[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] knock sensor
Anonymous - 19-10-2006, 15:34
Huh skoro tak:) np. mocowanie silnika mogłoby nie przechodzić przez rozrząd..w 4G15 trzeba zdjąć mocowanie by się normalnie poruszać przy nim. natomiast tylna łapa podtrzymująca blok też jest tak zrobiona że trzeba być dobrym gimnastykiem żeby ją odkręcić a potem przykręcić..nie znam się na tyle by wnikać w to jakoś głęboko, a po za tym nie o tym jest temat:) to był tylko przykład..
podsumowująć chodziło mi o to, że są pewne rzeczy które mogła fabryka zrobić lepiej, ale na własną rękę nie da się tego zmienić bo jest to za duży koszt, bądź też jest to nieosiągalne technicznie dla takiego szarego człowieczka:) więc w takich sytuacjach trzeba zostać przy takich rozwiązaniach.. mam nadzieję, że teraz zostałem dobrze zrozumiany Hubeeert:)
wracając do tematu ma ktoś jakąś szerszą lekturę o działaniu knock sensora?
harpagan - 19-10-2006, 16:00
W koncu wymienilem ten czujniczek i jestem zdecydowanie spokojniejszy ze jest on sprawny i na wlasciwym miejscu. Check zniknal a colcik stal sie zwawszy w wyzszym przedziale obrotow
Hubeeert - 19-10-2006, 18:20
sqbee, tak to jest jak sie nie ma service manuala. Polecam - działanie zgodne z nim ułatwia życie.
ROMEL - 19-10-2006, 19:39
Pisze całkiem OBIEKTYWNIE...
Nie ma lepiej przemyślanych "kontrukcji" bardziej technologicznych niż Japońskie wypociny... wiedzmy o jednym że Japończycy generalnie poprawiali i mooocno przerabiali projekty...sa w tym mistrzami... do tego jeszcze jak sobie chłopaki ze skośnymi oczkami zażucili system jakościowy 4M Matrix, lub starszy system Rybka i jej ości... lub jeszcze co innego.... to poprostu nie było bata a musiało być GIT.. nie jechali wszystkiego od początku... dlatego wszystkie problemy wieku dziececego "konstrukcji" mieli zasobą...
teraz gdy rynek jest mooocno nasycony władzę nad zabawą wzięły oszczędności - i właśnie dlatego słuchamy od czasu do czasu o problemach - wycofywaniu autek z rynku itd... ostatnia sprawa to np: wycofywanie jakiejś tam parti Yarisów... dlaczego... a bo przegieli pałę z oszczędnościami... na pewnym pod-zespole - ups.. wiecej nie mogę napisać... sam pracuje w motoryzacji i dla motoryzacji...produkujemy podzespoły dla TRW, Continental,Bosch....więc wiem jak jest...
Mimo wszystko przy "Japończykach" pracuje sie bardzo przyjemnie... kolega który tu narzeka... ehhh - porobiłbyś przy jakims francuzie albo dresswagenie nawet fordzie... to byś takich banialuk nie pisał.. bez urazy
Pozdrówka
Hugo - 19-10-2006, 19:57
ROMEL napisał/a: | porobiłbyś przy jakims francuzie albo dresswagenie nawet fordzie... |
Naprawiałem wiele aut, ale bardziej kretyńskich rozwiązań jak w fordzie i francuzach nie da się zastosować. dreswageny akurat nie są aż tak toporne w naprawach moim zdaniem.
ROMEL - 19-10-2006, 20:38
Hugo... potwierdzam... zgadzam sie z Tobą... jak najbardziej...
Mimo wszystko troche dresswagenom brakuje do kitakców
PZDR
Anonymous - 20-10-2006, 10:54
hehe, mam service manuala..i ja nie mówie że japończyki są be jeżdże nim, jeździłem też toyotą, po prostu te samochody są bardziej niezawodne..chociaż niestety trafiłem na nieuczciwego sprzedawcę z obecnym mitsu i sam go musze doprowadzać do stanu w jakim powinien być przed kupnem i dlatego jestem ciut sfrustrowany tym samochodem, i piszę po prostu o własnych spostrzeżeniach..nie ma jak niewinna rozmowa o knock sensorze
ROMEL - 20-10-2006, 11:48
Frustracja powinna byc skierowana do poprzedniego właściciela...a nie do auta....
Anonymous - 20-10-2006, 14:05
łatwo powiedzieć
Hubeeert - 20-10-2006, 17:21
sqbee napisał/a: | hehe, mam service manuala.. |
Jak ściągnąłeś go z naszego forum to nawet wiem kto go (część elektryczną) zeskanował a mechaniczną od Kolegów z forum www.4g61t.org załatwił.
saphire - 20-10-2006, 19:43
ROMEL napisał/a: | Frustracja powinna byc skierowana do poprzedniego właściciela...a nie do auta.... |
Tak, tak... Autko nie kochane odwdzięcza się tym samym...
Krzyzak - 21-10-2006, 22:06
ROMEL napisał/a: | Mimo wszystko troche dresswagenom brakuje do kitakców |
ale temu, kto wymyślił wymianę żarówki H1 od strony pasażera w Colcie C5x, to bym uciął j...a - żeby trzeba było wyciągać zbiornik spryskiwaczy, który jest blokowany przez 2 pompki... wzdryga mnie na myśl, jak próbowałem spuścić płyn - smak metanolu...
Hubeeert - 21-10-2006, 22:20
Było aku wyjąć wtedy jest łatwiej
tomusn - 22-10-2006, 19:56
Krzyzak napisał/a: | ale temu, kto wymyślił wymianę żarówki H1 od strony pasażera w Colcie C5x, to bym uciął j...a - żeby trzeba było wyciągać zbiornik spryskiwaczy, który jest blokowany przez 2 pompki... wzdryga mnie na myśl, jak próbowałem spuścić płyn - smak metanolu... | wiem że to już OT, ale ja spuszczałem płyn przez pompkę, tę od strony akumulatora. po ściągnięcu wężyka płyn sam wyleciał.
rafq - 01-06-2007, 01:41
Czy knock sensor może się zepsuć...?
|
|
|