[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód
kochajj - 10-04-2008, 07:55
SE szły od 98... wiec od razu zachaczyły o lifting...
krzysio1972 - 10-04-2008, 12:05
No to małe podsumowanie swapu.
Ogólnie jestem zadowolony, samóchod hamuje wyraźnie lepiej, tzn. hamulce są sprawniejsze, mogę wielokrotnie ostro hamować i nie widać różnic. Za każdym razem czuć, że hamuję, większe tarcze i klocki powodują jednak, że ciężej hamulce przegrzać, a jak do tego dojdzie jeszcze większa wytrzymałość to będzie cudnie.
Samochód przeszedł przegląd techniczny, diagnosta do hamulców nie miał zastrzeżeń.
Wracając do tematu kolektora siły hamowania, mam rzeczywiście kombi z tyłem samopozoimującym. Nie sprawdzałem drogi hamowania, bo nie bardzo mam z czym porównać. Samochód nurkuje jak poprzednio, co wg mnie jest i było dobre, bo dociąża przód poprawiając hamowanie, abs też włącza się w tych samych okolicznościach i nie zauważyłem osłabienia hamowania z tyłu. Jednak biorąc pod uwagę doświadczenia Bartka raczej będę podążał w kierunku kompletnego swapu, czyli najprawdopodobniej jeszcze tyl i zmiany kolektora.
miszkin - 19-12-2008, 13:14
krzysio1972, i jak hamulce z perspektywy czasu? Faktycznie wolniej się zużywają? Wciąż jesteś zdania, że operacja warta świeczki?
No i co z tym tyłem - zmieniłeś już?
PiotrBe - 19-12-2008, 13:47
krzysio1972 napisał/a: | samóchod hamuje wyraźnie lepiej, tzn. hamulce są sprawniejsze, mogę wielokrotnie ostro hamować i nie widać różnic. Za każdym razem czuć, że hamuję, większe tarcze i klocki powodują jednak, że ciężej hamulce przegrzać, a jak do tego dojdzie jeszcze większa wytrzymałość to będzie cudnie. |
Wydajność hamulców mierzy sie poprzez zdolnośc całości do odprowadzenia ciepła. Większy hamulec - większa powierzchnia, szybciej oddaje ciepło, no i lepiej hamuje (trudniej przegrzać)
Tyle teorii.
CZytając temat - musze obadac jakie mam tarcze i wtrąćic swoje trzy grosze, bo ostatni serwis miałem robiony w MMC w germanii i zmieniane byly m.in. tarcze, klocki przednie.
Od tego czasu auto zrobiło bodajze 15 kkm (szacuje bo nie pamiętam) i nic nie bije, hamulce działają jak dzialaly w momencie zakupu (wrzesień), wiec warto sprawdzić co to jest. Zgodzę sie ze na taka wage i moc auta mogłyby być znacznie wydajniejsze, no ale cos sie dziapańczyki nie popisały.
Pozdrawiam
zenio86 - 20-12-2008, 23:40
kupujecie tarcze od volvo v/s40 2.0t, Maja 25mm wieksza srednice i pasuja jak ulal. Z zaciskiem sie musicie sami poglowic, ale nic trudnego i wychodzi bardzo skuteczny uklad hamulcowy, he
anwi - 21-12-2008, 13:32
ale 25mm większe przed liftem czy po lifcie i jak to cenowo wygląda?? testował juz ktos taki zestaw od Volvo??
Serek - 21-12-2008, 15:24
Raczej przed liftem, inaczej po co kupować tarcze Volvo skoro można z Galanta? BTW Volvo ma 281 a Galant 276 mm. Stąd sugestia aby zakombinować z zaciskami. Tylko czy na pewno? Nie ma tam miejsca na dodatkowe 5 mm przy standardowym mocowaniu zacisku?
zenio86 - 21-12-2008, 16:30
tarcze od tego volvo z lat ~98, nie wiem czy to przed czy po lifcie. Tarcza jest dokladnie taka sama, jak seryjna z galanta ea5, tylko, ze ma 281mm. Nowa kosztuje ok 90zl, z zaciskiem nie ma duzej kombinacji. Sam zacisk z galanta jest wystarczajacy, problemem jest zby mala tarcza niemajaca mozliwosci odprowadzania ciepla. Kupujecie dobry plyn hamulcowy+ wieksza tarcze, ewentualnie usportowiony klocek i powinno byc ok. zacisk trzeba przesunac o 12,5mm wzgledem oryginalnego polozenia za pomoca flanszy.
czekoladka_1981 - 21-12-2008, 16:39
zenio86 napisał/a: | Tarcza jest dokladnie taka sama, jak seryjna z galanta ea5, tylko, ze ma 281mm. |
Nie jest to samo! Czytaj co napisał Serek jaką gal ma śr. tarczy po lifcie.
Serek - 21-12-2008, 16:45
Nic z tego nie rozumiem? to w końcu wg Ciebie 281 jest nie wystarczające?
zenio86 - 21-12-2008, 16:45
to raczej ty czytaj ocb
skoro temat dotyczy swapa hamulcow do gala sprzed lifta, czyli srednica tarczy 256mm, to volvo ma identyczna, ale w rozmiarze 281mm, wiec w czym masz problem ?
seryjna tarcza 256 jest za mala i to o niej pisalem. 281mm daje rade i nie trzeba bawic sie w 10 tloczkowe zaciski.
czekoladka_1981 - 21-12-2008, 16:48
zenio86 napisał/a: | czyli srednica tarczy 256mm, to volvo ma identyczna, ale w rozmiarze 281mm, wiec w czym masz problem ? |
W tym! Może chodzi Tobie o EC5 lub EVO?
[ Dodano: 21-12-2008, 16:52 ]
Tarcza 281mm nie wejdzie do gala z przed liftu bez dłubania.
[ Dodano: 21-12-2008, 16:53 ]
Serek napisał/a: | Nic z tego nie rozumiem? to w końcu wg Ciebie 281 jest nie wystarczające? |
przyłączam się.
zenio86 - 21-12-2008, 16:55
nie rozumiem cie, sory
moge ci jeszcze bardziej to wyjasnic, jak dziecku
auto galant 2.5 V6 EA5W przed liftem posiada tarcze hamulcowe z przodu o srednicy 256mm, ale taka tarcza posiada rowniez inne wazne wymiary.
auto volvo s/v40 2.0 turbo posiada tarcze hamulcowe z przodu o srednicy 281mm oraz o innych wymiarach.
i tak sie sklada, ze te inne wymiary w galu i volvo sie pokrywaja, wiec mozna podmienic latwo tarcze na wieksze. wystarczajaco ?
czekolado, co masz konkretnie na mysli mowiac 'nie wejdzie bez dlubania' ??
czekoladka_1981 - 21-12-2008, 17:20
zenio86 napisał/a: | moge ci jeszcze bardziej to wyjasnic, jak dziecku |
Takie uwagi zostaw dla siebie!
zenio86 napisał/a: | czekolado, co masz konkretnie na mysli mowiac 'nie wejdzie bez dlubania' ?? |
Odsyłam do pierwszych postów , tak jak napisa Tomek Kochajj
jacek11 - 21-12-2008, 17:38
zenio86 napisał/a: | Sam zacisk z galanta jest wystarczajacy, |
Nie zgadzam się
Zacisk jednotłoczkowy jest mniej skuteczny niż dwótłoczkowy.
Wiem coś o tym.Zobacz auta w moim podpisie.
|
|
|