To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CAxA] Zestaw z pilotem do centralnego

Kleju - 13-07-2009, 22:22

Misiek :)
Przebiałem to kiedyś, uszkodzony był siłownik zamka centralnego. Wymiana na inny (kupiony używany na szrocie) i działało wsio.

leonsocio - 10-08-2009, 13:18

nie chce zakladać nowego tematu, więc może odświeże ten.
mam Colta GLXi i także chcialbym sobie zapodac zamykanie z pilota :D
jak dobrze zrozumialem, kierunkami moge sterowac podpinając sie bezpośrednio pod awaryjne, syrenkę podłączam do sterownika przewodem wyprowadzonym przez dziurę przy zbiorniczku od spryskiwaczy a sama centralka od zamka jest w Colcie pod nogami kierwpocy tak??

karolgt - 10-08-2009, 13:42

leonsocio napisał/a:
nie chce zakladać nowego tematu, więc może odświeże ten.
mam Colta GLXi i także chcialbym sobie zapodac zamykanie z pilota :D
jak dobrze zrozumialem, kierunkami moge sterowac podpinając sie bezpośrednio pod awaryjne, syrenkę podłączam do sterownika przewodem wyprowadzonym przez dziurę przy zbiorniczku od spryskiwaczy a sama centralka od zamka jest w Colcie pod nogami kierwpocy tak??


tak.

a syrene można wsadzić jeszcze bo bagażnika :D
ja tak zrobiłem i jest ok :)

leonsocio - 10-08-2009, 13:44

a jak juz zlokalizuje centralkę to jak sie wpiąc przewodami od sterownika do centralki?? ściągnąć izolacje czy jak radzicie?? i jak odróżnić kabel 'lock' od 'unlock' ??
karolgt - 10-08-2009, 13:51

leonsocio napisał/a:
a jak juz zlokalizuje centralkę to jak sie wpiąc przewodami od sterownika do centralki?? ściągnąć izolacje czy jak radzicie?? i jak odróżnić kabel 'lock' od 'unlock' ??


tez sie zastanawiałem, więc wykonałem telefon do Browara i doradził mi z przypalaniem przewodów zapalniczką. w sumie dobry pomysł. lekko topisz przewód na środku, potem zeskrobujesz izolacje i w to sie wlutujesz i jest ok.

Lock od Unlock jest gdzies opisane. w sumie szanse masz 50% że trafisz dobrze, w najgoszym wypadku zmienisz ze soba 2 kable i po problemie.

p.s zrob zdjęcie gdzie sie podepiniesz z kierunkowskazami, bo mi się jeszcze nie chciało tego podpinać :)

leonsocio - 10-08-2009, 13:58

ja sie za to zabiorę dopiero w weekend takze pare dni poczekasz :D jak odwrotnie podlacze lock i unlock to nic sie nie stanie prawda? tylko zamykanie bedzie otwieralo i odwrotnie :D

[ Dodano: 10-08-2009, 14:44 ]
przy zakupie musze sie kierowac czymś szczegilnym jak np tym jak sterowany jest zamek ww Colcie?? czytalem, ze jest sterowany masą a można prosic o wytlumaczenie co to znaczy dla laika? i co by sie stalo gdybym mial steronik sterowany nie masą tylko plusem?

krzychoo_soft - 10-08-2009, 15:08

karolgt napisał/a:
leonsocio napisał/a:
a jak juz zlokalizuje centralkę to jak sie wpiąc przewodami od sterownika do centralki?? ściągnąć izolacje czy jak radzicie?? i jak odróżnić kabel 'lock' od 'unlock' ??


tez sie zastanawiałem, więc wykonałem telefon do Browara i doradził mi z przypalaniem przewodów zapalniczką. w sumie dobry pomysł. lekko topisz przewód na środku, potem zeskrobujesz izolacje i w to sie wlutujesz i jest ok.

Lock od Unlock jest gdzies opisane. w sumie szanse masz 50% że trafisz dobrze, w najgoszym wypadku zmienisz ze soba 2 kable i po problemie.

p.s zrob zdjęcie gdzie sie podepiniesz z kierunkowskazami, bo mi się jeszcze nie chciało tego podpinać :)


Moje rady jako instalatora systemów zabezpieczeń w pojazdach:
- Mało znaczące przyłączenia lepiej robić "szybkozłączami" niewymagającymi obierania przewodu z izolacji.
- Ważne przyłączenia należy wykonać starannie, izolację najlepiej ściągać specjalnym przyrządem:
http://www.narzedzia4u.pl...agacz-iz_66.jpg
Unikniemy przerwania przewodu i uszkodzenia instalacji.
Złącza lutujemy - lutownica tylko i wyłącznie gazowa, transformatorowe lutownice mogą uszkodzić instlację elektryczną pojazdu.
- Złącza izolujemy bardzo dokładnie. Jeśli występuje wilgoć - izolacja musi być szczelna, np. z osłoną termokurczliwą.

Pozdrawiam

leonsocio - 11-08-2009, 12:52

ok, dzieki za rady:) a mam pytanie, mianowicie jak sie wpiac w przelacznik od awaryjnych żeby migaly po otworzeniu i zamknieciu zamka?? slyszalem także, ze od jakiegos czasu używanie syrenki do zamykania i otwierania zamka jest nielegalne.
Misiek :) - 11-08-2009, 13:20

wpięcie pod awaryjne nie rzuca się aż tak w oczy jak podpięcie pod światła postojowe
na awarii auto może stać a jak migają postojowe każdy zwraca uwage

[ Dodano: 11-08-2009, 13:21 ]
a i jeszcze jedno, jak postojowe będą Ci migać to po otwarciu drzwi kierowcy usłyszysz piszczenie oprócz syrenki.

krzychoo_soft - 11-08-2009, 15:02

leonsocio napisał/a:
ok, dzieki za rady:) a mam pytanie, mianowicie jak sie wpiac w przelacznik od awaryjnych żeby migaly po otworzeniu i zamknieciu zamka?? slyszalem także, ze od jakiegos czasu używanie syrenki do zamykania i otwierania zamka jest nielegalne.


Ja się podlączam pod przycisk od awaryjnych - trzeba środkowy słupek rozebrać (jedyny problem może Ci sprawić odłączenie cięgna od nawiewu ale jest na forum opisane to gdzieś). Nie pamiętam dokładnie ale tam zdaje się żółte przewody z odniesieniem są od lewej i prawej strony kierunkowskazów - górne piny w kostce przyłączeniowej od przycisku awaryjnych - sprawdź multimetrem bo pewny nie jestem.

Co do podpinania pod światła, można ale osobiście nie praktykuje tego. Z przyzwyczajenia.
Co do legalności to pierwsze słyszę żeby to było nielegalne :shock:

emzet - 11-08-2009, 15:58

Tak się zastanawiam po co się babrać z wyjmowaniem tego przycisku od awaryjek?
Przecież nie łatwo jest go wyjąć....a wystarczy odkręcić ten plastik pod kierownicą (żeby dostać się do stacyjki) i już mamy wszystko jak na dłoni. Ze stacyjki wychodzi wtyczka z 4 kablami od kierunków. Wydaje mi się, że właśnie w tym miejscu najłatwiej się podłączyć, bez zbędnych ceregieli. :)

krzychoo_soft - 11-08-2009, 20:28

emzet napisał/a:
Tak się zastanawiam po co się babrać z wyjmowaniem tego przycisku od awaryjek?
Przecież nie łatwo jest go wyjąć....a wystarczy odkręcić ten plastik pod kierownicą (żeby dostać się do stacyjki) i już mamy wszystko jak na dłoni. Ze stacyjki wychodzi wtyczka z 4 kablami od kierunków. Wydaje mi się, że właśnie w tym miejscu najłatwiej się podłączyć, bez zbędnych ceregieli. :)


Powiem Ci że to zależy gdzie masz centralkę montowaną. Jeśli w okolicy bezpieczników to łatwiej i szybciej się podłączyć będzie do kostki przy kolumnie kierownicy. Jeśli natomiast centralkę montujesz "głębiej" (ja preferuje w słupku środkowym) to chcąc nie chcąc trzeba rozebrać sporo plastików.

Po prostu przyłącze się robi tam gdzie jest pewność że to zadziała i tak by nie ciągnąć przewodu przez cały samochód :rolleyes:

leonsocio - 12-08-2009, 12:37

centralka jest ponoćprzy nogach kierowcy prawda :twisted: a właśnie, gdzie jest skrzynka bezpiecznikowa w Colcie 1,6 CA0 ??
Misiek :) - 12-08-2009, 13:43

jedna jest nad nogami kierowcy, po lewej stronie od spodu deski rozdzielczej, druga koło akumulatora pod maską.
qpal - 12-08-2009, 21:09

Koledzy, o wszystkim dowiecie się korzystając z szukajki. Opis w tym poście http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=9966.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group