To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - info dotyczace wymiany oleju po 2000km WAZNE !!!

Anonymous - 03-02-2009, 00:05

Statoil, Norweski olej, ciekawe czy dobry?
Radassss - 03-02-2009, 08:57

dobry dobry od lat wszystkie samochody u mnie na tym jezdza
i nigdy nie bylo prblemow z silnikami, ktore mogly by miec zwiazek z olejem...
przedewszystkim jest pewnosc pochodzenia...
na kazdym opakowaniu jest napisany dokladny kraj pochodzenia i w przypadku syntetykow i polsyntetykow jest to Szwecja albo Norwgia kolejna sprawa to fakt ze nie ma podrobek tego producenta, bo stosunkowo malo popularny i sie nie oplaca... ;)
zreszta u mnie nie ma problemu z dostepem do tanigo Castrola czy Mobila,
a jednak jezdze na Satoilu :) bo mam zaufanie do tej marki

krzychu - 03-02-2009, 09:44

A co myślisz o olejach valvoline np. SynPower 5W-40?

Krzychu

Radassss - 03-02-2009, 12:05

valvo robi dobre oleje tyle moge powiedziec ;)
tomekrvf - 03-02-2009, 16:07

Radassss, a Shell i Lotos? :)
Anonymous - 03-02-2009, 16:11

Na stronie Statoila piszą, że otworzyli w 2007 fabrykę olei w Polsce, więc chyba nie są to oryginalne produkty?
tomekrvf - 03-02-2009, 21:47

Panowie, jak się uprzecie możecie kupic oryginalny olej silnikowy Mitsubishi. Wtedy nie będzie dywagacji czy jest dobry czy zły.
Lindinho - 03-02-2009, 22:26

Pierdzielę, nie zmieniam. Wychodzę z założenia, że jeśli nie jest to wskazane przez Mitsu, to nie wychodzę przed szereg. Poza tym nie mam takiego dojścia do oleju jak Radassss :P
Anonymous - 03-02-2009, 22:40

Jak pisałem wcześniej ja też zastosuje się do zaleceń producenta, tym bardziej, że jeżdżę normalnie i stosuje się do zasad prawidłowej eksploatacji silnika :wink: tym bardziej, że wymiana oleju wyjdzie mi max 15tys. km. Co do oleju marki Mitsubischi, czy coś takiego istnieje, a jeśli tak to gdzie można taki olej nabyć?
Radassss - 03-02-2009, 22:44

Bastek77 napisał/a:
Na stronie Statoila piszą, że otworzyli w 2007 fabrykę olei w Polsce, więc chyba nie są to oryginalne produkty?


w Polsce jest produkowana "przemyslowka" czyli oleje hydrauliczne, do przekladni przemyslowych i inne oleje tego typu i niektore silnikowe oleje mineralne (glownie do ciezarowek)
zreszta sie nie wstydza ze maja fabryke u nas bo to jednen z najnowoczesniejszych obiektow tego typu na swiecie ;) i dobrze ze u nas tez cos takiego da sie wybudowac ;)

[ Dodano: 03-02-2009, 22:50 ]
tomekrvf napisał/a:
Radassss, a Shell i Lotos? :)


... pytania zaczynaja sie robic lekko glupawe ;)
ale spoko :D takie tez maja racje bytu, ale na takie nie odpowiadam ;)

Hubeeert - 03-02-2009, 23:26

kila, na TYM Forum nie odsyłamy do Szukaj... :?
jaca71 - 04-02-2009, 07:56

@Radassss:

Jak już o StatOilu dyskutujemy to który olej? Bo wyszukiwarka dla
1. Lancer 1.8i MIVEC (105kW) przewiduje: LazerWay C1 5W-30
2. Lancer ES - LazerWay C 5W-40

Jednym słowem jak się je je? Znalazłem ich dane ale nie bardzo wiem jak to czytać. Z tego co kiedyś czytałem to działa to jakoś tak że się olej przez rurki leje i mierzy ile tego poleci itp.

Z grubsza jakbyś napisał czy więcej to lepiej czy mniej dla poszczególnych danych:
Gęstość w 15°C
Lepkość w 40°C
Lepkość w 100°C
CCS w –30°C
Wskaźnik lepkości

Z góry dzięki.

Radassss - 04-02-2009, 09:01

a wiec jaca71 wkoncu jakies sensowne pytanie ;) juz Ci mowie o co chodzi
Bede trymal sie przykladu LazerWay'a C 5W/40 takiego jak powinien byc w Twoim ES'ie

Gęstosc to jest de facto waga oleju czyli masz tutaj 852 - oznacza to w praktyce ze jeden litr tego wynalazku wazy 852 g w temp. 15 st... czyli jest to dla nas wartosc zypelnie nieistotna

Lepkosc - kolejna malo istotny (dla nas) cyferk, badan roznymi metodami, jednak jest ona wzna z innego wzgledu ma wplyw na wskaznik lepkosci

Wskaznik Lepkosci - ta warosc jest wazna, opisuje jak zmienia sie olej w czasie gdy zmienia sie temperatura... czyli inaczej mowiac im wyzszy ten wskaznik tym mniej zmieniaja sie wlasnosci oleju pod wplywem zmiany temperatury... a to przeklada sie bezposrednia na to jak zachowuje sie film olejowy (czyli warstwe bezposrednio chroniaca silnik) w LazerWay C masz ta wartosc 170 jest to bardzo wysoka wartosc... generalnie od 155 w zwyz jest juz super, ale tez nie ma co sie tym sugerowac jesli oleje maja odpowiednie dopuszczenia i normy to spokojnie wystraczaja dla naszych silnikow...

A dlaczedo u Ciebie moze byc C, a w MIVEC 1,8 C1 otoz chodzi tu o normy czystosci spalin w Europie sa ostrzejszcze, LazerWay C nie musi spelniac takich norm czystosci jak C1 czy LL (ja mam zalany LL), bo w USA (chyba tylko Kalifornia tam dba o ekologie ;) ) nie ma takich obostrzen jak u nas...

Ja mam zalany olej LL bo C1 jest jeszcze u nas niedostepny, w przeciagu 2-3 tyg. bedzie, jednak tak naprawde niewiele on sie rozni od LL, ktory jest zaprojektowany glownie dla grupy VW, spelnia ich najostrzejsze i najnowsze normy wiec do Mitsu tez sie spokojnie nadaje ;) i do tego jest odpowiednikiem Castola stosowanego przez moje ASO

mam nadzieje ze udalo mi sie mniej wiecej objasnic o co chodzi ;)

a jakby ktos byl zainteresowany takimi olejami to juz na priva prosze pisac
pozdro :)

tomekrvf - 04-02-2009, 17:28

Radassss napisał/a:
[ Dodano: 03-02-2009, 22:50 ]
tomekrvf napisał/a:
Radassss, a Shell i Lotos?


... pytania zaczynaja sie robic lekko glupawe
ale spoko takie tez maja racje bytu, ale na takie nie odpowiadam

To była taka mała, niewinna prowakacja. :D

rochas40 - 08-02-2009, 17:03

Witam co do wymiany oleju to rozmawiałem ze staruszkiem ma też Lancerka kupuiony w Holandii i ASO powiedziało nie wymieniać do 20k lub 1r taj jak w kisiążce a jeździ ponoć na Elfie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group