To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Światła dzienne

pompec - 06-09-2009, 20:49

ja zrobiłem u siebie tak :P


Anonymous - 06-09-2009, 21:20

Ja zakupiłem zestaw z Homologacją: RL E11 00000081

Wygląda on tak:


Koszt:

210zł

Montaż:
ok 2h wraz z podłączeniem.

Podłączenie:
Stacyjka w pozycję ON i światła zapalają się, włączanie świateł postojowych, Dzienne świecą dalej. Włączanie świateł pozycyjnych, światła dzienne Wyłączają się.

Hugo - 06-09-2009, 22:11

pompec, Forest_Taft nie wierzę własnym oczom. Jak można to dziadostwo założyć do jakiegokolwiek auta. To Wam się podoba czy założyliście dlatego, że jest na to moda?

Edit by Owczar=Hugo, po raz 55 powtarzam. To jest dział TECHNICZNY, nie rozmawiamy tutaj o gustach i guścikach, a tylko na stricte techniczne tematy. Tego typu komentarze są nie mile widziane. Jeśli widzisz jakieś inne aspekty poza estetycznymi dla których tego typu światła dzienne nie powinny być zakładane to chętnie się czegoś dowiemy. O gustach można porozmawiać w dziale nasze miśki.

Marcino - 07-09-2009, 00:23

Forest, prawie jak w Audi...:) Jaka dla mnie miejsce niezbyt trafione, ale lepsze to niz naokoło halogenów.
Pozdr

sampler - 07-09-2009, 07:38

Ja natomiast bede montowal specjalny sterownik do swiatel dlugich. Powoduje on automatyczne zalaczenie swiatel po 5s od odpalenia silnika. Swiatla drogowe swieca na 30% mocy. Taki patent posiadaja nowe Audi A6 i A8. Koszt sterownika z allegro 42 zl. Pozostaje jedynie wpiecie pod skrzynke bezpiecznikowa.
Maciek - 07-09-2009, 08:11

sampler, daj info jak zamontujesz - sam się zastanawiałem nad zagonieniem "długich" do roboty :-)
Owczar - 07-09-2009, 10:27

sampler, orientujesz się może w jaki sposób relaizowany jest w tym sterowniku spadek napiecia, czy też ograniczenie prądowe? Jaką moc pobiera sam sterownik?
Anonymous - 07-09-2009, 10:29

Hugo napisał/a:
Forest_Taft nie wierzę własnym oczom. Jak można to dziadostwo założyć do jakiegokolwiek auta. To Wam się podoba czy założyliście dlatego, że jest na to moda?


Co do zakładania czegokolwiek dodatkowego, to myślałem już dłuższy czas. A zacząłem myśleć jak spaliły mi się normalne żarówki (Narva) za 100zł. Wymieniłem i znów poszła jedna.....Kupując te lampki oszczędzam dwojako:

1. Koszt żarówek
2. Koszt paliwa, bo te lampki biorą 5W a wszystkie światła w aucie ok 150W (2x55W Pozycyjne +2x5W Postojowe +2x15W Pozycyjne z tyłu)

Marcino napisał/a:
Jaka dla mnie miejsce niezbyt trafione


Mi też nie za bardzo miejsce pasuje, ale nie chciałem niszczyć zderzaka i robić mu otworów. A i tak mimo wszystko doszły 2 małe (5mm) dziurki, bo musiałem jakoś przykręcić.

Hugo napisał/a:
Jak można to dziadostwo założyć do jakiegokolwiek auta.


Mi się podoba. Ile nas tyle gustów, bo jeden woli Córkę inny Teściową.

sampler - 07-09-2009, 13:21

Owczar napisał/a:


sampler, orientujesz się może w jaki sposób relaizowany jest w tym sterowniku spadek napiecia, czy też ograniczenie prądowe? Jaką moc pobiera sam sterownik?


Sterownik nie grzeje sie bardzo a przy tym jest nieduzy takze domniemuje ze jest to PWM z regulacja wypelnienia.

link do aukcji
http://allegro.pl/item733...d_2_tuning.html

[ Dodano: 07-09-2009, 13:28 ]
Ze strony autora sterownika:

Można prosić o opis wnętrznosci tego urzadzenia , badz schemat wewnętrzny ? Nie mam zamiaru tego kopiować i sprzedawać na Allegro ale chcę to kupić , tylko najpierw chciałbym wiedzieć jak to działa

W momencie pojawienia sie napiecia +12V na kontrolce ladowania (rozowy przewod) zaczyna sie ladowac kondensator ktory po naladowaniu (ok 4-5s)zalacza generator sterujacy tranzystorami ktore z kolei zapalaja przednie swiatla (przewody biale) jednoczesnie zalacza sie przekaznik ktory z kolei zapala swiatla tylne (niebieski przewod) .Natomiast pojawieni sie napiecia +12V na swiatlach mijania (przewod brazowy) powoduje natychmiastowe rozladowanie kondensatora i zgaszenie wszystkich swiatel (oczywiscie dziennych :-)

Owczar - 07-09-2009, 13:36

No to teraz mam dylemat....
Mam już układ automatycznie załączający światła po odpaleniu silnika, mam też czujnik zmierzchowy który automatycznie zapala światła pozycyjne po zmierzchu.

Teraz albo kupić LED z homologacją i wbudować w zderzak który idzie do malowania, albo to urządzonko do drogowych.

Na LED oszczedność energii jest nieporównywalna. Miałem kilka pomysłów, ale jednak chcę, aby to było w pełni legalne. Oczywiście wiem, że pomysł z drogowymi też jest dopuszczalny przez przepisy o ruchu drogowym.

Anonymous - 07-09-2009, 15:32

sampler napisał/a:
...jednoczesnie zalacza sie przekaznik ktory z kolei zapala swiatla tylne (niebieski przewod)


od czerwca nie jest wymagane jednoczesne wlaczanie swiatel dziennych i tylnych

Owczar napisał/a:
Oczywiście wiem, że pomysł z drogowymi też jest dopuszczalny przez przepisy o ruchu drogowym.


moglbys napisac w jaki sposob jesli reflektor nie ma homologacja na DRL? moze czegos nie wiem?

Owczar - 07-09-2009, 16:05

http://www.motofakty.pl/a..._swiatlach.html

Kod:
Do samodzielnej budowy świateł dziennych można także wykorzystać istniejące reflektory w samochodzie. Ideą jest zasilenie żarówek niższym napięciem od znamionowego, dzięki czemu będą one świecić słabiej, niż jest to potrzebne w nocy, a jednocześnie będą doskonale widoczne nawet w słoneczny dzień. Jako światła dzienne powinno się wykorzystać światła drogowe (długie). Ich reflektor powoduje odbijanie światła daleko do przodu w przeciwieństwie do reflektorów świateł mijania, które mają oświetlać drogę tuż przed samochodem (a więc wiązka światła skierowana jest w dół). Do budowy można wykorzystać przekaźnik (regulator) zmniejszający napięcie na żarówkach do ok. 20 V. Podłącza się go do czujnika ciśnienia oleju, dzięki czemu światła dzienne włączają się automatycznie po włączeniu silnika. Nie włączają się przy tym światła mijania oraz podświetlenie wskaźników na desce rozdzielczej. Koszt regulatora wynosi ok. 40 zł.

Anonymous - 07-09-2009, 21:19

Owczar, niechce robic OT ale sytuacja opisana przez ciebie jest adekwatna do HID - skoro mozna wstawic taki zestaw do soczewki to w niczym to nie przeszkadza zeby to robic.
fakt ze pomysl jest OK ale po to sa homologacje zeby taki reflektor je spelnial.
musze sprawdzic u kumpla w hondzie z usa, on ma wlasnie seryjnie dzienne w miejscu dlugich swiatel i zobacze czy na koszu ma wbita homologacje.

sampler - 07-09-2009, 22:31

Jak pisalem wyzej nowe modele Audi tez maja dzienne na reflektorach od dlugich
Owczar - 07-09-2009, 22:35

arturro, ja też nie będę się spierał co do słuszności, bo ten portal nie jest aż takim wiarygodnym źródłem. Ogólnie na forach trwają spory o to czy można czy nie można ;) Z punktu widzenia funkcjonalności tak, ale atest by się przydał na kloszu... Myślę że dyskusja nad kwestią legalności to nie OT. :]


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group