To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] problem z kontrolka temperatury silnika

zbyszekm2 - 11-06-2010, 21:47

mareknet napisał/a:
No może i dziwne pytanie.... ale domyślam się z odpowiedzi że z serwisu....

Wystarczy włożyć i jest cacy czy jakieś programowania trzeba robić?

Pozdro.

Pytanie dziwne, bo miałem na myśli, u mnie :wink:

rogal16-91 - 11-06-2010, 22:45

Cytat:
Witam Wszystkich - jestem tu nowy :P Nowicjusz ma na imię Marek.

Koledzy, takie pytanie odnośnie uszkadzającej się pamięci w liczniku (mam to samo ze wskaźnikiem temperatury) - gdzie ją kupić? mozna to samemu wymienić? naprawić? trzeba później ustawiać przebieg czy coś? Czy tylko się zakłada i ma działać?


Witam, mi udało się kupić cały licznik nowy, jednak miał pęknięte szkiełko ( w niczym to nie przeszkadzało) za kwotę 150 PLN, wymiana jest bardzo prosta, wystarczy odkręcić 4 wkręty, i licznik wychodzi bez większego problemu ale jest jedno ale, jeżeli będziesz chciał zachować przebieg oryginalny trzeba będzie znalezć fachowca który zajmuje się przestawianiem liczników a jeżeli nie to będziesz miał przebieg który zachowany jest w pamięci aktualnie zamotowanego licznika, mój z chwilą kupna wyświetlał 1 KM, i przestawiłem go na aktualny przebieg auta za 50 PLN taki zabieg trwał 5 minut.
PS. licznik nabyłem na allegro, jest ich kilka tylko uważaj na liczniki z anglików. Pozdrawiam

gildor - 14-06-2010, 11:11

mareknet napisał/a:
No może i dziwne pytanie.... ale domyślam się z odpowiedzi że z serwisu....

nie no, z odpowiedzi, to że od Zbyszka :biggrin:

[ Dodano: 14-06-2010, 11:15 ]
zbyszekm2 napisał/a:
Pytanie dziwne, bo miałem na myśli, u mnie :wink:

o, jeszcze jedna strona się pojawiła w wątku :mrgreen:

mareknet - 16-06-2010, 21:36

Pytanie za 100pkt - czy uszkodzoną pamięć można przełożyć ze sprawnego licznika z manualną skrzynią biegów do licznika z automatem?

p.s. czy nowsze liczniki np. z aut 2005 rok będą pasowały do auta z 2002 roku?

Pozdrowionka

zeta198 - 14-07-2018, 21:43

Cześć,
Odkopuje temat ale mam podobny problem i nie wiem od czego zacząć diagnostykę.
Otóz wskaznik w moim pajero łapie pion w 1-2 minuty po załączeniu silnika. Po 3 minutach wskaznik wychodzi po za skale i trzyma tak się 2-3 minuty by znów zejść do połowy. Nie wydaje mi się aby silnik się przegrzewał bo raczej w 2 minuty diesel nie rozgrzeje się do fulla, termostat też jest sprawny bo przewody są gorące a jak nie robi się ten cyrk z wskaznikiem temp to auto potrafi stać 20 minut i się nie zagotowac(dołącza sie tylko wentylator elektryczny). Jak wskaznik wychodzi po za skale to dodatkowy wentylator się nie załącza. Czyżby był to licznik lub jego pamieć?

zbyszekm2 - 17-07-2018, 10:27

zeta198 napisał/a:
Cześć,
Odkopuje temat ale mam podobny problem i nie wiem od czego zacząć diagnostykę.
Otóz wskaznik w moim pajero łapie pion w 1-2 minuty po załączeniu silnika. Po 3 minutach wskaznik wychodzi po za skale i trzyma tak się 2-3 minuty by znów zejść do połowy. Nie wydaje mi się aby silnik się przegrzewał bo raczej w 2 minuty diesel nie rozgrzeje się do fulla, termostat też jest sprawny bo przewody są gorące a jak nie robi się ten cyrk z wskaznikiem temp to auto potrafi stać 20 minut i się nie zagotowac(dołącza sie tylko wentylator elektryczny). Jak wskaznik wychodzi po za skale to dodatkowy wentylator się nie załącza. Czyżby był to licznik lub jego pamieć?

Polutuj pamięc zegarówe.

majski - 30-11-2018, 22:10

Jakiego rzędu kwota za naprawę tej "pamieci"?
robrobłomża - 02-12-2018, 08:54

sam to zrobisz jeśli masz lutownicę, dobre oczy i chęci
dandek88 - 12-02-2019, 01:02

To wszystkie 3 rzeczy posiadam ;p luty należy tylko poprawić ? Gdzieś przeczytałem ze jest cyrk z przykręceniem tego...
zbyszekm2 - 14-02-2019, 09:07

dandek88 napisał/a:
To wszystkie 3 rzeczy posiadam ;p luty należy tylko poprawić ? Gdzieś przeczytałem ze jest cyrk z przykręceniem tego...

Nie ma cyrku
Tylko jak już dokręcisz powrotem pamięć to musisz zdjąć szybkę z przodu i lekko palcami pociągnąć do siebie wskazówkę prędkościomierza.

dandek88 - 14-02-2019, 21:26

Zrobiłem i już zegar temp działa Ale niestety obrotomierz dalej martwy ;/
zbyszekm2 - 15-02-2019, 09:07

dandek88 napisał/a:
Zrobiłem i już zegar temp działa Ale niestety obrotomierz dalej martwy ;/

obrotomierz sygnał ierzez pompy wtryskowej

dandek88 - 15-02-2019, 11:12

Rozumiem ale waliloby jakims bledem chyba gdyby byl uszkodzony czujnik w pompie wtryskowej ? Jak mozna sprawdzic poprawnosc dzialania tego sygnalu ?
Georg - 15-02-2019, 13:38

dandek88 napisał/a:
Jak mozna sprawdzic poprawnosc dzialania tego sygnalu ?

Sygnał do wysterowania tachometru wychodzi z ECU z pinu nr 58. Wtyk 12-pinowy, kolor przewodu - biały z zielonym paskiem (od ECU do zegarów).
Na pinie 58 sterownika, podczas pracy silnika pojawiają się prostokątne impulsy +12 V o wielkości współczynnika wypełnienia zależnej od obrotów. Po zdjęciu wtyczki z ECU sygnały te można zastąpić podając na pin 58 pulsacyjnie + 12 V. Jeżeli obrotomierz zareaguje, to znaczy że zegary są dobre.
W przeciwnym wypadku, należy (po zapięciu wtyczki na ECU) podłączyć próbówkę niskoamperową, najlepiej diodową, do pinu 58 i sprawdzić obecność impulsów + 12 V na pracującym silniku. Jeśli się pokażą, to do sprawdzenia (przedzwonienia) pozostanie wiązka (przewód biały z zielonym paskiem) na odcinku od ECU do zegarów. Jeżeli wiązka okaże się dobra, podejrzane będzie ECU, lub czujnik prędkości obrotowej, o którym pisał Zbyszek.

dandek88 - 15-02-2019, 18:56

Dzięki bardzo za odpowiedź. Przepatrze to tak właśnie jak opisales. Gdzie jest ecu w moim pajero ? 2003 rok. Sory Ale dopiero go kupiłem więc nie orientuje się ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group