[92-96]Colt CA0 - [CAxA] Zestaw z pilotem do centralnego
Kleju - 13-07-2009, 22:22
Misiek
Przebiałem to kiedyś, uszkodzony był siłownik zamka centralnego. Wymiana na inny (kupiony używany na szrocie) i działało wsio.
leonsocio - 10-08-2009, 13:18
nie chce zakladać nowego tematu, więc może odświeże ten.
mam Colta GLXi i także chcialbym sobie zapodac zamykanie z pilota
jak dobrze zrozumialem, kierunkami moge sterowac podpinając sie bezpośrednio pod awaryjne, syrenkę podłączam do sterownika przewodem wyprowadzonym przez dziurę przy zbiorniczku od spryskiwaczy a sama centralka od zamka jest w Colcie pod nogami kierwpocy tak??
karolgt - 10-08-2009, 13:42
leonsocio napisał/a: | nie chce zakladać nowego tematu, więc może odświeże ten.
mam Colta GLXi i także chcialbym sobie zapodac zamykanie z pilota
jak dobrze zrozumialem, kierunkami moge sterowac podpinając sie bezpośrednio pod awaryjne, syrenkę podłączam do sterownika przewodem wyprowadzonym przez dziurę przy zbiorniczku od spryskiwaczy a sama centralka od zamka jest w Colcie pod nogami kierwpocy tak?? |
tak.
a syrene można wsadzić jeszcze bo bagażnika
ja tak zrobiłem i jest ok
leonsocio - 10-08-2009, 13:44
a jak juz zlokalizuje centralkę to jak sie wpiąc przewodami od sterownika do centralki?? ściągnąć izolacje czy jak radzicie?? i jak odróżnić kabel 'lock' od 'unlock' ??
karolgt - 10-08-2009, 13:51
leonsocio napisał/a: | a jak juz zlokalizuje centralkę to jak sie wpiąc przewodami od sterownika do centralki?? ściągnąć izolacje czy jak radzicie?? i jak odróżnić kabel 'lock' od 'unlock' ?? |
tez sie zastanawiałem, więc wykonałem telefon do Browara i doradził mi z przypalaniem przewodów zapalniczką. w sumie dobry pomysł. lekko topisz przewód na środku, potem zeskrobujesz izolacje i w to sie wlutujesz i jest ok.
Lock od Unlock jest gdzies opisane. w sumie szanse masz 50% że trafisz dobrze, w najgoszym wypadku zmienisz ze soba 2 kable i po problemie.
p.s zrob zdjęcie gdzie sie podepiniesz z kierunkowskazami, bo mi się jeszcze nie chciało tego podpinać
leonsocio - 10-08-2009, 13:58
ja sie za to zabiorę dopiero w weekend takze pare dni poczekasz jak odwrotnie podlacze lock i unlock to nic sie nie stanie prawda? tylko zamykanie bedzie otwieralo i odwrotnie
[ Dodano: 10-08-2009, 14:44 ]
przy zakupie musze sie kierowac czymś szczegilnym jak np tym jak sterowany jest zamek ww Colcie?? czytalem, ze jest sterowany masą a można prosic o wytlumaczenie co to znaczy dla laika? i co by sie stalo gdybym mial steronik sterowany nie masą tylko plusem?
krzychoo_soft - 10-08-2009, 15:08
karolgt napisał/a: | leonsocio napisał/a: | a jak juz zlokalizuje centralkę to jak sie wpiąc przewodami od sterownika do centralki?? ściągnąć izolacje czy jak radzicie?? i jak odróżnić kabel 'lock' od 'unlock' ?? |
tez sie zastanawiałem, więc wykonałem telefon do Browara i doradził mi z przypalaniem przewodów zapalniczką. w sumie dobry pomysł. lekko topisz przewód na środku, potem zeskrobujesz izolacje i w to sie wlutujesz i jest ok.
Lock od Unlock jest gdzies opisane. w sumie szanse masz 50% że trafisz dobrze, w najgoszym wypadku zmienisz ze soba 2 kable i po problemie.
p.s zrob zdjęcie gdzie sie podepiniesz z kierunkowskazami, bo mi się jeszcze nie chciało tego podpinać |
Moje rady jako instalatora systemów zabezpieczeń w pojazdach:
- Mało znaczące przyłączenia lepiej robić "szybkozłączami" niewymagającymi obierania przewodu z izolacji.
- Ważne przyłączenia należy wykonać starannie, izolację najlepiej ściągać specjalnym przyrządem:
http://www.narzedzia4u.pl...agacz-iz_66.jpg
Unikniemy przerwania przewodu i uszkodzenia instalacji.
Złącza lutujemy - lutownica tylko i wyłącznie gazowa, transformatorowe lutownice mogą uszkodzić instlację elektryczną pojazdu.
- Złącza izolujemy bardzo dokładnie. Jeśli występuje wilgoć - izolacja musi być szczelna, np. z osłoną termokurczliwą.
Pozdrawiam
leonsocio - 11-08-2009, 12:52
ok, dzieki za rady:) a mam pytanie, mianowicie jak sie wpiac w przelacznik od awaryjnych żeby migaly po otworzeniu i zamknieciu zamka?? slyszalem także, ze od jakiegos czasu używanie syrenki do zamykania i otwierania zamka jest nielegalne.
Misiek :) - 11-08-2009, 13:20
wpięcie pod awaryjne nie rzuca się aż tak w oczy jak podpięcie pod światła postojowe
na awarii auto może stać a jak migają postojowe każdy zwraca uwage
[ Dodano: 11-08-2009, 13:21 ]
a i jeszcze jedno, jak postojowe będą Ci migać to po otwarciu drzwi kierowcy usłyszysz piszczenie oprócz syrenki.
krzychoo_soft - 11-08-2009, 15:02
leonsocio napisał/a: | ok, dzieki za rady:) a mam pytanie, mianowicie jak sie wpiac w przelacznik od awaryjnych żeby migaly po otworzeniu i zamknieciu zamka?? slyszalem także, ze od jakiegos czasu używanie syrenki do zamykania i otwierania zamka jest nielegalne. |
Ja się podlączam pod przycisk od awaryjnych - trzeba środkowy słupek rozebrać (jedyny problem może Ci sprawić odłączenie cięgna od nawiewu ale jest na forum opisane to gdzieś). Nie pamiętam dokładnie ale tam zdaje się żółte przewody z odniesieniem są od lewej i prawej strony kierunkowskazów - górne piny w kostce przyłączeniowej od przycisku awaryjnych - sprawdź multimetrem bo pewny nie jestem.
Co do podpinania pod światła, można ale osobiście nie praktykuje tego. Z przyzwyczajenia.
Co do legalności to pierwsze słyszę żeby to było nielegalne
emzet - 11-08-2009, 15:58
Tak się zastanawiam po co się babrać z wyjmowaniem tego przycisku od awaryjek?
Przecież nie łatwo jest go wyjąć....a wystarczy odkręcić ten plastik pod kierownicą (żeby dostać się do stacyjki) i już mamy wszystko jak na dłoni. Ze stacyjki wychodzi wtyczka z 4 kablami od kierunków. Wydaje mi się, że właśnie w tym miejscu najłatwiej się podłączyć, bez zbędnych ceregieli.
krzychoo_soft - 11-08-2009, 20:28
emzet napisał/a: | Tak się zastanawiam po co się babrać z wyjmowaniem tego przycisku od awaryjek?
Przecież nie łatwo jest go wyjąć....a wystarczy odkręcić ten plastik pod kierownicą (żeby dostać się do stacyjki) i już mamy wszystko jak na dłoni. Ze stacyjki wychodzi wtyczka z 4 kablami od kierunków. Wydaje mi się, że właśnie w tym miejscu najłatwiej się podłączyć, bez zbędnych ceregieli. |
Powiem Ci że to zależy gdzie masz centralkę montowaną. Jeśli w okolicy bezpieczników to łatwiej i szybciej się podłączyć będzie do kostki przy kolumnie kierownicy. Jeśli natomiast centralkę montujesz "głębiej" (ja preferuje w słupku środkowym) to chcąc nie chcąc trzeba rozebrać sporo plastików.
Po prostu przyłącze się robi tam gdzie jest pewność że to zadziała i tak by nie ciągnąć przewodu przez cały samochód
leonsocio - 12-08-2009, 12:37
centralka jest ponoćprzy nogach kierowcy prawda a właśnie, gdzie jest skrzynka bezpiecznikowa w Colcie 1,6 CA0 ??
Misiek :) - 12-08-2009, 13:43
jedna jest nad nogami kierowcy, po lewej stronie od spodu deski rozdzielczej, druga koło akumulatora pod maską.
qpal - 12-08-2009, 21:09
Koledzy, o wszystkim dowiecie się korzystając z szukajki. Opis w tym poście http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=9966.
|
|
|