To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] [EAxx] Automatyczne zapalanie świateł

Owczar - 19-09-2010, 01:34

Ja niestety nie pomogę. Wyjąłem licznik, sprawdziłem do którego pinu idą ścieżki od kontrolki, wyjąłem kostkę i wpiąłem się w kabel tuż za kostką. To w sumie była i tak krótka droga.

Niestety tak jak już gdzieś pisałem, to rozwiązanie ma jedną wadę. Po włączeniu zapłonu, światła mrugną przez chwilę.

Constans - 19-09-2010, 09:27

Widziałem kiedyś w necie zdjęcie fajnie przerobionych lamp przednich od Misia. Wzdłuż górnej krawędzi wmontowana była linia białych diod. Chciałbym sobie takie coś spreparować jako światła dzienne. Kojarzy ktoś może ten patent? Robił ktoś tak?
Pozdrawiam

matimon - 19-09-2010, 10:09

Witam.
Wystarczy zakupić moduł z Alledrogo, np.:
Kod:
http://allegro.pl/homologowany-wlacznik-swiatel-mijania-pozycj-i1231228535.html
(Ja takowy posiadam). Wszystko podłącza się w komorze silnika przy puszcze przekaźników. Można zamontować tak, aby świeciły się tylko światła mijania(co jest zgodne z prawem) - postojówki i podświetlenia NIE świeca sie.

Owczar - 19-09-2010, 11:02

Constans o tych diodach bylo w temacie o Swiatlach dziennych. Pomijajac watpliwa estetyke, te diody nie beda mialy homologacji. Mozesz je nakleic na gorna czesc klosza lub rozebrac lampe i wkleic w srodku. Kontynuuj watek w temacie o swiatlach dziennych.
memory - 19-09-2010, 11:31

Owaczar mam pytanie. Mam galanta z automatycznymi światłami. Panel klimatyzacji nie ściemnia się (świeci mocnym światłem) ale niestety przyciski w ogóle się nie świeca. Kiedy przerzucę na długie bądź postojowe panel ściemnia się i przyciski się świeca. Jest jakaś rada aby świeciły z automatycznymi światłami?
Owczar - 19-09-2010, 11:33

A czy postojowe też zapalają Ci się automatycznie?

[ Dodano: 19-09-2010, 11:36 ]
I czy światła automatyczne świecą się razem z podświetleniem deski?

memory - 19-09-2010, 11:36

Po uruchomieniu silnika włączają się światła, deska rozdzielcza i panel
Owczar - 19-09-2010, 11:37

A po co chcesz mieć podświetlenie klimatronika w dzień? Tak czy inaczej po zmierzchu zapalasz postojówki, a wraz z nimi podświetlenie deski, przycisków klimatronika i wtedy załącza się ściemniacz wyświetlacza.
memory - 19-09-2010, 13:05

Po dokładnych oględzinach jest tak

- automatycznie włączają się światła pozycyjne i mijania ( tak jak bym przesunął włącznik na sam koniec). Zegarek i panel nie ściemniają się( świecą mocniej) ,brak podświetlenia przycisków deska się świeci

- wajcha na pozycyjne , ściemnia się, przyciski świeca,

- wajcha na sam koniec (reflektory) ściemnia się, przyciski się świecą, deska się świeci


Chciałbym przy okazji zrobić tak żeby automatycznie jeszcze zapalały się przyciski panelu, inaczej muszę normalnie włączać światła włącznikiem aby uzyskać efekt

Owczar - 19-09-2010, 14:06

Gdzie masz zainstalowany moduł zapalania świateł? Pewnie pod maską?
Prawdopodobnie jest on wpięty za przekaźnikami i stąd taki efekt. Zerknij gdzie jest wpięty układ. Wydaje mi się, że można podać napięcie na przekaźnik sterujący pozycjami i prąd się wróci uruchamiając podświetlenie. W tej chwili pewnie moduł pracuje jak równoległy przekaźnik.
Ja się wpiąłem przed przekaźnikiem, a konkretnie w kostkę od przełącznika przy kierownicy.

zbir - 20-09-2010, 00:51

dzięki wskazówkom owczara z tego tematu dałem rade zamontowac światła dzienne :-] Nie obyło sie bez zwarcia na szczescie poszedł tylko bezpiecznik :-)

Zrobiłem mały upgrade i zamiast przekaźnika wstawiłem takie urządzonko, które znalazłem w garażu:

https://ssl.allegro.pl/automatyczny-wlacznik-swiatel-nowy-i1236377336.html

Plus z alternatora wziałem tak jak owczar zza zzegarów, ich demontaż nie jest wcale taki straszny jak mi sie na poczatku wydawało - dwie śrubki na ramce i cztery na licznikach i wszystko ładnie schodzi.

Wszystko jest dostępne elegancko od góry po zdjęciu ramki, zegarów i górnej osłony kolumny kierowniczej. Dolnej osłony kolumny kierowniczej nie trzeba ściągać (ale 3 śruby które są w tej osłonie trzeba odkręcić żeby dało sie ją odchylić).

Plus po stacyjce wziałem z przycisku tempomatu, który u mnie jest w ramce zegarów (kolor przewodu różowy).

dzieki!

sampler - 20-09-2010, 06:56

Plus z alternatora macie w komorze silnika w skrzynce bezpiecznikowej na przekaźniku alternatora.
pipi_ja - 20-09-2010, 17:44

Owczar napisał/a:

Ja się wpiąłem przed przekaźnikiem, a konkretnie w kostkę od przełącznika przy kierownicy.


No i to jest najlepsze miejsce żeby się wpiąć. Bezproblemowy dostęp i wpinasz sie w kabelki sterujące przekaźnikami. Prądy jakie tam płyną są symboliczne. Ma to znaczenie gdyż te tanie włączniki z allegro mają montowane kiepskie przekaźniki i przy większych obciążeniach lubią zastrajkować.

Miałem kiedyś taki przypadek z oplem i VW. Światła tam idą bezpośrednio przez wyłacznik na desce(bez przekaźników). Założyłem facetowi automatyczny włącznik taki jak w linku powyżej i działał może 2 miesiące.Wymiana na nowy i powtórka z rozrywki. Winny okazał się przekaźnik, który sie przypalił i albo nie włączał świateł,albo też sie kleił i światła cały czas świeciły.

Montując w miejscu gdzie pisał Owczar nie będzie takich problemów.

charry3 - 20-09-2010, 21:07

Witam panowie,urządzenie o którym piszecie to UWS-uniwersalny włącznik świateł.Można go kupić na Allegro za niewielkie pieniądze.Nic nietrzeba podpinać pod alternator bo UWS mierzy napięcie ładowania bezpośrednio z przewodów instalacji elektrycznej włącznika zespolonego(gdzie powinien być wpięty).Jeżeli napięcie ładowania przekracza 13,8 volt Uws załącza nam światła postojowe oraz mijania.Jeśli ładowania w naszym aucie zabraknie to oczywiście światła się niezałączą.Ale nieotym chciałem napisać,kazdy chyba spotkał się z problemem słabej widoczności zegarka jak i klimatronika w dzień przy załączonych światłach,wcześniej mnie to denerwowało ale jeszcze nie na tyle zeby z tym coś robić.Tragedia pojawiła się w momęcie montażu 2-dinowego radia z 7-calowom matrycą.Po podpięciu kabla odpowiedzialnego za przyciemnienie radia w dzień niewidziałem nic,natomiast w nocy matryca tak dawała po oczach ze niewidziałem drogi! W rozwiązaniu problemu okazał się pomocny prosty układ scalony zakupiony na Allegro za 16 zł-Jutro opisze jak to działa bo dzisiaj już nusypiam.Przepraszam za błedy ale Polonistą niejestem
Tomek - 20-09-2010, 21:09

z zegarkiem to akurat można sobie poradzić w 20-30 sekund


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group