To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Hak holowniczy

bonux86 - 04-08-2016, 09:54

Widziałem przejściówki z 7 na 13 i odwrotnie, nie wiem jak to się sprawdza.
Otrzymałem odpowiedź o mitsubishi, hak na stałe plus wiązka 7 pin plus montaż 1700zł.
Mam pewność, że zrobią dobrze.

brylekVFR - 04-08-2016, 12:50

bonux86 napisał/a:
Widziałem przejściówki z 7 na 13 i odwrotnie,
:?:

Z 13 na siedem to OK, ale z 7 na 13 toż to magia, brakuje kilku pinów np. stały plus z akumulatora,światło cofania,dodatkowa masa itp.
Cena montażu to czysta abstrakcja :shock: , przyjedz do mnie to tylko 125km i go zamontujemy :D

bonux86 - 05-08-2016, 07:45

cena łącznie z montażem 1700zł
mazin - 19-01-2017, 21:33

brylekVFR napisał/a:
Co do przewodów w które trzeba się wpiąć to już chyba Tobie odpowiadała? Na lewym, tylnym nadkola jest kostka z wszystkimi przewodami, zdejmujemy boczek w bagażniku, odchyleń siedzenie i jest wszytko na wierzchu.


A czy ktoś z Was wie coś więcej na ten temat? Chodzi mi o dwie rzeczy - czy w kostce jest też "+" z akumulatora czy trzeba go ciągnąć osobno? A może jakaś rozpiska pinów? No i - czy można gdzieś kupić wtyk do tej wtyczki? Chciałbym zrobić taki montaż, by się obeszło bez druciarstwa i podpinania do kabli przez ściąganie izolacji.

tokyo - 22-01-2017, 21:50

Witam
Polecam poszukac modulow na allegro do haka orginalnych pasuja na wpiecie,
Jezeli chodzi o lancerki to tu sie sprawa troche komplikuje poniewaz wiazka ori do lancerka jest na zasadzie podpinania i przepinania kostek.
Dobrze sprawuja sie moduly firmy BTP
Chlopaki zamawiaja do nwych ASXow i Outkow i dzialaja.
Jezeli chodzi o sygnal + z aku to na lewym nadkolu z tylu znajdziecie gruby kabel (ameryka jeden, europa dwa lub 3 zaleznie od ver i rocznika)
Przy aku znajdziecie zaslepione gniazdo lub w lewym nadkolu pod blotnikiem (widoczny od strony lewej lampy)

mazin - 11-02-2017, 10:29

Kilka słów o montażu haka.

Udało mi się zamontować hak samodzielnie. Trwało to trochę, tj. cztery popołudnia, ale po parę godzin i przy temperaturach rzędu -7 i mniej, więc w warunkach wiosenno-letnich z pewnością poszłoby szybciej.
Montowałem bez kanału i bez podnoszenia auta nawet, więc łatwo nie było, ale - da się.
Samo przykręcenie nie jest trudne, potrzebny jest klucz dynamometryczny, no i płaski oraz zwykła nasadka z przedłużką. Przeczyściłem gwinty (okrągłą szczoteczką drucianą), bo po ośmiu latach ruda je przyprószyła. Montaż nie wymaga zdejmowania ani cięcia zderzaka, więc o tyle łatwiej. Przygotowałem miejsca styku, podmalowałem podkładem (schnięcie farby trwało najdłużej w tej części operacji. No a potem ok. 2 h przykręcania, z czego ponad godzina na jedną śrubę, do której nie było dostępu (gdybym zdjął z wieszaka wydech, to byłby, ale nie mam odpowiedniej "brechy").
Wiązka elektryczna to trochę inna bajka, wybrałem opcję 13 pin, ale w wersji budżetowej, czyli bez zasilania na stałe oraz zasilania po stacyjce, więc te dwa obwody dołożyłem we własnym zakresie (po stacyjce przez przekaźnik). Mimo, że auto mam z 2008, postanowiłem zainstalować moduł. Kabel ze stałym plusem pociągnąłem od akumulatora, żeby mieć pewność, że prądu nie zabraknie (6mm^2).Dołożyłem też wyłącznik, żeby odłączać moduł,kiedy niczego nie holuję, czyli w 99,9% przypadków. Światło przeciwmgielne podpiąłem na przekaźniku sterowanym z zasilania modułu - dzięki temu przeciwmgłowe działa, kiedy moduł jest wyłączony. Kupiłem tez gniazdo z odłączaniem obwodu światła przeciwmgielnego, kiedy wpięta jest wtyczka przyczepy. Dzięki temu, światło przeciwmgielne świeci,kiedy nie mam podpiętej przyczepy (na "starym " obwodzie), świeci, kiedy nie mam przyczepy, ale moduł jest włączony (poprzez moduł i "powrót"w gnieździe - gdybym zapomniał wyłączyć moduł a odpiął przyczepę) oraz gaśnie po podpięciu wtyczki przyczepy.
W moim roczniku nie ma (nie znalazłem?) dedykowanej wtyczki do montażu haka, ale wszystko jest w jednym miejscu, mniej więcej na wysokości łokcia pasażera siedzącego za kierowcą. Poza prawym kierunkiem, który pociągnąłem wokół bagażnika (pod podsufitką). Podpięcie się do instalacji (lutowanie, nie wierzę w "wampirki), to jakieś 40 minut. Demontaż plastików jest łatwy, najtrudniejsze było przeciąganie kabla przez całe auto od akku.
Koszt tej zabawy - 350 PLN hak z przesyłką (Auto-hak Słupsk), 190 moduł z przesyłką (WH1R-G8/13 Quasar), gniazdo Brink z odcięciem światła przeciwmgielnego - ok. 45 PLN z przesyłką, do tego dwa przekaźniki samochodowe, gniazda bezpieczników, kabelki, koszulki, taśmy izolacyjne, i samowulkanizująca, konektorki, peszle i podświetlany wyłącznik ok. 65 PLN. Całość to 650 PLN. No i 10 godzin spędzone w garażu. No i oczywiście wizyta w SKP (35 PLN) i wydziale komunikacji UM.

brylekVFR - 11-02-2017, 21:58

Prawy kierunek też tam powinien być, tz. w lewym tylnym nadkolu.
mazin - 11-02-2017, 23:04

brylekVFR napisał/a:
Prawy kierunek też tam powinien być, tz. w lewym tylnym nadkolu.


Nie będę się kłócił, że go tam nie ma, ale przesłuchałem wszystkie kable dwa razy i nie znalazłem, niestety.

brylekVFR - 11-02-2017, 23:12

A nie, sory, zwracam honor, Coś zaczęło mi świtać że jednak przepinalem kostkę i w prawym nadkolu. W jednym chyba była biała, a w drugim brązowa. Tylko u mnie przewody idą w listwie podlogowej za oparciem siedzeń, na niej opiera się podłoga bagażnika.
Wszystko co robię przy samochodzie staram się fotografować, a tego jakoś nie uwieczniłem :?

Ale faktycznie, patrząc po schematach to są dwie, oddzielne wiązki. Na lewą i prawą stronę samochodu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group