To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5W 2.5] sportowy wydech

pitbu77 - 24-09-2009, 16:26

Z tymi strumienicami to nie jest tak do końca źle. Ze względu na ich sposób działania, strumienica "pomaga" dopiero od około 4000 rpm. Oczywiście jest to zależne od średnicy rur wydechowych i wielkości samej strumienicy. To jest tak samo jak z silnikiem w samolotach odrzutowych. Muszą mieć odpowiednią prędkość żeby wytworzyć dobry ciąg, a strumienice podciśnienie żeby z silnika wyciągać spaliny a nie tylko przepuszczać.
Miałem strumienicę produkcji Michel'a w Maździe wcześniej i faktycznie krzywa momentu powyżej 4000 rpm była wyższa niż bez strumienicy. Ogólnie powyżej tych obrotów odtykała wydech i odciążała silnik. :)
Strumienica działa w oparciu o zwężkę Venturiego (patrz Wikipedia ).

Wiciu - 24-09-2009, 21:47

w sumie ilu ludzi tyle opinii :roll: a z drugiej strony chyba lepszy byłby jakiś tłumik bo po wycięciu kata zrobi się głośniejszy... czy strumienica wyciszy na tyle, żeby dało się tym jeździć na codzień? i tak już mam zmieniony końcowy na przelot i jest w miarę ok z silencerem a po pozbyciu się kata raczej każdy policjant będzie się za mną oglądać i to niekoniecznie w celach towarzyskich :lol:
Anonymous - 19-01-2010, 18:19

Pozwolę się podczepić do tematu. Po bieżącej zimie i szorowaniu podwoziem po zmrożonym śniegu tłumik zaczął mi hałasować jak głośne wrc . Przyznam że gustuję w ciszy i chyba trzeba będzie poszukać końcowego tłumika. Czy możecie mi doradzić gdzie i jakiego tłumika szukać i może jakiś symbol. Oczekuję efektu cichej jazdy do 3000 obrotów potem może trochę hałasować żeby BMW wiedziało że je wyprzedzam. :badgrin: . Dajcie jakiegoś linka. Teraz jest stanowczo za głośno i to nie jest urok v6 tylko męczący huk .......
robertdg - 19-01-2010, 18:24

corker, ja Ci szczerze polecam pospawać Twój, podejrzewam ze rura ugniła, garnek jest obłozony kwasowka jak sie nie myle, więc wymienic kawałek zgnitej rury i smigac dalej, no chyba ze chcesz wyrzucic koło 1000 za tłumik, bo tłumiki nie sa dostępne w ofercie InterCars, mozesz jeszcze połasić sie na uzywke, ale wiadomo jezeli ktos Ci zrobi dobrze, to przezyje to uzywke ;-) . Moja rada naprawić ;-)
Wiciu - 19-01-2010, 18:46

corker, powiem Ci, że masz nad czym myśleć :? Lepiej naprawić bo w Polsce nie ma tego a np w UK tez nie jest tanio:
http://cgi.ebay.co.uk/Mit...=item53def6352b :|

Anonymous - 19-01-2010, 19:04

o spawaniu już myślę ale jeszcze nie wiem czy sie da więc szukam już tłumika gdyby się nie dało spawać. a używka jest w tym przypadku bez sensu.
robertdg - 19-01-2010, 19:07

corker, da się, tylko traf do dobrego spawacza ;-)
Anonymous - 19-01-2010, 20:54

byłem kiedyś u takiego z lancerkiem i pospawał mi całkiem fajnie . pojade pogadam a nuż widelec
os12 - 20-01-2010, 11:59

do corker

a może to cie zainteresuje;

http://forum.mitsumaniaki...33bcbf62#580101

jakby co to dzwoń do Pana Przemka Magi z Ulter Sport
niby promocje rabatowa jaka załatwiłem mieliśmy do końca 2009 roku ale może i teraz coś wynegocjujesz mów że jesteś z klubu MM

Anonymous - 20-01-2010, 18:26

dzwoniłem Pan daje 10% jako że jest promocja i jeszcze 10% dla mitsumaniaków. Jednak jakby nie było trochę drogo nawet jeśli odliczę vat<auto na firmę> to teraz mnie nie stać na taki bajer.

Co dalej byłem u pana spawacza no i mi pokazał mój tłumik z uśmiechem na ustach pytając " do czego ja mam panu cokolwiek dospawać" ... tragedia tylnu dekiel ten z koncówką wisi na włosku w promieniu 5-8 cm wszystko spróchniałe tragicznie... tylko wymiana.. Pan zaproponował mi tłumik z montażem za 270zł ... nie ma się co zastanawiać chyba.. jest już tak głośno że boję się spotkać policję .. a rezon taki że plastiki w aucie skaczą...

[ Dodano: 20-01-2010, 19:06 ]
A tak ogólnie to dziwnie że tak trudno znaleźć tłumik do ea5a . Do wszystkich innych jest sporo a do naszych brak... może by zacząć produkować..hehhe

[ Dodano: 20-01-2010, 21:28 ]
Czy nikt naprawde nie wie kto produkował oryginalnie tłumiki do ea5a i jakie sa symbole. nie znam nikogo z aso MM tam pewnie wiedzą?

[ Dodano: 21-01-2010, 09:29 ]
no i rozmawiałem z ulterem. i ne jest rozowo. wybrałem sobie tłumik 118-105/26 koszt na stronie 630 zł. on mi sprzeda za 560zł razem z vat i kosztami przesyłki. Drogo ale ..... Acha zniżka 30% już nie obowiązuje... :evil:

[ Dodano: 21-01-2010, 15:36 ]
Znowu pytanie powiedzcie mi proszę czy 2.0 benz i 2.4 gdi 2.5 v6 mają te same tłumiki końcowe ????

[ Dodano: 21-01-2010, 21:47 ]
Dobra po wielu przemyśleniach .... zamówiłem w ulterze raz się żyje. Teraz albo rzucę fajki albo przestawie się z szynki na serek topiony ..... lubie szynkę :badgrin: . Jestem taki dobry dla tego auta a on mi takie numerki wywija.

os12 - 22-01-2010, 14:50

cieszę się że choć troszkę koledze pomogłem/doradziłem

w Ulterze tez do czasu ostatniego zlotu nie mieli dopiero po zlocie poszerzyli oferte o tłumik do Gala EA5A/W który był zrobiony na podstawie tłumika z mojego auta a do Carismy GDI robili na podstawie tłumika od Kamilofone

Anonymous - 22-01-2010, 16:34

os12 napisał/a:
cieszę się że choć troszkę koledze pomogłem/doradziłem


Dzieki za poradę, zobaczymy co z niego za ziółko .. ciszej czy głośniej? Ciekawe

os12 - 23-01-2010, 08:03

pogadaj z Przemkiem Maga bo po testach na moim galu pozostały im 3 modele ja wybrałem ten średnio głośny ten który ja wybrałem pewnie trafił do produkcji seryjnej a pozostałe dwa raczej nie wiec jak chcesz to zapytaj czy by ci 1 z nich nie sprzedali (1 z tych próbnych co testowali na moim galu) bo na pewno byłby za 1/2 ceny a róznia sie tylko głośnością w różnych zakresach obrotów silnika więc zapytaj o ten który im pozostał a był najwierniejszym odpowiednikiem oryginalnego i był najcichszy
Anonymous - 23-01-2010, 10:04

już po ptokach zamówiłem w czwartek
os12 - 23-01-2010, 12:31

no to będziesz miał troszkę głośniej przy niższych obrotach niż w seryjnym


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group