To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [3.0 V6] Kontrolka - ABS

karlos77 - 07-02-2011, 12:24

rico.1,
Wrócimy do rozmowy dopiero za parę dni bo mnie nie będzie . Dzięki za wszystko

[ Dodano: 19-02-2011, 19:09 ]
Witam ponownie. Podczas mojej nieobecności rozmawiałem z człowiekiem który naprawia mitsubishi. Powiedział że w moim przypadku jeżeli kontrolka abs cały czas się świeci i wogóle nie gaśnie to na 100% sterownik. Gdyby to było coś innego to na chwile by gasło i potem znowu by się zapalała . Co myślisz na ten temat?
Może jednak powinienem rozebrać sterownik ?

rico.1 - 19-02-2011, 20:23

Faktyczne jeśli kontrolka nie mignie nawet na ułamek sekundy to może być walnięty sterownik, ale też może być problem z jego układem samokontroli - brak zasilania itp.
Nie masz nic do stracenia żeby go rozebrać, ABS przecież nie działa, a jeśli padł sterownik to już go nie uszkodzisz :wink:
Obejrzyj dokładnie jego układ: sprawdź ścieżki i opory (te co pisałem), szukaj zabrązowionych miejsc na płytce oraz kondensatorków - czy któryś nie zrobił kupy :lol:
Bez tego sterownika też można śmiało jeździć, więc nawet jak sobie nie poradzisz to daj komuś co to ogarnie.

Bushey - 20-02-2011, 14:43

karlos77 napisał/a:
100% sterownik.
7
Nie. Także czujnik daje takie objawy. Od włączenia stacyjki nie gaśnie, nie miga tylko świeci.

karlos77 - 20-02-2011, 15:37

Bushey,
Bushey napisał/a:
Nie. Także czujnik daje takie objawy. Od włączenia stacyjki nie gaśnie, nie miga tylko świeci.

tylko że czujniki wykluczyliśmy wcześniej

[ Dodano: 20-02-2011, 18:11 ]
rico.1 napisał/a:
czy któryś nie zrobił kupy

co to znaczy ( czy się nie rozlał ) ?

rico.1 - 20-02-2011, 22:32

Z tymi czujnikami to jeszcze nie tak do końca...
karlos77 napisał/a:
co to znaczy ( czy się nie rozlał ) ?

dokładnie, często znajdziesz ślady śniedzi wokól niego, zwróć też uwagę na wybrzuszenie gumki przy jego nóżkach, każdy taki kwalifikuje się do wymiany, jeśli nie ma już większego spustoszenia na układzie,
Co do kontrolki ABS to dokładnie ma być tak:
włączasz zapłon, kontrolka ABS zapala się, jeśli po 1-2s zgaśnie choćby na ułamek sekundy i potem znów się zapali znaczy że błąd w układzie samodiagnozy (komponenty), a jeśli nie ma żadnego takiego mignięcia to problem ze sterownikiem (zasilanie, albo sam sterownik).

karlos77 - 26-02-2011, 21:31

rico.1,
Sytuacja wygląda następująco:
Zdemontowałem sterownik i zawiozłem do elektronika ponieważ nic w nim nie widziałem z rzeczy o których mówiłeś.
Facet po obejrzeniu stwierdził że wszystko jest dobrze, ewentualnie może padł jakiś scalak, ale tego podobno nie da się zrobić.
Wróciłem do domu z myślą że dam sobie spokój z abs i zamontowałem sterownik, złożyłem plastiki, odpalam samochód i tu niespodzianka: kontrolka abs zgasła. Pojechałem około 5 km z różnymi prędkościami, hamowałem, wszystko było ok. Po tych 5 km kontrolka znowu się zaświeciła. Teraz jest tak jak wcześniej swieci się cały czas i nie gaśnie.
Pomiędzy zamontowaniem sterownika a odpaleniem auta grzebałem przy gnieździe od świateł przyczepy, może tam jest coś źle podłączone? Czy mogło by to mieć wpływ na abs ?
Jeżeli nie to co o tym sądzisz ?
Ten elektronik twierdził że nic nie robił tylko sprawdził, ale może coś poruszał i na chwilę było dobrze.
Napisz co o tym sądzisz.

rico.1 - 26-02-2011, 22:37

To wyciagnij jeszcze raz sterownik i weź go do domu, połóż gdzieś przy grzejniku itp. żeby się wygrzał, a jutro wepnij go spowrotem do instalacji i sprawdź jak ABS, jeśli znów zgasi kontrolkę, znaczy że du.a nie elektronik - któryś kondzior do wymiany.

Jak nie będzie reakcji to szukamy dalej...

Faraonix - 27-02-2011, 01:30

U mnie w aucie w pewnym momencie zaczal mi wylaczac sie i wlaczac sub-woofer. Jak sie go stuknelo reka to jakis czas gral ok, a pozniej znowu to samo. Rozebralem, obejzalem, przelutowalem za wszelki wypadek podejzane luty i bylo ok z miesiac. Pozniej znowu cyrk. Przyszlo mi na mysl zeby lekko ruszyc potencjometrami i ustawic je w takiej pozycji jak byly i tak zrobilem. Juz ponad 2 miesiace dziala ok. Wyglada na to ze kurz byl w potencjometrze i nie mal dobrego styku lub lekko zasniedzial. Jezeli sa jakies potencjometry na plytce mozesz nimi ruszyc ale ustaw idealnie potem jak byly ustawione. Zaznacz pisakiem lub czyms. Mozesz zmiezyc opory na nich jesli masz miernik. Jak przedmowca mowil zerknij na kondensatory. Czy ktorys nie jest lekko wybrzuszony.
karlos77 - 02-03-2011, 08:18

rico.1,
Zrobiłem tak jak pisałeś i nie poprawiło się nic.
Czy myślisz że to sterownik czy może coś innego.
Jeżeli myślisz że to sterownik to może wyślę Ci go i go sprawdzisz. jakoś się odwdzięczę.

Faraonix - 02-03-2011, 22:00

Najlepiej jakbys mial drugie auto z ABS i mogl zamienic sterownik dla testu. Tak ogladajac plytke nie zawsze mozna stwierdzic czy i co jest zepsute.
rico.1 - 02-03-2011, 22:41

karlos77 napisał/a:
Czy myślisz że to sterownik czy może coś innego.

Żeby być pewnym trzeba najpierw wykluczyć resztę, czyli sprawdzić hydraulikę i czujniki. Ale Faraonix dobrze radzi.
Ważna sprawa to fakt że słaba elektronika przy zmianie temperatury lubi świrować - w tym wypadku na korzyść.
Nie wiem jaka temperatura była gdy zadziałał ABS, ale przypuszczam że poniżej 0 (z wyjątkiem sterownika). Ciepłą już wykluczyliśmy. A niska temperatura wpływa korzystnie szczególnie na cewki, więc wypadałoby sprawdzić też hydraulikę - cewki jej zaworów (pary pinów podałem wcześniej), no i te tylne czujniki kół, bo są na granicy normy.

karlos77 - 06-03-2011, 13:10

rico.1, [quote="rico.1"]
18(2wtyk) zielono żółty a 22(2wtyk) żółto czerwony brak połączenia
18(2) a 11(2) żółto czarny nie ma jedenastego pina we wtyczce
18(2) a 14(1wtyk) żółto niebieski brak połączenia
18(2) a 1(1) żółto czerwony brak połączenia
18(2) a 2(1) żółto biały nie ma pinu 2 we wtyczce
18(2) a 3(1) żółto zielony nie ma pinu 3 we wtyczce
7(2) zielono biały a 26(1) niebieski brak połączenia
8(2) zielono czarny a 26(1) nieb. 11,2 ohma
19(2) czarno biały a 12(2) czarny brak połączenia


Moje kabelki mają całkiem inne kolory niż piszesz
wtyk 2 piny
1żółto czarny
2brak
3czarno czerw
4zielono czarny
5zielono biały
6 żółto pomarańcz
7 niebiesko biały
8zielony
9brak
10 czerw czarny
11 brak
12czarno nieb
13brak
14zielono czarny
15czarno biały
16zielono żółty
17 zielono czerw
18 czerw nieb
19 żółto zielony
20 brak
21 czarno biały
22 czarny

wtyk 1 piny
1żółty
2 brak
3 brak
4 czarny
5czerw
6czerwono biały
7 czarno biały
8 brak
9 brak
10 niebiesko biały
11 żółto biały
12 żółto zielony
13 żółto czerw
14 niebieski
15 czarny
16 brak
17żółty
18 biały
19 nieb jasny
20 błękitny jasny
21 brak
22 brak
23 czarno czerw
24 brak
25czarny
26 żółto nieb

rico.1 - 06-03-2011, 16:09

karlos77 napisał/a:
Moje kabelki mają całkiem inne kolory niż piszesz

Zależy z czy patrzysz od strony sterownika, czy od strony instalacji. Jak spojrzysz na to jak na odbicie lustrzane to wszystko będzie się zgadzało. 8)
Czyli wtyk 1 (26 pin):
1 żółto czerw, 2 żółto zielony, 3 żółto biały, 4 niebiesko biały, 5 i 6 brak, 7 czarno biały, 8 czerwono biały, 9 czerw, 10 czarny, 11 i 12 brak, 13 żółty
14 żółto nieb, 15 czarny, 16 brak, 17 czarno czerw, 18 i 19 brak, 20 błękitny jasny, 21 nieb jasny, 22 biały, 23 żółty, 24 brak, 25 czarny, 26 niebieski

Wtyk 2 (22 pin):
1 brak, 2 czerw czarny, 3 brak, 4 zielony, 5 niebiesko biały, 6 żółto pomarańcz, 7 zielono biały, 8 zielono czarny, 9 czarno czerw, 10 brak, 11 żółto czarny
12 czarny, 13 czarno biały, 14 brak, 15 żółto zielony, 16 czerw nieb, 17 zielono czerw, 18 zielono żółty, 19 czarno biały, 20 zielono czarny, 21 brak, 22 czarno nieb.

Najlepiej rozrysuj sobie ten rozkład na kartce i sprawdź jeszcze raz tamte oporności. :p

karlos77 - 13-03-2011, 13:10

rico.1, 18(2wtyk) zielono żółty a 22(2wtyk) żółto czerwony u mnie 22 nieb czerw opór 9,5 ohma
18(2) a 11(2) żółto czarny 5,2 ohma
18(2) a 14(1wtyk) żółto niebieski 9,5 ohma
18(2) a 1(1) żółto czerwony 5,2 ohma
18(2) a 2(1) żółto biały u mnie żółto zielony 5,2 ohma
18(2) a 3(1) żółto zielony u mnie żółto biały 9,5 ohma
7(2) zielono biały a 26(1) niebieski 102,1 ohma
8(2) zielono czarny a 26(1) nieb. 77,5 ohma
19(2) czarno biały a 12(2) czarny 8,4 ohma

rico.1 - 13-03-2011, 21:23

karlos77 napisał/a:
7(2) zielono biały a 26(1) niebieski 102,1 ohma
karlos77 napisał/a:
19(2) czarno biały a 12(2) czarny 8,4 ohma

Jeśli nie bylo żadnej pomyłki to te dwie rzeczy są podejrzane. Przekaźnik zasilania zawórów i silnik pompy hydraulicznej.
Sprawdź najpierw silnik (przy pompie ABS): odszukaj tam przewód taki gruby czarno-biały i zmierz jeszcze opór pomiędzy nim a masą (8,4ohm to za dużo, powinno być max 1,5ohm), popraw jeszcze masę tego silnika (przeczyść), bo wygląda mi na słabą, a potem spróbuj podać napięcie 12V na ten czarno-biały (przy odłączonym sterowniku) i sprawdź czy silnik prawidłowo działa.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group