To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wszystko na temat felg - rozmiary, parametry

Kmer - 17-10-2009, 08:13

winnipool, http://forum.mitsumaniaki...ee8d93de#573661 zobacz tu,jeden z forumowiczów sprzedaje jakieś felgi,
winnipool - 17-10-2009, 12:49

A czy coś takiego by podeszło?
http://moto.allegro.pl/it...4_ladne_15.html
Tylko pewnie trzeba by pierścienie centrujące zakładać? I jak z ET, nie za duża różnica? Wiem, że męczę trochę, ale alusy w cenie stalówek i to 15" wydała mi się ciekawa ta oferta.

fishman_c - 17-10-2009, 14:00

Ja całą zime jeżdże na 14" -opony 195/65 i na prawdę nie ma problemu.Według danych o galancie 14 sa zalecane to nie powinno kłopotu.Na lato kupiłem 15"-obecnie moje 14" idą na "Allegro" http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=776373633 - cena prawie to samo co stalówki.
robertdg - 17-10-2009, 15:17

winnipool, pierscien centrujacy w tym przypadku to najmniejszy problem, felgi najprawdopodobniej podejda, ze wzgledu na mniejszy Offset (ET) i szersza felge, felgi powinny byc rowno z obrysem auta. Napisane było juz wczesniej ze "Im mniejsze ET tym felga jest bardziej wysunięta na zewnątrz auta."
Standartowe wartosci dla 15 to
szerokosc 6.5J
Offset (ET) 40
srednica otworu centrujacego 67.1mm
rozstaw srub 4x114.3
Wiec podejrzewam ze jezeli rozstaw jest 114.3 (niektorzy tej cyfry w miejscu poza przecinkiem nie uwzgledniaja na aukcjach) to felgi powinny podejsc i nawet ladnie powinno to wygladac gdyz powinny byc rowne z obrysem auta

[ Dodano: 17-10-2009, 15:19 ]
fishman_c, jezeli auto jest po liftingu albo jest to Sport Edition to 14 nie podejda bo sie nie zmieszcza z przednim zaciskiem

winnipol ponadto gosc na aukcji pisze "NIE OBSERWUJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ZADZWON !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!dogadamy sie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" wiec masz szanse nawet urwac na cenie, jezeli tylko rozstaw srub bedzie OK

winnipool - 17-10-2009, 15:49

Mój gal jest z 97 r. także przed liftem. Przy 14" jednym z oporów jest to, że zapasik mam 15" i musiałbym inwestować w jeszcze jedną felgę i oponę. Wiem, że są zestawy naprawcze itp. ale ja jestem zwolennikiem posiadania zapasówki.
fishman_c - 17-10-2009, 16:36

robertdg-zgadzam się z tobą ale też mam auto z 1997r-dlatego proponowałem moje z "Allegro" i koszty wysyłki odpadają ok.80zł na pewno.
marek g - 17-10-2009, 18:24

Witam.Mam pytanie dla znawców tematu..Czy aluminiowe felgi 15-tki montowane seryjnie po 97 r miały tylko 1 wzór?Czy były jeszcze jakieś inne?Czy to są np orginały?-bo to anglik.Pasują do europejskiej wersji?Z góry dziękuję za odpowiedż....http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10031447http://www.otomoto.pl
czekoladka_1981 - 17-10-2009, 18:58

marek g napisał/a:
Czy aluminiowe felgi 15-tki montowane seryjnie po 97 r miały tylko 1 wzór

U mnie też takie siedzą napewno pasują od tego anglika , przecież rozstaw śrub , jak i śr. otworu centrującego jest taka sama. I to są orginały z tamtych lat.

polleck - 17-10-2009, 19:49

A nie wiecie, czy te dekielki oryginalne z trzema diamentami z felg 15 (ori) pasują do 17 (ori) ?
robertdg - 17-10-2009, 20:00

polleck, z tego co wiem jest inna srednica ich osadzenia
bieniak - 21-10-2009, 19:35

mam pytanie czy podejdą do mnie felgi od hondy prelude rozstaw 4x 114,3(czyli taki sam) ale et w nich jest 35 czy nie będą wystawać poza obrys samochodu
costa brawa - 21-10-2009, 19:39

bieniak, jesli maja szerokosc 7 cali to nie powinno byc zadnego problemu beda tylko 5 mm bardziej wysuniete niz fabryczne np 17 calowe - ale sprawdz tez otwor centrujacy jaki maja w galancie 67mm powinno byc ( choc to jest najmniejszy problem bo to bez problemu przetoczy na taki jaki trzeba a jesli jest wiekszy to pierscien zakladasz dobrany odpowiednio)
ps mialem prelude ale nie pamietam jaki otwor tam byl :D

robertdg - 21-10-2009, 21:44

Jak szukałem felg do swojego auta trafilem na felgi o rozmiarze 17Jx8J ET35 (byly to wlasnie felgi od Prelude, do ktorych trzebabyloby zastosowac pierscien centrujacy jezelichcialoby sie na nich jezdzic), felgi byly idealnie rowne z obrysem auta, opona założona na nich miala rozmiar 225/35R17, majac obawy czy koło zmiesci sie w nadkole przy mocnym obciazeniu auta, zaladowalismy sie z paroma osobami na tylne siedzenia i do bagaznika tak aby kolo sie schowalo w nadkole i odstep pomiedzy rantem nadkola i rantem felgi byl rzedu 4mm, czyli nie najgorzej, choc sciecie rantow o polowe ich szerokosci albo ich podgiecie byloby konieczne, ze wzgledu na to ze po pierwsze byloby to bezpieczniejsze, a po drugie ranty nie bylyby niszczone przez kamyczki niesione przez kolo.
costa brawa - 21-10-2009, 22:15

tylko ze felga 8 cali jest duzo ciezsza i bardziej Ci obciaza lozyska tymbardziej przy wiekszym ET - preludzie mialem wlasnei 17x8 przy et 30 i nie wspominam tego milo ;/ bo obcieralo przy duzych dobiciach i straszliwie nosilo na koleinach bo opona 215 byla naciagnieta a 225 tak w sam raz a pasowalo by 235 zalozyc na takie cos a to dalej w opory niepotrzebne idziemy , podcinane ranty itd
robertdg - 21-10-2009, 22:33

Dlatego o tym pisze, zeby ktos pozniej sobie nie plul w brode ze z powodu zle dobranych felg mial pozniej non stop wydatki zwiazane z wymiana lozysk, robieniem blacharki itp., osobiscie radze zastosowac sie do zalecen fabrycznych, nie dotyczy oczywiscie to osob ktore chca sobie pdrasowac auto nie baczac na koszty i jakosc prowadzenia auta na naszych szynowych trasach :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group