To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Check Engine - Kontrolki, powiadomiania, kody błędów ?

Acer24 - 19-05-2011, 10:50

Auto po gwarancji już 5 miesięcy. Paliwo jak zawsze na Orlenie, raczej nie jest przyczyną bo lampka "check engine" przestała zawsze gasnąć, po wyjeżdżeniu ok połowy zbiornika od zatankowania.
No cóż widzę, że serwis mnie czeka, tak czy siak, i że trzeba nastawić się na sondę lambda.

Jaki koszt jest wymiany sondy z materiałem w ASO; czy jest sens to robić w ASO ? bo ASO to oprócz "straty kasy" - to gorsze dla mnie "pół dnia w plecy" na dojazd powrót i naprawę.
Czy po wymianie sondy w lokalnym warsztacie, błąd "check engine" sam zniknie, czy trzeba go w ASO wykasować ?

Trik - 19-05-2011, 23:19

Po wymianie błąd nalezy kasować.
Jesli chodzi o koszt, to lambda w ASO stoi za ok 2400PLN, było chyba w tym temacie, plus robota i komputerek. Nie nastawiaj się od razu na najgorsze, pojedź sprawdź kod błędu, powiedzą co jest potrzebne, wtedy kupisz i pojedzies ponownie, Taka operacja i tak wyjdzie taniej niż miał byś kupić część w ASo, pod warunkiem, że takową mają na stanie. :idea: Jeśli tak jak piszesz nic się dziwnego nie dzieje typu: skoki obrotów duże spalanie, szarpanie i tym podobne, jeździsz normalnie tylko świeci się kontrolka, to może nie będzie to 1 z 2 sąd tylko tak jak u mnie jakiś czujnik (powietrza dolotowego) :biggrin: .
PS dalej nikt nie zaproponował ceny w ASo za czujnik, który kupiłem za 137pln. :twisted:

LancerGTS08 - 16-08-2011, 21:16
Temat postu: Check Engine - kody błędów
Witam,

Ostatnio wywaliło mi kody błędów P0107 (bank 1) i P0171.

Ma ktoś pojęcie czy jest to wina przepływomierza MAF, czujnika MAP czy może pierwszej sondy Lambda? pewnie któras z tych części jest do wymiany ale nie wiem która z nich.

Dzięki.

Taipan - 20-03-2015, 14:05
Temat postu: Kod błędu P0500
Witam. To mój pierwszy post na tym forum. Od paru miesięcy jest posiadaczem Lancera 1.8 143KM, 2010 rok, sedan. Kilka dni temu zaświeciła się w nim kontrolka "check engine". Po zaświeceniu się tej kontrolki nie zauważyłem żadnej różnicy w zachowaniu auta. Niemniej pojechałem podpiąć auto pod komputer. Komputer wskazał następujący błąd:

P0500 SYGNAŁ PRĘDKOŚCI JAZDY NIEPRAWDOPODOBNY
USTERKA SPORADYCZNA

W ABS błędów nie wykryto. W czasie jazdy prędkościomierz jaki i obrotomierz działają. Żadnych spadków mocy nie ma. Wszystko jest ok.
Jedyne co zauważyłem to nie można włączyć tempomatu. Nie włącza się nawet ten zielony napis CRUISE. Wcześniej włączał się ten napis. Jednak z tempomatu nie korzystałem, nie jest mi on potrzebny. Check engine nie świeci się też bez przerwy. Czasami się zaświeca, a czasami gaśnie, aby za jakiś czas znowu się zaświecić. Summa sumarum jednak częściej się świeci.
Starałem się w miarę czytelnie wyjaśnić to wszystko. Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto podpowie mi co to za błąd i od czego on może się pojawiać? Z góry dziękuje za ewentualne odpowiedzi.

matti77 - 21-07-2015, 20:00
Temat postu: Problem z silnikiem - check
Witam, mam nadzieje że się nie powtórze z tematem bo co nie co próbowałem znaleźć żeby dowiedzieć się co boli mojego lancera, ale może ktoś pomoże z tym co wynalazłem:

Oprócz błędu DPF przez który całkowicie zamuliło mi samochód mam jeszcze takie błędy:

P0202 - Injector circuit open cylinder 2

P2455 - Differential pressure sensor circuit high

Domyślam się że problem tkwi we wtryskach ale nie wiem czy połączyć te błędy z usterką DPF-u czy to całkiem inna bajka, auto praktycznie nie jedzie, mocy zero, telepawka przy niskich obrotach, które z resztą kręcą się max do 3000.
Ktoś ma jakąś wizję?
Z góry dzięki za odpowiedź

mjsystem - 22-07-2015, 08:58

matti77 napisał/a:
P0202 - Injector circuit open cylinder 2

P0202 - Cylinder 2 Awaria obwodu wtryskiwacza

matti77 napisał/a:
P2455 - Differential pressure sensor circuit high

Filter (DPF) różnicowy czujnik ciśnienia wysoka wartość wejściowa

tokyo - 24-07-2015, 01:23

Witam
Wymien czujnik roznicowy cisnienia, wypnij i przeczysc kostke po prawej stronie ktora wcgodzi do glowicy. Jak nie pomoze pisz.

Pupu7 - 17-09-2015, 09:11
Temat postu: bledy p2112 i p0122 - przepustnica
Pojawiły mi się 2 błędy odnośnie przepustnicy. Jeżeli jest to potencjometr to czy jest szansa na wymianę czy trzeba kupić całą przepustnice? Dodam że auto powyżej 4000 obrotów zaczyna wibrowac, trzęsie całym samochodem. komputer pokazuje że przepustnica jest cały czas otwarta na 95%. Czy możecie polecić sprawdzony serwis w Warszawie , który mi to naprawi?
mjsystem - 17-09-2015, 09:17

Pupu7, zapoznaj się z zasadami forum i nie dubluj tematów. Tu znajdziesz opis Twojego problemu. Kontynuuj wątek. Jeśli szukasz mechanika, to polecam nasz Warsztat Mitsumaniaków. Adres i telefon znajdziesz na google.
Yorii - 28-09-2015, 10:27

Witam,
3 tyg temu po ostrej jeździe na autostradzie jak już chilowałem auto wyskoczył mi błedzik P0131 po około ponad dniu zgasł. Auto jechało normalnie mogło coś więcej paliwa łyknąć ale nie jestem do końca tego pewien . Następnie będąc w Krk deszczowa pogoda auto po starcie ok 10 min pracy wywala znów p0131 po ponad dniu gaśnie. I ostatnio zczytałem już 2 błędy p0131 i P0134. Auto Lancer 1.6 1012r zgazowany przejechane 64 tys. Jak wyczytałem sonda lambda przed katem zapusciłem dignoze podczas jazdy jest normalnie lecz czasem zapala sie błedny odczyct na lambdzie i katalizatorze ... ale jesczze wtedy engin nie wyskakuje wyskoczy dopiero wtedy gdy uspokoje jazde. Jutro podepne BT pod gniazdo diagnostyczne gazu i bede zapisywał parametry czy nie powoduje tego gaz i jak zmienia sie mieszanka. choć nie wydaje mi sie bo 1 check zdarzył sie na benzynie.
Może ktoś miał podobnie :D . wspomne jeszcze ze 4 tys km temu. Serwis kasował luzy (szlifował szklanki), a 2 tys temu wymieniałem filterki gazu (przed wymiana filterków 1 bład juz był wiec ta opcyję odrzycam) .

RalfPi - 03-10-2015, 08:39

Jadę sobie spokojnie 120km/h do Niemiec, do nowej pracy, zapakowany po sufit, a tu nagle Check Engine - tego się nie spodziewałem; silnik pracuje normalnie, samochód idzie jak szedł.. - "skasowałem" błąd odpinając klemę od minusa na akumulatorze, i "pomogło", wyciągnąłem też wtyczkę od przepływomierza, przedmuchałem i wcisnąłem ponownie.
Później kolejne 1000km i bez problemu.

Bizi78 - 03-10-2015, 09:38

Trzeba było chociaż sprawdzić co to za błąd 8) .
RalfPi - 03-10-2015, 11:27

A można to jakoś łatwo zrobić (przez menu )? Czy trzeba się do kompa wpiąć?
Człowiek w obcym kraju, załadowany po sufit, to myśli o najprostszych rzeczach - olej, jakość paliwa, albo za wysoka temperatura.

Bizi78 - 03-10-2015, 13:30

Może jakiś elm 327 bluetooth + smartfon z programem torque 8) .
Tylko trzeba poszukać czy da radę tym pogadać z lancerem :wink: .

Yorii - 05-10-2015, 14:45

Ja zczytuje własnie torque na samsungu galaxsy tab s i biał BT elm 327. RalfPi, maz takie objawy jak mój mis :) P0131, i P0134. Ale to są krótkie akcje tak jakby się sonda zawiesiła na chwile.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group