To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Galant 2.5 v6 M/T vs A/T - dynamika jazdy

KamilR10 - 02-04-2011, 14:14

Rafal_Szczecin napisał/a:
ja za hamownie placilem cos kolo 70 zeta.

To nie dużo, pewnie najbliższą hamownię będę miał gdzieś w Poznaniu, myślę że w Gorzowie albo Zielonej Górze nie ma...

Rafal_Szczecin napisał/a:

moje starcie z tip tronic'em wygladalo, tak, ze tip dostal jakies 2 dlugosci, moze troche wiecej.

na wynik pewnie przekłada się wiele czynników, masa, opony, stan silnika itp. jak widać Galant Galantowi nie równy :P

mar111cin - 02-04-2011, 15:40

Kamil miał pasażera, za to u mnie był pełny bak paliwa, plus ok 30l gazu w butli lpg ;) tak że masy się tym na pewno zrównały, bo Kamil widziałem że na rezerwie jechał.
Druga sprawa że ja od kiedy mam galanta, to nigdy się nie ścigałem i powiem wprost że pewnie mogłem mieć lepszy start jakbym tą technike dopracował.
Mimo wszystko jednak automat zawsze będzie trochę gorzej wychodził od manuala.
Z mojego auta jak to wyglądało to powiem tak, że widziałem jak Kamil zmieniał z jedynki na dwójkę, bo wtedy mój jeszcze ciągnął. U mnie nie było pewnie takiej straty czasowej przy zmianie z jedynki na dwójkę, ale jak już weszła dwójka to wtedy było widać różnice odejścia manuala.


a dodam jeszcze że na filmiku tego tak nie widać, ale z mojej perspektywy wydawało mi się, że zostaję dużo bardziej w tyle ;)

marcinzam - 02-04-2011, 20:01

KamilR10 napisał/a:
pompec napisał/a:
Musisz go shamować... może ma ze 180 kucyków... czas by na to wskazywał... 1,2 sek. (a tak na prawdę więcej po to 160KM seryjnie) lepiej od katalogu do bardzo dużo...
Kiedyś się wybiorę, tylko słyszałem że lepiej jechać w kilka aut wtedy będzie taniej czy coś, ogólnie nie orientuje się jaki jest koszt hamowania auta?, kiedyś w internecie też znalazłem informacje o mocy Galantów, było podane coś takiego od 160 PS do 175, poszukam, może znajdę


jeszcze się okaże że Rafal_Szczecin, nie ma najmocniejszego EA5A :)

wookash83 - 02-04-2011, 20:59

,moje starcie z tip tronic'em wygladalo, tak, ze tip dostal jakies 2 dlugosci, moze troche wiecej,

Rafal tylko z Toba jechałem w trybie automatu, natomiast z Dominikiem juz przy recznej zmianie biegow wiec stad te rozbieznosci..ogolnie ja zawsze mowilem ze tylko manual ale teraz :D jestem bardzo zadowolony a tez sie obawialem o osiagi jak widac na filmiku nie jest zle ;)

maxx - 02-04-2011, 21:04

Witam . Mam zamiar kupic Galanta V6 i mam właśnie dylemat jakiego brać. Automatami jeździłem ponad 7 lat więc wiem co i jak. Chodzi mi o konkretna odpowiedź. Wiadomo że manual że startu bedzie lepszy ze wzgledu na start z wyższych obrotów. Ale chodzi mi o inna sytuację. Nie za każdym razem ruszamy z miejsca z piskiem opon. Jak wygląda sprawa jezli ruszamy z miejsca normalnie np do 20 km/h rozno a/t i m/t i w jednej chwili dajemy w pedal obydwoma autami. Chodzi mi o różnice nie startu z miejsca na ktorym wiadomo ze a/t straci a na konkretnej roznicy wynikającej z przełożeń. jest to dla mnie ważne gdyż ja lubie ostrzejsza jazde ale nie musze ruszac z piskiem i normalnie brał bym m/t ale feler jest taki ze ma nim jezdzic żona a jak bedzie a/t to obiecała znacznie sie dolożyć do auta i nie moge tego nie wziąśc pod uwagę :mrgreen:
oczywiście chodzi mi tylko ze skrzynia tip tronic oraz jak to jest z ta jazda na pełnym gazie i na wysokich obrotach bez popuszczania gazu a jednoczesnie zmiana biegu ?? czy jest to dopuszczalna forma zmian biegu czy to jakas kombinacja juz ?

i czy gdzies sa dane fabryczne 0-100 2.5v6 z tip tronic a nie zwyklym automacie ?

Rafal_Szczecin - 02-04-2011, 21:34

marcinzam napisał/a:

jeszcze się okaże że Rafal_Szczecin, nie ma najmocniejszego EA5A :)

nikt nie powiedzial ,ze nie .
w tej chwili ze zmierzonych gali, moj jest najmocniejszym seryjnym autem, podkreslam seryjnym, poniewaz jest jeden zmierzony gal ( nie na forum ) , ktory ma 178KM lecz tam regulowany byl AFR ,natomiast u mnie nic nie bylo grzebane, jezeli sie okaze, ze ktos ma mocniejszego galanta, to nic ,tylko gratulowac, wiec czekamy na wynik z hamowni :)

KamilR10 - 02-04-2011, 21:54

Rafal_Szczecin napisał/a:
marcinzam napisał/a:

jeszcze się okaże że Rafal_Szczecin, nie ma najmocniejszego EA5A :)

nikt nie powiedzial ,ze nie .
w tej chwili ze zmierzonych gali, moj jest najmocniejszym seryjnym autem, podkreslam seryjnym, poniewaz jest jeden zmierzony gal ( nie na forum ) , ktory ma 178KM lecz tam regulowany byl AFR ,natomiast u mnie nic nie bylo grzebane, jezeli sie okaze, ze ktos ma mocniejszego galanta, to nic ,tylko gratulowac, wiec czekamy na wynik z hamowni :)


Myślę że jeszcze za wcześnie na takie stwierdzenia :P Jak wybiorę się na hamownie będzie można powiedzieć coś więcej na ten temat :wink: Ale trudno będzie uzyskać podobny wynik, tym bardziej z silnika który już seryjnie ma 3 KM mniej

pompec - 02-04-2011, 21:57

ale 7s do setki nie bierze się z niczego...
KamilR10 - 02-04-2011, 22:06

No fakt, coś w tym jest, szybko leci ta wskazówka do setki:) Mało jest takich filmów na YouTube, więc trudno się odnieść do innych Galantów
pompec - 02-04-2011, 22:14

a porównanie z osiągami Rafała by nic nie dało? w sensie oszacowania mocy...
KamilR10 - 02-04-2011, 22:26

To byłoby ciekawe, ale z tego co pamiętam Rafał nie mierzył swojego czasu :wink:
Rafal_Szczecin - 02-04-2011, 22:27

najpierw to ja musze zrobic filmik :)
a teraz na 17'stkach auto wolniejsze w porownaniu do 15'stek ;)


bo te 7s to na stalowkach si ? :)

KamilR10 - 02-04-2011, 22:37

Rafal_Szczecin napisał/a:

a teraz na 17'stkach auto wolniejsze w porownaniu do 15'stek ;)

po założeniu felg też sprawdzałem, wyszło podobnie, różnice praktycznie nie zauważalne, maks jakieś 0,4 s rożnicy

Rafal_Szczecin napisał/a:
bo te 7s to na stalowkach si ? :)

tak to było na stalówkach :wink:

Owczar - 02-04-2011, 22:40

pompec napisał/a:
a porównanie z osiągami Rafała by nic nie dało? w sensie oszacowania mocy...


Ja dzisiaj nie miałem co robić i oszacowałem z fusów, że Galant Kamila na 185KM.

Panowie, czytam, czytam i myślę, że wystarczy, bo za chwilę wyjmiecie miarki i zaczniecie mierzyć co innego. Dyskusja nt dynamiki manuala i automatu już dawno się skończyła, a teraz zaczęły się dywagacje.

Co tu w ogóle porównywać? Co to za pomiary? Żeby porównywać dwa wyniki, pomiar trzeba zrobić w identycznych warunkach. Powtórzyć kilka razy. Taka próba była i wyszło, że manual jest szybszy, ma większą sprawność więc nie ma się co dziwić. Sztuka Kamila jest rzeczywiście bardzo zadbanym autem, zresztą egzemplarz Marcina też, więc uważam temat za wyczerpany.

Wykres z hamowni jest obarczony dużym błędem i ma sens w przypadku sprawdzenia przed i po modyfikacjach, ew jeśli 2 auta są hamowane jeden za drugim w tej samej hamowni. Co za różnica czy Kamila galant ma więcej czy mniej koni od Rafala? On zasuwa i to jest najważniejsze.


Temat uważam za wyczerpany.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group