To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant VR-4 TypeS Shadowline - Veronika

gres - 22-04-2009, 13:29

nabassu masz 405 mi16 ?
nabassu - 22-04-2009, 13:38

mam tiptronic.
mam mi16, ktore juz w zasadzie jest tylko z nazwy, bo ma silnik od 406 2.0 8v turbo. 150 koni seria, bedzie 170.

swinks_UK - 22-04-2009, 17:05

Tak się obawiałem.
Twój cel 350 kucy na Tiptronicu, hm... bedziesz i tak wymieniał na manuala jeśli chcesz osiągnąć ten cel. Praktycznie wszystkie wzmocnione VRki z CVR4 to manuale, a za bezpieczną granicę dla Tipa przyjmuje się 310 koników (z odrębną chłodnicą oleju).

To jeszcze mnóstwo pracy przed tobą, której nie wymieniłeś: pompa paliwa, większe wstryskiwacze, intercooler, aku do bagażnika i went w masce na przemieszczony filtr powietrza, boost controller, brembo na kołach, kabelki HT Magnecora, kute graty do silnika...itp.

Powoli, powoli... a zrobisz bestię :D

kochajj - 22-04-2009, 20:46

swinks_UK napisał/a:
Tak się obawiałem.
Twój cel 350 kucy na Tiptronicu, hm... bedziesz i tak wymieniał na manuala jeśli chcesz osiągnąć ten cel. Praktycznie wszystkie wzmocnione VRki z CVR4 to manuale, a za bezpieczną granicę dla Tipa przyjmuje się 310 koników (z odrębną chłodnicą oleju).

To jeszcze mnóstwo pracy przed tobą, której nie wymieniłeś: pompa paliwa, większe wstryskiwacze, intercooler, aku do bagażnika i went w masce na przemieszczony filtr powietrza, boost controller, brembo na kołach, kabelki HT Magnecora, kute graty do silnika...itp.

Powoli, powoli... a zrobisz bestię :D

Większ część twojej wypowiedzi do bzdura :) .... jezdzą tiptroniki z mocą ponad 300kW ATW...

co do wymienionych gratów to połowa jest zbędna... np"intercooler, aku do bagażnika i went w masce na przemieszczony filtr powietrza, boost controller, brembo na kołach, kabelki HT Magnecora, kute graty do silnika...itp."

nabassu - 23-04-2009, 08:55

brembo i tak sie zrobi kiedys.
o pompkach, wtryskiwaczach i duperelach wiem.
automat podobno do 400 daje rade.
maski nie bede cial :) nie ma bata.
poszukuje tylko podwojnych zawiasow do maski, tak zeby przy podszybiu uchylala sie na 5cm. w nissanach tak robia do driftu zeby maski nie kaleczyc. gorace powietrze ucieka sobie przed szybe.
zawiasil jest taki sprytny ze za jednym nacisnieciem mozesz miec stock i uchylenie, nic na stale.

swinks_UK - 23-04-2009, 13:22

Weź zawiaski od Skyline. Przy niewielkiej przeróbce powinny podejść.

Maciek jeśli dalej mierzysz w 350+ bhp to nie słuchaj Kochajj'a :wink:
Oczywiście mówimy o 350+ bhp nominalnej mocy (ATF - at the flywheel).
CO do 350+ ATW to jestem więcej niż sceptyczny. Moc ATW (na kołach, z wyliczeniami Bena z Eurospec, w przypadku 350 bhp byłoby jakieś 465 BHP nominalnej (uproszczony wzór z Eurospec: (ATW + 22 do 25%) + 7% = nominalna ATF) gdzie 22 do 25% to straty na napęd AWD i 7% na Tiptronic.

Póki co znam w UK tylko wersje manualne z taką mocą, zresztą wszystkie pokazywane od święta na torach i spędzające całe życie w warsztacie w naprawach. Żadna z nich nie jest napędzana standardowymi turbinami TD03, wszystkie to TD04 po niezłej rzeźbie. Kieran i NickMann próbowali osiągnąć w swoich A/T 400+bhp, ale okazało się, że bez bardzo wydajnej osobnej chłodnicy płynu ze skrzyni nic z tego, bo płyn momentalnie gotuje się pod 110C i konwerter ulega zmieleniu.
Miałem zresztą okazję robić Kieranową "Ariadnę" z Eric'em (amnbrueckner) Glennem (WODJNO) i Muirem (AncientOfMu) w marcu.
Można bezpiecznie podciągnąć moc do tych nominalnych 350+ bhp (flywheel), dalej ryzykujesz tym, że auto spędzi 95% żywota w warsztacie, a chcesz chyba nim jeździć.
Ja jak byłem na początku kwietnia na klubowym Rolling Road Day w Eurospec miałem 223bhp ATW przy 12psi na turbinach. Póki co, nie ma co molestować auta, choć intercooler już jest na granicy wydajności.

Poza tym dobry interes zrobisz wydając te 20GBP za membership w klubie. Na pewno Nick Mann, Benh i Turbo_Steve podpowiedzą ci idealnie co dalej robić, w końcu sami wypuścili ze swych rąk kilkanaście wzmocnionych VRek.
Poniżej masz kilka na szybko zebranych opinii z CVR4. Starałem się wybrać posty ludków co przemielili przez swe ręce po kilka upgrade'ów VR4. Myślę że przyda ci się przy planowaniu poszczególnych modów:
Kieran (14/10/2007):
The tiptronic gearbox can cope with around 350bhp without major issues - the two big things to watch are keeping it cool and also the output shaft can break, as it does on the lancer EVO - if you 'Launch' the car you are at more risk of this happening.
The standard VR-4 rods appear to be the weak link and several members have bent them, but this has usually been part of a bigger failure.
Turbos - They'll push 1.0-1.1 bar, Though anything 1.1 bar or above will shorten their life and they will self destruct at about 1.3 bar.
Pistons - The ringlands break if they run lean and it doesn't take a lot to damage them.
Fuelling - the standard 390cc injectors seem to cope with what most people need, especially if using the standard turbos. The cars are also mapped to run VERY rich and AFRs of 10:1 are common at high revs on full throttle.
Sparkplugs - Go one or two heat steps colder if you're pushing up the boost.
In summary - provided you keep the gearbox cool and keep detonation under control, most members on here seem to find that around 310~350bhp is a reliable power output. Unfortunately, anything beyond that is still somewhat of an unknown, though a number of members are working on it - Some openly, some behind an iron curtain of silence!

Caveman (25/9/2008):
Got my car back from Zen Performance yesterday after they fitted and mapped the Autronic SM4 onto the car with supporting mods:

- Fujitsubo Super Legalis R 3" exhaust
- Pro Shop Ida downpipes
- Replaced std piping with silicone piping
- Large 600x300x76mm intercooler fitted
- 255 fuel pump
- Colder plugs
- Replaced boost solenoid for 3 way solenoid
- Dry cell battery in boot
- Removed maf and added custom intake piping and K&N cone filter
- Installed ATF cooler
My car is an Auto and so they had to keep the std ECU to control the gearbox function, but all other signals are now controlled by the ECU.

Based on Brad Cs excellent results I was hoping to get close to his figures, taking into account the extra 7% auto gearbox losses, but despite trying their hardest, and changing the solenoid so that the car now peaks at 1.3 bar, the car is managing 245 bhp ATW.


Nutter_John (17/11/2007):
Brakes , exhaust , air filter ( and a cold air box ) , battery in the boot , boost controller , fuel controler , fuel pump , FPR , injectors , AFR meter

With all the above done you should push 350 , a few things like injectors and fuel pump /fpr are not totally needed for bigger power but it will mean you can map out the fuel cut with out using a fpr

Sreahc is your friend on here as most of this stuff is noted already , as for the fuel controller I wouldf suggest somehitng like a mapecu2 which gives you boost , fuel and timing control


Nick Mann (18/11/2007):
Okay - so the main things that affect power are:

Air.
Fuel.
Ignition.

To get more air, firstly allow the car to breathe more easily. Exhaust mods should be first on this list, then a boost controller (allows you to increase the pressure from the turbos) then an intercooler (cools the turbo-charged air down to make it more dense again). Finally, the mother of all upgrades is bigger turbos. This is a major re-fit on a VR4 and not to be entered into lightly.
Getting more fuel is easier - A bigger pump (more flow and more pressure) a Fuel Pressure Regulator (FPR - allows you to control the increased pressure) bigger injectors (more fuel can be thrown in to the cylinder in a given time) and a piggy-back computer (allows you to increase/decrease the injector cycle to get optimum mixture).
Ignition - the biggest thing is timing adjustment, which can normally be done throught the piggy back computer, but also make sure your plugs and leads are in good condition.

I am not saying what is best and what is not, but if I had money to play with, a standard VR4 and a lack of mechanical aptitude, I would get a custom Stainless exhaust with several in-line mufflers and then give the car to Eurospec and ask for them to fit an intercooler, fuel pump & injectors & FPR and then fit and set up a MAP2 ECU.


Acha, Tomek, jak chcesz przenieśmy dyskusję do naszego działu bo moim zdaniem mylisz pojęcia.

Maćku, pamiętaj MASZ ZROBIĆ TAK by to twoje cudeńko było niezawodne, jeździło na codzień i na niecodzień na torze pokazywało diabełka :D . Powolutku dokładaj mody, zobaczysz, że zanim się obejrzysz będzie zrobione. Zresztą wszystkie mody nie są jakoś specjalnie trudne do zrobienia. Acha, splitter na wydechu to raczej estetyczna sprawa, chyba nawet Glenn ma wciąż jeszcze swojego na sprzedaż, bo ma go dość :wink:
Trzymam kciuki!

A jak chcesz tanio mieć 350+ ATW, to moim zdaniem lepiej byłoby zainwestować w:
Toyota Soarer 2.5T / Aristo Vertex
Nissan Skyline GTS-T
Supra Mk3 i 4 TT
BMW E39 M5
Mitsi GTO VR4
Szczególnie Toyoty znacznie taniej wychodzą od VR4.
Mam nadzieję, że nie zanudziłem cię tym długawym postem :mrgreen:

kochajj - 23-04-2009, 14:24

swinks_UK napisał/a:

Maciek jeśli dalej mierzysz w 350+ bhp to nie słuchaj Kochajj'a :wink:

Acha, Tomek, jak chcesz przenieśmy dyskusję do naszego działu bo moim zdaniem mylisz pojęcia.



o jakich pojęciach piszesz bo zgłupiałem... dalej twierdze ze do końca nie wiesz o czym piszesz... poczytałeś coś tam na CVR4... ale czy do końca rozumiesz co przeczytałeś ...

nabassu - 24-04-2009, 08:40

Dzieki za lekturę.
Lubie chlonac wiedze techniczna :)
350 HP chodzilo mi o podniesienie mocy stockowej 280. rozumiem ze jest ona na kole zamachowym?
idealem bylo by zrobienie 333 HP :)
Generalnie chcialbym aby podkrecenie zrobilo sie ze tak powiem samo, wymienie wydech, dolot, troche podbije doladowanie i mapy i co bedzie po tym to bedzie. w ten sposob.
wydech to mus, to ma hałasować :twisted:
to ile ma VR na kolach? bo nie 280 jak sadze.

a, do krecenia sie kupi Evcie kiedys. 800 kucykow :D
swoja droga, ciekawe ze zedowa czworke da sie bardziej skatowac niz 2,5 v6. wielki problem uzyskac 400 koni u nas, a lacnery cyk cyk i potwor

Hubeeert - 24-04-2009, 09:30

nabassu napisał/a:
swoja droga, ciekawe ze zedowa czworke da sie bardziej skatowac niz 2,5 v6. wielki problem uzyskac 400 koni u nas, a lacnery cyk cyk i potwor

Nie chodzi o to co się da bardziej tylko o to co się robi częściej.
Poza tym - do VR4 nikt nie zakładał bebechów do sportu skoro to miał być samochód typu szybki dupowóz.

nabassu - 24-04-2009, 09:56

no w sumie racja.
szybka limuzyna :)
ile ma manual do 100? mierzylem ostantnio, rowne 7s ma moj automat, ale alfa 156 GTA z 3 kumplami mnie obleciala :D 250 koni, przod naped, N/A

Owczar - 24-04-2009, 12:30

Maciek, a czemu Veronika? ;)
gres - 24-04-2009, 13:26

nabassu napisał/a:
mam tiptronic.
mam mi16, ktore juz w zasadzie jest tylko z nazwy, bo ma silnik od 406 2.0 8v turbo. 150 koni seria, bedzie 170.



to czemu zmieniałeś :) Mi16 miały od 150 - 170 km seryjnie :)
Ja jeździłem mniejszym bratem 1,9gti a dokładniej rallye z silnikiem zdłubanym z głowicą kompem wtryskami z gti :) Niestety z mi16 ( w 205 siedzącym) miałem okazję sie sprawdzić tylko raz, niestety droga była tak fatalna że spadł mi filtr powietrza w połowie II biegu i z badania g. wyszło :(

nabassu - 24-04-2009, 13:27

bo musialo byc damskie na V.
a Victoria... oklepane :) VeRonik4.
potem sie okazalo ze zona Roberta ma tak na imie :D

Owczar - 24-04-2009, 13:52

Ciekawy zbieg okoliczności ;) A ona wie jak nazwałeś swój bolid? :P
kochajj - 24-04-2009, 14:31

zdrowy manual i automat mają 5.9-6.0 do 100km/h... czym mierzyłeś????


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group