To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - Colt 1,6 CA0 - jak go usprawnić?

karolgt - 01-03-2009, 00:29

jeden użytkownik forum mial planowaną głowice, bo musiał, cos tam sie po prostu zepsuło. Potem wiem ze jeździł całkiem normlanie, tzn normlanie tankował itd itd, a przyrostu mocy nie zauważył.

ale odrazu mowie: nie wiem, czy są różnice w tym "jak bardzo" splanujemy głowice, czy mozna lepiej/gorzej itp

ictus - 01-03-2009, 09:05

tyle ze "planowanie" 0,7 mm to w niektorych samochodach da sie zrobic uszczelka
a kucie pod takie planowanie... hmmm... no mozna zakladac kask i ochroniacze do siedzenia przed tv... bedzie bezpieczniej... tylko jaki to ma sens??

Anonymous - 01-03-2009, 10:54

Czyli może się okazać, że 0,5 w Colcie 1.6 16V niczego nie zmieni.
Wcześniej, chyba nawet na tym forum wyczytałem, że tej głowicy nie planuje się bo już nie ma z czego zbierać.
Mam taki plan; 0,5-0,7 +wałekGT + ecumaster.

ictus - 01-03-2009, 11:05

a nie prosciej spytac czlowieka ktory ci to bedzie stroil niz "internetowych teoretykow" ? :D
Anonymous - 01-03-2009, 17:26

silnik taki stary a tu mało ludzi jeżdżących zdłubanymi 1.6

Stroiciel tylko stroi, wiem, że się da wystroić za pomocą ecumastera ale nie wiem jaki będzie przyrost mocy po samym splanowaniu i po splanowaniu w połączeniu z wałkiem.

czarnuch23 - 01-03-2009, 18:40

ja mam 120koni z 1.6 teoretycznie jest cos dlubniete ale co? trudno powiedziec...
moje dlubanie polega na zmianie silnika na mocniejszy.....
juz sobie czeka 1.8 z pelna wiazka i ecu. Bedzie cieplej zostanie dozbrojony i wlozony....
Kazdy ma swoja droge :) ale da sie osiagnac z 1.6 duzo mocy :D znam historie jednego 1.6 380KM na seryjnym bloku ..... kwestia zaciecia (koszt czesci szacowany na 17k)

londolut - 01-03-2009, 18:52

czarnuch23 napisał/a:
znam historie jednego 1.6 380KM na seryjnym bloku
czarnuch23, z tego co widzę piszesz tutaj o różnych mega-konstrukcjach 1.6 i mocy 200+. Może podziel się linkami do tych informacji bądź jakimiś fotkami. Daj każdemu możliwość zaobserwowania takiego potwora.
Anonymous - 01-03-2009, 19:01

Cytat:
ja mam 120koni z 1.6 teoretycznie jest cos dlubniete ale co? trudno powiedziec...

Dolot i wydech masz seryjny ?
Na 98 jeździsz ?
Mogę Cię poprosić o wykres?
Bardzo mnie ciekawi przebieg, chciałem porównać do mojego wykresu.

londolut - 01-03-2009, 19:04

MARCIN--Ibiza napisał/a:
Mogę Cię poprosić o wykres?


http://img2.putfile.com/main/12/35117373189.jpg
http://img2.putfile.com/main/12/35117373183.jpg

czarnuch23 - 01-03-2009, 20:46

Spedzilem 2 lata przewalajac internet do gory nogami (australia japonia USA i wiele wiele innych) i trafilem na ludzi ktorzy wiedza co robic z autami :D

Wspomniany colt wyglada tak:
Silnik 1.6 :
Glowica 1.8T 4g93 sportowana
Powiekszone turbo od GSR
obrobiony blok (z tego co zrozumialem ma dodatkowe 4 kanaly olejowe)
kute tloki JE o niskiej kompresji (wraz z 1.5mm stalowa uszczelka 8.0/1)
kuty wal
Kute korbowody
podstawa walu i same korbowody skrecone srubami ARP
glowica na szpilkach ARP
Panewki ACL
zmodyfikowana pompa oleju
intercooler evo7
wtryskiwacze od evo 3 (550)
to taki szybki opis tego miska.
Skrzynia od GTi zmienione glowne przelozenie i dodane LSD

Jak forum wstanie pokaze to cacko... teraz niestety lezy serwer....

CO do mojego auta seryjny wydech i dolot...
nigdy nie skalecze auta zadnym wymyslem w stylu "sportowego filtra"
ani dolotami projektowanymi w domu przy piwie.....
Jestem zdania ze dobry tuning zaczyna sie od projektu, pozniej kasa na niego a na koncu zabawa.....
ja swoj projekt zmienilem 3 razy:) az pozostale ten nad ktorym pracuje i puki co wydaje na niego spore pieniadze i spedzam sporo czasu szukajac kolejnych czesci :)
(jak do tej pory czesci plyna juz z australii....)

Anonymous - 01-03-2009, 22:46

Dobry dolot to nie jest chyba kaleczenie silnika, to samo wydech
jeśli AFR jest odpowiedni w całym zakresie to nic nie szkodzi sinikowi

Masz 120KM ale tylko w lekkim skoku przy czym przebieg momentu obrotowego nie jest jakiś super. Fajnie Tobie kręci do 6900.
Bawiłeś się G-TECHEM ?

czarnuch23 - 01-03-2009, 23:29

nie bawilem sie niczym przy tym silniku :)
moj kolejny silnik to bedzie zabawka:) jesli starczy mi pieniedzy na moj projekt i ten samochod wyjedzie na ulice bedzie to wilk w owczej skorze:)
To co mam w tej chwili wystarczylo mi do zabawy :) przebig momentu oze byc sporo odbiegajacy od rzeczywistosci bo po dochodzeniu czemu tamalo wyszlo wyjelem filtr powietrza ktory niestety byl tak zapchany ze cudem ten silnik mial czym oddychac :)
Teraz juz szkoda mi kasy na badanie i wykresy... jak zrobie moje nowe niunio napewno pokaze co mozna zrobic z 1.8 (moge zdradzic ze celuje w moc okolo 200koni na poczatek)

ictus - 02-03-2009, 09:29

czarnuch23 napisał/a:
Skrzynia od GTi zmienione glowne przelozenie i dodane LSD

cos wiecej na ten temat??? ktorsze przelozenie??? szpera z czego???

czarnuch23 - 02-03-2009, 10:20

napisane tylko bylo ze krotsze glowne zeby mial wiecej mocy na start LSD ze skrzyni evo3 jak to wpasowali tego juz nie napisali :)
pawela - 02-03-2009, 10:57

cytaty rafamalka z Coltmani:
Cytat:
Uturobione 4g92 z Olsztyna - jednak się da!
Jednak się da. Wg właściciela moc podniesiona do około 170-190KM. Na 2 biegu dochodzi do 120km/h Very Happy Koszt założenia - 8000zł

Fabryczne sprzęgło niestety nie wytrzymało. Ciągnie do 4000, a potem nic. Jednak i tak czuć moc
Doładowanie 0,45 Bara. Więcej nie pamiętam. Właśiciel miał się zarejestrować u nas na forum i trochę opowiedzeć.




Więcej zdjęć i info tutaj:
http://www.coltmania.fora...ie-da,6231.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group