[97-04]Galant EAxA/W - Pękł przewód od chłodnicy
Ewcia80 - 08-03-2017, 14:41
To wymieniam go jak najszybciej.i teraz czy zamawiać od razu dolny i górny czy tylko górny?
[ Dodano: 09-03-2017, 12:57 ]
Hejka.Czy dolny wąż chłodnicy w galu 2.5 v6 jest taki sam jak w innych wersjach?Wiem,że górny nie.Czy faktycznie górny mozna zalozyć z opla astry classic 1,6 16V?Pytam,bo skoro napuchły mi już te węże od chłodniczki oleju to może i te od chłodnicy są już stare?Ten górny mozna łatwo zobaczyć i sprawdzzić ale ten dolny to już gorzej.
Hugo - 09-03-2017, 13:00
Ewcia80, węże od chłodnicy zostaw. Jak nie są mechanicznie uszkodzone to nic im nie grozi.
More Than Explo - 10-03-2017, 22:51
Jakieś porady przy wymianie?
Nie mogę dobrać się do górnego węża chłodniczki oleju. Od góry zasłania mi wszystko górny wąż chłodniy, próbowałem go zdjąć ale strasznie ciasno siedzi, nie chce go siłą traktować bo mogę sobie dodatkowe koszty zrobić
Z której strony to podejść? Od dołu też jest ciasno, no i opaska jest zamontowana uszkami do góry, więc tak chyba był zakładany...
piotrkor1 - 11-03-2017, 15:49
Cytat: | górny wąż chłodniy, próbowałem go zdjąć ale strasznie ciasno siedzi, nie chce go siłą traktować bo mogę sobie dodatkowe koszty zrobić |
Spróbuj delikatnie go podważyć i psiknąć WD-ka,na pewno zejdzie.
Owczar - 19-03-2017, 22:59
Ja dzisiaj wymieniłem oba te przewody od chlodniczki. Były masakrycznie spuchniete i miękkie jak balon. Zmieniłem też oring chlodniczki.
Przy okazji zauważyłem wyciek przy czujniku poziomu oleju. Okazało się że pod zgrzewanyn mocowaniem weszła korozja i podeszła pod uszczelke. Złożyłem na reinzosil, ale za szybko zalalem olejem i musiałem kleic od nowa. Generalnie warto też uszczelnic zaslepke przedniej głowicy. To z niej cieklo głównie na te przewody.
Ewcia80 - 20-03-2017, 07:37
Hejka.Ja też po wymianie tych przewodów.W sumie to spuchniete mialam tylko ten dluzszy przewód na dolnym koncu.Mysle że jeszce z pol roku by wytrzymal.Ten krotszy w dobrm stanie.A gdzie jest czujnik poziomu oleju?Myslalam ze tylko bagnet to sprawdza.Moze ktos potrzebuje te przewody od chlodniczki?
Owczar - 20-03-2017, 08:41
Czujnik poziomu oleju jest po prawej stronie z boku miski.
More Than Explo - 20-03-2017, 15:54
Ja również po wymianie!
Prowizorka nie udała mi się tak jakbym tego chciał, ostatecznie na górę poszedł wąż sylikonowy (niestety mocno się gnie w jednym miejscu, więc będę nad tym jeszcze pracował), a na dół poszedł stary wąż, obcięty w spuchniętym miejscu i założony z powrotem na króćce.
20km zrobione i nie było żadnych problemów.
Mam w bagażniku 2 inne węże hydrauliczne o średnicy 13mm, które próbowałem osadzić na króćcach. Są idealnie sztywne i wytrzymałe, odporne na wszystko, ale nie dałem rady ich zamontować. Próbowałem zrobić niewielką fazkę na średnicy wewnętrznej, rozpychałem i nic. Mało tam miejsca, żeby przyłożyć większą siłę i ciasno osadzić te węże, a szkoda. Miałbym spokój na zawsze
Wieczorem wrzucę parę zdjęć
Owczar - 20-03-2017, 17:35
Ja dopasowalem z innych aut. Do tego mocno wygietego włożyłem sprezyne.
Krzyzak - 20-03-2017, 20:16
Ja kupiłem oryginały - 66+84zł raz na 20 lat to chyba niewielki koszt.
A do drugiego auta zastosowałem wąż Faro 14mm, wodny, z zamontowanymi opaskami, żeby zagięcie na łuku rozprostować.
Owczar - 20-03-2017, 20:30
Lepiej dać sprezyne do środka.
U mnie to max na rok więc nie będę inwestowal w niego zresztą ostatnio nawet nie mam czasu wyskoczyć do ASO. Niby jedno miasto a min 1.5h muszę stracić.
More Than Explo - 21-03-2017, 00:21
Kilka fotek:
lekko zagięty górny wąż
https://scr.hu/2jKZ4X
pęknięty górny wężyk
https://scr.hu/Oo9V11
zbliżenie na pęknięcie:
https://scr.hu/vLOnKW
Po samodzielnej wymianie polecam zaopatrzyć się w długie szczypce do ściągania opasek, WD 40 do psiknięcia pod duże węże chłodnicy (strasznie długo walczyłem, żeby je zdjąć)
Kombinatorom, którym nie w głowie zakup oryginalnych wężyków życzę powodzenia!
Ja się nie poddałem i nadal będę próbował zrobić to lepiej...
Owczar - 25-03-2017, 14:18
Jak będę miał chwilę to zrobię foto u siebie. Ale generalnie dopasowane węże wyglądają jak oryginalne- nigdzie się nie załamuja. Jedynie opaski dałem skrecane bo nowe węże są sztywniejsze.
Jeszcze nigdy nie miałem problemu ze zdjęciem węży z chłodnicy. Wystarczy je pewnie scisnac - najpierw obracasz żeby się odkleil, a potem ściągasz.
Tak to wygląda u mnie :
https://goo.gl/photos/kHZvyqJTKydLsHrq8
Tak patrzę na foto i chyba muszę lepiej odkręcić filtr
More Than Explo - 25-03-2017, 15:20
O czym może świadczyć wklęśnięty górny wąż chłodnicy (ten duży) na zimnym silniku? Po odkręceniu korka w chłodnicy zassało przez niego powietrze i wąż wrócił do swojego kształtu. Nie ma żadnych ubytków płynu.
Coś jest nie tak, czy to normalny objaw?
Owczar - 25-03-2017, 18:27
Do wymiany korek chłodnicy. Zawór w korku jest zatkany i nie puszcza płynu że zbiorniczka gdy w układzie robi się podcisnienie.
|
|
|