To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Olej silnikowy do Galanta EAxx

Anonymous - 27-06-2007, 00:27

Na fakturze mam jednak Castrol TWS / w rozmowie slownej z mechanikiem padl termin 10w40- jescze jedna niewiadoma/.Rano sprawdze na metce przy silniku.
swinks_UK - 27-06-2007, 09:41

Hm... Castrol mówisz...
Następnym razem próbuj Mobila. Ja dość długo zalewałem Castrolem syntetykiem i popychacze mi grały, teraz jest Mobil i względna cisza. Zresztą poczytaj na forum o popychaczach w GDI, gdzie dyskusja sprowadza się do oleju.
Nie kojarzę też Castrola TWS. Raczej GTX, który jest półsyntetykiem, lub Magnatec który jest albo syntetykiem, albo półsyntetykiem. Klasa 10W40 też raczej chodzi w półsyntetykach. Cena też - jak za Castrola Edge Racing 0W30 tutaj w W. Brytanii. Troche dużo wg. mnie.
Cóż, następnym razem polecam wzmożoną czujność. Niby to szczegóły i detale, nieistotna sprawa, ale może pomoże komuś na przyszłość.

Anonymous - 27-06-2007, 15:34

Cos o nim na google mozna wyczytac.Rekomendowany do BMW ,moto sport formula syntetyk 10w60,do silnikow bardzo wysilonych.Sledze temat olejow do GDI.
Anonymous - 27-06-2007, 16:47

Jest specjalny olej Shella do GDI 10W30 półsyntetyk .
Anonymous - 28-06-2007, 09:40

Tam gdzie robilem,mowia ,ze wszystkie GDI zalewaja tym castrolem.Silnik wydaje sie pracowac w miare cicho.Natomiast na faktorze z Niemiec widze,ze zalewany byl Shellem full syntetyk.
novy - 05-07-2007, 15:47

Ja mam obecnie olej 5W30 przy 150kkm. Chce go wymienic, ale nie wiem czy wlewac ten sam, czy zamienic na 10W30 lub inny? :?: Co radzicie? :idea:
Krzyzak - 05-07-2007, 16:22

szukaj 5W30 w takim razie - moze drogo, ale na 15 tkm spokoj (i nie bedziesz sie martwil o popychacze)
Anonymous - 06-07-2007, 08:50

Ja bym raczej polecil 5W40 szczegolnie jesli chcesz zeby jezdzil na nim w najblizszym czasie - mam nadzieje, ze jeszcze bedzie gorace lato, a teoretycznie index 40 oznacza, ze olej utrzymuje swoje wlasciwosci do +35st.C
novy - 06-07-2007, 08:59

Simones napisał/a:
Ja bym raczej polecil 5W40 szczegolnie jesli chcesz zeby jezdzil na nim w najblizszym czasie - mam nadzieje, ze jeszcze bedzie gorace lato, a teoretycznie index 40 oznacza, ze olej utrzymuje swoje wlasciwosci do +35st.C


a co z gęstością? Czy 40 nie jest gęstrzy od 30? Nie będzie żadnych problemów z popychaczami (czytałem na forum, że komuś zaczeły stukać po takiej zmianie)? No i jak to jest: im starszy silnik tym pierwsza cyfra powinna być wyższa czy druga (5W30 - pierwsza cyfra 5, druga 30)?

czekoladka_1981 - 06-07-2007, 09:54

Tu masz podział:

Mobil 1 Rally Formula 5W50 - syntetyk API - SJ/CF EC 184 -54 st.C 12mg KOH/g
Mobil 1 0W40 - syntetyk API - SL/CF EC II 196 -55 st.C 9mg KOH/g
Mobil 1 Turbo Diesel 0W40 - syntetyk API - CF/SJ EC 196 -55 st.C 9mg KOH/g
Mobil Super SuperSyn 5W50 - syntetyk API - SL/CF 184 -54 st.C b.d
Mobil Super S 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 155 -36 st.C 10mg KOH/g
Mobil Super 15W40 - mineralny API - SJ/CF 137; 127 -27 st.C; -26 st.C 10mg KOH/g

Anonymous - 06-07-2007, 12:45

novy, przedewszystkim to jaki masz przebieg (na ile jest on prawdziwy) i czy pali Ci olej lub ew. jakies wycieki :?: Jesli odpowiedzi na te pytania brzmia nie, a przebieg masz nie wiekszy niz 200kkm to jesli chodzi o te oznaczenia, o ktore pytasz dobieraj raczej do pory roku (temperatur). Generalnie im wyzsze liczby tym gestszy olej, ale te stosuje sie raczej w przypadku silnikow starszych lub "kulejacych".
Natomiast popychaczami nie przejmuj sie wogole, bo jest na to lekarstwo (o ile naturalnie nie sa w takim stanie, ze nadaja sie tylko do wymiany, co Ciebie nie dotyczy jesli ich obecnie nie slyszysz). To lekarstwo (dla mnie bylo optymalne pod katem skutecznosci i ceny) to Ceramizer AutoRepair - nakladem 50PLN zapomnialem o popychaczach, ktore byly slyszalne na zimnym silniku.

novy - 06-07-2007, 13:18

Simones napisał/a:
novy, przedewszystkim to jaki masz przebieg (na ile jest on prawdziwy) i czy pali Ci olej lub ew. jakies wycieki :?: Jesli odpowiedzi na te pytania brzmia nie, a przebieg masz nie wiekszy niz 200kkm to jesli chodzi o te oznaczenia, o ktore pytasz dobieraj raczej do pory roku (temperatur). Generalnie im wyzsze liczby tym gestszy olej, ale te stosuje sie raczej w przypadku silnikow starszych lub "kulejacych".
Natomiast popychaczami nie przejmuj sie wogole, bo jest na to lekarstwo (o ile naturalnie nie sa w takim stanie, ze nadaja sie tylko do wymiany, co Ciebie nie dotyczy jesli ich obecnie nie slyszysz). To lekarstwo (dla mnie bylo optymalne pod katem skutecznosci i ceny) to Ceramizer AutoRepair - nakladem 50PLN zapomnialem o popychaczach, ktore byly slyszalne na zimnym silniku.


Simones, dzieki za odpowiedz. Przebieg mam 150kkm, ale oczywiscie glowy nie daje ze tyle jest. Natomiast na pewno nie ma wiecej niz 200-250kkm jesli wnioskowac po zuzyciu elementow w srodku i na zewnatrz. Nie wiem czy mi pali olej, bo zrobilem do tej pory ok 1500km i stan jest ten sam (sprowadzilem go tydzien temu). A jesli chodzi o popychacze....to tak naprawde nie wiem jak maja stukac :) Pamietam jak stukaja zawory w duzym fiacie gdy sa nie wyregulowane, ale nie wiem czy to jest to samo :P Jesli tak, to mi nie stukaja :axe:
Niebawem mam nadzieje spotkac sie z Krzyzakiem ktory moze bedzie umial powiedziec czy slychac te popychacze czy nie:)
A z tego co piszesz to wydaje mi sie, ze dobrym wyborem bedzie 5W40 ze wzgledu na jazde w wiekszosci po miescie i zblizajace sie lato.

akbi - 06-07-2007, 14:20

jak już tu piszecie o oleju, to mam pytanie ...
Czy mogę zmienić olej z 10W40 na 5W40 :?:
Obecnie silnik ma przejechane 170tys, olej bierze ...tak ok pół litra na 10tys

Wiem że nie wymienia się generalnie oleju na rzadszy, ale co myślicie o takim przypadku??

saphire - 06-07-2007, 15:42

Tak mała zmiana nie powinna mieć wpływu na silnik - ja eksperymentowałem w Corsie pomiędzy 0W40/5W40/10W40 i zdecydowanie nie było wpływu na cokolwiek no może z wyjątkiem faktu że 0W był za rzadki jak na Corsę i pochłaniała go nazbyt wiele więc finalnie otrzymała 5W40 i tak już zostało. Sam teraz mam w GDI 5W50 i nic kompletnie nie ubywa.
Anonymous - 06-07-2007, 17:53

Simones napisał/a:
To lekarstwo (dla mnie bylo optymalne pod katem skutecznosci i ceny) to Ceramizer AutoRepair

Zazdroszcze.... :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group