To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód

kochajj - 10-04-2008, 07:55

SE szły od 98... wiec od razu zachaczyły o lifting...
krzysio1972 - 10-04-2008, 12:05

No to małe podsumowanie swapu.

Ogólnie jestem zadowolony, samóchod hamuje wyraźnie lepiej, tzn. hamulce są sprawniejsze, mogę wielokrotnie ostro hamować i nie widać różnic. Za każdym razem czuć, że hamuję, większe tarcze i klocki powodują jednak, że ciężej hamulce przegrzać, a jak do tego dojdzie jeszcze większa wytrzymałość to będzie cudnie.

Samochód przeszedł przegląd techniczny, diagnosta do hamulców nie miał zastrzeżeń.

Wracając do tematu kolektora siły hamowania, mam rzeczywiście kombi z tyłem samopozoimującym. Nie sprawdzałem drogi hamowania, bo nie bardzo mam z czym porównać. Samochód nurkuje jak poprzednio, co wg mnie jest i było dobre, bo dociąża przód poprawiając hamowanie, abs też włącza się w tych samych okolicznościach i nie zauważyłem osłabienia hamowania z tyłu. Jednak biorąc pod uwagę doświadczenia Bartka raczej będę podążał w kierunku kompletnego swapu, czyli najprawdopodobniej jeszcze tyl i zmiany kolektora.

miszkin - 19-12-2008, 13:14

krzysio1972, i jak hamulce z perspektywy czasu? Faktycznie wolniej się zużywają? Wciąż jesteś zdania, że operacja warta świeczki? :)

No i co z tym tyłem - zmieniłeś już?

PiotrBe - 19-12-2008, 13:47

krzysio1972 napisał/a:
samóchod hamuje wyraźnie lepiej, tzn. hamulce są sprawniejsze, mogę wielokrotnie ostro hamować i nie widać różnic. Za każdym razem czuć, że hamuję, większe tarcze i klocki powodują jednak, że ciężej hamulce przegrzać, a jak do tego dojdzie jeszcze większa wytrzymałość to będzie cudnie.


Wydajność hamulców mierzy sie poprzez zdolnośc całości do odprowadzenia ciepła. Większy hamulec - większa powierzchnia, szybciej oddaje ciepło, no i lepiej hamuje (trudniej przegrzać)

Tyle teorii.
CZytając temat - musze obadac jakie mam tarcze i wtrąćic swoje trzy grosze, bo ostatni serwis miałem robiony w MMC w germanii i zmieniane byly m.in. tarcze, klocki przednie.
Od tego czasu auto zrobiło bodajze 15 kkm (szacuje bo nie pamiętam) i nic nie bije, hamulce działają jak dzialaly w momencie zakupu (wrzesień), wiec warto sprawdzić co to jest. Zgodzę sie ze na taka wage i moc auta mogłyby być znacznie wydajniejsze, no ale cos sie dziapańczyki nie popisały.

Pozdrawiam

zenio86 - 20-12-2008, 23:40

kupujecie tarcze od volvo v/s40 2.0t, Maja 25mm wieksza srednice i pasuja jak ulal. Z zaciskiem sie musicie sami poglowic, ale nic trudnego :) i wychodzi bardzo skuteczny uklad hamulcowy, he :mrgreen:
anwi - 21-12-2008, 13:32

ale 25mm większe przed liftem czy po lifcie i jak to cenowo wygląda?? testował juz ktos taki zestaw od Volvo??
Serek - 21-12-2008, 15:24

Raczej przed liftem, inaczej po co kupować tarcze Volvo skoro można z Galanta? BTW Volvo ma 281 a Galant 276 mm. Stąd sugestia aby zakombinować z zaciskami. Tylko czy na pewno? Nie ma tam miejsca na dodatkowe 5 mm przy standardowym mocowaniu zacisku?
zenio86 - 21-12-2008, 16:30

tarcze od tego volvo z lat ~98, nie wiem czy to przed czy po lifcie. Tarcza jest dokladnie taka sama, jak seryjna z galanta ea5, tylko, ze ma 281mm. Nowa kosztuje ok 90zl, z zaciskiem nie ma duzej kombinacji. Sam zacisk z galanta jest wystarczajacy, problemem jest zby mala tarcza niemajaca mozliwosci odprowadzania ciepla. Kupujecie dobry plyn hamulcowy+ wieksza tarcze, ewentualnie usportowiony klocek i powinno byc ok. zacisk trzeba przesunac o 12,5mm wzgledem oryginalnego polozenia za pomoca flanszy.
czekoladka_1981 - 21-12-2008, 16:39

zenio86 napisał/a:
Tarcza jest dokladnie taka sama, jak seryjna z galanta ea5, tylko, ze ma 281mm.

Nie jest to samo! Czytaj co napisał Serek jaką gal ma śr. tarczy po lifcie.

Serek - 21-12-2008, 16:45

Nic z tego nie rozumiem? to w końcu wg Ciebie 281 jest nie wystarczające?
zenio86 - 21-12-2008, 16:45

to raczej ty czytaj ocb
skoro temat dotyczy swapa hamulcow do gala sprzed lifta, czyli srednica tarczy 256mm, to volvo ma identyczna, ale w rozmiarze 281mm, wiec w czym masz problem ?

seryjna tarcza 256 jest za mala i to o niej pisalem. 281mm daje rade i nie trzeba bawic sie w 10 tloczkowe zaciski.

czekoladka_1981 - 21-12-2008, 16:48

zenio86 napisał/a:
czyli srednica tarczy 256mm, to volvo ma identyczna, ale w rozmiarze 281mm, wiec w czym masz problem ?

W tym! Może chodzi Tobie o EC5 lub EVO?

[ Dodano: 21-12-2008, 16:52 ]
Tarcza 281mm nie wejdzie do gala z przed liftu bez dłubania.

[ Dodano: 21-12-2008, 16:53 ]
Serek napisał/a:
Nic z tego nie rozumiem? to w końcu wg Ciebie 281 jest nie wystarczające?

przyłączam się.

zenio86 - 21-12-2008, 16:55

nie rozumiem cie, sory
moge ci jeszcze bardziej to wyjasnic, jak dziecku
auto galant 2.5 V6 EA5W przed liftem posiada tarcze hamulcowe z przodu o srednicy 256mm, ale taka tarcza posiada rowniez inne wazne wymiary.
auto volvo s/v40 2.0 turbo posiada tarcze hamulcowe z przodu o srednicy 281mm oraz o innych wymiarach.
i tak sie sklada, ze te inne wymiary w galu i volvo sie pokrywaja, wiec mozna podmienic latwo tarcze na wieksze. wystarczajaco ?

czekolado, co masz konkretnie na mysli mowiac 'nie wejdzie bez dlubania' ??

czekoladka_1981 - 21-12-2008, 17:20

zenio86 napisał/a:
moge ci jeszcze bardziej to wyjasnic, jak dziecku

Takie uwagi zostaw dla siebie!
zenio86 napisał/a:
czekolado, co masz konkretnie na mysli mowiac 'nie wejdzie bez dlubania' ??

Odsyłam do pierwszych postów , tak jak napisa Tomek Kochajj

jacek11 - 21-12-2008, 17:38

zenio86 napisał/a:
Sam zacisk z galanta jest wystarczajacy,


Nie zgadzam się :!:
Zacisk jednotłoczkowy jest mniej skuteczny niż dwótłoczkowy.
Wiem coś o tym.Zobacz auta w moim podpisie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group