To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Korektor siły hamowania

Krzyzak - 04-05-2011, 06:56

Jackall napisał/a:
możesz zapomnieć o mniejszych felgach niż 16-17 cali

tarcze 276 i jarzma do nich spokojnie mieszczą się w 15" (i jest to min. do tego zestawu)

swinks_UK - 04-05-2011, 08:24

Jackall napisał/a:

Sorki że pytam ale skąd weźmiesz takie tarcze :?: Jeżeli z EVO to robertdg podał szacowany koszt takiej zabawy.

Już ma odpowiednie zaciski ode mnie :P

Jackall napisał/a:

I teraz pytanie czy wszystkim albo większości z nas padły korektory siły hamowania czy fabryka tak wymyśliła?!?

Fabryka tak wymyśliła. :wink:
Jak wyrównasz przód z tyłem, to ze względu na większą skuteczność przodu (większe hamulce i klocki) auto będzie nurkować przodem.

anwi - 04-05-2011, 09:30

tak naprawdę czekam na opony (18"),w zimę miałem modzić z hamulcami, ale nie udało mi się sprzedać moich 15 alusów z oponami wiec czekałem do lata, mam już cały zestaw przygotowany na przód, dzięki pomocy swinks_UK za co bardzo mu dziękuję:)


swinks_UK też odczuwasz ze tył gorzej hamuje?? bo coraz więcej za tym przemawia aby go wyrzucić,

Jackall - 04-05-2011, 20:43

robertdg napisał/a:
w galancie nie ma typowego korektora jest to zawór proporcjonalny

Wiem, że tak to się poprawnie nazywa - użyłem skrótu myślowego :P
a na marginesie to słabą proporcję mają te zawory proporcjonalne :evil:


Krzyzak napisał/a:
tarcze 276 i jarzma do nich spokojnie mieszczą się w 15" (i jest to min. do tego zestawu)

To też wiem bo mam takie tarcze (276) u siebie w komplecie z 15" felgami i pasi :mrgreen:
Fiole1 pisał o tarczach 294mm a te na pewno w 15" się nie zmieszczą, IMO 16" będzie minimum pod warunkiem, że jarzma i zaciski nie są jakoś mocno rozbudowane.
Sam zainteresowany pisze o 18" więc tam spokojnie się wszystko pomieści.

Juiceman - 04-05-2011, 22:42

Jackall napisał/a:

To też wiem bo mam takie tarcze (276) u siebie w komplecie z 15" felgami i pasi :mrgreen:
Fiole1 pisał o tarczach 294mm a te na pewno w 15" się nie zmieszczą,



A jakie są tarcze w carismie poliftowej z 2002?

anwi - 05-05-2011, 07:58

według IC 281mm
Zhan - 05-05-2011, 18:47

Tak się zastanawiam nad grzebaniem w tym korektorze i sobie myślę, że ten kij ma dwa końce... Boje się czy jak się zmieni rozkład sił dając więcej na tył to nie zaczną się z kolei problemy z tylnymi tarczami, które w porównaniu z przodem są bardzo mizerne. Może ktoś się na tym zna i potrafi oszacować jaką siłę hamowania może znieść tył w Galancie?
sveno - 08-05-2011, 19:58

i ja się podepnę pod temat, nie zdawałem sobie sprawy z problemu, bo jeszcze sam nie robiłem przeglądu w moim galu, a dziś sprawę przedstawił mi Jackall, pokazując ledwo przytarte tylne tarcze w moim galu :shock: , także sądzę, że u mnie też będzie problem z siłą hamowania. Co do kombinowania z zaworem to mam mieszane odczucia. Problem widać nie leży w jednostkach a w całej serii, skoro zrobiła tak fabryka to znacz, że ktoś to policzył i tak ma być (bo np. zwiększenie siły na tył poskutkuje ciągłą ingerencją ABSu przy nawet lekkim hamowaniu), z drugiej strony hamulce na przodzie w serii PFL też niby ktoś policzył i zrobił to źle :) więc może warto poprawić fabrykę i tym razem. Co do wytrzymałości tarcz tylnych to chyba nie powinno być większego problemu, bo tak czy inaczej zawsze przednie hamulce będą bardziej obciążone (chyba, że ktoś jest pasjonatem jazdy na wstecznym z dwoma kowadłami w bagażniku :) ) z tego co wiem, to kolega Owczar ma Avanca po drugim lifcie do rozbiórki, może niech on wymontuje swój zawór i pożyczy komuś na testy? Ewentualnie potem sprzeda :biggrin:
robertdg - 08-05-2011, 20:15

sveno napisał/a:
kolega Owczar ma Avanca po drugim lifcie do rozbiórki, może niech on wymontuje swój zawór i pożyczy komuś na testy?
albo niech sam sprawdzi, czy jest możliwośc regulacji przepływu, ewentualnie, czy cząsteczki płynu nie osadzają się na kanałach, zawęzająć tym samym owe kanały i tworząc niedrożność.
adt81 - 08-05-2011, 21:18

ja również się podepnę - u mnie z kolei wygląda to tak: od zakupu widziałem że tylna prawa tarcza jest słabo przetarta i są na niej wżery natomiast lewa ładnie błyszczy. Przy okazji zmiany klocków okazało się że tam dawno chyba nikt nie zaglądał, zapieczone itp. (autko stało jakiś czas). Oczyściłem, nasmarowałem ale to nie pomogło - tarcza chyba jest lekko pokrzywiona bo jest lekkie pulsowanie pedału hamulca przy hamowaniu i przy obracaniu nią ręką słychać jakby w środku coś obcierało w jednej części - możliwe że ręczny ? . Po wymianie płynu widać że jest troszkę lepiej ale nadal większość tarczy ma wżery - tylko jakaś 1/3 jest trochę lepiej przetarta. Wygląda na to, że i u mnie coś nie halo z tym korektorem. Tylko co z tym zrobić - wymienić tarcze i liczyć że będzie ok ?
Hugo - 09-05-2011, 10:51

adt81 napisał/a:
możliwe że ręczny ?
Też mogą trzeć szczęki ręcznego.
tomrom - 09-05-2011, 13:04

adt81 napisał/a:
Tylko co z tym zrobić - wymienić tarcze i liczyć że będzie ok ?


Jak masz krzywe tarcze to lepiej je wymienić.

Sprawdzałeś może grubość tarcz, bo może być sytuacja tego typu, że są zjechane.

polaff - 25-05-2011, 23:02

Ja swoim skromnym i jeszcze mało doświadczonym w galu zdaniem się też wypowiem...

Jestem za jeśli chodzi o wywalenie / rozwiercenie tego (nie) proporcjonalnego zaworu.


Korektory są stosowane by uniemozliwić poślizg kół osi tylnej, a połączenie tego zaworu z mniejszymi i słabszymi hamulcami z tyłu... nie mam pojęcia.


Uważam, że statyczna regulacja sił hamowania i tak realizowana będzie za pomocą powierzchni ciernych (przód/tył) i dodatkowo pomoże ABS.

Martwi mnie i zastanawia tylko to, że mało prawdopodobne wydaje mi się, że Japończycy przez tyle lat powielali swój błąd, po niemcach mógł bym się tego spodziewać...

To kto chętny próby robić?

Ja jeszcze pogadam z moim mechanikiem co on o tym sądzi i jeśli będzie za to w najbliższym czasie (pewnie dopiero po urlopie) zamiast motać wieksze hamulce z przodu poprostu wymienie tarcze na nowe wraz z klockami i rozwiercę ten zawór.

Jak będą efekty to dam znać.

[ Dodano: 26-05-2011, 04:34 ]
Czy w systemie ABS galanta jest rozdział sił hamowania? Bo jeśli nie ma to zastanowił bym sie jeszcze czy po wymontowaniu tego "korektora" wogółe będą hamulce działały.

lukpaw - 26-07-2011, 15:08

czy ktoś poradził sobie z tymi słabymi hamulcami na tylnej osi, jezeli tak to opiszcie co robiliście i jaki byl wynik ostateczny, ja tez mam problem z nikim pedalem hamulca i slabym hamulcu z tylu, zaznaczam ze mam zalozone nowe klocki i przesmarowane wszystko a pomimo tego kola hamuja slabo
adt81 - 26-07-2011, 20:52

Wymieniłem tarcze z tyłu i dodatkowo jeszcze ręczny żeby dwa razy nie robić ale nadal jest coś nie tak ponieważ z lewej strony widać że nowa tarcza już zaczyna się ładnie przecierać natomiast prawa widać że nadal słabo - robią się paski zamiast ładnie po całości. Przyznam, że nie zmieniłem klocków ale te które miałem poprzednio są praktycznie nowe (przejechane ok 800km). Wiem, że klocki należy wymienić ale uznałem że te są jak nowe i teraz nie wiem co jest nie tak czy ten zawór a jeśli tak to co z nim zrobić czy może tłoczek ? Nie chcę na darmo kupować nowego kompletu klocków chyba że to na starej tarczy tak się zjechały chociaż patrząc na nie wyglądały na równe bo w zasadzie ledwo co hamowały na starej tarczy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group