźnik i bezpiecznik ?
migmat - 17-05-2013, 23:34
U mnie przyczyną niedziałania silnika krokowego był sterownik silnika - warto wziąć go pod uwagę.
Tomii - 18-05-2013, 09:16
ma ktoś może schemat ECU z rozpiską który element za co odpowiada ?
robertdg - 18-05-2013, 09:22
Manual 13.pdf strona 67
dudi-92 - 20-12-2015, 18:11 Temat postu: za wysokie obroty witam, mam problem z moim galantem 2.0 a mianowicie od pewnego czasu auto gdy odpalam na zimnym silniku ma około 1000 obrotów ale wraz z nagrzewaniem sie silnika obroty rosną nawet do 2,5 tyś. wyczyściłem już przepustnice , wymieniłem silniczek krokowy (na używany) ustawiałem również pamieć obrotów po jego wymianie a on nadal nic! Pomóżcie!
Ps. po odpięciu kostki przepływomierza silnik zaczyna falować i gaśnie ,a po odpięciu silniczka krokowego auto chodzi bez zmian
robertdg - 20-12-2015, 18:16
Do sprawdzenia sterowanie silnika krokowego, czytaj powyższy temat.
dudi-92 - 20-12-2015, 18:47
robertdg napisał/a: | Do sprawdzenia sterowanie silnika krokowego |
możesz powiedzieć jak to zrobić? lub jest gdzieś już to opisane?
robertdg - 20-12-2015, 19:01
Jest wyżej napisane gdzie znajdziesz odpowiedź, a tutaj masz manual http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3447
|
|
|