To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.6] [ELEKTRONIKA] - Lampka diagnozowania silnika

maxjot - 13-04-2010, 21:09

końcówki nie było,jakieś pół zbiornika
nieprawidłowa mieszanka....czyli gaz do regulacji,już przejechałem ponad 10 tys, więc może podjadę na sprawdzeniei wyregulowanie

jerk1 - 16-04-2010, 17:45

Witam. Też miałem przyjemność oglądania zaświeconej lampki przez 2 dni. Zaświeciła się w trasie nagle, pobieżne sprawdzanie - czemu, nic nie dało i po dwóch dniach przestała. Minął już miesiąc i "wsio OK"jak mówią ruscy.
NygusUK - 11-09-2010, 01:14
Temat postu: "check engine", sonda lambda?
Witam i pozwole sie odłączyc do tematu, jako ze od paru miesiecy i ja jestem szczęśliwym posiadaczem zapalonej lampki engine :)
kilkakrotnie gasla, ale powraca zawsze jak bumerang po krotszej lub dluzszej przerwie...
mam przeczucie, ze to sonda lambna, gdyz nie ma zadnej wyczuwalnej roznicy w pracy silnika ani informacji z innych kontrolek - jedynie za pierwszym razem bylo cos takiego jak nierowna praca i jakby zbyt niskie obroty na luzie.... za to spalanie w miescie ok 12.5, co nawet jak na automat i krotkie trasy to chyba sporo. z drugiej strony, takie bylo kiedy nabywalem auto niemal 2 lata temu, a kontrolki nie bylo... moze jutro wykrece te gorna i przeczyszcze ja + styki zanim pojade na diagnoze..

czerwik - 16-09-2010, 08:47

Witam
W moim MSS 1,9 DID lampka zapala się gdy w zbiorniku jest ok 1/4 paliwa, zapali się i samochód gaśnie. Mechanik stwierdził awarię jakiegoś elektrozaworu przy pompce paliwa niestety nie ma tam numeru i nie może dostać odpowiedniego (zamówił 2 ale nie pasują). Zawór został wyczyszczony ale na niewiele to pomogło. Ma może ktoś jakiś pomysł co z tym fantem lub może numer takiej pompki.

drtymf - 16-09-2010, 15:03

czerwik, jak wiesz jak wygląda i gdzie jest umiejscowiony poszukaj części na tej stronie : http://japancars.ru/cat/m...lf=LNJFL6&mg=13 tam znajdziesz numer.

Ja jedyny zaworek co widzę przy zbiorniku to od nalewania ta część ma numer MR135829.

Albo pokaż stronę mechaniorowi niech ci pokaże które to.

czerwik - 17-09-2010, 20:08

numer zaworu się znalazł, został wymieniony jednak problem nadal jest. Kontrolka zapala się tak jak wcześniej, znajomy mówi, że to może być jakaś "gruszka" to chyba też jakiś zawór. Może jeszcze ktoś ma pomysł co to może być.
paolo228 - 18-01-2011, 18:24

Witam!
Od jakiegoś czasu walczę z tą nieszczęsną kontrolką tzn usiłuję usunąć przyczynę jej zapalania się. Po wymianie świec i sondy lambda, zdiagnozowano błąd 300 tj wypadanie zapłonu. Bywa że przy odpalaniu kontrolka gaśnie i nie zapala się przez jakiś czas, by po przejechaniu kilku kilometrów zapalić się na nowo. Mój mechaniker dzisiaj stwierdził że błąd związany jest z immobilaizerem i da się z tym żyć. Mnie to jednak nie daje spokoju, miał może ktoś z was podobny problem?

robertdg - 18-01-2011, 23:06

Jakby bład był związany z immobilajzerem, to auto by nie paliło.
RaVciO - 19-01-2011, 12:36

djandrew napisał/a:
Urządzenie firmy MARI to tester diagnostyczny, który po podłączeniu wskazuje numer błędu i go usuwa tak, że kontrolka przestaje się palić. Swego czasu koszt to 69 zł i naprawdę super urządzenie.


Czy to urządzonko to to za 59zł z tej strony: http://www.mari.pl/INTERFEJSY-k6-0-3-default.html ?

paolo228 - 19-01-2011, 21:16

robertdg napisał/a:
Jakby bład był związany z immobilajzerem, to auto by nie paliło.

Tak właśnie wypowiedział się mechanik, że przy odpalaniu auta nie do końca zostaje odblokowany zapłon. Ja tego nie kumam. Silnik pracuje normalnie, nie gaśnie. Jutro jadę to zdiagnozować do innego speca. A w międzyczasie kontrolka zgasła... tak ma że czasem gaśnie a potem zapala się w czasie jazdy.

robertdg - 19-01-2011, 23:38

paolo228 napisał/a:
Tak właśnie wypowiedział się mechanik, że przy odpalaniu auta nie do końca zostaje odblokowany zapłon.
Kto Ci makaron na uszy nawija :?: Jak immo nie współpracuje, to auto nie odpala, proste, nie ma czegoś takiego jak praca na pół gwizdka, bo albo działa albo nie.
siwy113 - 25-01-2011, 17:29

witam no i ja jestem posiadaczem owej kontrolki {boli w sercu}pali się cały czas mam takie wrażenie że kontrolka zapaliła się jak został założony gas SEC samochód nie szarpie pali 8 na 100 więc wszystko ok. jak ktoś wie w co go uderzyć to piszcie!
plecho1 - 25-01-2011, 20:05

Do siwy113
Na początku najlepiej sprawdzić błędy i jeśli to wina złego montażu LPG to gazownik powinien to poprawić bo przy właściwie zamontowanej instalacji kontrolka silnika nie powinna świecić.
Niby nic się nie dzieje ale podczas pracy na gazie komputer wyłapuje że nie jest zasilany benzyną, sygnalizuje to kontrolką i przełącza swoje ustawienia silnika w tryb awaryjny.

saymon - 15-02-2011, 18:44

paolo228 numerek 300 to prawdopodobnie kable lub cewki. Czy przed wyświetleniem błędu potrafi szarpnąć silnikiem? kolejne blędy to 301, 302 itd to już konkretny cylinder. Na początek kup sobie spray (coś w rodzaju lakieru) do kabli. Tylko nie osuszacz bo to nic nie da. Wyczyść kable, cewki, spryskaj i czekaj. Jak nie pomoże to już wiesz gdzie dalej szukać. Kable drogie i trudno dostępne. Przerabiałem temat. Jeżdżę na starych i narazie bez problemu.
paolo228 - 15-02-2011, 20:45

Dzięki! tak zrobię. Rzeczywiście przed zapaleniem kontrolki następuje szarpnięcie i zauważyłem że najczęściej dzieje się to gdy pada lub jest dużo wilgoci w powietrzu. Kontrolka samoczynnie gaśnie po kilku następnych odpaleniach. A ile potrafią kosztować takie kable?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group