[02-06]Lancer CS0 - Dane techniczne oraz elementy eksploatacyjne
SQ - 19-11-2011, 23:47
dopiero rozpocząłem swoją przygodę z lancerem 2.0, ale po zapoznaniu się z wykresem mocy i momentu nachodzi mnie pewna wątpliwość - do tej pory nie zweryfikowana empirycznie: po co silnik ma się kręcić ponad 7tyś skoro maksymalna moc jest przy 5750, a powyżej już tylko spada?
krzychu - 20-11-2011, 10:21
Kręci się do 7600 (tam jest odcięcie), a czemu? Ponieważ optymalne przyśpieszenie nie jest do obrotów mocy maksymalnej. Na pierwszych 2-3 biegach niekiedy nawet do odcięcia się ciągnie. Swoją drogą to jest fajne na 2-jce masz przy 7 tys 100km/h, na 3-jce - 140km/h...
SQ - 20-11-2011, 11:00
Fajnie, że na 2-jce jest 100km/h, ale z moich dotychczasowych informacji wynika, że silnik najefektywniej pracuje w skali obrotów pomiędzy maksymalnym momentem obrotowym, a maksymalną mocą. Przekraczając te wartości auto dalej przyspiesza, ale z efektywnością jaką można uzyskać przy niższych obrotach.
krzychu - 20-11-2011, 11:04
Ale jak dasz następny bieg to masz gorsze przełożenie, dlatego (szczególnie na niższych biegach) ciągnie się powyżej mocy maksymalnej, aby najskuteczniej przyspieszać... Z drugiej strony to się przydaje przy wyprzedzaniu ciągniesz np. do 6 tys i wiesz, że masz jeszcze ponad 1000 obrotów zapasu i nie musisz zmieniać biegu, a hamowanie silnikiem będzie bardzo skuteczne po odpuszczeniu gazu. Swoją drogą ten silnik bardzo chętnie i przyjemnie osiąga takie obroty
SQ - 20-11-2011, 11:55
To prawda, lubi obroty
Arktic - 13-03-2012, 12:00
Witam, podepnę się pod temat może ktoś mi pomoże. Koledzy ostatnio wymieniałem u siebie filtr powietrza i z gapiostwa nie zauważyłem w jaki sposób był wsadzony poprzedni. Czy mógł by ktoś wrzucić fotkę filtra zamontowanego u siebie w 2.0? A może nie ma to znaczenia bo filtr ma kształt kwadratu więc może nie być różnicy. Z góry dzięki
Pozdrawiam.
Maiky1987 - 19-02-2013, 20:38
Panowie odświeżę nieco temat i co z tym filtrem paliwa przy wersji 2.0? występuję w zamienniku czy nie?
SQ - 19-02-2013, 22:12
z moich ustaleń wynika, że tego się nie wymienia. jest chyba koło pompy w baku. i pewnie nie ma zamienika.
Artii - 26-02-2013, 16:55
Podobno zamiennika nie ma a ori to spory wydatek w aso.
mirek38 - 12-11-2013, 20:34 Temat postu: Re: Dane techniczne oraz elementy eksploatacyjne silnik 2,0:
Oleju: MANN W 811/80, KNECHT OC230
Przymierzam się do wymiany oleju, miałem zamówić filtry Knech-ta (w tym oleju), podpowie ktoś czemu jest różnica w wymiarach pomiędzy MANN-em W811/80 a KNECH-tem OC230?
Knecht OC230:
Średnica zewnętrzna [mm]: 76
Średnica wewnętrzna [mm]: 59,7
Wysokość [mm]: 65,6
Rodzaj gwintu: M20x1,5
MANN W811/80:
Średnica zewnętrzna [mm]: 80
Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 57
Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 65
Wymiar gwintu: M 20 X 1.5
Wysokość [mm]: 75
Dodatkowe Elementy oraz Informacje: z zaworem zwrotnym
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]: 1
Ma to jakieś uzasadnienie, jak z dopasowaniem? Na jakich filtrach jeździcie i co polecacie
krzychu - 13-11-2013, 07:18
Ja mam chyba 5-ty OC230... Silnik ma miodowy odcień w środku więc jestem zadowolony... MANN-a dużo hurtowni nie ma po prostu np. IC.
yaru23 - 24-06-2014, 20:22 Temat postu: Ładowność bagażnika w kombi 1.6 Koledzy
jaka jest w kg ładownośc bagażnika w kombi?
robertdg - 24-06-2014, 20:25
400litrów przy złożonych siedzeniach, 1200litrów przy rozłozonych siedzeniach
krzychu - 24-06-2014, 20:51
DMC 1750kg
Masa Lancera 1,6 ~ 1185kg
Ładowność 565kg łącznie z kierowcą/pasażerami.
yaru23 - 25-06-2014, 19:08
krzychu napisał/a: | DMC 1750kg
Masa Lancera 1,6 ~ 1185kg
Ładowność 565kg łącznie z kierowcą/pasażerami. |
Krzychu jestes pewien tych liczb? 565kg to sporo, Mondeo kombi III ma 560kg, Vecctra combi ok 520. Lancer jest mniejszy i delikatniejszy, jak dla mnie to ma ok 400kg ale szukam pewnego info.
|
|
|