To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Stukanie w zawieszeniu

robertdg - 03-11-2009, 22:38

Dodatkow jeszcze to co pisal sampler, opisany sposob tutaj >>KLICK<<
Anonymous - 03-11-2009, 23:07

Michal144, Odboje itp amrtyzatorow sam to przerabialem. Powodzenia
Damooo - 04-11-2009, 09:44

A być może wasze stuki z przodu to wina poduszki ?? Miałęm tak kiedyś w lagunie I , wymieniłem poduszke i gitara !!! Ale trzeba dobrze sprawdzić bo.po co kase na darmo pchac
tucci - 04-11-2009, 11:10

sampler napisał/a:
W ten sposob mozna w 100% namierzyc uwalony sworzen banana czy koncowke drazka.

W ten sposob to mozna sie jedynie kontuzji reki nabawic, jezeli kolo jest juz sciagniete najbezpieczniej poluzowac wszystkie wahacze i wtedy masz wszystko "bialo na czarnym".

sampler - 04-11-2009, 11:14

To najpierw to wyprobuj a pozniej krytykuj lub nie. Jestem po wymianie banana i wlasnie w ten sposob namierzylem DOKLADNIE ze jest to luz na sworzniu wahacza. Twoim sposobem nie namierzylbym usterki bo po wybiciu jak sciagnalem wahacz to na sworzniu badajac reka nie ma luzu jedynie chodzi on bez oporow luzno. A jednak po skreceniu calosci luz jest. A przy badaniu wcale nie trzeba tak mocno uderzac w zwrotnice zeby sie przekonac co stuka. Druga reka chwytamy za sworzen i bedzie od razu czuc czy jest tam luz.
tucci - 04-11-2009, 14:20

sampler napisał/a:
To najpierw to wyprobuj a pozniej krytykuj lub nie. Jestem po wymianie banana i wlasnie w ten sposob namierzylem DOKLADNIE ze jest to luz na sworzniu wahacza. Twoim sposobem nie namierzylbym usterki bo po wybiciu jak sciagnalem wahacz to na sworzniu badajac reka nie ma luzu jedynie chodzi on bez oporow luzno. A jednak po skreceniu calosci luz jest. A przy badaniu wcale nie trzeba tak mocno uderzac w zwrotnice zeby sie przekonac co stuka. Druga reka chwytamy za sworzen i bedzie od razu czuc czy jest tam luz.

Banana wymienilem w poniedzialek, i twierdze ze po poluzowaniu wahaczy masz wszystko jak na dloni, a jezeli swozen lata bez oporow jak piszesz, tzn. jedno---> do kosza
Miales w reku nowy wahacz (jakies firmy???) i masz na pewno porownanie.

Michal144 - 04-11-2009, 15:05

Dzis testowalem ta metode z hamowaniem na nierownosciach podczas stukania i i wydaje mi sie ze tak jak radzil robertdg stukanie jakby ucichlo przynajmniej nie bylo tak silne jak wczesniej , pewnie gdybym mocniej przyhamowal to bym nic nie slyszal, bo auto by stanelo :lol: bede patrzyl w tym kierunku. Mam wrazenie ze to te blaszki nie dociskaja i klocek stuka . Gdzie dostane takie blaszki i jak sie fachowo nazywaja? Dzieki chlopaki.
robertdg - 04-11-2009, 20:16

Michal144, Sprezynki klockow hamulcowych w kazdym sklepie motoryzacyjnym na zamowienie w kilka godzin, albo w InterCars od reki, przy okazji radze sprawdzic lub odrazu kupic gumki, reperaturki do prowadnic zacisku, gdyz jak bedziesz wyciagal zacisk to lepiej nie zalowac 30zł, i wlozycz nowe uslony przeciwpylowe na prowadnice i nowa gumke na prowadnice górnia, bo one sie rozlatuja, dodatkowow wszystko sobie elegancko wyczyscisz i nasmarujesz, smar w komplecie. Pozdrawiam

P.S. jezeli bedziesz mial trudnosci z odkreceniem prowadnic, lub beda skorodowane wymien je, w ich komplecie sa gumki reperacyjne

Hugo - 05-11-2009, 15:19

Na wstępie od razu napiszę, że chodzi o tylne zawieszenie, a więc:
Czy ktoś przerabiał temat wymiany tulei tylnego wahacza wzdłużnego (tej tulei pod siedziskiem kanapy)? Znalazłem na Allegro aukcję http://www.allegro.pl/ite...e_tyl_nowa.html i niestety nie podano roczników do których pasuje. Wymiary tulei w moim Galu mierzyłem orientacyjnie na zamontowanym wahaczu, ale wyniki są bardzo zbliżone do tych na aukcji. Sprzedawca jednak odpisał mi, że ta tuleja nie pasuje do zawieszenia tylnego Galanta EA. Czy ktoś zna ten temat? Jedno jest pewne-w zawieszeniu tylnym EA nie ma żadnej innej, choćby podobnej tulei... Hmm...

Michal144 - 06-11-2009, 17:27

robertdg i wszystkim innym wielkie dziei za pomoc :mrgreen: . Auto zrobione okazalo sie ze klocek stukal jedna blaszka trzymajaca klocek byla uszkodzona dzis zrobilem i jest sisza. Tylko teraz mam strach jezdzic po mechanikach jak nawet zdiagnozowac usterki nie potrafia, twierdzil ze to wahacz prosty :| . No ale najwazniejsze ze juz jest ok jeszcze raz dzieki. :mrgreen:
Hugo - 09-11-2009, 22:22

sebo199 napisał/a:
Głównym i już droższym powodem tych hałasów są wahacze idące od przodu do piasty (mają wygląd pręta zakończonego przy piaście uchwytem w kształcie litery U a na drugim końcu, właśnie pod siedzeniem i to daje złudzenie pukania w bagażniku, dosyć grubą tuleją). Te tuleje są zerwane i gdy szarpało zawieszeniem na boki to chwilami te tuleje dotykają mocowania w podwoziu. Zamówiłem wahacze u Japaneze za około 250zl szt
sebo199 od środy sa w sprzedaży :D http://allegro.pl/item807...galant_tyl.html
U mnie najprawdopodobniej rowniez ta tuleja na nim jest wybita.

sebo199 - 09-11-2009, 23:50

Ups. No cóż ciut przepłaciłem (zakładając że te zamienniki będą miały taką samą trwałość jak oryginał). Japaneze wspominał coś o zamiennikach (cena od 80zl) ale one wszędzie były jak Yeti. Wielu słyszało nikt nie widział. Prawdopodobnie te od Japaneze są po regeneracji. Tak wyglądają po bliższych oględzinach. Ja już mam wymianę za sobą. Tuleje i wahacze. Jednak, wszyscy twierdzą że powinienem się leczyć, słychać czasem lekkie pukanie z prawej strony (tył) na lekkich fałdkach naszych ulic. Takie stłumione. Pewnie jeszcze jakaś tuleja lub górne mocowanie amorka. No ale fundusze się wyczerpały więc trochę poszukiwania odwlekę.
andrezey80 - 05-04-2010, 12:27

Przednie zawieszenie od strony pasażera, wymienione już chyba wszystko i dalej stuka i puka doprowadza mnie to do obłędu boje się żeby tylko nie maglownica u wielu mechaników byłem i nic na szarpakach też i nic oczywiście :cry: POMOCY!!!!! na dniach pojade do kolejnego specjalisty niech mi c hamulce przejrzy i maglownice Pozdrawiam MitsuManiaków
robertdg - 05-04-2010, 12:30

andrezey80, a zaciski hamulcowe ktoś sprawdzał :?: http://forum.mitsumaniaki...Acz%B1cy+zacisk sprawdź jeszcze drazek kierowniczy, bo do jablka to zaden diagnosta nie wklada palucha jak sprawdza zawias na szarpakach
andrezey80 - 05-04-2010, 13:46

Dzięki śliczne za szybką odpowiedź :wink: , zacisków nie sprawdzałem a drążki miałem wymieniane zainteresuje się tym po świętach nie spocznę póki nie dojdę do tego co tak hałasuje, dam znac jak już będzie po- jeszcze raz pozdrawiam i DZIĘKI ZA INFO :lol:

[ Dodano: 17-04-2010, 22:18 ]
robertdg, wymieniłem wszystkie tarcze hamulcowe i klocki z przodu i faktycznie przestało już tak tłuc, co prawda coś tam jeszcze postukuje ale zajmę się tym przy kolejnej okazji tak więc pomogło dzięki za pomoc Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group