To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Nowy LAncer w dieslu

tojaro - 07-06-2009, 00:15

Kupiłem bo... mi się spodobał. I lepiej jeździł niż Mazda 3 i Leon. Ale czasami na forum za dużo onanizmu. Zawsze miałem benzynę "w sercu" ale czym wy ludziska wcześniej jeździliście, to ja nie wiem :) Mi jego konie są potrzebne na trasie, no ale w mieście i na niskich biegach... no ale co ja tam mogę wiedzieć, mi buczy a wam mruczy. Na szczęście mi wóz służy do jeżdżenia a nie słuchania.

[ Dodano: 07-06-2009, 00:26 ]
gzesiolek zrobiłem sobie psychoanalizę i wyszło, że... ostatnio wąchałem Evo X :rolleyes: - może dlatego mój Misiek dla mnie już tylko buczy, tak, to dlatego moje nastawienie - wszystko już jasne.

gzesiolek - 07-06-2009, 01:12

tojaro napisał/a:
ale czym wy ludziska wcześniej jeździliście

13lat w Hondzie Civic 90KM (niezniszczalny silniczek, krecacy sie do 6,5k rpm i posiadajacy bardzo mocne 90KM), w robocie Lanos 105KM?, Seicento 55KM?, Civic 140KM,
no a teraz prywatnie Lancer 109KM a w robocie czasem ten 143KM (tutaj mam rywalizacje bardzo podobnych aut Civic 4D 140KM vs Lancer 4D 143KM)...

sorki tojaro, tak jak juz pisalem, wiem ze niepotrzebnie komentnalem, ale z drugiej strony to nie ja zgeneralizowalem, ze wszyscy przyznaja ze Lancer to mul...
moze i jest w tym cos z onanizmu, ale mi sie odglos Lancerka bardziej podoba niz Civica (mowie o tych nowych 1,8), nie nazywam tego mruczeniem, ale buczeniem tym bardziej nie... po prostu wchodzi na obrotki a mi sie wydziela troche hormonu radosci (tak apropo onanizmu :P ) Dla mnie to jedno i drugie to calkiem przyjemne w prowadzeniu i dynamice autka i do szczescia wiecej nie potrzebuje... moze po prostu jestem malo wymagajacy... choc Evo sam bym potestowal, ale by mnie moja kochana zonka z domu wyrzucila, albo bym musial sam jakis odwiert i rafinerie postawic ;)

z drugiej strony EvoX to ma dopiero brzydki odglos silnika :P jak taki ostatnio z pogarda harknal przy dodaniu gazu pewnej audicy ktora zwlekala z ustapieniem lewego pasa na gierkowce to az wyobrazilem sobie "spluniecie z pogarda" no i chwile pozniej Evo zniknal z horyzontu :D

Realista - 09-10-2009, 09:26

Użytkuję Diesla w SB więc powiem tak:
- spalanie przyzwoite
- na wyższych biegach czyli 4, 5, 6 na trasie cichutki
- na niższych biegach stanowczo za głośny, a do tego jego dźwięk jest delikatnie mówiąc nieprzyjemny
- kultura pracy sinika niska może dlatego że jest to jeszcze silnik na pompo wtryskiwaczach konstrukcji VW
- dochodzi w dieslu DPF czyli dopalacz cząstek stałych, który niestety przy złej eksploatacji zwłaszcza przy jeździe po mieście z niskimi obrotami i braku porządnego nagrzewania silnika przez dłuższy czas, się po prostu zatyka. Czyszczenie, a raczej cała procedura czyszczenia wymagająca próby drogowej z użyciem testera elektroniki jest długotrwała. Spędziłęm w serwisie 5 godzin zanim mi to zrobili. Na razie na gwarancji, ale nie wiem jak do tego podejdą po jej upływie.
Teraz już odpowiednio naciskam na gaz i drugi raz już się nie zatkał.

Na innym wątku na formu przeczytałem, że głowice w silniku 2.0 lubią pękać. U mnie na razie spokój w tym temacie, ale mam dopiero 30 kkm. Zobaczymy.

Anonymous - 09-10-2009, 10:37

Tak gwoli wyjaśnienia.
W Lancerze 2.0DiD jest 6 biegowa skrzynia ?

jaca71 - 09-10-2009, 11:18

kaeres napisał/a:
Tak gwoli wyjaśnienia.
W Lancerze 2.0DiD jest 6 biegowa skrzynia ?

Dokładnie i to jeszcze tak sprytna że pierwsze 4 biegi mają inne przełożenie główne niż 5 i 6 bieg :)

jazy1 - 09-10-2009, 11:40

Realista napisał/a:
dochodzi w dieslu DPF czyli dopalacz cząstek stałych, który niestety przy złej eksploatacji zwłaszcza przy jeździe po mieście z niskimi obrotami i braku porządnego nagrzewania silnika przez dłuższy czas, się po prostu zatyka.


a jakie są objawy?

Realista - 11-10-2009, 21:13

jaca71 napisał/a:
kaeres napisał/a:
Tak gwoli wyjaśnienia.
W Lancerze 2.0DiD jest 6 biegowa skrzynia ?

Dokładnie i to jeszcze tak sprytna że pierwsze 4 biegi mają inne przełożenie główne niż 5 i 6 bieg :)

Te różnice w przełożeniu głównym sa wyraźnie odczuwalne. Jazda na trasie na 5 czy 6 biegu to prawdziwa przyjemność. Do tego dochodzi jeszcze tempomat. Po prostu relaks w trakcie jazdy. Szkoda tylko, że dróg na których można w pełkni korzystać z tempomatu mamy tak mało.
Najlepszą zaletą, z punktu widzenie zróżnicowania przełożenia głównego, jest moim zdaniem dynamika na 5 biegu. Wyprzedzanie w warunkach drogowych można przeprowadzić bez niepotrzebnego redukowania biegu.

[ Dodano: 11-10-2009, 21:17 ]
jazy1 napisał/a:
Realista napisał/a:
dochodzi w dieslu DPF czyli dopalacz cząstek stałych, który niestety przy złej eksploatacji zwłaszcza przy jeździe po mieście z niskimi obrotami i braku porządnego nagrzewania silnika przez dłuższy czas, się po prostu zatyka.


a jakie są objawy?


Nagle podczas jazdy odczujesz totalny brak mocy. Wciśnięcie pedału gazu do podłogi nie powoduje przyspieszania. Minimalna reakcja na gaz. I tak możesz sobie jechać max. ok 80 km/h. W takim przypadku należy zatrzymać samochód, wyłączyć silnik, odczekać parę minut i ........
Po ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy, ale błąd jest zapisany w sterowniku.
Ja po takiej przygodzie udałem się od razu do ASO gdzie jak pisałem usunięto tę usterkę w niecałe 5 godzin i przejechano przy tym autem prawie 70 km.

el_diablo - 12-10-2009, 07:59

Realista napisał/a:
Po prostu relaks w trakcie jazdy. Szkoda tylko, że dróg na których można w pełkni korzystać z tempomatu mamy tak mało.


Eee tam... jak najbardziej mozna jeździć na tempomacie. Oczywiście nie zawsze i nie wszędzie. Zauważyłem, że tym łatwiej korzystać z tempomatu, z im bliższą przepisowej prędkością się jedzie ;)

Lestat - 12-10-2009, 12:53

Kurcze, wlasnie sobie przypomnialem ze jak zamawialem Diesla to nie powiedzialem zeby byl bez DPF...niech to...
krzychu - 12-10-2009, 12:58

Realista napisał/a:

Te różnice w przełożeniu głównym sa wyraźnie odczuwalne.


Ale to że zmienia się przełożenie główne (chodź ciekawa sprawa nie wiedziałem) nie powinno mieć znaczenia nic nam to nie dodaje. Może chodziło o zmniejszenie skrzyni biegów i dlatego zastosowano jeszcze zmianę finala żeby nie robić takich dużych przełożeń 5 i 6. Podsumowując mocy ani momentu to nie doda :P

A z tego co ktoś wcześniej mówił to na Polskę miały być bez DPF-a. Na Niemcy z DPF-em.

Lestat - 12-10-2009, 13:21

No wlasnie trudno orzec bo na stronach Mitsubishi jest opisana wersja z DPF oraz bez DPFa wiec nie wiem ale sie dowiem ;-)
jmb7 - 15-10-2009, 01:42

kupowałem z Niemczech i mam z DPFem :( i ta przypadlosc o której pisze Realista zdarzyła mi sie na razie raz w lutym na niemieckiej autostradzie;

W Grandisie bez DPFa nie ma takich problemów, ale tez nie ma takich przeciążeń :)

polecam na ten temat dość rozbudowany wątek w outlanderze http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=26097



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group