To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Check engine i wóz w trybie awaryjnym - Cari GDI

vivare - 15-06-2013, 18:17

A czy problem przypadkiem nie tkwi w przepływomierzu?
To co opisujesz to tak mniej lub więcej typowe objawy tego jak że niepotrzebnego nikomu ustrojstwa :)

P1221 jak by rozbic na dwa (czyli błąd 12 i 21)
12. Mass air flow (MAF) sensor, karman vortex airflow meter
21.(ECT) sensor chłodzenia temperatury

volve - 17-06-2013, 08:43

Adames_80 napisał/a:
Po badaniu komputerowym wyszedł błąd P1221.


Czyli błąd TPS pierwszy kanał (nie mam teraz tablicy błędów, ale chyba dobrze wyskoczyło na google). Sprawdź najpierw, czy kabelek się nie poluzował itp. Później niestety musisz albo przejrzeć forum (jest parę rzeczy, które mogą powodować ten błąd), albo przejrzeć manuala, albo udać się do Bartka (dalej zajmuje się przepustnicami, ma serwis Mitsumaniaków w Warszawie).

vivare napisał/a:
P1221 jak by rozbic na dwa (czyli błąd 12 i 21)
12. Mass air flow (MAF) sensor, karman vortex airflow meter
21.(ECT) sensor chłodzenia temperatury


Kodów czterocyfrowych nie rozbijasz na dwa człony :D Masz tablicę kodów i stamtąd odczytujesz co dany kod oznacza.

Bizi78 - 17-06-2013, 19:14

P1221 - throttle valve position feedback system
czyli coś z zaworem przepustnicy :? .
http://forum.mitsumaniaki...highlight=p1221

Adames_80 - 20-06-2013, 15:39
Temat postu: PROBLEM ROZWIĄZANY
PROBLEM ROZWIĄZANY
Chodziło o magnesy od przepustnicy.
Jeden z nich był połamany na 4 części !!!! i tylko kawałkami trzymał się przepustnicy dzięki czemu jeszcze mogłem jakoś jeździć.
Wielkie dzięki dla Bartka który błyskawicznie podjął się naprawy przepustnicy.
Elegancko wszystko posklejał.
Po montażu skorygował jeszcze napięcie na TPS na 0.5V(było ustawione na ok. 0.4V).
Nauka obrotów i samochód śmiga aż miło.

Pozdrawiam

Adames_80

Bartek - 20-06-2013, 16:29

Adames_80 napisał/a:
PROBLEM ROZWIĄZANY


Miło to czytać :)

Adames_80 napisał/a:
było ustawione na ok. 0.4V


Dokładnie na 0.45, co na gorąco dało CE ;)

Agata23 - 14-08-2013, 17:22
Temat postu: czy to przepustnica??????????
Witam sredecznie


Bardzo proszę o pomoc. Mechanicy nie dają rady. Mam Carisme 1,8 GDI z 2001r od roku, w listopadzie zeszłego roku wymieniłam rozrząd, miesiąc później zapaliła się żółta kontrolka silnika, autko nie miało mocy, mechanik przeczyścił przepustnice, jeździło ok 2 tygodni, ponownie autko zaczęło się psuć obroty falowały, kontrolka "mrugała", zmieniłam mechanika, kolejny stwierdził ponownie zepsutą przepustnicę, ok, wysłana została do regeneracji, okazało się że autko chodzi tylko na 2 cylindy, ok, zostały wymienione na sprawne, po regeneracji przepustnica przeszła adaptacje, pojeździłam miesiąc, ponownie te same objawy, wysłano przepustnicę na ponowną regeneracje już do innego pana, autko jeździło ale przy przyśpieszaniu jakby traciło moc, a za chwilę ją odzyskiwało, mechanicy zrobili ponowna adaptacje, pojeździłam 2 tygodnie, ponownie falowanie, kontrolka, ponowna adaptacja się nie udała, i tak ciągle od stycznia aż do czerwca, ponowna zmiana mechanika, podobno sprawdził autko na innej dobrej przepustnicy i stwierdził że to nie przepustnica, tylko pompa paliwowa, ponowna zmiana mechanika ze względu na przedłużający sie czas oczekiwania na jakiekolwiek działania ze strony tego Pana, kolejny mechanik stwierdził, że ta przepustnica regenerowana jest zepsuta i że autko chodzi ponownie na 2 cylindy, żeby zrobić szybciej autko kupiłam używaną przepustnicę, niby super autko odebrałam sprawne, lecz niestety pojeździłam tydzień i ponownie kontrolka falowanie obrotów. Autko ponownie u mechanika. Komputer nie wykazywał żadnych błędów. Chciałam opisać jak najdokładniej sytuacje, męczę się z mechanikami od ponad pół roku. Proszę ratujcie.

Bizi78 - 14-08-2013, 17:28

Agata23 napisał/a:
pojeździłam tydzień i ponownie kontrolka falowanie obrotów. Autko ponownie u mechanika. Komputer nie wykazywał żadnych błędów.

Pewnie fachowcy nie dali rady się podłączyć do kompa i gadają bzdury :mrgreen: .
Skoro pali się check to musi być jakiś błąd :wink: .

Popytaj w dziale regionalnym może ktoś z MM Ci pomoże w diagnozie :D .

robertdg - 14-08-2013, 18:01

Skontaktuj się z deejay
Agata23 - 15-08-2013, 20:48

ech, nie za wielką pomoc dostałam
Bizi78 - 15-08-2013, 21:01

Agata23 napisał/a:
ech, nie za wielką pomoc dostałam

Dostałaś namiar na jednego z najlepszych speców od miśków we Wrocku i to jeszcze mało :? .
Nikt z forumowiczów nie jest wróżbitą i nie wywróży Tobie co masz wymienić na odległość :doubt: .

Agata23 - 19-08-2013, 21:05

Ok, ok, dziękuję bardzo. Kontaktowałam się. Sorki i dzięki.
Specjalford - 14-12-2015, 10:30

Witam dołącze do tematu też mam taki błąd p1221 i samochód chodzi na wolnych tylko na środkowe dwa cylindry mała reakcja na gaz plus skakanie obrotów do 2000tyś to będzie uszkodzona przepustnica? auto pinin 20 2000rok
Bartek - 14-12-2015, 12:59

Specjalford tak, książkowe objawy
Specjalford - 14-12-2015, 15:40

Bartek, no wsumie coś wcześniej miał przymulenia ald dobra bo czas goni a klient się nie cierpliwi jakiś nr telefonu adres do wysyłki itp podaje swój 795607903
Kojot13 - 09-09-2018, 00:57

Witam. Odgrzewam kotleta :) jaki klej polecacie do przyklejania magnesów?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group