To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Jakie paliwo do GDI??

Robson86 - 26-05-2009, 17:42

Daniello81 napisał/a:
Czy silniki GDI nie należą do nowoczesnych ?

koledze chodzilo bardziej o to ze tamte silniki sa wspomagane turbosprezarka i wlasnie wtedy warto lac lepsze paliwko :)
Do wolnossacych jednostek (bez turbo) sie nie oplaca patrzac na osiagi...
Daniello81 napisał/a:
Jeśli nie to które z dzisiaj sprzedawanych paliw na stacjach są tzw bezsiarkowe

statoil suprema
Daniello81 napisał/a:
A podobno takie (bazsiarkowe) paliwa są dedykowane dla tych silników.

poprostu nie koroduja wtedy :)
Pozdroo

laskadan - 26-05-2009, 20:46

Od kiedy pracuje na Statoilu tankuje tylko to paliwa i nigdy nie miałem problemów
SHARK1979 - 27-05-2009, 13:47

Robson86 napisał/a:
Daniello81 napisał/a:
A podobno takie (bazsiarkowe) paliwa są dedykowane dla tych silników.

Też słyszałem że to paliwko caca :D więc radzicie na tym brykać :?: I jeszcze zapytam, tankować to lepsze paliwo na BP:"V-Power"jakoś tak czy lepiej Statoil :?:

Morfi - 28-05-2009, 09:17

Moze wypróbuje te supreme. Dziś sprawdze Cene :) ale jak kiedyś (ponad 2 lata temu) zatankowałem swoja Honde na Statoilu to nawet na obroty mi nie chciała wskakiwać, które tak kochała.
Zatankowałem zwykłą 95.
laskadan, na której stacji pracujesz, podaj adres może byc na PW :)

laskadan - 28-05-2009, 11:09

Witam jest to Stacja 123 (Statoil service tzw. ekonomiczna) Chorzów 3-go Maja 179 (ulica stacji benzynowych- Shell, Stacja 123, ST1, Bliska) pogranicze Chorzowa i Świonów :)

Stacja 123

SHARK1979 - 28-05-2009, 11:37

laskadan, to polecasz Statoil rozumie, nie to że tam pracujesz i tak mówisz :mrgreen:
laskadan - 28-05-2009, 11:56

SHARK1979 napisał/a:
to polecasz Statoil rozumie, nie to że tam pracujesz i tak mówisz :mrgreen:


Polecam bo nigdy nie miałem problemów z jakością paliwa jak i z wałkami na dystrybutorach byłem przy większości kontroli i zawsze było wszystko OK

saphire - 28-05-2009, 13:11

Daniello81 napisał/a:
CO to za dodatki czy ktoś się może orientuje?


Te dodatki to tzw. różnego typu utleniacze których dają kilkanaście % i musi być dokładnie tyle bo jak za dużo to mieszanka traci moc bo za mało paliwa w dawce, jak za mało utleniaczy to znowu nie spala się cała benzyna - najlepiej ponoć mają to wyliczone na te % (zależy jaki dodatek) bo wtedy jest z tego największy zysk w spalaniu. Dodatek spalając się wraz z paliwem oddaje swój tlen na konto tego spalania.

W modelarstwie stosuje się do paliwa (metanol) dodatek nitrometanu w tym celu ale dziadostwo jest bardzo wybuchowe i agresywne więc do aut się nie nadaje. Czasem co więksi fanatycy montują nitrox który właśnie dostarcza tlenu.

A z resztą sami przeczytajcie sobie o dodatkach do paliwa bo ja mam całą knigę o silniczkach modelarskich i paliwach do nich wraz z dodatkami itp. kombinacjami więc wiem z czym to się je.

Daniello81 - 28-05-2009, 23:09

miki4x4 napisał/a:
ZEROSUPER napisał/a:
A V-Power racing ma chyba do tego 98 oktanów a zwykły V-power ma 95.


małe sprostowanie :

V-Power 98 okt.
V-Power Racing 100 okt.

a przynajmniej tak podaje producent...


V-power według portalu motostat.pl ma 95oktan :)
i komu teraz wierzyć ;)

Morfi - 29-05-2009, 00:14

V- power ma 95 oktan nawet pisze na dystrybutorze :P

[ Dodano: 29-05-2009, 00:47 ]
saphire, super artykuł dzieki :) tylko nigdy nie wiesz ile przykładowo tlenu ma twoje paliwko. Trzeba to wyczuć :)
W silnikach o duzych mocach łatwo wyczuc które paliwko jest dobre a przy mniejszych aż tak tego nie widać.
Pamietajcie, że GDI ma wysoki stopnień sprężania jak na wolnossaka :P
Zapodam kolejny arykuł tego samego Pana :)
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
Myśle, że w carismie by miało to sens ale po każdym tankowaniu, by tzreba było resetowac kompa i przyzwyczaic go do paliwka.
Ja sprawdze pod koniec wakacji na 1/4 mili w Bytomiu :D zainwestuje w V- powera racing :P

miki4x4 - 29-05-2009, 08:56

Daniello81 napisał/a:
V-power według portalu motostat.pl ma 95oktan


masz rację, ja sie walnąłem. Zasugerowałem się ilością oktan w v-power racing - czyli 100 :)

sterydzik - 11-06-2009, 22:39

Panowie !

Ja mam spore doświadczenie w temacie paliwa do GDI. Są tacy co twierdzą że paliwo nie ma znaczenia, że tankują i nigdy nie ma różnicy. Powiem krótko : niech sobie wyczyszczą uszy. Zaznacze też że nie pracuję na żadnej stacji :)

Mój ranking dla paliwek 95:

BP - best of the best
Orlen - również bardzo dobrze
Shell - jest ciekawie, ale tankowałem tylko raz
.....
Statoil - niespotykana masakra, silnik głośno chodzi i z oporami ciągnie auto do przodu
Neste - powinni tego zabronić. Tego paliwa nie wolno lać do GDI

Ginger1021 - 13-06-2009, 00:31

sterydzik napisał/a:
Neste - powinni tego zabronić. Tego paliwa nie wolno lać do GDI

Dlaczego tak uważasz, bo ja jak do tej pory nie miałem problemów ale :idea: ostatnio zacząłem tankować na shellu i moja cari jakby żywsza była. Chyba wykorzystuje pełną moc bo ciągnie jak diesel z niższych obrotów, tak jak by to powiedzieć ciągnie z płuc :wink:

saphire - 13-06-2009, 07:21

Oj zmienili byście zdanie o paliwach gdybyście pooglądali na moich wykresach z EvoScan oktanowości dla różnych paliw... celowo nie pisze tam jakiej marki było paliwo bo straszny rejwach by się zrobił na forum :D jednak mogę tylko napisać że znając te własnoręcznie wykonane testy i pomiary tego co nasze ECU zeznaje na temat oktanowości i spalania stukowego zmieniłem ostatnio stację i teraz już tankuję to najlepiej wypadające w testach. Ostatnio się to nawet potwierdziło u jednego z kolegów na testach jego Cari GDI bo to paliwo miało 100% oktanowości (z 95 oktan) a nie jak inne znane markowe tylko 70% (z 95 oktan) :badgrin: :badgrin: :badgrin:
Piwor - 13-06-2009, 09:39

saphire, to może pochwal się w na FRK lub gdziekolwiek. Jeśli oczywiście chcesz przedstawić wyniki swoich testów. :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group