[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - info dotyczace wymiany oleju po 2000km WAZNE !!!
Anonymous - 03-02-2009, 00:05
Statoil, Norweski olej, ciekawe czy dobry?
Radassss - 03-02-2009, 08:57
dobry dobry od lat wszystkie samochody u mnie na tym jezdza
i nigdy nie bylo prblemow z silnikami, ktore mogly by miec zwiazek z olejem...
przedewszystkim jest pewnosc pochodzenia...
na kazdym opakowaniu jest napisany dokladny kraj pochodzenia i w przypadku syntetykow i polsyntetykow jest to Szwecja albo Norwgia kolejna sprawa to fakt ze nie ma podrobek tego producenta, bo stosunkowo malo popularny i sie nie oplaca...
zreszta u mnie nie ma problemu z dostepem do tanigo Castrola czy Mobila,
a jednak jezdze na Satoilu bo mam zaufanie do tej marki
krzychu - 03-02-2009, 09:44
A co myślisz o olejach valvoline np. SynPower 5W-40?
Krzychu
Radassss - 03-02-2009, 12:05
valvo robi dobre oleje tyle moge powiedziec
tomekrvf - 03-02-2009, 16:07
Radassss, a Shell i Lotos?
Anonymous - 03-02-2009, 16:11
Na stronie Statoila piszą, że otworzyli w 2007 fabrykę olei w Polsce, więc chyba nie są to oryginalne produkty?
tomekrvf - 03-02-2009, 21:47
Panowie, jak się uprzecie możecie kupic oryginalny olej silnikowy Mitsubishi. Wtedy nie będzie dywagacji czy jest dobry czy zły.
Lindinho - 03-02-2009, 22:26
Pierdzielę, nie zmieniam. Wychodzę z założenia, że jeśli nie jest to wskazane przez Mitsu, to nie wychodzę przed szereg. Poza tym nie mam takiego dojścia do oleju jak Radassss
Anonymous - 03-02-2009, 22:40
Jak pisałem wcześniej ja też zastosuje się do zaleceń producenta, tym bardziej, że jeżdżę normalnie i stosuje się do zasad prawidłowej eksploatacji silnika tym bardziej, że wymiana oleju wyjdzie mi max 15tys. km. Co do oleju marki Mitsubischi, czy coś takiego istnieje, a jeśli tak to gdzie można taki olej nabyć?
Radassss - 03-02-2009, 22:44
Bastek77 napisał/a: | Na stronie Statoila piszą, że otworzyli w 2007 fabrykę olei w Polsce, więc chyba nie są to oryginalne produkty? |
w Polsce jest produkowana "przemyslowka" czyli oleje hydrauliczne, do przekladni przemyslowych i inne oleje tego typu i niektore silnikowe oleje mineralne (glownie do ciezarowek)
zreszta sie nie wstydza ze maja fabryke u nas bo to jednen z najnowoczesniejszych obiektow tego typu na swiecie i dobrze ze u nas tez cos takiego da sie wybudowac
[ Dodano: 03-02-2009, 22:50 ]
tomekrvf napisał/a: | Radassss, a Shell i Lotos? |
... pytania zaczynaja sie robic lekko glupawe
ale spoko takie tez maja racje bytu, ale na takie nie odpowiadam
Hubeeert - 03-02-2009, 23:26
kila, na TYM Forum nie odsyłamy do Szukaj...
jaca71 - 04-02-2009, 07:56
@Radassss:
Jak już o StatOilu dyskutujemy to który olej? Bo wyszukiwarka dla
1. Lancer 1.8i MIVEC (105kW) przewiduje: LazerWay C1 5W-30
2. Lancer ES - LazerWay C 5W-40
Jednym słowem jak się je je? Znalazłem ich dane ale nie bardzo wiem jak to czytać. Z tego co kiedyś czytałem to działa to jakoś tak że się olej przez rurki leje i mierzy ile tego poleci itp.
Z grubsza jakbyś napisał czy więcej to lepiej czy mniej dla poszczególnych danych:
Gęstość w 15°C
Lepkość w 40°C
Lepkość w 100°C
CCS w –30°C
Wskaźnik lepkości
Z góry dzięki.
Radassss - 04-02-2009, 09:01
a wiec jaca71 wkoncu jakies sensowne pytanie juz Ci mowie o co chodzi
Bede trymal sie przykladu LazerWay'a C 5W/40 takiego jak powinien byc w Twoim ES'ie
Gęstosc to jest de facto waga oleju czyli masz tutaj 852 - oznacza to w praktyce ze jeden litr tego wynalazku wazy 852 g w temp. 15 st... czyli jest to dla nas wartosc zypelnie nieistotna
Lepkosc - kolejna malo istotny (dla nas) cyferk, badan roznymi metodami, jednak jest ona wzna z innego wzgledu ma wplyw na wskaznik lepkosci
Wskaznik Lepkosci - ta warosc jest wazna, opisuje jak zmienia sie olej w czasie gdy zmienia sie temperatura... czyli inaczej mowiac im wyzszy ten wskaznik tym mniej zmieniaja sie wlasnosci oleju pod wplywem zmiany temperatury... a to przeklada sie bezposrednia na to jak zachowuje sie film olejowy (czyli warstwe bezposrednio chroniaca silnik) w LazerWay C masz ta wartosc 170 jest to bardzo wysoka wartosc... generalnie od 155 w zwyz jest juz super, ale tez nie ma co sie tym sugerowac jesli oleje maja odpowiednie dopuszczenia i normy to spokojnie wystraczaja dla naszych silnikow...
A dlaczedo u Ciebie moze byc C, a w MIVEC 1,8 C1 otoz chodzi tu o normy czystosci spalin w Europie sa ostrzejszcze, LazerWay C nie musi spelniac takich norm czystosci jak C1 czy LL (ja mam zalany LL), bo w USA (chyba tylko Kalifornia tam dba o ekologie ) nie ma takich obostrzen jak u nas...
Ja mam zalany olej LL bo C1 jest jeszcze u nas niedostepny, w przeciagu 2-3 tyg. bedzie, jednak tak naprawde niewiele on sie rozni od LL, ktory jest zaprojektowany glownie dla grupy VW, spelnia ich najostrzejsze i najnowsze normy wiec do Mitsu tez sie spokojnie nadaje i do tego jest odpowiednikiem Castola stosowanego przez moje ASO
mam nadzieje ze udalo mi sie mniej wiecej objasnic o co chodzi
a jakby ktos byl zainteresowany takimi olejami to juz na priva prosze pisac
pozdro
tomekrvf - 04-02-2009, 17:28
Radassss napisał/a: | [ Dodano: 03-02-2009, 22:50 ]
tomekrvf napisał/a:
Radassss, a Shell i Lotos?
... pytania zaczynaja sie robic lekko glupawe
ale spoko takie tez maja racje bytu, ale na takie nie odpowiadam |
To była taka mała, niewinna prowakacja.
rochas40 - 08-02-2009, 17:03
Witam co do wymiany oleju to rozmawiałem ze staruszkiem ma też Lancerka kupuiony w Holandii i ASO powiedziało nie wymieniać do 20k lub 1r taj jak w kisiążce a jeździ ponoć na Elfie
|
|
|