To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Diody

wichura1 - 25-03-2009, 12:57

kris80 napisał/a:
A wymieniał ktos z was żaróweczki podświetlajace przeciwmgielne i regulację lusterek? Czym zamienić te ori żaróweczki na coś co lepiej świeci??


Trzeba było przeczytać temat od początku:

wichura1 napisał/a:
.....Do podświetlenia przycisków większość białych diód jest zbyt mocna. Udało mi się dobrać optymalnie ale zabawy z tym sporo. Dioda LED SMD biała (jasność 90 ... 120 mcd, Obudowa: 0805 (wymiary: 2.3 mm x 1.3 mm x 1.4 mm) Producent: OSRAM Symbol producenta: LWM673 Q2R2-34), do tego opornik SMD 430 KΩ 0,5W. Niebieskie podświetlenie to porażka. Właśnie wymieniałem diody w radiu z niebieskich na białe, z niebieskim podświetleniem przyciski były nieczytelne.


SHARK1979 napisał/a:
wichura1,ładne ale cały koszt jest dość ciekawy tych tarcz, 139zł + inwenter to jest parę złoty


Toteż zbierałem i sobie odmawiałem wszystkiego, żeby tylko misiek miał . ;)

crimi - 25-03-2009, 15:46

Ja swojemu prezent zrobilem na swieta z tymi tarczami, i nie zaluje ani grosza. W nastepnym aucie jak bede cos chcial innego od ori tarcz, to tylko indiglo :)
jolly69 - 25-03-2009, 21:00

wichura1 napisał/a:
No i co? Nie podświetla ci równomiernie, widać wyraźnie że pierwsze cyfry z liczb trzycyfrowych są ciemniejsze, góra licznika ciemniejsza, w 1/3 skali temperatury silnika jaśniejszy punkt.


zdjęcie wyszło ciemne, w rzeczywistości jest trochę jaśniej i nie widać aż tak różnicy, oczywiście są jakieś tam niedoświetlenia, ale nie rzuca się to w oczy. Zdaję sobie sprawę, że tarcze indiglo biją na głowę takie patenty, ale też są dosyć drogie, a koszt diod zamyka się w ok 10 zł.. jeżeli ktoś chce mieć super wypas to proszę bardzo, mi bardziej zależało na podświetleniu innym niż białe i na diodach. Robiłem to tylko dlatego bo kupiłem auto z wypalonymi żarówkami i jak już rozkręcałem to wstawiałem diody.. Mi się taki kolor podoba a niewątpliwą jego zaletą jest to, że właśnie nie jest jaskrawy i nie męczy oczu, czego nie można powiedzieć o indiglo... Podsumowując, żadne rozwiązanie nie jest złe, pod warunkiem że spełnia oczekiwania, a te jak wiadomo są różne..

crimi - 25-03-2009, 21:58

jolly69 napisał/a:
Mi się taki kolor podoba a niewątpliwą jego zaletą jest to, że właśnie nie jest jaskrawy i nie męczy oczu, czego nie można powiedzieć o indiglo... Podsumowując, żadne rozwiązanie nie jest złe, pod warunkiem że spełnia oczekiwania, a te jak wiadomo są różne..


Uwiez, indiglo nie meczy oczy, nawet na pelnym rozjasnieniu, no chyba ze cala tarcza by swiecila to zapewne by wtedy meczylo wzrok. Ja nie moge przyciemnic tarcz, regulator podswietlenia padl, i mam na maksa, i nie narzekam. Jest super.

maly124 - 27-03-2009, 06:00


witam wszystkich może troche zamazane wyszło robiłem telefonem ale jeśli chodzi o indiglo to jest znośnie nie męczy mi się zwrok

drd1812 - 27-03-2009, 08:01

maly124, napisz jak rozwiązałeś podłączenie i ukrycie inwertera do tarcz oraz czy zdejmowałeś oryginalne tarce czy instalowałeś na nie.
wichura1 - 27-03-2009, 08:46

Co prawda napisałem o montażu w wątku o moich miśkach, ale obiecałem tutaj zdać relację. Z powodu pogody, jest niepodłączony i świecą tylko wskazówki. Kolor podświetlenia spowodowany, napięciem około 10,7V i nieudolnym fotografem. :D

Cytat:
Indiglo nadeszło, wieczorem po powrocie do domu zabrałem się za montaż. Popatrzyłem i się wkurzyłem, w obrotomierzu brakowało otworów na śruby, a otwór na kołek był w niewłaściwym miejscu. Stwierdziłem co tam, raz się żyje wywierciłem rzeczone otwory sam. Jakoś się udało efekt widać poniżej niestety póki co nie miałem czasu żeby to podłączyć w samochodzie.












crimi - 27-03-2009, 14:35

wichura1 napisał/a:
Co prawda napisałem o montażu w wątku o moich miśkach, ale obiecałem tutaj zdać relację. Z powodu pogody, jest niepodłączony i świecą tylko wskazówki. Kolor podświetlenia spowodowany, napięciem około 10,7V i nieudolnym fotografem. :D


U mnie wszystko pasowalo, otwory na sruby byly, tylko ciutke za male, "poszezylem" otwory drobnym srubkretem. Widze ze kleiles tarcze tasma dwustronna do ori tarcz, ja ma wszystko luzem i nic sie nie przesuwa. Kable wszystkie przeprowadzilem przez srodek zegarow, i wyposcilem przez kratki wentylacyjne zegarow (wyciolem kilka zeberek). Inwerter zmiescil sie na zewnatrz licznika, miedzy licznikiem a wneka na licznik w desce rozdzielczej. Zasilanie wziolem z zasilania jednej zarowki z licznika. Przykrecilem oslone licznika, i dziala. Teraz wymiana regulatora podswietlenia, bo obecny nie dziala.
wichura1, napisz mi potem czy ci dziala i w jakim stopniu regulacja podswietleniem.

P.S. Widze ze tez masz seledynowy kolor :wink:

Lipek - 27-03-2009, 15:20

Witam, mam pytanie, czy ktos zastosował taki wynalazek: http://allegro.pl/item590...do_zarowek.html ??

Pomyślałem sobie, że pokrycie 1 warstwą tej farbki zwykłej żarówki pozwoli uniknąć efektu żółtego podświetlenia (takiego jak w oplach) i być może uda się uzyskać namiastkę efektu białego podświetlenia....

maly124 - 27-03-2009, 21:15

drd1812 napisał/a:
maly124, napisz jak rozwiązałeś podłączenie i ukrycie inwertera do tarcz oraz czy zdejmowałeś oryginalne tarce czy instalowałeś na nie.
tarcze mam naklejone na orginały , inwenter jest przyczepiony opaską ,napięcie wziołem z licznika i wszystko działa przycimnianie także a reszte widać na fotach wichury żadna filozofia pozdrawiam

[ Dodano: 27-03-2009, 21:24 ]
Lipek napisał/a:



Witam, mam pytanie, czy ktos zastosował taki wynalazek: http://allegro.pl/item590...do_zarowek.html ??

Pomyślałem sobie, że pokrycie 1 warstwą tej farbki zwykłej żarówki pozwoli uniknąć efektu żółtego podświetlenia (takiego jak w oplach) i być może uda się uzyskać namiastkę efektu białego podświetlenia....

Jeżeli białe to moim zdaniem tylko diody takie same jak do postojówek rozczepiające światło napewno jest do droższy interes ale skuteczniejszy

Lipek - 27-03-2009, 22:43

maly124 napisał/a:
Lipek napisał/a:



Witam, mam pytanie, czy ktos zastosował taki wynalazek: http://allegro.pl/item590...do_zarowek.html ??

Pomyślałem sobie, że pokrycie 1 warstwą tej farbki zwykłej żarówki pozwoli uniknąć efektu żółtego podświetlenia (takiego jak w oplach) i być może uda się uzyskać namiastkę efektu białego podświetlenia....

Jeżeli białe to moim zdaniem tylko diody takie same jak do postojówek rozczepiające światło napewno jest do droższy interes ale skuteczniejszy


nie chodzi mi o koszt lecz o to, że zwykłe żarówki lepiej oświetlają tarcze od diód (nie punktowo) - a zastosowanie takiej farbki być może pomogłoby w uzyskaniu innego koloru od "oplowskiego" ;)

maly124 - 27-03-2009, 22:50

diody takie same jak do postojówek rozczepiające światło nie są zakończone półokrągło tylko są wklęsłe albo płaskie
http://www.allegro.pl/ite...ce.html#gallery coś w podobie taka dioda nie świeci punktowo

ustas - 27-03-2009, 23:48

crimi napisał/a:


P.S. Widze ze tez masz seledynowy kolor :wink:


wichura1,czy to nie miał być kolor biały?

Sylwan - 28-03-2009, 01:01

maly124 napisał/a:
diody takie same jak do postojówek rozczepiające światło nie są zakończone półokrągło tylko są wklęsłe albo płaskie
http://www.allegro.pl/ite...ce.html#gallery coś w podobie taka dioda nie świeci punktowo


Ja założyłem u siebie takie diody w zegarach, bardziej rozszczepiają światło, ąle to w większej odległości. Natomiast tak to nie ma większej różnicy między tymi a normalnymi diodami...

Lipek - 28-03-2009, 08:20

Sylawn napisał/a:
Ja założyłem u siebie takie diody w zegarach, bardziej rozszczepiają światło, ąle to w większej odległości. Natomiast tak to nie ma większej różnicy między tymi a normalnymi diodami...


z tego co się orientuję odległość pomiędzy żarówkami a tarczami w carismie nie jest zbyt wielka, więc zastosowanie obojętnie których diod - i tak da nam oświetlenie punktowe, ehh wydam tą dychę i sprawdzę czy coś z tego eksperymentu wyjdzie :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group