[92-96]Colt CA0 - Colt 1,6 CA0 - jak go usprawnić?
karolgt - 01-03-2009, 00:29
jeden użytkownik forum mial planowaną głowice, bo musiał, cos tam sie po prostu zepsuło. Potem wiem ze jeździł całkiem normlanie, tzn normlanie tankował itd itd, a przyrostu mocy nie zauważył.
ale odrazu mowie: nie wiem, czy są różnice w tym "jak bardzo" splanujemy głowice, czy mozna lepiej/gorzej itp
ictus - 01-03-2009, 09:05
tyle ze "planowanie" 0,7 mm to w niektorych samochodach da sie zrobic uszczelka
a kucie pod takie planowanie... hmmm... no mozna zakladac kask i ochroniacze do siedzenia przed tv... bedzie bezpieczniej... tylko jaki to ma sens??
Anonymous - 01-03-2009, 10:54
Czyli może się okazać, że 0,5 w Colcie 1.6 16V niczego nie zmieni.
Wcześniej, chyba nawet na tym forum wyczytałem, że tej głowicy nie planuje się bo już nie ma z czego zbierać.
Mam taki plan; 0,5-0,7 +wałekGT + ecumaster.
ictus - 01-03-2009, 11:05
a nie prosciej spytac czlowieka ktory ci to bedzie stroil niz "internetowych teoretykow" ?
Anonymous - 01-03-2009, 17:26
silnik taki stary a tu mało ludzi jeżdżących zdłubanymi 1.6
Stroiciel tylko stroi, wiem, że się da wystroić za pomocą ecumastera ale nie wiem jaki będzie przyrost mocy po samym splanowaniu i po splanowaniu w połączeniu z wałkiem.
czarnuch23 - 01-03-2009, 18:40
ja mam 120koni z 1.6 teoretycznie jest cos dlubniete ale co? trudno powiedziec...
moje dlubanie polega na zmianie silnika na mocniejszy.....
juz sobie czeka 1.8 z pelna wiazka i ecu. Bedzie cieplej zostanie dozbrojony i wlozony....
Kazdy ma swoja droge ale da sie osiagnac z 1.6 duzo mocy znam historie jednego 1.6 380KM na seryjnym bloku ..... kwestia zaciecia (koszt czesci szacowany na 17k)
londolut - 01-03-2009, 18:52
czarnuch23 napisał/a: | znam historie jednego 1.6 380KM na seryjnym bloku | czarnuch23, z tego co widzę piszesz tutaj o różnych mega-konstrukcjach 1.6 i mocy 200+. Może podziel się linkami do tych informacji bądź jakimiś fotkami. Daj każdemu możliwość zaobserwowania takiego potwora.
Anonymous - 01-03-2009, 19:01
Cytat: | ja mam 120koni z 1.6 teoretycznie jest cos dlubniete ale co? trudno powiedziec... |
Dolot i wydech masz seryjny ?
Na 98 jeździsz ?
Mogę Cię poprosić o wykres?
Bardzo mnie ciekawi przebieg, chciałem porównać do mojego wykresu.
londolut - 01-03-2009, 19:04
MARCIN--Ibiza napisał/a: | Mogę Cię poprosić o wykres? |
http://img2.putfile.com/main/12/35117373189.jpg
http://img2.putfile.com/main/12/35117373183.jpg
czarnuch23 - 01-03-2009, 20:46
Spedzilem 2 lata przewalajac internet do gory nogami (australia japonia USA i wiele wiele innych) i trafilem na ludzi ktorzy wiedza co robic z autami
Wspomniany colt wyglada tak:
Silnik 1.6 :
Glowica 1.8T 4g93 sportowana
Powiekszone turbo od GSR
obrobiony blok (z tego co zrozumialem ma dodatkowe 4 kanaly olejowe)
kute tloki JE o niskiej kompresji (wraz z 1.5mm stalowa uszczelka 8.0/1)
kuty wal
Kute korbowody
podstawa walu i same korbowody skrecone srubami ARP
glowica na szpilkach ARP
Panewki ACL
zmodyfikowana pompa oleju
intercooler evo7
wtryskiwacze od evo 3 (550)
to taki szybki opis tego miska.
Skrzynia od GTi zmienione glowne przelozenie i dodane LSD
Jak forum wstanie pokaze to cacko... teraz niestety lezy serwer....
CO do mojego auta seryjny wydech i dolot...
nigdy nie skalecze auta zadnym wymyslem w stylu "sportowego filtra"
ani dolotami projektowanymi w domu przy piwie.....
Jestem zdania ze dobry tuning zaczyna sie od projektu, pozniej kasa na niego a na koncu zabawa.....
ja swoj projekt zmienilem 3 razy:) az pozostale ten nad ktorym pracuje i puki co wydaje na niego spore pieniadze i spedzam sporo czasu szukajac kolejnych czesci
(jak do tej pory czesci plyna juz z australii....)
Anonymous - 01-03-2009, 22:46
Dobry dolot to nie jest chyba kaleczenie silnika, to samo wydech
jeśli AFR jest odpowiedni w całym zakresie to nic nie szkodzi sinikowi
Masz 120KM ale tylko w lekkim skoku przy czym przebieg momentu obrotowego nie jest jakiś super. Fajnie Tobie kręci do 6900.
Bawiłeś się G-TECHEM ?
czarnuch23 - 01-03-2009, 23:29
nie bawilem sie niczym przy tym silniku
moj kolejny silnik to bedzie zabawka:) jesli starczy mi pieniedzy na moj projekt i ten samochod wyjedzie na ulice bedzie to wilk w owczej skorze:)
To co mam w tej chwili wystarczylo mi do zabawy przebig momentu oze byc sporo odbiegajacy od rzeczywistosci bo po dochodzeniu czemu tamalo wyszlo wyjelem filtr powietrza ktory niestety byl tak zapchany ze cudem ten silnik mial czym oddychac
Teraz juz szkoda mi kasy na badanie i wykresy... jak zrobie moje nowe niunio napewno pokaze co mozna zrobic z 1.8 (moge zdradzic ze celuje w moc okolo 200koni na poczatek)
ictus - 02-03-2009, 09:29
czarnuch23 napisał/a: | Skrzynia od GTi zmienione glowne przelozenie i dodane LSD |
cos wiecej na ten temat??? ktorsze przelozenie??? szpera z czego???
czarnuch23 - 02-03-2009, 10:20
napisane tylko bylo ze krotsze glowne zeby mial wiecej mocy na start LSD ze skrzyni evo3 jak to wpasowali tego juz nie napisali
pawela - 02-03-2009, 10:57
cytaty rafamalka z Coltmani:
Cytat: | Uturobione 4g92 z Olsztyna - jednak się da!
Jednak się da. Wg właściciela moc podniesiona do około 170-190KM. Na 2 biegu dochodzi do 120km/h Very Happy Koszt założenia - 8000zł
Fabryczne sprzęgło niestety nie wytrzymało. Ciągnie do 4000, a potem nic. Jednak i tak czuć moc
Doładowanie 0,45 Bara. Więcej nie pamiętam. Właśiciel miał się zarejestrować u nas na forum i trochę opowiedzeć.
|
Więcej zdjęć i info tutaj:
http://www.coltmania.fora...ie-da,6231.html
|
|
|