To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Wysokie spalanie, kopcenie, CE, sonda lambda

Krzyzak - 11-03-2009, 09:03

swinks_UK napisał/a:
I ku twojemu rozczarowaniu powiem ci, ze kata można uwalić krócej niż w rok.

dokladnie - wystarczy na rozgrzany dac niedopalone paliwo (a tak wlasnie bylo, bo benzyny u Karpia ubywalo 2x wiecej niz trzeba) i go zwyczajnie stopi...

mar111cin - 11-03-2009, 12:57

Krzyżak, a od razu na diagnostyce OBD wyszło mu uszkodzenie katalizatora?

czy najpierw uszkodzenie sond (rozumiem że obwód grzałki sondy, to najczęstsze uszkodzenie) a dopiero po wymienieniu sond wyszło uszkodzenie katalizatora? (czy pociągneło to za sobą uszkodzenie sond za katalizatorem?)

[ Dodano: 15-04-2009, 23:14 ]
hmm, widze że dzisiaj Swinks odpowiedział mi na jakiś post dotyczący sond lambda, ale jakoś został on przeniesiony do tematu przyklejonego, który jest dla mnie zablokowany.

To powiem tak, w all-parts ludzie znaleźli oryginał, pytałem jakieś 3-4tyg temu o to, ale mówili że tak:
cena 370zł za sztukę
dostępnośc dopiero za miesiąc, bo niby towar dopiero wchodzi na rynek poza serwisowy.
zapewniali że są to oryginalne sondy denso, z założonymi wtyczkami.



a teraz się zastanawiam czy jednak nie wziąś jakiejś uniwersalnej NGK z allegro (w przyklejonym temacie widziałem że wstawiali zamienniki i nic nie było, a gdzie indziej, że walker który ma identyczne kolory kabli nawet, szybko się posypał i nic z tego nie było)

tak ze pytanie czy brać coś takiego:
http://www.allegro.pl/ite...4_przewody.html

i czym to się różni od np tych sond:
http://www.allegro.pl/ite...przewodowa.html
http://www.allegro.pl/ite...przewodowa.html

swinks_UK - 16-04-2009, 00:29

Powiem tak ze swej strony.

Dwa lata temu wstawiałem uniwersalną NTK (wtyczkę wziąłem i skubnąłem ze złomowiska od Cari :D ) do Galanta GDI na przód, mogłem nabyć też ori za 670 GBP, więc wybór był jeden. Żadnych problemów, emisja spalin lepsza.
Na forum CVR4 do Galantów VR4 też raczej nikt nie obrzydza uniwersalnych. Z tym że w Galantach VR4 mamy tylko 1 sondę... :mrgreen:

mar111cin - 16-04-2009, 07:19

hmm teraz pytanie czy sonda za 139zł NGK jest lepsza od tej za 100zł, czy za 89zł.
Bo fakt faktem ta co jest za 139zł to odebrałbym ją sobie w poznaniu i byłby spokój.

PS aktualnie oryginał w serwisie kosztuje w granicach 1600zł :/ (za sztukę oczywiście)

[ Dodano: 19-04-2009, 10:46 ]
ok, powiem co postanowiłem:
zamówiłem dwie sondy NGK o numerach OZA624-E4
znalazłem je w katalogu NGK, że to są zamienniki.
http://www.moto-profil.pl...e_sondy_ntk.pdf
jak widać w katalogu są dwa zamienniki 4 żyłowe, jeden z przejcieć na obudowe (E5) i bez przejścia na obudowe (E4). Wziełem multimetr i sprawdziłem starą sonde, nie ma przejścia między obudową a kablem masowym, dlatego zamówiłem tą E4.
Sondy będę wymieniał w piątek/sobote. to dam znać jak wyniki.
Koszt? hmm ogólnie teraz chcieli w sklepach 200zł za sztuke (w jednym nawet 250zł).
Udało mi się znaleźć sklep w którym gość zawołał 160zł za sztukę (w sumie 320zł). Mam nadzieje że pieniądze nie będą wywalone w błoto.


PS w temacie przyklejonym jeden z użytkowników pisał właśnie coś o takiej sondzie uniwersalnej NGK, tlyko że napisał samą końcówkę że to jest 4 i że bez przejścia masy na obudowe. Teraz mi się udało znaleźc jaki dokładnie jest cały numer tej sondy.

kooks - 19-10-2009, 15:02
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Zamula i wysokie spalanie
Witam.
Od niedlugiego czasu strasznie skoczylo mi spalanie w galancie, srednio o okolo 4-5l na 100km wiec nie malo. Do tego braciak dzis przyjezdza i mowi ze samochod nie chce leciec wiecej niz 100-110km/h. Moze ktos ma jakies sugestie o co kaman?
Z gory dzieki za wszelka pomoc

pawelpurc - 19-10-2009, 15:04

może to być sonda lambda.

----------------

Ja natomiast wymieniałem sonde dziś... nie mam jeszcze okazji jej sprawdzic.

ps. Na zimnym silniku strasznie dymi z rury, to normalne ? potem już uspokaja się

kooks - 19-10-2009, 15:10

dla pewnosci jutro bede sprawdzal sondy, z tym ze nie powinno wywalic jakiegos bledu silnika? bo check sie nie zapala

nie wiem czy ktos dobrze podpial moj temat, bo u mnie z tego tematu tylko wysokie spalanie by sie zgadzalo, nic wiecej, check sie nie zapala, nie kopci...

q67 - 20-10-2009, 11:53

ewentualnie rozrząd przeskoczył...
kooks - 20-10-2009, 12:00

pewnie dopiero jutro uda mi sie samochod oddac do speca, napewno jak sie dowiem co to bylo zamieszcze tu info
Hugo - 20-02-2010, 16:02

mar111cin i jak po wymianie sond?
mar111cin - 20-02-2010, 16:10

troche mi zeszło :/ bo miałem dać wykresy jak wyglądają sondy po małym przebiegu i może za niedługo znowu się podłącze i pojeżdże troche z laptotem zobaczyć jak wyglądają po parunastu tysiącach km ;)

powiem tak, praktycznie mija rok i kontrolka się nie włącza. A co do spalania, nie zauważyłem żeby spadło, tak jak palił masakrycznie dużo tak dalej wciąga paliwo jak mały smok xD


zaraz postaram się wrzucić wykresy.

ok to będzie tak, krótka analiza BANK- żę tak powiem strona silnika silnika, ponieważ układ V to są odpowiednio 1 i 2, z tego co kiedyś sprawdziłem to o ile dobrze kojarze BANK 1 jest od strony ściany grodziowej, BANK 2 od czoła samochodu.

Sensor 1 - jest to sonda lambda na kolektorze wydechowym
Sensor 2 - sonda lamnda za katalizatorem.

tak wyglądał wykres przed wymianą.


widać że sondy prawie nie chodzą, ledwo co która się odezwie, sondy za katalizatorem wskazują nadmiar emisji. Nie widać było różnicy między wykresami na gazie a na benzynie


zaraz po wymianie przedstawi się tak :



jest to wykres na benzynie. widoczna poprawa, sondy za katalizatorem zaczynają pracowaći dawać poprawny sygnał (linia ciągła) natomiast sondy które były wymieniane nie dają coprawda "idealnej sinusoidy" ale widać że dają częściej sygnał i w prawidłowych wartościach 0,2-0,8

Następne wykresy są po przebiegu ok 1tys km (dawno to było i nie pamiętam dokładnie)

wykres benzyny:

widać że sondy w miare dobrze pracują.



Wykresy przy jeździe ze stałą prędkością 90km/h

benzyna:


gaz:


Sygnał na benzynie jest troche lepszy od jazdy na gazie. Na gazie sondy za katalizatorami. Ogólnie sondy na kolektorach wydechowych widać że pracują chociaż nie zawsze jest poprawny sygnał, nie wiem czy nie jest to spowodowane odświeżaniem sygnału na kablu ELM.



jazda na gazie po mieście (czyli przyśpieszania itp):


Sondy znowu różnie pracują, po sondach za katalizatorem widać że podczas przyśpieszania jest podawana większa dawka paliwa i sondy na kolektorach muszą to regulować (nawet dają rade xD)

MKarpiu - 08-03-2010, 15:12

Pozwólcie, że powróce do tematu :)
Otóż po roku zwlekania z naprawą ( nie znalazłem nikogo kto by powiedział mi w 100% w czym tkwi problem ), kupiłem kabel ELM327 i niezwłocznie podłączyłem go pod ECU. Kod błędu wskazuje na czujnik grzałki sondy lambda bank2 sensor1. Przypomnę, że tę sondę wymieniłem juz na uniwersalna WALKERA z takimi samymi kolorami kabli. Gdzieś czytałęm, że sonda w Galu powinna mieć grzałke 15,5 OHM, a WALKER nie oferuje ponoć tak wysokiego oporu - czyżby w tym tkwił mój problem?
oto wykres przy 2 000 obr/min:

mar111cin - 10-03-2010, 17:28

ja bym powiedział że Twoje wykresy wyglądają znacznie lepiej niż moich sond przed wymianą (1mój wykres) Natomiast sondy za katalizatorem pokazują za wysoką mieszanke, przynajmniej ta z banku 2-giego.
wonsz - 30-07-2010, 12:24

Jeśli na trasie (650km) spalił mi 10 km na 100 (połowa drogi na tempomacie, średnia prędkość 110km/h), a po mieście pali ponad 15 to wszystko ok?
Silnik 2.5V6 tiptronik. sedan.

Jeśli nie, to jak sprawdzić ewentualnie która sonda jest padnięta?
Czy najlepszym rozwiązaniem będzie kupno przewodu ELM327 i sprawdzenie samemu?
Gdzie jest w Galu to złącze pod które można to podpiąć?
Pozdrawiam.

maciekdj - 30-07-2010, 12:39

wonsz napisał/a:
Jeśli na trasie (650km) spalił mi 10 km na 100 (połowa drogi na tempomacie, średnia prędkość 110km/h), a po mieście pali ponad 15 to wszystko ok?
Silnik 2.5V6 tiptronik. sedan.

Jeśli nie, to jak sprawdzić ewentualnie która sonda jest padnięta?
Czy najlepszym rozwiązaniem będzie kupno przewodu ELM327 i sprawdzenie samemu?
Gdzie jest w Galu to złącze pod które można to podpiąć?
Pozdrawiam.

Jak chcesz diagnozować to zakup sobie kabelek ELM 327.
Złącze OBD2 znajduje się pod kierownicą nad pedałem gazu tak przynajmniej jest u mnie.
A jak sprawdzić która sonda padła to u mnie pokazywał cały czas błąd sondy bank 1 sensor 1 po wykasowaniu błędu zaraz znów się pojawiał więc ją wymieniłem.

Sofcik jak będziesz chciał podeśle ci.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group